مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک از رشته های محبوب به خصوص در بین رشته های مهندسی بوده و از بازار کار عالی در سراسر جهان برخوردار است. این کشور، کشوری است که توسط 3 کشور معروف اروپا یعنی فرانسه، هلند و آلمان احاطه شده است. این کشور دارای 3 زبان متمایز است که عبارتند از:

  • هلندی
  • فرانسوی
  • آلمانی

هر 3 زبان به طور رسمی توسط دولت به عنوان زبان های رسمی آن ها به رسمیت شناخته شده است. این کشور محیط پذیرایی از دانشجویان بین المللی است. این می تواند یک تجربه تحصیلی شگفت انگیز را به شما ارائه دهد. تعداد زیادی موسسه عالی در این کشور وجود دارد که هر یک آموزش عالی در هر سطح را ارائه می دهند. این کشور چند فرهنگی است و به دلیل کیفیت بالای زندگی و مراقبت های بهداشتی و آموزشی شهرت دارد. موسسات عالی در این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند و شما مجبور خواهید بود در طول اقامت خود مکان های زیبایی برای کاوش پیدا کنید. کارشناسان و مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک را معرفی و بررسی کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه نانت
  • دانشگاه بین المللی SUPINFO

رتبه بندی های بین المللی اغلب دانشگاه های این کشور را در زمره بهترین موسسات آموزش عالی در اروپا قرار می دهند. سطح بالای جهانی شدن این کشور یک پیامد مثبت اجتناب ناپذیر از همکاری بین المللی بین نهادهای این کشور (اعم از دولتی و خصوصی) و سایر سازمان ها از سراسر جهان است. این بدان معناست که شهروندان خارجی احساس می کنند که در خانه خود هستند و مدت زیادی طول نمی کشد تا مستقر شوند و از شیوه زندگی محلی لذت ببرند.

سخنرانی های دانشگاه معمولا دارای برنامه ثابت است. اساتید شما همه در زمینه خود متخصص هستند و دانشجویان را به پرسیدن سوالات تشویق می کنند. شما در بسیاری از کارهای تحقیقاتی مشارکت خواهید داشت و همچنین می توانید به کارآموزی با شرکت های محلی بپیوندید. شما این شانس را خواهید داشت که ایده های خود را در آزمایشگاه های پیشرفته با تجهیزات فوق مدرن ایجاد و آزمایش کنید. همچنین از چندین خدمات دانشجویی از جمله مشاوره شغلی و تدریس خصوصی بهره مند خواهید شد.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

انواع مختلفی از مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک وجود دارد. اما بسیاری از آن ها شامل ساخت و آزمایش سیستم ها در آزمایشگاه های تحقیقاتی است. بیش از یک چهارم مهندسین سخت افزار کامپیوتر در زمینه طراحی سیستم و خدمات مربوطه کار می کنند. در حالی که سایر کارفرمایان اصلی شامل تولید کنندگان کامپیوتر، تجهیزات جانبی یا لوازم الکترونیکی هستند. آژانس پیش بینی می کند که 4000 شغل جدید در این زمینه بین سال های 2016 تا 2026 ایجاد شود، و خاطر نشان کرد که رشد می تواند سریع تر شود. زیرا، شرکت های بیشتری خارج از صنایع کامپیوتر و الکترونیک سنتی شروع به توسعه دستگاه های خود می کنند. به عنوان مثال، پیشرفت در بازار خانه های هوشمند احتمالا باعث هجوم دستگاه هایی با سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر تعبیه شده می شود.

از طرفی مهندسان سخت افزار کامپیوتر ممکن است مسئول موارد زیر باشند:

مسئولیت مهندسان سخت افزار کامپیوتر در بلژیک

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای مهندسان کامپیوتر

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

در این کشور، نرخ شهریه براساس ملیت شما، منطقه ای که در آن تحصیل می کنید، نوع دانشگاه، برنامه دانشگاهی انتخاب شده و غیره متفاوت است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سیاست شهریه عادلانه است و دانشگاه ها بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهند. به طور متوسط​​، بین المللی می توانند انتظار داشته باشند بین 800€ تا 9000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت کنند. به عنوان یک قاعده کلی، هزینه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA کمتر است.

باوجود اینکه، هزینه زندگی در بلژیک بالاست، اما به هیچ وجه به اندازه برخی دیگر از کشورهای اروپای غربی گران نمی باشد. موقعیت استراتژیک این کشور در اتحادیه اروپا این کشور را از نظر اقتصادی و سیاسی به کشوری مهم تبدیل کرده است. بخش عمده ای از اقتصاد این کشور به صادرات کالاهای تولیدی به بقیه اتحادیه اروپا بستگی دارد و محموله های مواد اولیه از کشورهای همسایه نیز وارد می شود. این به مردم این کشور اجازه می دهد از سطح بالایی از زندگی برخوردار شوند.

جدول زیر هزینه زندگی در این کشور را نشان داده است:

پارامترهزینه
اجاره خانه1500€
حمل و نقل عمومیبین 35€ تا 50€
خدمات125€

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلژیک

کار حین تحصیل در بلژیک

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می توانند بدون مجوز اضافی، کار کنند. اما یک دانشجوی بین المللی قبل از کار در بلژیک به مجوز کار نیاز دارد. بدون اجازه در قالب مجوز کار، ممکن است هنگام تحصیل در کشور واجد شرایط کار نباشید.در اجازه اقامت شما که توسط شهرداری صادر شده است، کلیه شرایط برای کار دانشجویان در این کشور قید شده است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مجاز نیستید بیش از 20 ساعت در هفته در حالی که مدرسه در حال برگزاری است کار کنید. اگر بیش از تعداد ساعات مقرر کار می کنید، این بدان معناست که دلیل اصلی آمدن شما به این کشور دیگر تحصیل نیست بلکه کار است. این می تواند برای کارفرمای شما و همچنین برای شما هنگام نیاز به تمدید مجوز اقامت مشکل ایجاد کند. با این حال، در طول تعطیلات یا دوره های تعطیلات، ممکن است برای مدت زمان بیشتری کار کنید. تعطیلات مدرسه ای که با آن ها روبرو می شوید شامل کریسمس، بهار و تابستان است که طولانی ترین تعطیلات است.

علاوه بر این، در کشوری که دارای 3 زبان رسمی است، که هیچ یک از آن ها زبان انگلیسی نیست. بنابراین، باید به دنبال بازی خوب برای کار خوب باشید. همچنین، مهارت های زبانی شما باید عالی باشد. زیرا، قرار است با ملیت هایی رقابت کنید که احتمالا می توانند بیش از یک زبان صحبت کنند. بنابراین، اگر تنها زبان شما انگلیسی است، ممکن است در رقابت شغلی بیشتری شرکت کنید. چنانچه تصمیم به تحصیل در این کشور گرفته اید و نیاز به مشاوره با وکیل دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *