مهاجرت تحصیلی کویت

رشته پرستاری در کویت

رشته پرستاری در کویت

رشته پرستاری در کویت بیشتر در کالج ها و موسسات خصوصی ارائه می شود و متقاضیان کار باید دارای مدرک معتبر و تجربه کاری در زمینه پرستاری باشند. علاوه بر این همانطور که می دانید زبان اصلی در کشور کویت عربی است و علاقه مندان به کار در این کشور باید به زبان عربی مسلط باشند. کویت یکی از کشورهای ثروتمند در میان کشورهای عربی است و به دلیل ارزش بالای پول محلی به گزینه ای محبوب برای سایر شهروندان آسیایی تبدیل شده است. در هر حال برای کار به عنوان پرستار در کویت نیاز به پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در کویت دارید و همچنین نیاز به اخذ مجوز لازم برای کار در رشته پرستاری در کویت نیاز است. برای بررسی بیشتر رشته پرستاری در کویت به ادامه مطالب این مقاله تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توجه فرمایید.

درباره رشته پرستاری در کویت

رشته پرستاری در کویت یک حرفه محبوب در صنعت بهداشت و درمان است که با جنبه های مختلف مراقبت از بیمار سروکار دارد. پرستار فردی است که برای خدمت به افرادی که نیاز به کمک پزشکی دارند آموزش دیده است. پرستاران که به عنوان یکی از نجیب ترین حرفه ها در نظر گرفته می شود، در تماس نزدیک با پزشکان و سایر پرسنل صنعت بهداشت و درمان هستند لذا باید به زبان عربی برای کار در کویت مسلط باشند. شناخت فرآیند و فنون مربوط به پرستاری باید تنها هدف یک پرستار آموزش دیده باشد.

مشخصات شغلی پرستاران را می توان با توجه به نوع نقش و مسئولیت آنها توضیح داد. در حالی که برخی معمولاً درگیر برنامه ریزی و ارزیابی نیازهای مراقبت های پرستاری، مدیریت مراقبت های قبل و بعد از عمل هستند، برخی مجبورند پرونده های پزشکی را نگهداری کنند، تزریق کنند و داروها و وضعیت بیمار را کنترل کنند.

شرایط کار رشته پرستاری در کویت

داشتن پروانه پرستاری برای کار در رشته پرستاری در کویت الزامی است. هر کشور از نظر قوانین و مقررات متفاوت است و ضروری است که شما مراحل صدور مجوز را در هر کشور برای عملکرد صحیح بخش مراقبت های بهداشتی مربوطه درک کنید. مجوز برای کسانی اعمال می شود که مایل به کار به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما در بخش های خصوصی و دولتی متقاضی هستند. مجوز اعطا شده توسط وزارت بهداشت در کویت ارائه می شود. پس از ارزیابی موفقیت آمیز و قبولی در آزمون وزارت بهداشت، دارنده آن اجازه کار در کویت دارد. وزارت بهداشت کویت کیفیت در بهداشت و درمان را برای جمعیت کویت تضمین می کند. بخش مجوزهای پزشکی وزارت بهداشت موظف است مجوزهای حرفه ای پزشک و دندانپزشک را برای کار در هر دو بخش دولتی و پزشکی خصوصی صادر کند.

در کویت تمام اقدامات مربوط به مجوز پزشکی توسط بیمارستان یا موسسه پزشکی انجام می شود که فرد می خواهد برای آن کار کند. از جمله شرایط کار در رشته پرستاری در کویت:

  • متقاضی باید گواهی علمی پرستاری را از یک موسسه معتبر اخذ کرده باشد.
  • دوره تحصیل در موسسه باید حداقل 3 سال پس از گواهینامه متوسط ​​یا معادل آن باشد.
  • متقاضی باید حداقل 1 سال سابقه کار در رشته پرستاری و 3 سال تجربه در زمینه زنان و زایمان داشته باشد
  • متقاضی نباید کمتر از 21 سال سن باشد
  • متقاضی باید اقامت معتبری در کشور داشته باشد
  • متقاضی باید از نظر پزشکی برای کار مناسب باشد

مجوز کار پرستاری در کویت

کلیه متخصصان بهداشت موظفند مجوز خود را قبل از کار در هر مرکز درمانی در کویت دریافت کنند. زمان عمل 3 تا 6 ماه طول می کشد. شرایط یا معیارها در جدول زیر آمده است:

ردیفشرح
1موسسه پزشکی یا متقاضی باید درخواست را ارائه دهد.
2متقاضی باید مصاحبه شخصی انجام دهد.
3متقاضی باید از نظر پزشکی معاینه شود.
4تصویب اولیه باید از کمیته مجوز پزشکی گرفته شود.

برای درخواست مجوز حرفه ای باید گواهینامه های علمی و گواهینامه های تجربه عملی تأیید شوند. مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز در کویت به شرح زیر است:

  • نامه متقاضی به وزارت بهداشت برای صدور مجوز حرفه ای
  • گواهینامه های علمی متقاضی
  • کپی گواهی تابعیت
  • 3 قطعه عکس
  • سندی مبنی بر عضویت متقاضی در انجمن پزشکی کویت
  • گواهینامه های تجربه.
  • کپی مجوز حرفه ای در کشور متقاضی
  • کپی گذرنامه
  • تمامی اسناد باید به انگلیسی ترجمه شوند.

روند کار رشته پرستاری در کویت

روند کار رشته پرستاری در کویت

به بخش مجوز پزشکی وزارت بهداشت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم درخواست را ارائه دهید. برای متقاضیان کویتی، متقاضی شخصاً یا کارفرمای متقاضی (درمانگاه، مرکز یا بیمارستان) می تواند درخواست را ارائه دهد. برای متقاضیان غیر کویتی، صاحب کلینیک، پزشک کویتی یا موسسات پزشکی می توانند این درخواست را ارائه دهند. فرم درخواست خدمات را پر کنید. اسناد در این بخش بررسی می شود و گواهینامه های علمی برای معادل سازی به وزارت تحصیلات عالی ارسال می شود. سپس، درخواست برای مصاحبه به کمیته تخصص ارائه می شود.

پس از گذراندن مصاحبه، درخواست برای صدور تأییدیه اولیه و مجوز موقت، برای متقاضیان کویت به کمیته مجوز پزشکی ارائه می شود. متقاضیان غیر کویتی نیز در محل کار اقامت خود را بدست می آورند. هزینه های درخواست شده را پرداخت کنید. مجوز دائمی صادر می شود. این مجوز برای متقاضیان کویتی به مدت 5 سال معتبر است و برای متقاضیان غیر کویتی 2 سال است. جهت آشنایی با بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

تحصیل رشته پرستاری در کالج PAAET کویت

دانشکده پرستاری یک دانشکده تشکیل دهنده مرجع عمومی آموزش و آموزش کاربردی (PAAET) است که در سال 1982 با حکم آموزش و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز ایالت کویت در سطح عالی تاسیس شد. دانشکده پرستاری یکی از مرجع عمومی کالج های آموزش کاربردی و آموزش (PAAET) است که در سال 2003 تاسیس شده است. دانشکده پرستاری به عنوان یک موسسه دانشگاهی از تمام استراتژی های تدریس و یادگیر ، منابع و همچنین دانش دانشکده ها استفاده می کند و تخصص برای راهنمایی دانشجویان به عنوان فراگیران فعال جهت آمادگی به عنوان پرستار فنی، پرستار حرفه ای و متخصص پرستار بالینی در کویت است. دانشکده پرستاری دانشجویان را برای دستیابی به دانش، مهارت ها و شایستگی های لازم برای تمرین پرستاری حرفه ای از طریق کلاس و یادگیری بالینی راهنمایی می کند.

دانشکده پرستاری برای انجام مأموریت خود، متعهد است آموزش پرستاری با کیفیت را مطابق با استانداردهای تعیین شده ارائه دهد تا پرستاران حرفه ای که توانایی ارائه مراقبت های پرستاری با کیفیت را به صورت نوآورانه دارند و با چالش های نیازهای جامعه و سیستم متنوع مراقبت های بهداشتی متناسب سازگارند، آماده سازد. برنامه های درسی آن برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی با زمینه های دانشگاهی و حرفه ای منحصر به فرد و متناسب با استانداردهای ملی و بین المللی طراحی شده است. دانشکده پرستاری در حال همکاری در یک محیط حمایتی است که ضمن همکاری با سایر موسسات خواهر، رشد و پیشرفت حرفه ای دانشجو را تقویت می کند. این دانشکده در یک محوطه دانشگاه بزرگ در شیخ در نزدیکی منطقه بهداشتی الصباح واقع شده است. زبان آموزش آن انگلیسی است و دانشکده دانشجوی دختر و پسر می پذیرد.

بازار کار پرستاری در کویت

تعدادی پروفایل شغلی برای پرستاران وجود دارد که می توانید پس از دستیابی به شرایط لازم تحصیلی بدست آورید. مشخصات ممکن است بسته به نیاز و نیاز صنعت بهداشت و درمان و علاقه داوطلبان متفاوت باشد. تعداد کمی از آنها شامل پرستار اورژانس، پرستار واحد مراقبت پس از بیهوشی (PACU)، دستیار پرستار، پرستار کارمند، مدیر پرستار و غیره هستند.

در جدول زیر مشخصات شغلی برخی از پرستاران ارائه شده است:

پارامترشرح
پرستار ثبت شده (RN):اینها پرستارانی هستند که توسط موسسات و سازمانهای پزشکی ثبت شده اند. آنها برای انجام وظایف مربوط در داخل بیمارستان با پزشکان کار می کنند.
پرستار عملی مجاز LPN:کسانی هستند که یا تحت نظارت پرستاران یا پزشکان ثبت شده کار می کنند. آنها مسئول بررسی و نگهداری نیازهای پزشکی هستند.
پزشک پرستار (NP):افراد حرفه ای هستند که معمولاً زیر نظر پزشک کار می کنند. با این حال، با آموزش و دانش مناسب، آنها همچنین می توانند به پزشکان مستقل تجویز دارو و تشخیص بیماری ها تبدیل شوند.
متخصص پرستار بالینی:اینها پرستارانی هستند که در زمینه تخصص خود در تشخیص و درمان بیماری مهارت دارند. نقش متخصص پرستار بالینی شامل تمرکز بر روی بیماران و خانواده های آنها یا مدیریت بخش پرستاری یا مدیریت خدمات است.

میزان حقوق میانگین پرستاران در کویت در حال حاضر حدود 1040KWD (دینار کویت) می باشد. در نمودار زیر تفاوت حقوق پرستاران زن و مرد در کویت نشان داده شده است:

میزان حقوق پرستارن در کویت

وظایف پرستاران در کویت

پرستاری ماژولی برای تغییر سیستم مراقبت های بهداشتی است که تحت تأثیر نیروهای بین المللی و اقتصادی، پیشرفت های فناوری، تحقیقات علمی و نیازهای عمومی است. بنابراین، دانشکده های پرستاری، از طریق مشارکت های استراتژیک، با آموزش و تحقیقات، بورس های تحصیلی، پرستاری و خدمات اجتماعی با مراکز درمانی محلی و بین المللی همکاری و هماهنگی دارد. جدا از آموزش رسمی و تحصیل در کویت و اخذ مدرک معتبر پرستاری، فرد باید مهارت های خاصی داشته باشد که به آنها کمک کند یک پرستار موفق شوند که آنها به شرح زیر است:

  • از آنجا که پرستاران باید دائماً با کادر پزشکی و بیماران سر و کار داشته باشند، داشتن مهارت های ارتباطی خوب برای آنها مهم است.
  • یک پرستار باید مراقب بیماران و آسیب دیدگان باشد.
  • آنها باید برای درک رنج و درد دیگران همدلی داشته باشند.
  • توجه به جزئیات یکی از مهارتهای مهم پرستاری است. زیرا به شما کمک می کند تا از اشتباهات جلوگیری کرده و برای مراقبت از بیمار نیز مهم است.
  • پرستاران روزانه با انتخاب های مهمی روبرو هستند و باید بتوانند از تفکر انتقادی برای تصمیم گیری کمک بگیرند.

جهت بررسی بازار کار پرستاری در کشورهای اروپایی مانند رشته پرستاری در نروژ می توانید با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته پرستاری در کویت

  1. علی گفت:

    سلام چطوری میتونم پرستارم با ۵سال سابقه در کشور کویت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما.برای کار در این کشور باید از کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *