مهاجرت تحصیلی عمان

رشته هوافضا در عمان

رشته هوافضا در عمان

رشته هوافضا در عمان با توجه به اینکه به کشور ایران نزدیک است مورد توجه متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند قرار گرفته است. این کشور، کشوری صلح طلب و مهمان نواز است. دسترسی آسان به شورای همکاری خلیج فارس و فراتر از آن دارد. مسقط یک پایتخت تمیز و کاملا توسعه یافته است که در بین کوه ها و اقیانوس قرار گرفته است. این شهر دارای مراکز خرید مدرن، سینماها، امکانات تفریحی و سواحل شنی زیبا است. تقریبا 45% از جمعیت عمان خارج از کشور می باشند و از کشورهای مختلف استقبال می کنند و به کشور احساس جذاب و چند فرهنگی می بخشند.

زندگی و تحصیل در عمان در معرض دید بین المللی شما قرار می گیرد و شما را برای هیجان و چالش های محل کار به طور فزآینده جهانی آماده می کند. دانشجویان می خواهند قبل از مسافرت از داشتن پوشش بیمه اطمینان حاصل کنند. این کشور سیستم بهداشتی با کیفیت و مراقبت های بهداشتی رایگان برای شهروندان دارد. اما این مراقبت های بهداشتی رایگان شامل دانشجویان بین المللی نمی باشد. در صورت نیاز کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در دسترس مردم می باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل رشته هوافضا در عمان را دارند، با مطالعه این نگارش که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده، اطلاعات لازم را بدست خواهند آورد.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته هوافضا در عمان

رشته هوافضا در عمان در تمامی مقاطع تدریس می شود. اما مهم ترین مقطع، کارشناسی ارشد است. برنامه کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا می تواند گام بعدی برای بسیاری از افراد باشد. این نوع برنامه به دانش آموزانی که دانش پیشینه دارند، یا از طریق مدرک کارشناسی یا تجربه کاری کافی، اجازه می دهد تا دانش خود را به روش های تخصصی تر ایجاد کنند. کسانی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا یا یک رشته مرتبط هستند ممکن است از تکمیل برنامه کارشناسی ارشد علوم مهندسی هوافضا بهره مند شوند. افرادی که این درجه را دنبال می کنند، اغلب تخصصی را در آیرودینامیک و دینامیک سیالات، احتراق و پیشرانه یا ساختارها و مواد هوافضا انتخاب می کنند.

دروسی که باید در این برنامه مطالعه شود عبارتند از:

برنامه مطالعه هوافضا در عمان

برنامه ها معمولا بین 2 تا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان موفق از طریق یک برنامه مهندسی هوافضا پیشرفته با افزایش مهارت های حل مسئله و توانایی انجام تحقیقات علمی دقیق می آیند. این برنامه ها همچنین بسیاری از دانشجویان را برای چالش های مورد نیاز در ادامه تحصیل در مقطع دکترا آماده می کند. هزینه کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا از موسسه ای به موسسه دیگر و در سراسر جهان متفاوت است. هزینه های اضافی و هزینه های اداری اغلب می تواند در شهریه گنجانده شود. بنابراین، دانشجویان تشویق می شوند قبل از ثبت نام در یک برنامه، کل هزینه حضور را یاد بگیرند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته هوافضا در عمان

مشاغل هوافضا در عمان

مشاغل مهندسی هوافضا بیشمار است و فارغ التحصیلان رشته هوافضا در عمان می توانند به راحتی در زیر مجموعه ای از صنعت مورد نظر خود کار پیدا کنند. این فرصت ها شامل:

  • دفاع
  • طراحی و توسعه
  • بازاریابی
  • خدمات میدانی
  • تولید نرم افزار
  • تحقیق
  • توسعه

 فرصت های مطلوب در هر 2 بخش دولتی و خصوصی برای افراد با مهارت بالا از طریق این برنامه ها فراوان است. حقوق ماهیانه کار برای مهندسان هوافضا در این کشور در جدول زیر آمده است:

پارامترحقوق به ریال عمان
کمترین حقوق990OMR
متوسط حقوق2110OMR
بیشترین حقوق3340OMR

هر 1$ (دلار) معادل با 0.3849OMR (ریال عمان) است. تحصیلات بالا می تواند روی حقوق یک مهندس هوافضا در این کشور تاثیر بگذارد. نمودار زیر حقوق مهندسان هوافضا را براساس تحصیلات نشان می دهد:

حقوق مهندسان هوافضا در عمان براساس تحصیلات به ریال عمان

هزینه تحصیل در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان را ایالت تعیین نمی کند و بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه سالانه برای مدرک کارشناسی در یکی از دانشکده های عمر 1800OMR (ریال عمان)، است. در اکثر موارد هزینه زندگی در این کشور کمتر از سایر کشورهای خاورمیانه است. از آنجا که این کشور چندین دانشگاه دارد، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است. تمرکز زیادی بر تجارت فناوری و مهندسی در بسیاری از مدارس عمان دیده می شود. متقاضیان تحصیلات دوره کارشناسی باید قبل از اقدام در یک دوره متوسطه یا معادل بالاتر بگذرانند و برخی از مدارس حداکثر سن مهاجران را برای ورود به برنامه های تمام وقت دارند.

هر برنامه برای دانشجویان بین المللی که وارد برنامه می شوند، الزامات منحصر به فرد خود را شامل تست و حداقل امتیازات را دارد. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده اند به طور منحصر به فرد برای کار در کشورهای عربی یا مشاغل با کشورهای عربی آماده می شوند. ماهیت چشمگیر تجربه آموزش در این کشور تعامل دانشجویان با مشاغل عربی را پس از فارغ التحصیلی آسان می کند.

دانشگاه های عمان

تحصیل در عمان در یکی از دانشگاه های این کشور انجام می شود. در حالی که سیستم دانشگاه نسبتا جدید است. با افتتاح اولین دانشگاه در دهه 1980، ثابت شده است که تجربه آموزشی خوبی را برای کسانی که تحصیل در داخل کشور را انتخاب می کنند ارائه می دهد. دانشجویان در این کشور از آزادی مذهب و تجارت بیشتر از آنچه در سایر كشورهای عربی تجربه می كنند برخوردار می باشند.

این به جذابیت تحصیل در این كشور می افزاید. همچنین، بیشتر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این امر باعث می شود که بسیاری از دانشجویان بین المللی بتوانند به مدرسه بروند و آنچه را که آموزش می گیرد درک کنند. از آنجا که این کشور یک کشور اسلامی است تقویم آکادمیک از تقویم اسلامی پیروی می کند و برای تعطیلات مهم اسلامی تعطیل است. دانشگاه های بسیاری در این کشور وجود دارد.

در لیست زیر برترین دانشگاه های این کشور را مشاهده می کنید:

  • دانشگاه سلطان قابوس
  • دانشگاه ظفار
  • دانشگاه نزوا
  • دانشگاه اشارقیه
  • دانشگاه ملی علم و صنعت
  • دانشگاه مسقط (MU)
  • دانشگاه آزاد عرب
  • دانشگاه مسقط
  • دانشکده خاورمیانه

دانشگاه سلطان قابوس در QS دارای رتبه 375 در سال جاری می باشد. برای آشنایی با دانشگاه های این کشور می توانید مقاله معرفی دانشگاه های عمان را مطالعه نمایید. دانشجویان جهت تحصیل رشته هوافضا در عمان می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از برجسته ترین موسسات مهاجرتی کشور است، مراجعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *