مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته هوافضا در اسپانیا

رشته هوافضا در اسپانیا از رشته های محبوب و پرتقاضاست. اسپانیا در کنار کشورهای برتر اروپایی مانند آلمان در صنعت هوافضا جایگاه خوبی دارد. در این کشور شرکت های مختلف و متنوع هوافضا وجود دارد که در حال کار در بخش های مختلف رشته هوافضا هستند. علاقه مندان به این رشته می تواند دوره های مختلفی را در دانشگاه های معتبر اسپانیا پیدا کنند. مشاغل رشته هوافضا در اسپانیا همچنین جزو مشاغل با درآمد بالا هستند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بازار کار رشته هوافضا در اسپانیا را بررسی کرده اند و همچنین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در اسپانیا را معرفی کرده اند.

بازار کار رشته هوافضا در اسپانیا

صنعت هوافضا و دفاع در اسپانیا بسیار توسعه یافته است. در سال 2019 بازار اسپانیا 13.4 میلیارد € (یورو) گردش مالی و بیش از 57600 نفر شاغل داشته است. این صنعت با رشد مداوم خود در دهه گذشته (83.7% از سال 2008) و سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیق و توسعه، 9% از فروش صنعت را تشکیل می دهد. صنعت هوافضا و دفاع یک بخش استراتژیک برای اقتصاد اسپانیا است، از آنجا که:

  • اشتغال با کیفیت بالا ایجاد می کند.
  • 1% از کل تولید ناخالص داخلی اسپانیا و 7.3% از شاخص تولید صنعتی اسپانیا را تشکیل می دهد.
  • این برای بخش خارجی مهم است. در سال 2019، 71% از فروش از صادرات بوده است.
  • به RDI مجهز شده است (نتایج تحقیقات در این بخش اغلب در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد).
  • صنعت هوانوردی اسپانیا در بسیاری از زمینه ها از جمله مواد کامپوزیت برای سازه های هواپیما، توربین های کم فشار، سیستم های مدیریت ترافیک هوایی و هواپیماهای حمل و نقل نظامی یک رهبر جهانی است.

درآمد کار رشته هوافضا در اسپانیا

صنعت هوافضا در سال های اخیر در اسپانیا رشد چشمگیری داشته است زیرا شرکت های محلی در پروژه هایی در اسپانیا و خارج از کشور مشارکت داشته اند. صنعت اسپانیا فناوری پیشرفته ای را ارائه می دهد که شرکت هایش را قادر می سازد در سطح بین المللی گسترش دهند. این پنجمین بخش از 8 قسمت برجسته فناوری های جدید در اسپانیا است. از آنجایی که اسپانیا در دهه های اخیر از نظر اقتصادی رشد کرده است، صنعت هوافضا این کشور رشد خود را آغاز کرده است. با سرمایه گذاری غیرمعمول قوی در تحقیقات و نمایندگی محلی شرکته ای بزرگ هوافضا بین المللی، شرکت های مهندسی، طراحی و فناوری کوچکتر برای پشتیبانی از بخش های هواپیمایی و فضایی تشکیل و رشد کرده اند.

شرکت های اسپانیایی به ویژه در زمینه کامپوزیت های الیاف کربن که زمینه ای در حال رشد برای کاهش وزن و افزایش کارایی هواپیماها است پیشرفت کرده اند. در همان زمان، تحقیقات دانشگاه با همکاری شرکت های خصوصی برای تأمین نیازهای صنعت هوافضا در اسپانیا و سراسر جهان افزایش یافته است. در حال حاضر دستمزد کار در اسپانیا در رشته هوافضا به صورت متوسط 3680€ (یورو) در ماه اعلام شده است. همچنین حداقل درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور اسپانیا 1880€ (یورو) و حداکثر 5660€ (یورو) در ماه می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور اسپانیا در زیر آمده است:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در اسپانیا

تحصیل رشته هوافضا در اسپانیا

مهندسی هوافضا در اسپانیا تنوع زیادی دارد و دانشگاه های مختلفی در این کشور این رشته را ارائه می کنند. تحصیل در رشته هوافضا در کشور اسپانیا در مقطع کارشناسی 4 سال و به زبان اسپانیایی ارائه می شود. تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به مدت 2 سال و به زبان های انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود. تحقیق و تحصیل دکترا در این رشته در برخی از دانشگاه 3 تا 5 سال به طول می انجامد. شرایط تحصیل در اسپانیا و پذیرش رشته هوافضا در این کشور همانند پذیرش سایر رشته های مهندسی است. با پذیرش از دانشگاه می توانید جهت کسب ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در اسپانیا را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ری خوان کارلوس
2دانشگاه سنت لوئیس
3دانشگاه اروپایی مادرید
4دانشگاه اروپا اسپانیا
5دانشگاه لئون
6دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
7دانشگاه کارلوس سوم مادرید

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل برای برنامه های لیسانس در اسپانیا می تواند از 750€ تا 2500€ (یورو) در سال متغیر باشد. هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسپانیا تا 3500€ (یورو) در سال است. این نشان می دهد که اسپانیا مقصدی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. با این حال، دانشگاه های خصوصی آزاد هستند که هزینه های خود را تعیین کنند که می تواند تا 20000€ (یورو) در سال باشد. هزینه های زندگی هر دانشجو در اسپانیا متمایز است. هزینه زندگی برای کسانی که در اسپانیا تحصیل می کنند می تواند بسیار کم یا بسیار زیاد باشد، اما این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از کجا زندگی می کنند و چه نوع سبک زندگی را می خواهند دنبال کنند.

هنگامی که به دنبال گزینه مسکن دانشجویی هستید، دانشجویان باید هزینه حمل و نقل عمومی، غذا و سایر ملزومات را نیز در نظر بگیرند. اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی هزینه زندگی پایین تری دارد. با این حال، هزینه ها بسته به محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد. برای مثال، اگر به بارسلونا یا مادرید نقل مکان کنید، می ‌توانید انتظار داشته باشید که برای اجاره یا خرید یک خانه بسیار بیشتر از شهرهای کوچک تر و ارزان ‌تر هزینه کنید.

در این بخش شاهد هزینه های لازم برای زندگی در اسپانیا حین تحصیل رشته هوا فضا هستید:

هزینه های لازم برای زندگی در اسپانیا حین تحصیل رشته هوا فضا

شرکت های هوافضا در اسپانیا

شرکت های هوانوردی مستقر در اسپانیا در زمینه های مختلف مانند هواپیماهای حمل و نقل نظامی، توربین های کم فشار، فعالیت های نگهداری، هواپیماهای سوخت رسان پرواز و مأموریت فضایی، مواد ترکیبی برای ساختارهای هواپیما و سیستم های مدیریت ترافیک هوایی برجسته هستند. اسپانیا یکی از معدود کشورهایی است که قادر است کل چرخه طراحی و ساخت یک هواپیما را پوشش دهد، به دلیل حضور شرکت های بزرگ مانند ایرباس،Aernnova ، Aciturri ، Héroux-Devtek و ITP است. شرکت ها در اسپانیا در چندین بخش به عنوان رهبران جهانی در صنعت هوافضا شناخته می شوند:

  • توسعه مواد کامپوزیت برای هواپیماها
  • مدیریت ترافیک هوایی (ATM)
  • هواپیماهای حمل و نقل نظامی (به ویژه متوسط ​​و سبک)
  • و در بخش فضایی شرکت ها در اسپانیا فناوری خاص خود را دارند برای هر بخش فعالیت (سیستم های ماهواره ای، پرتابگرها، بخش زمینی، عملیات و ارائه دهندگان خدمات).

اسپانیا یکی از اعضای ESA (آژانس فضایی اروپا) و شرکت کننده در برنامه های اصلی آن است. شرکت های اسپانیایی در سایر برنامه های ملی و چند جانبه نیز شرکت دارند. هوافضا صنعتی است که سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه در اسپانیا انجام می شود.

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه لئون اسپانیا

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه لئون اسپانیا

دانشگاه لئون (ULe) یک موسسه عمومی آموزش عالی و تحقیقاتی است که به عنوان یک نهاد خودمختار در سال 1979 تاسیس شد. این دانشگاه در شهرهای لئون و پونفرادا مستقر است. مدرک مهندسی هوافضا فارغ التحصیلان را برای استفاده از حرفه تخصصی مهندس هوافضا واجد شرایط می کند. مهندسی هوافضا طیف گسترده ای از زمینه ها را شامل می شود:

  • آیرودینامیک
  • موتور هواپیما
  • پیشرانه
  • فناوری هوافضا
  • مهندسی کنترل
  • مواد هوانوردی
  • ساختارهای هوانوردی
  • ناوبری هوایی
  • فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی.

بورسیه های تحصیلی TalentUnileon بورسیه های عالی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه لئون دنبال کنند. دانشجویان بین المللی که به ترتیب در دوره های تحصیل خود قبل از دریافت مدرک یا کارشناسی ارشد نمره متوسط بالاتری از 8 امتیاز از 10 را کسب کرده اند، ممکن است از بورسیه تحصیلی اسپانیا بهره مند شوند.

تحصیل مهندسی هوانوردی در دانشگاه کارلوس سوم مادرید اسپانیا

دانشکده و گروه تحقیقات مهندسی هوافضای دانشگاه کارلوس سوم مادرید مسئول برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی هوانوردی است. این گروه بین المللی هیئت علمی تمام وقت، با تجربه تحقیق، معلمان پاره وقت با تجربه از صنعت، اساتید موسسات خارجی و دستیاران تدریس را که دکترای خود را در این گروه دارند، ترکیب می کند. علاوه بر این، از متخصصان هوا فضا از سایر گروه های دانشگاه و صنعت به طور منظم برای سخنرانی دعوت می شوند. کارشناسی ارشد مهندسی هوانوردی (MAE) در یک زمان، اعتبار کامل حرفه ای را به عنوان مهندس هوانوردی در اسپانیا و یک آموزش سطح بالا متمرکز در سطح بین المللی را فراهم می کند که افراد را قادر می سازد حرفه خود را در تمام بخش های صنایع هوایی و فضایی، آژانس ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه های فناوری هوافضا را پوشش می دهد.

این برنامه شامل 90 ECTS و یک پایان نامه است که در 3 ترم توزیع شده است. افزونه های اختیاری حداکثر 30 ECTS برای افرادی که تخصص عمیق تر یا ثبت نام در یک دوره دکترا دارند، در دسترس خواهد بود. این برنامه برای افرادی با پیشینه سطح کارشناسی در مهندسی هوافضا مناسب تر است و به طور خاص، برنامه درسی آن بر اساس دانش و تجربه کسب شده در کارشناسی در مهندسی هوافضا (BAE) ارائه شده است. این برنامه کاملاً انگلیسی است و به دنبال ایجاد یک محیط چند ملیتی مناسب نه تنها در صنعت هوافضا، بلکه در بیشتر زمینه ها است.

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه ری خوان کارلوس اسپانیا

دانشگاه ری خوان کارلوس، مدرک مهندسی هوافضا در 2 بخش زیر را ارائه می کند:

  • مهندسی هوافضا و وسایل نقلیه هوافضا
  • مهندسی هوافضا در پیمایش هوا

این برنامه ها با هدف تأمین تقاضای نهفته برای حرفه ای ها توسط بخش هوانوردی در زمینه طراحی هواپیما و سیستم های موجود در آن است. این تقاضا در اهمیت روزافزون شرکت های هوافضا در بافت صنعتی کشور، با توجه به منافع اقتصادی – اجتماعی و در نتیجه تقاضای نهایی برای مطالعه توسط دانشجویان مشخص شده است. توجه به این نکته مهم است که افزایش ارتباط مهندسی هوانوردی نه تنها به دلیل پیشرفت هایی است که در بخش هوانوردی اتفاق افتاده است، بلکه به دلیل ماهیت فزاینده آن است که مناطق مختلفی از واقعیت اجتماعی-اقتصادی فعلی را تحت تأثیر قرار می دهد. به این ترتیب امروزه مهندسی هواپیمایی در بخش هایی مانند:

  • صنعت خودرو
  • مدیریت زیرساخت ها
  • مدیریت محیط زیست
  • برنامه ریزی سیستم ها یا ارتباطات از راه دور نقش مهمی ایفا می کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که عملاً 100% مهندسین فنی فعلی هوانوردی در مدت زمان کمتر از نیم سال پس از اتمام تحصیل شاغل می شوند. در درصد بالای این استخدام در نهادهایی رخ می دهد که با محتوای مدارک مرتبط هستند. تعداد این فارغ التحصیلان شاغل در اسپانیا بیش از 5000 نفر تخمین زده می شود که عمدتا در زمینه های:

  • آموزش
  • تحقیق و توسعه
  • توسعه پروژه
  • تولید
  • مدیریت زیرساخت ها
  • خدمات و مدیریت کار می کنند.

جهت بررسی هزینه تحصیل در اسپانیا و شرایط اخذ اقامت این کشور می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

سوالات متداول در مورد رشته هوافضا در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در مورد رشته هوافضا در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد در رشته هوافضا در اسپانیا چقدر است؟ حداقل درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور اسپانیا 1880€ (یورو) و حداکثر 5660€ (یورو) در ماه می باشد.
  • کدام دانشگاه ها برای تحصیل رشته هوافضا در اسپانیا مناسب هستند؟ دانشگاه ری خوان کارلوس- دانشگاه سنت لوئیس- دانشگاه اروپایی مادرید- دانشگاه لئون- دانشگاه اروپا اسپانیا- دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا- دانشگاه کارلوس سوم مادرید
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *