مهاجرت به کشور بلغارستان

رشته معماری در بلفارستان

رشته معماری در بلفارستان

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در شرق اروپا می توانند رشته معماری در بلفارستان را به عنوان یکی از گزینه ها در نظر بگیرند. بلغارستان یکی از کشورهای مقرون به صرفه در شرق اروپا برای تحصیل و زندگی است. رشته معماری امروز در تمامی کشورها به عنوان یک رشته پرکاربرد و مهم در صنعت مهندسی یاد می شود. با تحصیل رشته معماری می توانید در طراحی ساختمان ها، محوطه ها و نماهای ساختمانی و غیره نقش داشته باشید. امروز معماری با پیشرفت تکنولوژی و مصالح جدید وارد دوره جدیدی شده است. جهت بررسی رشته معماری در بلغارستان در ادامه این مقاله با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تاریخچه رشته معماری در بلغارستان

میراث فرهنگی بلغارستان چهره ها و تنوع بسیاری دارد. ذخایر باستانی و بناهای تاریخی، موزه ها، گالری ها، تقویم فرهنگی غنی، فرهنگ های عامیانه حفظ شده و بناهای با شکوه معماری از جمله آنهاست. خانه ای که مردم بلغارستان در آن زندگی می کنند، تجسم جهان بینی، موقعیت اجتماعی و عملی آنها است. ساخت و ساز خانه ها منوط به 2 نیاز مهم بود:

  • ایمنی
  • عملی بودن

بسیاری از بناهای قدیمی که این نوع معماری را به نمایش می گذارند در روستاهای آرباناسی، لشتن کوواچویتسا، دولن، ملنیک و غیره تا به امروز حفظ شده اند. در طول احیای بلغارستان قرن 18 و 19، هنگامی که صنعتگران و بازرگانان بلغاری افق دید خود را گسترش دادند و به اروپا و جهان باز شدند، بسیاری از تأثیرات فرهنگی اروپا وارد سرزمین های بلغارستان شد. آنها در جنبه های مختلف زندگی مردم بلغارستان رخ داده اند، اما وارثان آنها، بیشتر در معماری و فضای داخلی ساختمان ها دیده می شوند، که در آن دوره ساخته شده اند.

مدل های شگفت انگیز معماری دوره رنسانس را می توان در بسیاری از شهرهای بلغارستان مانند کوپریوشتیتسا، پلوودیو قدیمی، روستاهای ژراونا، بوروتس، لاکا و بسیاری دیگر مشاهده کرد. به منظور حفظ این میراث غنی، تعدادی ذخیره گاه معماری ایجاد شده است که شامل کل روستاها یا مناطقی که اکنون مورد توجه گردشگران قرار می گیرند است.

کار در رشته معماری در بلغارستان

انجمن معماران در بلغارستان (CAB) سازمانی حرفه ای از معماران و برنامه ریزان شهری است که ظرفیت طراحی در برنامه ریزی توسعه فضایی و طراحی سرمایه گذاری را کسب کرده اند، که براساس قانون انجمن معماران و مهندسان در طرح سرمایه گذاری ایجاد شده است. انجمن معماران در بلغارستان که توسط رئیس هیئت مدیره خود ارائه شده است، مرجع صالح برای تشخیص صلاحیت حرفه ای معماران تحت قانون ملی در مورد شناسایی صلاحیت حرفه ای و بر اساس بخشنامه است. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور بلغارستان به صورت متوسط 3070BGN (لوا بلغارستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور بلغارستان در کم ترین حالت ماهیانه 1470BGN (لوا بلغارستان) و در بیشترین حالت 5900BGN (لوا بلغارستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در بلغارستان در مشاغل رشته معماری در بلغارستان را مشاهده کنید:

تحصیل رشته معماری در بلغارستان

هدف تحصیل رشته در معماری بلغارستان آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار در بلغارستان و یا ادامه تحصیل و کسب مدارج بالاتر است. داشتن لیسانس شرط اصلی ورود به بازار کار است. در سال اول لیسانس، دانشجویان کاملا در تخصص رشته تحصیلی خود یعنی معماری آموزش می بینند. دوره های مربوط به ترکیب معماری و شهرسازی پایه و اساس لیسانس را تشکیل می دهد. آنها در قالب کارگاه های حداکثر 20 دانشجو تدریس می شوند و به هر یک از آنها اجازه می دهد تا اصول اولیه را کسب کنند:

  • فرهنگ معماری و رویکرد انتقادی
  • درک و تمرین معماری با آزمایش مفاهیم، روش ها و دانش بنیادی مرتبط
  • فرآیندهای طراحی با توجه به زمینه های مختلف، مقیاس ها، کاربردها و داده های اقتصادی اجتماعی، فنی، زیبایی شناختی و زمانی
  • به دست آوردن بیان گرافیکی و شفاهی.

علاوه بر دوره های مربوط به تمرین هنری و فنون بازنمایی (گرافیک یا دیجیتال)، یک رویکرد فرهنگی نظری به هنر، معماری و شهرسازی ارائه می شود. این دانش برای پرورش خلاقیت و حساسیت زیبایی شناختی دانشجویان ضروری است. آموزش فنی آنها را قادر می سازد تا مفاهیم خود را به پروژه های معماری تبدیل کنند. موضوعات علمی خاص مشاغل معماری، دقت و اعتبار اندازه گیری عناصر ساختاری و فنی سازه های مختلف را برای این طراحان فراهم می کند. در پایان تحصیل، دانشجویان قادر خواهند بود:

  • به یک مسئله معماری بپردازند.
  • فرهنگ معماری را بر اساس دانش نظری و انتقادی بسازند.
  • به طور متقابل رشته های مختلف مربوط به معماری و برنامه ریزی شهری را هماهنگ کنند.
  • مهارت های کار گروهی را توسعه دهند.
  • پروژه های معماری متناسب با زمینه را برنامه ریزی و سازماندهی کنند.
  • یک روش ایجاد کنند که محدودیت های مختلف مربوط به رشته معماری را ادغام کند.
  • رویکرد علمی کاربردی را اتخاذ کنند.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه های بلغارستان

زبان تحصیل در کشور بلغارستان به زبان بلغاری است و دوره های انگلیسی کمی نیز در مقاطع تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان و دکترا ارائه می شود. این کشور دارای دانشگاه های معتبری است که رشته معماری را ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در بلغارستان را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه وارنا
2دانشگاه معماری و مهندسی عمران و ژئودزی بلغارستان
3دانشگاه بلغارستان نو

تحصیل رشته معماری در دانشگاه وارنا بلغارستان

گروه معماری و مطالعات شهری یکی از 3 گروه دانشکده معماری در دانشگاه آزاد وارنا است. قطعنامه آغاز به کار و ایجاد تخصص معماری در جلسه رسمی شورای علمی در تاریخ 27 نوامبر 1998 به ابتکار شعبه وارنا از اتحادیه معماران بلغارستان در 12 نوامبر 1998، صادر شد. آموزش در رشته معماری در سال تحصیلی 2003 با پذیرش 39 دانشجو آغاز شد. در ژوئن 2006، آژانس ملی ارزیابی و اعتبار به پروژه ایجاد تخصص معماری به عنوان یک تخصص حرفه ای تنظیم شده چراغ سبز نشان داد، در حالی که در نوامبر 2007 این تخصص با توجه به تحصیل در مقطع دکترا و مدرک دانشگاهی در تخصص های زیر اعتبار دریافت کرد:

  • معماری ساختمان ها
  • تاسیسات و اجزا
  • برنامه ریزی شهری

پیشرفت تخصص معماری در انطباق با ماموریت علمی VFU و سازگاری سریع با تغییرات در بازار کار حاصل می شود، جایی که نیاز به کارکنان بسیار واجد شرایط، قابل اعتماد و رقابتی بهترین تأیید برای دانشگاه در شرایط انتقال است. تخصص معماری از لحاظ آکادمیک با سایر تخصص های متعلق به دانشکده معماری ساخت ساختمان ها و تاسیسات و آتش سوزی و حفاظت اضطراری ادغام شده است. به منظور تأمین نیازهای فرآیند تدریس، هر 3 تخصص دستورالعمل های مشترکی را در رشته های اساسی، بر اساس تیم های تحقیقاتی و متخصص مشترک انجام می دهند.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه وارنا بلغارستان

برنامه طراحی محیط معماری در دانشگاه وارنا بلغارستان

این تخصص در بلغارستان برای اولین بار از نوع خود، با صدور مدرک کارشناسی برای صلاحیت معمار و طراح است. پس از فارغ التحصیلی، دارندگان مدرک معمار و طراح در ارائه راه حل های پیچیده طراحی در 3 زمینه معماری و زیر شاخه های مربوطه آنها در زیر خواهند بود:

  • محیط خارجی
  • محیط داخلی
  • طراحی رویدادی محیطی

این دوره از طراحی فضای خارجی (طراحی میدان ها، خیابان ها، باغ ها و فضاهای تفریحی)، طراحی داخلی (طراحی عمومی، مسکونی و صنعتی) و طراحی رویداد و محیط (طراحی نمایشگاه ها، جشنواره های عمومی، جشنواره ها و سایر رویدادهای فرهنگی و ورزشی) است. این برنامه درسی بر اساس سنت های آموزش معماری و خلاقیت استوار است که با رویکردهای طراحی خاص مبتنی بر وابستگی متقابل بین عناصر مورد استفاده در طراحی محیط، تقویت می شود. فارغ التحصیلان می توانند شغل خود را در دفاتر طراحی، معماری و تبلیغات، شرکت های معماری و ادارات دولتی و محلی و همچنین در صنعت تولید مبلمان آغاز کنند. برنامه در طراحی محیط معماری می تواند از طریق یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله تحصیلات بیشتر را با توجه به اخذ مدرک معماری دنبال کند.

تحصیل معماری در دانشگاه معماری و عمران بلغارستان

دانشگاه معماری، مهندسی عمران و ژئودزی در صوفیه، بلغارستان واقع شده است. در سال 1942 به عنوان یک مدرسه عالی فنی در سال 1941 تاسیس شد. در سال 1945 به یک پلی تکنیک دولتی تبدیل شد، که در سال 1953 به چندین موسسه تقسیم شد، یکی از آنها موسسه مهندسی عمران بود. در سال 1990 به دانشگاه معماری، مهندسی عمران و ژئودزی (UACEG) تغییر نام یافت و از سال 2001 اعتبار رسمی دریافت کرد. برنامه معماری برای اولین بار در سال 1943، یک سال پس از تأسیس اولین موسسه عالی فنی در بلغارستان، ارائه شد. دانشکده معماری متشکل از 8 بخش در سال 1951 تاسیس شد. این مکانی در بلغارستان است که آموزش معماری به دانشجویان و معماران ارائه می شود.

در دوره آموزش دانشکده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری ارائه می شود، تحقیقات انجام می شود و طرح هایی قابل توجه برای معماری و شهرسازی تهیه می شود. حدود 1000 دانشجوی بلغاری و خارجی تحصیلات خود را در دانشکده معماری دنبال می کنند. رشته ها تا حدی توسط استادان سایر دانشكده های دانشگاه تدریس می شود. تعدادی از سخنرانان نیمه وقت با تجربه حرفه ای غنی نیز در این آموزش شرکت می کنند. دانشکده فعالیت های بین المللی قابل توجهی از جمله تبادل دانشجو با چندین موسسه معماری اروپا را انجام می دهد.

دانشگاه معماری صوفیه در بلغارستان

دانشگاه معماری، مهندسی عمران و ژئودزی (UACEG)، صوفیه، قدیمی ‌ترین و یکی از معتبرترین دانشکده‌ های فنی بلغارستان است. دپارتمان برنامه ریزی شهری در UACEG در سال 1945 تأسیس شد. تعدادی از برنامه ریزان شهری و دانشگاهیان برجسته که در آلمان، فرانسه، اتریش و روسیه تحصیل کرده بودند، در ایجاد و توسعه مدرسه برنامه ریزی بلغارستان مشارکت داشتند. در سال 1953 پلی تکنیک به چندین مؤسسه تقسیم شد که یکی از آنها مؤسسه مهندسی عمران بود. در سال 1990، با تصمیم مجمع عمومی، این موسسه به دانشگاه معماری، مهندسی عمران و ژئودزی (UACEG) تغییر نام داد و در سال 1995 اعتبار رسمی توسط پارلمان به تصویب رسید. این دانشگاه در طول 75 سال فعالیت خود بیش از 5700 معمار و 25000 مهندس را آموزش داده است.

UACEG امروزه دارای 364 هیات علمی است که شامل 25 استاد، 147 دانشیار، 168 استادیار، 24 مدرس در 4 دانشکده معماری، مهندسی سازه، مهندسی هیدرولیک، مهندسی حمل و نقل و ژئودزی است. پردیس دانشگاه نزدیک به مرکز تاریخی صوفیه واقع شده است و امروزه به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است. این مجموعه شامل 7 ساختمان با مجموعا 90 سالن، 36 آزمایشگاه، یک کتابخانه تخصصی مجهز، 3 سالن ورزشی، یک مرکز تفریحی مدرن و یک Aula Maxima با 800 صندلی است. این دپارتمان دارای تجربه فراوان در آموزش، تحقیق، عمل و مشاوره در زمینه های برنامه ریزی شهری، منطقه ای و منظر است. امروزه یکی از 8 بخش دانشکده معماری با هیات علمی متشکل از 15 نفر – معمار، برنامه ریز و یک اقتصاددان (1 استاد، 5 دانشیار و 9 استادیار) است. این دپارتمان در همکاری های تحقیقاتی بین المللی و اتحادیه اروپا فعال است.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته معماری در بلغارستان هستید:

 

تحصیل معماری در دانشگاه بلغارستان نو

دانشگاه بلغارستان نو یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که رشته معماری را ارائه می کند. فلسفه آموزش دانشجویان در رشته معماری در دانشگاه بلغارستان نو شامل جنبه های اصلی زیر است:

  • تغییر حرفه معماری در دهه گذشته در راستای دانش اجتماعی، علوم انسانی و بوم شناسی، روندی با فرصت های عالی برای توسعه در زمینه چند رشته ای آموزش در دانشگاه بلغارستان نو
  • نیاز به گسترش مشخصات فرصت های شغلی معماران عمدتا در زمینه طراحی پروژه
  • ترکیب طراحی پروژه با سایر زمینه های تجاری
  • فرصت برای داشتن طیف گسترده ای از سمت های تخصصی و اجرایی
  • مشارکت معماران در توسعه پایدار، ادغام اجتماعی و همبستگی، ریشه های فرهنگی و زمینه های تاریخی.

آموزش دانشجویان معماری در دانشگاه بلغارستان نو همراه با مشارکت فعال و رویدادهای معماری، مسابقات، سمینارها، سفرهای خلاقانه و غیره انجام می شود. جهت بررسی سایر رشته ها در این کشور مانند رشته مدیریت در بلغارستان مطالب ارائه شده را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید و مطالعه کنید.

سوالات متداول در باب رشته معماری در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب رشته معماری در بلغارستان می باشیم:

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در بلغارستان کدام اند؟ دانشگاه وارنا، دانشگاه معماری و مهندسی عمران و ژئوئزی بلغارستان و دانشگاه بلغارستان نو
  • درآمد ماهانه معماران در بلغارستان چقدر است؟ طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور بلغارستان به صورت متوسط 3070BGN (لوا بلغارستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور بلغارستان در کم ترین حالت ماهیانه 1470BGN (لوا بلغارستان) و در بیشترین حالت 5900BGN (لوا بلغارستان) حقوق دریافت می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *