مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته معماری در لیتوانی

رشته معماری در روسیه

علاقه مندان رشته معماری در لیتوانی بایستی بدانند که لیتوانی، مدرن و پویا است. این سنت های فرهنگی ملت و اوضاع اجتماعی و اقتصادی را منعکس میکند. معماری لیتوانیایی نه به واسطه تکامل مداوم، بلکه به واسطه اوضاع خاص تاریخی در طول زمان شکل گرفته است. از آنجا که معماری بین هنر و عملکرد تعادل برقرار می کند و ویژگی های هر دو را به خود می گیرد، نشان دهنده اراده اجتماعی و سیاسی و جهان بینی آن زمان است. ساختمان های امروزی ترکیبی از اکتشافات مهم، ایده های نو و تغییر دیدگاه های شهرنشینی است. ترکیب متنوع معماری در لیتوانی علاقه مندان به این رشته را به خود جذب می کند. با بررسی رشته معماری در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند.

تاریخچه رشته معماری در لیتوانی

برای قرن ها لیتوانی به عنوان سرزمین جنگل های سرسبز بی پایان شناخته می شد که فقط رودخانه ها آن را قطع می کردند. به همین ترتیب، معماری سنتی در لیتوانی چوبی است. در بیشتر شهرهای کوچکتر، تقریباً هر ساختمانی که قبل از قرن 20 ساخته شده باشد، از چوب ساخته شده است. کلیساهای چوبی (هم کاتولیک و هم ارتدکس) در روستاها رایج است، حتی مساجد و کنیسه های چوبی وجود دارد. برخی از ساختمان های چوبی بسیار ظریف و با جزئیات پیچیده هستند. با این وجود، آجر از اوایل قرن 14 جایگزین چوب شد. معماری رومانسک اولین سبک بین المللی است که به لیتوانی رسید اما نمونه های کمی از آن باقی مانده است.

برخی از معروف ترین آثار معماری مربوط به دوره گوتیک (مانند کلیسای ویلنیوس و رنسانس بعدی است. به دنبال این دوره باروک که بهترین نمایش را در معماری کلیسای ویلنیوس دارد ارائه شد. فقط چند شهر دارای مناطق آجری قبل از قرن 19 هستند:

  • ویلنیوس
  • کائوناس
  • کاداینیای

در اواخر قرن 18، معماری نئو کلاسیک با الگوبرداری از سبک امپراتوری روم به لیتوانی آمد. در اواسط قرن 19، با تاریخ گرایی که از سبک های مختلف قبلی و گاهی ترکیبی از آنها کپی برداری می کرد، بسیاری از ساختمان های بزرگ را به شهرها آورد. پس از جنگ جهانی 1، كائوناس پایتخت موقت لیتوانی شد، بنابراین، به سرعت گسترش یافت و بسیاری از ساختمان های هنری دكو ایجاد شد. پس از ان معماری روسی، مدرن و پست مدرن در لیتوانی ظاهر شدند.

کار در رشته معماری در لیتوانی

امروز با توسعه رشته معماری و ترکیب این رشته با تکنولوژی، معماری نیز دستخوش تغییرات شده و معماری پست مدرن و مدرن وارد لیتوانی شده است. با اخذ مدرک معتبر و داشتن تجربه کاری به همراه نمونه کار خوب می توانید برای کاریابی در لیتوانی اقدام کنید. در صورت موفقیت و اخذ پیشنهاد کاری می توانید کار در رشته معماری در لیتوانی را تجربه کنید. از سال 2015 واحد پول این کشور به € (یورو) تغییر پیدا کرد و پرداخت حقوق با یورو انجام می شود. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور لیتوانی به صورت متوسط 844€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور لیتوانی ماهیانه حداقل 480€ (یورو) و حداکثر 1623€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در لیتوانی در مشاغل رشته معماری را مشاهده کنید:

حقوق مشاغل کار معماری در لیتواین

تحصیل رشته معماری در لیتوانی

لیتوانی در راستای هماهنگی با اتحادیه اروپا و آموزش یکپارچه به سیستم بولونیا پیوسته است. لذا با تحصیل در لیتوانی می توانید مدرک معتبر در کل اروپا کسب کنید. با داشتن مدرک معماری در لیتوانی می توانید در کشورهای اروپایی کار کنید. تحصیل رشته معماری در لیتوانی در مقاطع مختلف دانشگاهی امکان پذیر است. دانشجویان پس از پذیرش بایستی ویزای تحصیلی لیتوانی را کسب کنند. شرایط پذیرش در لیتوانی شامل ارائه مدرک زبان آیلتس، ترجمه مدارک، انگیزه نامه، پرداخت شهریه و سایر موارد است. توجه داشته باشید هر دانشگاه شرایط خاص پذیر خود را دارد.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور لیتوانی را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی کائوناس
2دانشگاه فنی ویلنیوس

تحصیل رشته معماری در دانشگاه فنی ویلنیوس لیتوانی

دانشکده معماری دانشگاه ویلنیوس VGTU بزرگترین موسسه معماری در سطح دانشگاهی در لیتوانی است. این دانشکده در سال 1971 تاسیس شد. این دانشکده شامل 5 بخش:

  • معماری
  • مبانی و تئوری معماری
  • سازه های ساختمان
  • طراحی شهری
  • هنر

همچنین دارای 3 واحد تحقیقاتی آزمایشگاه فیزیک ساختمان، آزمایشگاه تجزیه و تحلیل شهری و موسسه معماری است. دانشکده معماری در محله ای تاریخی واقع شده است که شامل کاخ کلاسیک قرن 18 است. این دانشکده در شهر قدیمی ویلنیوس واقع شده است. در سال 1994، شهر قدیمی ویلنیوس در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. ویلنیوس از مرکز سیاسی دوش بزرگ لتونی از قرن 13 تا پایان قرن 18 تأثیر عمیقی بر توسعه فرهنگی و معماری بسیاری از اروپای شرقی داشته است. علیرغم تهاجم و تخریب جزئی، مجموعه ای چشمگیر از ساختمان های گوتیک، رنسانس، باروک و کلاسیک و همچنین طرح قرون وسطایی و محیط طبیعی خود را حفظ کرده است. برنامه های معماری این دانشکده به شرح زیر است:

مقطعمدت برنامهواحد ECTS
لیسانس معماری4 سال240
کارشناسی ارشد معماری ساختمان2 سال120
کارشناسی ارشد معماری مجتمع های شهری2 سال120
کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری2 سال120
کارشناسی ارشد نوسازی ساختمان2 سال120
دکترا تاریخ معماری4 سال240

تحصیلات تکمیلی معماری در دانشگاه فنی ویلنیوس لیتوانی

2 برنامه مطالعه برای دوره های کارشناسی ارشد 2 ساله وجود دارد:

  • برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد معماری.
  • برنامه مطالعاتی تاریخ و تئوری معماری.

هدف از برنامه کارشناسی ارشد معماری گسترش و همچنین تعمیق دانش و توانایی دانشجویان در زمینه های فرهنگ شناسی، بوم شناسی، حفاظت از میراث فرهنگی، بازسازی ساختمان، برنامه ریزی برای توسعه بیشتر مهارت های حرفه ای در طراحی معماری و شهری است. مهارت های تحقیق علمی و هنری شکل می گیرد. فارغ التحصیلان قادر به کار در شرکت ها و سازمان های طراحی و مهندسی، برای توسعه پروژه های تحقیقاتی علمی و هنری هستند. برنامه سطح کارشناسی ارشد تاریخ معماری در علوم انسانی با هدف آموزش متخصصان تاریخ و نظریه معماری و منتقدان معماری است. هدف آن تکمیل دانش دانشجویان در زمینه های تاریخ معماری، نظریه معماری، تعلیم و تربیت، برای شکل دادن مهارت های کار علمی است. این آموزش شامل تجزیه و تحلیل تاریخی، تحلیل انتقادی پدیده ها و بناهای معماری، اصول نظری حفظ میراث، ریخت شناسی شهری، معناشناسی معماری و روانشناسی است.

این دانشکده 4 سال تحصیل دکترا در لیتوانی در زمینه معماری، علوم انسانی انجام می دهد. موضوعات اصلی برای پایان نامه دکترا:

  • تاریخ و نظریه معماری
  • معماری مجموعه های شهری و برنامه ریزی شهری
  • حفظ میراث معماری و شهرهای تاریخی.

مطالعات دکترا شامل مطالعات (5 دوره)، تحقیقات علمی و تهیه پایان نامه دکتری است. پس از دفاع از پایان نامه، مدرک علمی دکتری اعطا می شود.

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه کائوناس لیتوانی

برنامه کارشناسی ارشد معماری دانشگاه کائوناس KTU برای ایجاد دانش و مهارت شما در طراحی معماری، برنامه ریزی شهری و سرزمینی توسعه یافته است. این مطالعات شایستگی های ارزیابی علمی روشنی را فراهم می کند، که امکان تهیه پروژه های حرفه ای برای ساختمان ها و مجموعه های شهری را فراهم می کند. این شایستگی ها با مهارت های مدیریتی غنی می شوند و این ترکیب بی نظیر یک مزیت رقابتی در صنعت معماری را برای شما فراهم می کند. پس از فارغ التحصیلی، می توانید هر حرفه ای را که می خواهید دنبال کنید. شما ممکن است در سازمان های معماری یا برنامه ریزی فضایی کار کنید، تجارت معماری خود را ایجاد کنید یا یک حرفه علمی را دنبال کنید.

کارشناسی ارشد معماری در KTU یکی از چند برنامه تحصیلی است که دانشجویان با محققان و متخصصان معماری و مهندسان عمران در ایجاد پروژه های مشترک کار می کنند. از ویژگی های این برنامه:

  • محیط های مطالعه مشارکتی از جمله آزمایشگاه طراحی و آزمایشگاه معماری.
  • روش تدریس مبتنی بر استودیو در توسعه پروژه ها اعمال می شود.
  • تجربه عملی با استفاده از BIM ، CAD و نرم افزار ArcGIS.

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه کائوناس لیتوانی

بررسی Architecture لیتوانی

معماری لیتوانیایی بسیار قدیمی است. هویت معماری لیتوانی نه تنها توسط موقعیت های تاریخی، بلکه همچنین توسط افرادی که در دوره های مختلف زمانی زندگی می کردند، تحقق یافته اند. لیتوانی با شروع از چوب، سنگ و خاک رس، در قرن سیزدهم ساختمان های آجری ساخته است. بقایای سنگ تراشی مربوط به آن قرن ممکن است در قلب ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، یعنی در برج ناقوس کلیسای جامع پیدا شود. لیتوانی که به تنوعی از فرهنگ، گرایش های هنری و سبک های معماری معروف است، چهره ای خارق العاده و منحصر به فرد از معماری ایجاد کرد. معماری لیتوانی شامل سبک های مختلف از جمله سبک های زیر است:

  • گوتیک
  • رنسانس
  • باروک
  • کلاسیسم
  • معماری مدرن
  • معماری روسی
  • معماری چوبی

Architecture گوتیک در لیتوانی

هنگامی که اروپایی ها برج های تیز را برپا می کردند، لیتوانیایی ها در جنگ ها می جنگیدند. قلعه های ساخته شده از تخته سنگ هایی که در فضای باز پیدا می شد در مقایسه با برج های زیبا، بلند و مستقیم، در دفاع از دشمنان بهتر عمل می کرد. معماری گوتیک پس از درگیری های بزرگ هنگام ورود مسیحیت در لیتوانی ظاهر شد. شهرها شروع به ساختن کلیساها، تالارهای شهر، خانه های بزرگ و تأسیس حیاط بازرگانان کردند. زیباترین و باشکوهترین سازه های آن زمان را می توان در جزیره دریاچه گالوو، جایی که قلعه تراکای قرار دارد، مشاهده کرد. جمعیت زیادی کلیسای سنت آن در ویلنیوس و کلیساهای ویتاوتاس بزرگ و سنت گرترود در کائوناس را تحسین می کنند. گوتیک لیتوانیایی کمی دیرتر، در عین حال اصیل و متمایز است و پایه ای محکم برای توسعه بیشتر سبک های معماری بنا نهاده است.

از جمله بناهای معماری سبک گوتیک در لیتوانی:

  • کلیسای سنت آن
  • کلیسای سنت نیکولاس
  • قلعه کائوناس
  • خانه پرکوناس
  • قلعه تراکای

با اخذ اقامت لیتوانی از طریق کار می توانید در رشته مورد علاقه خود کار کنید و پس از 5 سال اقامت دائم را اخذ کنید. جهت بررسی شرایط مهاجرت می توانید با متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

سوالات پرتکرار در مورد رشته معماری در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در مورد رشته معماری در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد یک معمار در لیتوانی چقدر است؟ طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور لیتوانی به صورت متوسط 844€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند.
  • بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل معماری در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه فنی کائوناس- دانشگاه فنی ویلنیوس
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *