مهاجرت تحصیلی به کویت

رشته هوافضا در کویت

یکی از مزیت های تحصیل در رشته هوافضا در کویت این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند. این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر زمینه های اقتصادی، صنعتی و مالی، به اوج خود رسیده و در سطح جهانی به عنوان کشوری قدرتمند شناخته شده است. به طوری که، مردم از کشورهای مختلف برای جستجوی شغل های پردرآمد به اینجا می روند. همچنین، جدا از اشتغال و سرمایه گذاری های اقتصادی، این کشور به طور مداوم سرمایه گذاری می کند و بخش عظیمی از بودجه خود را به آموزش و پرورش اختصاص می دهد.

زیرا، دولت این کشور معتقد است که شهروندان تحصیل کرده سرمایه عظیمی برای کشورشان خواهند بود. همین امر نیز به همین دلیل است که افراد بین المللی، به ویژه دانشجویان، می خواستند از دانشگاه های این کشور درخواست دهند. آن ها کاملا مطمئن هستند که آموزش ارائه شده در کشور نیز از بهترین مواردی است که می توانند در هر جای دنیا پیدا کنند. علاوه بر این، اگر آن ها همچنین بخواهند به دنبال کار دائمی در این کشور باشند، مدارک دریافت شده در این کشور می توانند سودآور باشند. این مقاله جهت آشنایی متقاضیان با رشته هوافضا در کویت است که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

معرفی رشته هوافضا در کویت

مطالعات در زمینه رشته هوافضا در کویت، مهندسی و فناوری به شما این فرصت را می دهد که در زمینه مسائل ریاضی و محاسباتی دقیق و همچنین با ماشین آلات پیشرفته برای حل رمز و رازهای فضایی و استفاده از اسناد موجود برای منافع فنی و بشردوستانه کار کنید. دانشگاه ها، دانشکده ها و موسسات آموزش عالی برنامه های دیپلم و مدرک را در علوم، مهندسی و فناوری هوافضا ارائه می دهند. با افزایش برنامه های فضایی، فرصت های شغلی مهندسان هوافضا در حال افزایش است.

دانشکده های رشته هوافضا عبارتند از:

دانشکده های رشته هوافضا در کویت

دانشکده هواپیمایی در کالج استرالیا کویت برنامه های منحصر به فرد و ابتکاری را برای آماده سازی دانشجویان برای استخدام در صنعت هواپیمایی مهیج ارائه می دهد. برنامه های هواپیمایی ACK تحصیلات هوانوردی محکم و فرصت های شغلی گسترده ای را برای دانشجویان فراهم می کند. آکادمی پرواز کویت ساختار و آموزش دانشجو به گونه ای است که برنامه خلبانی شغلی یا حرفه ای او می تواند در مدت زمان کمتری و با هزینه بسیار کمتری نسبت به برنامه های مشابه در مدارس بسیاری از کشورهای دیگر به اتمام برسد.

مشاغل رشته هوافضا در کویت

مشاغل رشته هوافضا در کویت

مهندسان هوافضا تکنیک های جدید مهندسی را برای استفاده در سفینه های فضایی، سیستم های دفاعی و هواپیمایی استفاده می کنند. مهندسان هوافضا در مناطقی مانند جریان مایع آیرودینامیکی مهارت دارند.

آن ها می توانند در بخش های زیر مشغول کار شوند:

  • طراحی سازه ای راهنمایی
  • ناوبری و کنترل
  • ابزار دقیق و ارتباطات
  • رباتیک
  • پیشرانه و احتراق

آن ها همچنین در زمینه طراحی انواع مختلف ماشین آلات هوافضا، به عنوان مثال هواپیماهای تجاری، هلی کوپترها، هواپیماهای جنگی، ماهواره ها، وسایل پرتاب و موشک ها آموزش می بینند. کار یک مهندس هوافضا چند رشته ای است.

یک مهندس هوافضا در کار ممکن است با انواع زیر فعالیت داشته باشد:

  • شرکت در برآورد پروژه های هوافضا و پیشنهادهای امکان سنجی فنی و جنبه های تجاری
  • کمک به طراحی، ساخت و آزمایش هواپیماها، فضاپیماها و سایر ماشین آلات هوافضا
  • طراحی ارزیابی ها جهت مطمئن شدن از اینکه محصول با استانداردهای مهندسی، نیازهای زیست محیطی و خواسته های کاربران مطابقت دارد.
  • نظارت بر کنترل کامل کیفیت هواپیماها، سفینه های فضایی و ماشین آلات فضایی برای اطمینان از مطابقت محصول نهایی با استانداردهای کیفیت
  • بازرسی از ماشین آلات معیوب برای یافتن منبع مشکل و راه حل

علاوه برا بازار کار رشته هوافضا در کویت آنچه اهمیت دارد حقوق ماهیانه کار در این بخش می باشد. نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در کویت را برای مهندسان هوافضا نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار مهندسان هوافضا در کویت

مهندس هوافضا باید مهارت تحلیلی صوتی داشته باشد تا شرایط کار ماشین هوافضا و طراحی آن را درک کند، تا گزینه های مختلفی را برای محیط های مختلف پیشنهاد دهد.

هزینه تحصیل در کویت

هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با کشورهای دیگر کشورهای آسیایی بسیار گران است. بعضی از رشته ها در دانشگاه های این کشور بسیار گران تر از برنامه هایی است که در ایالات متحده آمریکا ارائه می شود.

هزینه تحصیل در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به دلار
حداقل هزینه تحصیل6500$
حداکثر هزینه تحصیل7500$

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، به طور متوسط، هزینه های تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور، سالانه حدود 6500$ تا 7500$ (دلار) هزینه دارد. این مبلغ، به استثنای سایر هزینه های دانشگاه مانند هزینه های متفرقه و آزمایشگاه می باشد. این در حالی است که هزینه تحصیل بعضی از کشورها کمتر از 2000$ (دلار) است. این هزینه بسیار گران قیمت محسوب می شود. بنابراین، وقتی تصمیم به ادامه تحصیل در این کشور گرفتید، باید مراقب هزینه های خود باشید. به علاوه، شما باید هزینه های روزانه و اقامت خود را در نظر گرفته و قبض های آب و برق خود را پرداخت نمایید. بابت حقوق ماهانه، هزینه های محل اقامت و آب و برق شما در حدود 800$ (دلار) است.

هزینه زندگی در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به دلار
حداقل هزینه زندگی1000$
حداکثر هزینه زندگی1500$

ویزای دانشجویی کویت

ویزای دانشجویی کویت برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در یک موسسه آموزش عالی در این کشور می باشند صادر می شود. درخواست ها از طریق سفارت این کشور در کشور مبدا انجام می شود. برای اطمینان از بدست آوردن اعتبار هویت، در برخی موارد به مدارک اضافی احتیاج دارید. بهتر است مدارک لازم را از سفارت خانه خود بگیرید نه اینکه بخواهید یک بار در این کشور یک مورد از آن بگیرید.

ویزای دانشجویی به شرطی که دانشجو در یک موسسه آموزش عالی در این کشور ثبت نام کند، صادر می شود. دولت ترجیح می دهد دانشجویانی که با هدف پیشرفت تحصیلی به این کشور می آیند و قصد دارند به طور تمام وقت در آن کار کنند را جذب کند. بنابراین، دانشجویان پاره وقت شانس کمتری در اخذ ویزا دارند. ممکن است موارد استثنایی در این ایده وجود داشته باشد. برای مهاجرت تحصیلی به اقصی نقاط جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *