مهاجرت تحصیلی اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا

اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا هر ساله مد نظر دانشجویان زیادی در خصوص کاهش هزینه های تحصیل و زندگی قرار گرفته است. بورسیه تحصیلی کمک هزینه های تحصیل در اسپانیا را از طرف دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، موسسات خیریه، ارگان ها و غیره به دانشجویان می کنند. اصولا کشورهایی که بورسیه ارائه می دهند به دلیل های گوناگون برای تامین نیروی کار مسائلی پیش می آید که از طریق دانشجویان برای تحصیلی و کار جذب می شود.

لازم به ذکر است که بورسیه های تحصیلی برای کسب و کار دانشجویان در قسمت های مختلف پژوهشی و کاری می باشد. بنابراین بورسیه در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر می باشد. دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا مانند تمام کشورهای اروپایی امکان پذیر می باشد ولی باید شرایط خاص اقتصادی کشور را در نظر گرفت و بورسیه گرفتن به آسانی نمی باشد و شما باید شرایط بورسیه را داشته باشید تا این امکان را داشته باشید بتوانید بورسیه را بدست آورید. نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موضوع در مقاله پیشرو پرداخته اند.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی اسپانیا

شما برای دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی در اسپانیا امتیاز کمی دارید. در ضمن این موضوع برای همه کشورهای اروپایی می باشد نه تنها کشور اسپانیا. هدف این دوره های تحصیلی کارشناسی برای گسترش دانش است و در بسیاری از مراکز آموزشی هزینه های مربوط به خدمات و امکانات آموزشی را از دانشجویان اخذ می کنند.

هزینه تحصیل در اسپانیا در دوره کارشناسی پایین می باشد و در واقع شما موظف هستید که هزینه های زندگی خود را تامین کنید. باید درآمدی داشته باشید که بتوانید هزینه های خود را تامین کنید و این امکان را دارید که از راه کار دانشجویی یعنی همزمان با تحصیل به کار مشغول شوید و کمک هزینه زندگی و تحصیل باشد.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی اسپانیا

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا در دوره کارشناسی ارشد، هزینه های کمتری دارد و تقریبا 2 تا 4 ترم طول می کشد و هزینه هر ترمی تقریبا 2000€ (یورو) می باشد. دانشجویان این دوره مجوز کار کردن را دارند و می توانند در یک هفته 20 تا 30 ساعت کار کند. لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در اسپانیا در دوره کارشناسی ارشد هم مانند دوره کارشناسی برای دریافت بورسیه پایین است و دانشجویانی تحصیل خود را در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور ادامه داده اند، راحت تر می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. زبان تدریس کارشناسی ارشد اسپانیایی است. ولی در بعضی از رشته ها زبان تحصیل انگلیسی می باشد.

کمک هزینه مقطع دکترا اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا به صورت مجانی (رایگان) می باشد. امکان دریافت بورسیه برای این دوره خیلی راحت تر می باشد و زبان تدریس برای تحصیل در دوره دکترا به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان این امکان را دارند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند. باید بدانید که این امکان را دارید که همراه متقاضی هم می تواند با ویزای تحصیلی اسپانیا وارد خاک این کشور شوند و همراه متقاضی با مجوز صادر شده می تواند به تحصیل در خاک این کشور ادامه دهند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا در دوره دکترا احتیاج به رزومه قوی می باشد و مدارک لازم برای دریافت بورسیه شامل:

  • مدارک تحصیلی در دوره های پایین تر
  • دارای مقالات بین المللی، کتب تآلیفی
  • دارای مدرک زبان آیلتس 6
  • یاری گرفتن از استاد راهنما

کمک هزینه مقطع دکترا اسپانیا

انواع بورسیه تحصیلی در اسپانیا در سال 2023

سیستم آموزش عالی این کشور از 87 دانشگاه، به اضافه 480 موسسه تحقیقاتی و 67 پارک علم و فناوری تشکیل شده است. به عنوان یکی از کشورهای عضو منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA)، تمام مدارک رسمی اعطاء شده توسط دانشگاه های این کشور برای مقاصد آکادمیک و حرفه ای در 53 کشور در سراسر جهان، که 45 مورد از آن ها اروپایی هستند، به رسمیت شناخته می شوند. این بورسیه ها توسط وزارت آموزش این کشور ارائه می شود. بورسیه ها برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند. این بورسیه ها توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

دانشجویان گزینه ای برای درخواست بورسیه های متعدد برای تحصیل در این کشور دارند. همه دانشجویان بین المللی که مقیم این کشور نیستند واجد شرایط دریافت بورسیه های دولتی این کشور هستند. دانشگاه های این کشور برنامه های درجه چند منظوره زیادی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای شرکت در یکی از 76 دانشگاه واقع در این کشور راهی این کشور می شوند. این کشور سومین کشور محبوب برای مطالعات بین المللی است. تمرکز این کشور بر ارائه آموزش با کیفیت است.

انواع بورسیه تحصیلی در سال 2023 در این کشور عبارتند از:

  • بورسیه های دولتی اسپانیا
  • بورسیه UIC بارسلون
  • دانشگاه اروپایی آتلانتیک
  • بورسیه دانشگاه گرانادا

برای اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی اسپانیا این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با کارشناسان ارشد ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. کارشناسان ارشد ما شرایط شما را در نظر خواهند گرفت و بهترین راه را برای مهاجرت به اسپانیا شما عزیزان پیشنهاد می نمایند.

5/5 - (18 امتیاز)

9 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی اسپانیا

  1. فرشته گفت:

    بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی اسپانیا اصلا کار اسونی نیست همونطور که خودتون با صداقت ابتدای مقاله گفتید برای دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی این کشور امتیاز کمی دارید. تمام این صحبتا در کنار اقتصاد نسبتا ضعیف اسپانیا معنا پیدا میکنه جدای از این ها دایی بنده که اسپانیا تحصیل کرده این حرفا رو تایید میکنه

  2. لیدا بهرامی گفت:

    من چجوری باید اقدام کنم برای بورسیه گرفتن؟

  3. پارسا گفت:

    اسپانیا بازار کار ضعیفی داره
    و برای کار پس از تحصیل خوب نیست

  4. عادل گفت:

    این بحث استاد راهنما توی پروسه دکتری خیلی درد سر داره چطور میشه این مسیرو دور زد؟؟؟

  5. ترانه گفت:

    چه جالبببب من نمیدونستم مرسی از مقاله علمیتون

  6. مهشید رحمانی گفت:

    برای دریافت بورس باید معدل در چه سطحی باشد؟

  7. تادر قیصری گفت:

    اقتصاد در اسپانیا خیلی ضعیفه ارزش مهاجرتی نداره

  8. خسروی گفت:

    فکر می‌کنم اخذ بورسیه واقعا سخت باشه…

  9. hiva گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون، اخذ ویزا برای والدین دانشجو به چگونه هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *