مهاجرت کاری گرجستان

حقوق ماهیانه کار در گرجستان

حقوق ماهیانه کار در گرجستان

حقوق ماهیانه کار در گرجستان در سال 2023، مورد توجه افرادی که قصد کار در خارج از کشور به خصوص گرجستان را دارند، قرار گرفته است. تولید ناخالص داخلی آن به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به شدت کاهش یافت اما در اواسط دهه 2000 بهبود یافت و به لطف اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک حاصل از انقلاب صلح آمیز گل سرخ، رشد دو رقمی داشت. این کشور به پیشرفت اقتصادی خود ادامه داد. در سال 2007، بانک جهانی این کشور را به عنوان اصلاح کننده اقتصادی شماره یک جهان معرفی کرد و به طور مداوم این کشور را در بالای شاخص آسان انجام تجارت قرار داده است. اقتصاد این کشور توسط یک فضای نسبتاً آزاد و شفاف در این کشور پشتیبانی می شود.

براساس گزارش سال 2018، شفافیت بین الملل، این کشور کمترین فساد در منطقه دریای سیاه است و از همه همسایگان نزدیک خود و همچنین کشورهای همسایه اتحادیه اروپا بهتر عمل می کند. این کشور با داشتن یک فضای رسانه ای اخبار ترکیبی، تنها کشوری در همسایگی آن است که مطبوعات را آزاد نمی داند. از سال 2014، گرجستان بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است. به دنبال پیمان تجاری اتحادیه اروپا، سال 2015 با افزایش بیشتر تجارت دو جانبه مشخص شد، در حالی که تجارت با کشورهای مشترک المنافع (CIS) به طور ناگهانی کاهش یافت. متخصصان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا به بررسی کار در گرجستان و شهرهای پردرآمد این کشور بپردازند.

بررسی حقوق ماهیانه کار در گرجستان

نرخ بیکاری در سال 2019، حدود 3.4% بود. این رقم در سال 2020 به 3.7% رسید. هنوز هم، رشد در سطح اشتغال و درآمد شخصی رشد تولید ناخالص داخلی را با تأخیر مواجه خواهد کرد. با توجه به بیماری کرونا نرخ بیکاری در کشور گرجستان در سال 2021 به 5.1% رسیده است. با کاهش رشد پرداخت های محرک فدرال، پیش بینی می شود که درآمد شخصی 0.2% رشد کند. به علاوه، در سطح ملی، نرخ بیکاری در سال آینده کاهش یافته و درآمد شخصی به 1.1% برسد.

علیرغم بسیاری از شاخص های امیدوارکننده، این کشور و ایالات متحده هنوز هم با گرد و غبار قابل توجهی روبرو هستند. از جمله اضطراب عمومی نسبت به ویروس کرونا، رشد دستمزد و بسیاری از خدمات مانند رستوران ها و سینماها، کاهش یافته است. در نمودار زیر توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار را در گرجستان مشاهده می کنید:

توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار در گرجستان

متوسط حقوق سالانه در این کشور از تاریخ 29 دسامبر سال 2020، حدود 55075$ (دلار) تعیین شده است. می توان نتیجه گرفت که هر فردی در گرجستان ساعتی 2648$ (دلار) درآمد دارد. که متوسط حقوق ماهیانه در گرجستان حدود 4590$ (دلار) در ماه می باشد. این متوسط ​​حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. دامنه متوسط ​​پرداخت ​​بسیار متفاوت است (تا 21960$ (دلار))، که نشان می دهد ممکن است فرصت های زیادی برای پیشرفت و افزایش حقوق براساس سطح مهارت، محل و سال ها تجربه وجود داشته باشد. بازار کار متوسط ​​در این کشور خیلی فعال نمی باشد. زیرا در حال حاضر شرکت های کمی استخدام می کنند.

حقوق ماهیانه کار در شهرهای گرجستان

در این بخش 10 شهر از نظر حقوق ماهیانه کار در گرجستان بررسی شده است. این شهر ها متوسط حقوق ماهیانه بالاتری نسبت به شهرهای دیگر دارند. شهرها عبارتند از:

  • آتن
  • گینسویل
  • ساوانا
  • آتلانتا
  • چشمه های شنی (Sandy Springs)
  • روزول
  • کلمبوس
  • ماکون
  • آگوستا
  • وارنر رابینز

بررسی حقوق ماهیانه کار در گرجستان

در جدول زیر متوسط حقوق ماهیانه در شهرهای نام برده شده در لیست بالا را مشاهده می کنید:

نام شهرحقوق ماهیانه به دلار
آتن$5499
گینسویل$5330
ساوانا$5223
آتلانتا$5131
چشمه های شنی (Sandy Springs)$5056
روزول$4893
کلمبوس$4844
ماکون$4800
آگوستا$4582
وارنر رابینز$4499

متأسفانه، بازار کار در شهر آتن عملکرد متوسطی ندارد. بنابراین ممکن است دستیابی به موقعیت در این مکان دشوار باشد. برای انتقال به یک مکان جدید باید با حاتیاط تصمیم گیری کرد. البته فاکتوری مانند هزینه زندگی در گرجستان نیز باید در نظر گرفته شود. با این حال، عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که متوسط ​​حقوق برای این شهرهای برتر حداکثر تعداد به طور متوسط ​​با 19% بین آتن و وارنر رابینز متفاوت است. که نشان می دهد دیدن پیشرفت مثبت مثبت دستمزد دشوار است. احتمال پایین آمدن هزینه زندگی ممکن است به تعیین تعادل بین محل و حقوق برای یک نقش متوسط ​​کمک کند.

حقوق ماهیانه کار در شهرهای گرجستان

ویزای کاری گرجستان

اجازه اقامت کار یا ویزای مهاجرت ویزایی است که به دارنده آن اجازه می دهد تا به عنوان یک فرد شاغل یا خود اشتغالی و همچنین یک کارآفرین کار خود را آغاز کند. این یکی از مجوزهای موجود، همراه با اجازه برای اقامت تحصیلی یا اقامت مجدد خانواده است. این مجوز براساس هدف اقامت صادر می شود و در مورد فعالیت کاری، معمولاً متقاضی شغل خود را قبل از حرکت درخواست به جلو یا حداقل تعیین یک فعالیت کارآفرینی در کشور، تأمین کرده است.

حداقل و حداکثر دریافتی در سال 2023 در این کشور بدین صورت خواهد بود:

  • حداقل دریافتی حدود 1910GEL (لاری گرجستان)
  • حداکثر دریافتی حدود 32100GEL (لاری گرجستان)

ویزای دسته D1 (دسته ای که ویزای مهاجرت است) ویزایی است که توسط افرادی که برای اهداف کاری به این کشور می آیند، اعم از کار قراردادی یا فعالیت های کارآفرینی، استفاده می شود. هنگامی که فرد خارجی قبلاً تشخیص داده است که در کشور کار خود را شروع می کند، طبق قانون کارفرما موظف است وزارت کار، بهداشت و امور اجتماعی را از کار یک مهاجر مطلع کند. این اعلان ظرف 30 روز از انعقاد قرارداد کار به وزارت ارسال می شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری گرجستان در زیر آمده است:

مدارک ویزای کاری گرجستان

شهروندان کشورهای خارجی که مایل به مهاجرت به گرجستان و اشتغال در این کشور هستند، لازم است قوانین عمومی استخدام قانونی و اخذ مجوز کار در این کشور را رعایت کنند. افراد خارجی باید جهت ورود به این کشور بررسی کنند که به ویزا نیاز دارند یا خیر. ثانیا، آن ها باید برای مجوز اقامت برای اهداف شغلی درخواست کنند، اجازه نامه ای که به آن ها امکان کار و همچنین اقامت در کشور را در طول مدت اعتبار آن می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در رابطه با کار و مهاجرت به این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در گرجستان در سال 2023 می باشیم:

  • دلایل مهاجرت کاری به کشور گرجستان در سال 2023 چیست؟ پیشرفت اقتصادی، فضای رو به رشد برای شغل های مختلف، دارای شفافیت بین المللی
  • میزان حقوق فرد به صورت ساعتی در مشور گرجستان چه مقدار می باشد؟ هر فردی در گرجستان ساعتی 2648$ (دلار) درآمد خواهد داشت.
  •  کدام شهرها در کشور گرجستان بیشترین میزان حقوق را پرداخت می‌ کنند؟ آتن، گینسویل، ساوانا، ماکون، وارنر رابینز
  • حداقل و حداکثر دریافتی در کشور گرجستان چه میزان می باشد؟ حداقل دریافتی حدود 1170GEL و حداکثر حدود 30100GEL (لاری گرجستان)
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری کشور گرجستان در سال 2023 چه مواردی می باشند؟ گذرنامه معتبر، تکمیل فرم درخواست، عکس، تمکن مالی، پرداخت هزینه ویزا، انگیزه نامه
  • مشاغل مورد نیاز کشور گرجستان کدام اند؟ گروه پزشکی، گروه مهندسی، بخش فناوری و اطلاعات و فروش املاک
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق مهاجرت کاری به گرجستان چگونه است؟ پس از گذشت 5 سال کار در این کشور متقاضی می تواند اقامت و تابعیت دریافت نماید.
  • صنعت های رو به رشد در گشور گرجستان کدام اند؟ بخش صنعت و خدمات گردشگری
4.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در گرجستان

  1. صابری گفت:

    سلام با تشکر از مطالبتون که یه دید کلی درباره اقتصاد و کار گرجستان داده بودید. ولی خب نرخ بیکاری گرجستان به نسب کشورهای دیگه یه کم بالاست.

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *