مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته هوافضا در گرجستان

رشته هوافضا در گرجستان

تحصیل رشته هوافضا در گرجستان دارای مزایای بسیاری از جمله هزینه تحصیل پایین است که سالانه دانشجویان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. واقع در کنگره بزرگ، جایی که اروپا با خاورمیانه دیدار می کند، این کشور، کشوری کوچک است که از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است. خانه گرجی، یکی از جالب ترین زبان های جهان است. از شمال و شرق روسیه، آذربایجان از جنوب شرقی، ارمنستان از جنوب، ترکیه از جنوب غربی و دریای سیاه از غرب هم مرز است. این کشور، جمهوری شوروی سابق است که به سرعت تبدیل به یک مقصد اصلی گردشگری می شود.

همچنین کشوری با مدارس خوب و ارتباطات بین المللی عالی است. تقریبا نیمی از جمعیت 3.7 میلیون نفری این کشور در 2 شهر تفلیس و گوری زندگی می کنند. اگرچه بسیاری از گرجی ها در تفلیس و گوری زندگی می کنند، هنوز هم شهرها، دهکده ها و جوامع زراعی وجود دارد که در این کشور متمرکز هستند. این کشور یک کشور امن است.

اما دارای 2 منطقه جدا شده است که عبارتند از:

  • آبخازیا
  • اوستیای جنوبی

گرجی ها به دلیل مهمان نوازی مشهور هستند. به راحتی می توانید با کسی در اتوبوس گپ بزنید. قبل از رسیدن به مقصد، او شما را به شام دعوت خواهد کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای دانشجویانی تهیه کرده است که قصد تحصیل رشته هوافضا در گرجستان را دارند.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در گرجستان

رشته هوافضا در گرجستان یک گرایش محبوب است. این کشور یکی از کشورهای محبوب دانشجویان برای تحصیل در این گرایش است. فارغ التحصیلان مهندسی هوافضا و مهندسی هوانوردی از دانشگاه های این کشور، تمایل دارند پس از دانشگاه درآمد بیشتری نسبت به سایر مدارس کسب کنند. این کشور تنها یک دانشگاه برای علاقه مندان به تحصیل این برنامه دارد که نام آن دانشگاه هوانوردی گرجستان می باشد. این دانشگاه تنها دانشگاه هوانوردی است که در تفلیس، پایتخت این کشور واقع شده است. این کوسسه در سال 1992 در ساختار دانشگاه فنی گرجستان تاسیس شد.

با این حال، در سال 2005، موسسه هواپیمایی از دانشگاه فنی کنار رفت و به دانشگاه هوانوردی مستقل این کشور تبدیل شد. این دانشگاه دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش و علوم این کشور است. اخیرا، این دانشگاه به مقصد مورد علاقه دانشجویان محلی و بین المللی تبدیل شده است که به دنبال شغل در صنعت هواپیمایی می باشند. این دانشگاه چندین نوع هواپیما برای دانشجویان در نظر گرفته است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در یک دوره 4 ساله حدود 13000$ (دلار) می باشد.

فاکتورهای مهم در انتخاب دانشگاه رشته هوافضا در گرجستان

مدرسه ای که در آموزش برای یک رشته خاص سرآمد است باید در مقایسه با سایر مدارسس عالی باشد. یک مدرسه باید در رتبه بندی کلی بهترین دانشکده ها رتبه خوبی داشته باشد. این رتبه بندی به عواملی بسیاری بستگی دارد. مانند نرخ فارغ التحصیلی، درآمد کلی فارغ التحصیلان و سایر منابع آموزشی را برای شناسایی دانشکده ها و دانشگاه های عالی در نظر گرفته است.

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از عواملی که باید در نظر گرفت در نمودار زیر آمده است:

فاکتورهای مهم در انتخاب دانشگاه رشته هوافضا در گرجستان

مشاغل و حقوق ماهیانه مهندسی هوافضا در گرجستان

فارغ التحصیلان رشته هوافضا در گرجستان و مهندسی هوانوردی ازدانشگاه این کشور، تمایل دارند پس از دانشگاه درآمد بیشتری نسبت به سایر مدارس کسب کنند. نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در گرجستان را برای مهندسان هوافضا نشان می دهد:

حقوق ماهیانه مهندسی هوافضا در گرجستان

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، متوسط حقوق ماهیانه برای یک مهندس هوافضا در این کشور 7520GEL (لاری گرجستان) می باشد.

جدول زیر حقوق ماهیانه برخی از مشاغل مربوطه به هوافضا را نشان می دهد:

نام شغلحقوق به لاری گرجستان
مهندس هوانوردی7350GEL
مهندس هوافضا9460GEL
تکنسین هوافضا7130GEL
افسر خدمه هوایی5050GEL
دستیار ترافیک هوایی4160GEL

هر 1$ (دلار) معادل با 3.07GEL (لاری گرجستان) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته هوافضا در گرجستان

دانشجویانی که علاقه مند به اروپای مرکزی یا شرقی می باشند، احتمالا دلایل مختلفی برای تحصیل در این کشور دارند. این منطقه در مقایسه با همسایگان خاورمیانه و اروپای غربی کاملا منحصر به فرد است. این کشور یک منظره خیره کننده مانند چیزی که تاکنون ندیده اید فراهم می کند. زبان ها در آنجا بی نظیر و زیبا می باشند. وقتی نوبت به تحصیل در این کشور می رسد، شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان مقصدی مانند این کشور را فراتر از زیبایی و فرهنگ منحصر به فرد آن می دانند، پایین بودن شهریه مورد نیاز بیش از 60 دانشگاه آن است. هزینه تحصیل در گرجستان معمولا یکی از کمترین هزینه هایی است که می توانید پیدا کنید.

جدول زیر هزینه تحصیل مقاطع مختلف را در دانشگاه های این کشور نشان می دهد:

مقطعهزینه به دلار
مقطع کارشناسیبین 1500$ الی 3000$
مقطع تحصیلات تکمیلی4500$

اکثر دانشگاه ها، صرف نظر از اینکه دانشجو چه مقطعی تحصیل می کند و یا مقطع تحصیلی خود را در چه مقطعی دنبال می کند، دانشجویان را ملزم به پرداخت هزینه خوابگاه علاوه بر شهریه می کنند. به طور معمول، این هزینه برای هر سال ثبت نام بین 300$ الی 800$ (دلار) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته هوافضا در گرجستان

ویزای دانشجویی گرجستان

اتباع اتحادیه اروپا، EEA، سوئیس، انگلستان، کانادا و ایالات متحده و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر می توانند تا یک سال بدون ویزا وارد این کشور شوند. اتباع چین و هند در هر دوره 120 روزه می توانند تا 30 روز ورود کنند. اما دارندگان گذرنامه تایوانی از ورود به مرز خودداری می کنند. با این حال، این معافیت ها فقط برای گردشگری و سایر انواع بازدیدهای موقت اعمال می شود. اگر قصد تحصیل، یا انجام هر نوع کار در طول تحصیل خود را دارید، پس به ویزا نیاز خواهید داشت.

اما این جایی است که کمی ناهنجاری است. اگر اهل کشوری هستید که یک سال معافیت ویزا دارد، در واقع نیازی به ویزای دانشجویی ندارید. همچنین تا زمانی که واقعا در این کشور نباشید، لازم نیست نگران دریافت اجازه اقامت باشید. فقط باید مطمئن شوید که هنگام ورود مهر گذرنامه شما مهر شده است. تا زمانی که قصد ماندن دارید معتبر است. جهت اقدام مهاجرت به گرجستان برای تحصیل رشته هوافضا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *