مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته هوافضا در آمریکا

رشته هوافضا در آمریکا

دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در آمریکا بهترین در جهان هستند. بزرگ ترین و بهترین شرکت های هوافضا در ایالات متحده واقع شده اند. لذا بسیاری به دنبال تحصیل و کار در کشور آمریکا در این رشته هستند. البته هزینه تحصیل رشته هوافضا در آمریکا بالاست و حدود 30000$ الی 50000$ (دلار) در سال هزینه در بر دارد. البته پس از فارغ التحصیلی در رشته هوافضا در آمریکا می توانید حقوقی حدود 90000$ (دلار) در سال و یا بیشتر داشته باشید.

با توجه به توسعه این رشته در آمریکا این کشور بهترین گزینه برای تحصیل رشته هوافضاست. البته تقاضای زیاد و رقابت بالا ورود به دانشگاه های این کشور را سخت کرده است. لذا باید دارای نمره بالا در آزمون های این کشور و رزومه مناسب باشید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش رشته هوافضا در آمریکا را بررسی کرده و اطلاعات مهمی را ارائه کرده اند.

بازار کار رشته هوافضا در آمریکا

رشته هوافضا در آمریکا، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین صنایع در ایالات متحده، 5 بازار زیر را تأمین می کند:

  • هواپیماهای نظامی
  • موشکی
  • فضایی
  • هواپیماهای تجاری
  • و هواپیمایی عمومی.

بخش هوافضای ایالات متحده بزرگترین بخش در جهان محسوب می شود و تامین کننده اصلی تجهیزات سخت افزاری هوافضای نظامی و غیرنظامی به سایر نقاط جهان است. این بخش به طور مستقیم حدود 509000 کارگر در مشاغل علمی و فنی استخدام می کند و بیش از 700000 شغل را در زمینه های مرتبط پشتیبانی می کند. به دلیل تأکید زیاد بر تحقیق و توسعه (R&D) حدود 225%از کسانی که در هوا فضا کار می کنند مهندس، دانشمند و تکنسین هستند. هواپیمایی یکی از صنایع با سرعت رشد در ایالات متحده است و سالانه حداقل %14 رشد داشته است. با توجه به این بخش عظیم و توسعه این رشته، رشته هوافضا در آمریکا بازار بسیار فعال دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار کم است.

  • بخش هوافضا یکی از بزرگترین بخش های ایالات متحده است که محصولات و خدمات هواپیماهای نظامی، موشکی، فضایی، هواپیمایی تجاری و بازارهای هواپیمایی عمومی را ارائه می دهد.
  • تاریخچه بخش هوافضا در ایالات متحده به سال 1903 برمی گردد زمانی که ویلبر و اورویل رایت اولین هواپیمای مجهز به قدرت را ساختند و پرواز کردند.
  • رشته هوافضا دارای زیربخش های زیادی از جمله سیستم های هواپیمای بدون سرنشین UAS ، فضای تجاری، زیرساخت های فرودگاه و امنیت هواپیمایی است.

درآمد کار رشته هوافضا در آمریکا

همانطور که گفته شد حداقل 25% از افرادی که در بازار کار رشته هوافضا کار می کنند از متخصصین، دانشمندان و افراد با سابقه علمی بالا تشکیل شده اند. با توجه این موضوع میزان درآمد افرادی که در این رشته مشغول به کار هستند بسیار بالاست. وجود شرکت های بزرگ و تقاضای زیاد برای نروی کار متخصص در رشته هوافضا منجر به افزایش حقوق و رشد درآمد سالانه در این رشته دارد. با یک بررسی و آنالیز انجام شده در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در آمریکا در رشته هوافضا به صورت متوسط 10700$ (یورو) است که سالانه حدود 128000$ (دلار) می شود. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد سالیانه کار در رشته هوافضا در کشور آمریکا به میزان 64100$ (دلار) و در بیشترین حالت 199000$ (دلار) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور آمریکا در نمودار زیر ذکر شده است:

حقوق سالانه مشاغل هوافضا در آمریکا

تحصیل رشته هوافضا در آمریکا

مهندسی هوافضا یک رشته پویا است که بر طراحی، نگهداری و ارتقا انواع وسایل نقلیه هوایی از هواپیما گرفته تا موشک گرفته تا شاتل فضایی متمرکز است.  اگر شما علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا یا هوانوردی هستید، ایالات متحده بهترین گزینه است. البته بررسی هزینه نیز مهم است. هزینه تحصیل در این کشور بالاست. چرا که این کشور بهترین نظام آموزشی در جهان را دارد و مدرک آن در کل دنیا معتبر است. همچنین برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در آمریکا قرار دارند.  لیست بلندی از کالج ها و دانشگاه ها وجود دارد که چنین برنامه هایی را ارائه می دهند و یافتن زمان تحقیق و مقایسه هر یک از آنها تقریباً غیرممکن است. اما در طبق رده بندی ها و ارزیابی ها از جمله بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته معرفی شده اند.

این رشته در آمریکا بسیار رقابتی است از این رو، به دانشجویان بین المللی توصیه می شود فقط در صورت علاقه شدید به این موضوع برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا به ایالات متحده آمریکا بروند. بر اساس رده بندی ها 15 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته هوافضا در میان 50 دانشگاه برتر جهان آمریکایی هستند.

از جمله دانشگاه های برتر تحصیل در آمریکا در رشته هوافضا شامل:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه فنی ماساچوست
2موسسه تکنولوژی جورجیا
3موسسه فنی کالیفرنیا
4دانشگاه میشگان-آن آربور
5دانشگاه Purdue
6دانشگاه استنفورد
7دانشگاه تگزاس
8دانشگاه هوانوردی Embry-Riddle
9دانشگاه ایلینویز

کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در ایالات متحده آمریکا یک دوره 1 تا 2 ساله است که به صورت برنامه تمام وقت، نیمه وقت و آنلاین در دسترس است. این عمدتا دو شاخه دارد:

  • هوانوردی
  • و فضانوردی.

هوانوردی با طراحی، ساخت و علم هواپیماها سرو کار دارد. از طرف دیگر، فضانوردی مطالعه فضاپیماها است. کلیه برنامه های هوافضا در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا توسط شورای اعتبار بخشی مهندسی و فناوری (ABET) معتبر شناخته می شوند. از آنجا که، این مدرک به دانش پایه ریاضیات، فیزیک و مهندسی، لیسانس های مکانیک یا رشته های مرتبط با دانش فنی قوی در موضوعات قبل برای پذیرش اجباری است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا بین 20000$ الی 50000$ (دلار) است. اگرچه مشاغل سطح ورودی نیازی به مجوز مهندسی حرفه ای (PE) ندارند، اما حرفه های پیشرفته تر می توانند مجوز لازم را داشته باشند. از جمله دانشگاه های برتر ارائه کننده کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در آمریکا:

  • موسسه فناوری ماساچوست
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه میشیگان
  • دانشگاه پردو
  • دانشگاه لس آنجلس
  • دانشگاه کرنل
  • دانشگاه پرینستون

صنعت هوافضا و زیر مجموعه های آن در آمریکا

خط تولید صنعت هوافضا گسترده است زیرا محصولات اصلی آن، وسایل نقلیه پروازی، به میلیون ها قطعه جداگانه نیاز دارند. علاوه بر این، سیستم های پشتیبانی بسیاری برای کارکردن و نگهداری وسایل نقلیه مورد نیاز است. از نظر فروش، هواپیماهای نظامی بیشترین سهم بازار را دارند و پس از آن سیستم های فضایی، هواپیماهای غیرنظامی و موشکی قرار دارند. صنعت هوافضا شامل زیرشاخه های بسیاری است که به رشد صنعت کمک می کنند. به عنوان مثال، شرکت های موجود در زیر بخش فضای تجاری موشک ها و فضاپیماهای پیشرفته را طراحی، تولید و پرتاب می کنند. انتظار می رود این شرکت ها با افزایش علاقه و هزینه در همه چیز از گردشگری فضایی، اکتشافات فضایی، بهبود ارتباطات ماهواره ای و آزمایشگاه های فضا، رشد درآمد داشته باشند. اسپیس ایکس، بوئینگ و ویرجین گالکسی تعدادی از شرکت هایی هستند که در زیر بخش فضای تجاری با هم رقابت می کنند.

یکی دیگر از زیرمجموعه های صنعت هوافضا سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) است. در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین در درجه اول برای استفاده های نظامی، تحقیقاتی و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند، بخش اصلی رشد UAS ممکن است از سیستم های تحویل هواپیماهای بدون سرنشین باشد که توسط غول های خرده فروشی مانند آمازون و والمارت اجرا شده است. زیرساخت های فرودگاه و امنیت هواپیمایی یکی دیگر از زیر مجموعه های هوافضا است که هم در ایالات متحده و هم در سطح جهانی به رشد خود ادامه می دهد. شرکت های این زیرمجموعه بر روی محافظت از صنعت هواپیمایی در برابر تهدیدات تروریسم، همراه با شناسایی و مهار تهدیدات امنیت سایبری تمرکز دارند. سوخت هواپیمایی جایگزین از دیگر زیر مجموعه های صنعت هوافضا در این کشور است.

شرکت های برتر رشته هوافضا در آمریکا

شرکت های برتر رشته هوافضا در آمریکا

متقاضیان کار در آمریکا در رشته هوافضا می توانند با ارتباط با بهترین شرکت های هوافضا در آمریکا شانس خود را برای یافتن کار در این کشور بدست آورند.

نام شرکتشرح
بوئینگشرکت بوئینگ یک شرکت چند ملیتی است که در آمریکا مستقر است، آنها در سراسر جهان هواپیما، موشک و ماهواره طراحی، تولید و فروش می کنند. این شرکت توسط ویلیام بوئینگ در سال 1916 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین شرکت های هوافضا در جهان تبدیل شده است، زیرا بزرگترین صادر کننده هوافضا در ایالات متحده است.
ایرباسایرباس یک شرکت چند ملیتی هلندی است و بیشترین هواپیمای مسافربری جهان را در سال 2019 ساخته و بیشترین سفارش هواپیمای مسافربری را نیز داشته است. آنها محصولات هوا فضائی نظامی و غیرنظامی را در سراسر جهان طراحی، تولید و به فروش می رسانند و هواپیماها را نیز تولید می کنند.
لاکهد مارتینیک شرکت آمریکایی است که در زمینه هوا فضا، تسلیحات، دفاع و امنیت فعالیت می کند و علاقه مند به گسترش تجارت خود در سراسر جهان است. دفتر اصلی آنها در بتسدا شمالی، مریلند واقع شده است. نیروی کار آنها از ژانویه 2020 حدود 110000 نفر در سراسر جهان را تشکیل می دهد.
هواپیمایی جنرال الکتریکشرکت جنرال الکتریک یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در شهر نیویورک ثبت شده است اما دفاتر اصلی آنها در بوستون است. آنها در لیست 21 شرکت اینده دارد  در سال 2019 قرار گرفتند، و یکی از 12 شرکت اول در میانگین صنعتی داو جونز در سال 1896 بود.
گرومنیک شرکت آمریکایی است که در بازارهای جهانی هوافضا و فناوری دفاعی فعالیت می کند. این شرکت حدود 90000 کارمند دارد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسلحه و ارائه دهنده فن آوری نظامی در جهان است.

شرایط تحصیل رشته هوافضا در آمریکا

درخواست ها برای دانشگاه های ایالات متحده آمریکا معمولاً در ژوئن و نوامبر آغاز می شود. دانشجویان باید مستقیماً از طریق وب سایت دانشگاه برای تحصیل رشته هوافضا در ایالات متحده درخواست دهند. از جمله وارد مورد نیاز برای پذیرش در آمریکا:

  • مدرک تحصیلی در مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم طبیعی یا یک رشته تحصیلی مرتبط از یک دانشگاه معتبر
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • تافل بیش از 90
  • آیلتس حداقل 7
  • نمرات امتحانات استاندارد برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا مانند GRE

همچنین دانشجویان ملزم به ارائه کلیه مدارک مورد نیاز به همراه درخواست پذیرش هستند. این شامل:

  • ریز نمرات آکادمیک از کلیه موسسات آموزشی که در آن شرکت کردند.
  • اثبات نمرات امتحانات استاندارد برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا.
  • توصیه نامه ها معمولاً 3 الی 4 توصیه نامه لازم است.
  • انگیزه نامه (SOP) – بیانیه ای که هدف متقاضی را با جزئیات به تصویر می کشد. این باید یک مقاله 1-2 صفحه ای باشد.
  • بیانیه منابع مالی – یک متقاضی باید مدارک معتبری از صلاحیت مالی برای سال اول تحصیل ارائه دهد.
  • کپی گذرنامه
  • پرداخت هزینه درخواست غیر قابل استرداد

جهت برآورد هزینه تحصیل در آمریکا این مقاله را مطالعه کنید. همچنین برای اقدام به مهاجرت می توانید از خدمات ویژه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته هوافضا در آمریکا

  1. عسل گفت:

    المپیاد خوندن هیچ کمکی به قبولی بهتر میکنه؟ مثلا المپیاد نجوم

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص مشاوره و بررسی رزومه تحصیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *