مهاجرت به کشور انگلستان

درمان در انگلستان

درمان در انگلستان

برخی بیماران به جهت عدم مداوای بیماری در کشور مبدا برای مداوا راه درمان در انگلستان را در پیش می گیرند که در این نوشتار به آن پرداخته ایم. موضوع درمان و اخذ ویزای درمان موضوع کاملا حقوقی بوده و برای اخذ این نوع ویزا نیاز به ارائه مدارک و شرایط خاصی از بیمار و بیمارستان مقصد مورد نظر می باشد. برای بررسی های بیشتر در این مورد ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید. این نوشتار جهت راهنمایی ابتدایی شما از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است و پیشنهاد می شود برای اخذ ویزا حتما با مشورت وکلا اقدام نمائید.

  • شرایط اخذ ویزای درمان انگلستان برای بیماران ایرانی به چه صورت می باشد؟

کشور انگلستان سابقه طولانی چند صد ساله در امور پزشکی و تحقیقاتی و پژوهشی دارد. از این رو از اقصی نقاط جهان برای درمان های پزشکی عازم این کشور می شوند. ویزای درمان در انگلستان، نوعی ویزای کوتاه‌مدت است که مدت آن با توجه به دوره درمان تعیین می ‌گردد.

شرایط اخذ ویزای درمان در انگلیس (Medical issues (MED U

بیمارانی که نسبت به اخذ ویزای درمان این کشور اقدام می نمایند، می باید از شرایط لازم برخوردار باشند و قوانین ذیل را رعایت فرمایند:

  • هر شخص بیمار مجاز است فقط یک نفر را به عنوان همراه جهت درمان در انگلستان وارد این کشور کند.
  • رعایت شرایط، ضوابط و مقررات کلی در قانون مهاجرت توسط بیمار الزامی است.
  • مدت زمان دوره درمان فرد بیماری نباید بیش از حد طولانی باشد.
  • فرد بیمار می باید با پزشک معالج خود در ارتباط بوده و فرآیند نوع درمان را با وی هماهنگ نماید.
  • فرد بیمار دارای توانایی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های بیمارستان باشد. در واقع باید مدارکی را ارائه نماید تا ثابت شود نیاز به حمایت های مالی دولت انگلستان ندارد. این مدت زمان در حساب کوتاه مدت بانکی بیمار، به مدت 6 ماه تعیین گردیده است.
  • ارائه نامه کارفرما مبنی بر این که به دلیل درمان های پزشکی، کارمند بیمار اخذ مرخصی نموده است.
  • ارائه اوراق و اسناد مالی شرکت از سوی کارفرمای بیمار که فعالیت شرکت او ثابت گردد.
  • ارائه مدارک مربوط به مستغلات مانند زمین، مسکن و غیره که نشان از مالکیت فرد بیمار باشد.
  • ارائه مدارکی و اسنادی که ثابت نماید هماهنگی لازم جهت اموری مانند رزرو هتل و غیره انجام گردیده است.
  • بازگشت بیمار به کشور پس از یافتن دوره درمان الزامی است. چنانچه مدت درمان طولانی شود، می تواند به مدت 11 ماه دیگر ویزا را تمدید نماید. مشروط بر این که گواهی تاییدیه پزشک معالج مبنی بر ادامه روند درمان ارائه گردد. ذکر شدن نام پزشک یا متخصص معالج در گواهی از الزامات است.

تعداد متقاضیانی که در سال های اخیر کشور بریتانیا را برای درمان انتخاب نموده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

متقاضیان درمان در انگلستان

طرق اخذ ویزای درمان انگلستان

افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، از 2 طریق می توانند ویزای درمان کشور مذکور را دریافت نمایند:

  • فردی که دارای دعوت نامه از سوی پزشک معالج خود است. در واقع پزشک با معاینه های لازم تشخیص می دهد که ادامه درمان می باید در این کشور انجام گردد؛ در این صورت با صدور دعوت نامه پزشکی، او را به بیمارستان های بریتانیا معرفی می نماید.
  • فردی که خود به طور مستقیم و بدون واسطه به وکلای بین المللی مراجعه نموده و تقاضای وقت بیمارستان دارد. بدین ترتیب دعوت نامه و گواهی معرفی وی به بیمارستان های این کشور از سوی وکلای بین المللی صادر می گردد.

تعدادی از روش های موثر درمان در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

مراحلشرح روش
1مدیتیشن
2تجویز داروهای ضد افسردگی
3گفتار درمانی
4شناخت رفتارهای درمانی

شرایط درمان در انگلستان

هر فردی که قصد اقامت بیش از 6 ماه در انگلیس را دارد می بایست مورد معاینات پزشکی قرار گیرد. این تصمیم طبق بند 36 قانون مهاجرت اتخاذ گردیده است. بیماران جهت درمان و معالجات پزشکی نیز از این قانون مستثنی نیستند. بنابراین کلیه افراد به افسر ترخیص (entry clearance officer) یا ECO ارجاع می‌گردند تا ثابت گردد عاری از هرگونه بیماری مسری و واگیردار هستند. چرا که سلامت جامعه کشور مقصد به خطر می افتد. این بیماری ها می تواند سل، وبا و سایر بیماری ها باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد بیمار ترجیح می دهد در خارج از کشور درمان شود. یکی از دلایلی که متقاضی درمان در انگلستان را انتخاب می کند، عدم تجربه کافی پزشکان معالج است. دلیل دیگر می تواند عدم امکانات کافی و تجهیزات مناسب در بیمارستان های کشور مبدا جهت درمان بیمار باشد. بیماران نمی توانند با ویزای توریستی انگلستان برای درمان در این کشور اقدام نمایند.

نظر افسر پزشکی درباره درمان در انگلستان

افسر پزشکی اجازه هر قضاوت پزشکی حرفه ای و تخصصی را ندارد. در اینجا داور پزشکی تصمیم گیرنده است که ارجاع پزشکی را در پرونده بیمار ذکر می کند. برای مثال: متقاضی یا بیمار نیاز به گواهی TB دارد. ECO برای بیمارانی که دارای ترخیص پزشکی نیستند، اجازه ورود صادر نمی کند. همچنین افسر پزشکی برای معاینه زنان باردار، حق پرسیدن این که در هنگام آمیزش، رابطه جنسی داشته‌ اند را ندارند. انجام رادیوگرافی قفسه سینه برای زنان باردار دشوار خواهد بود. چرا که ممکن است سلامتی آنها به خطر بیفتد. به همین دلیل اگر تاریخ رادیوگرافی گرفته شده حداکثر تا 3 ماه گذشته باشد، مورد قبول است. همچنین در عکس برداری ‌ها با اشعه ایکس، از پوشش و محافظ دور ناف استفاده می گردد.

انجام رادیوگرافی قفسه سینه برای کودکان کمتر از 11 سال مجاز نیست. به ‌جز کودکانی که علائم بیماری سل فعال در بدن کودک دیده شود و یا بیماری‌های تنفسی داشته باشند. از این قبیل بیماری ها می توان به نارسایی تنفسی، سیستیک و فیبروز ارایه نمود. یا اینکه با اشخاصی در ارتباط بوده و زندگی کرده‌اند که دارای بیماری سل و در فضای بسته قرار گرفته‌اند. به طور کلی برای کودکانی که شامل موارد فوق می باشند، رادیوگرافی انجام می گردد.

نظر افسر پزشکی درباره درمان در انگلستان

وظایف داور پزشکی در درمان در انگلستان

افسر پزشکی (ECO) انجام دهنده معاینات پزشکی برای بیماران است. داور پزشکی در زمینه معاینات توصیه های لازم را به افسر پزشکی ارائه می نماید. هدف از این توصیه ها این است که مشخص گردد فرد بیمار شرایط پزشکی برای ورود به انگلیس را دارد یا خیر. از این رو می توانید مقاله ویزای کار انگلستان را مطالعه بفرمائید.

اما داور این امکان را دارد که بررسی های تخصصی تری انجام دهد:

  • در فرم PQ بی نظمی هایی مشاهده گردد.
  • بررسی‌های لازم در فرم PQ انجام‌گردد تا مشخص شود بیمار به دلایل پزشکی قصد ورود به انگلیس را دارد یا خیر.

داور پزشکی این اجازه به تعویق انداختن توصیه های پزشکی برای بیمار را دارد. به طور مثال شاید لازم باشد برای حصول نتیجه دوره های درمانی، مدت انتظار سپری گردد. این مورد برای بیماری های حاد و یا مسری اتفاق می افتد. داور پزشکی این اختیار دارد که تاریخ معاینات بعدی را تعیین نماید. همچنین می تواند تصمیم بگیرد که تا مراجعه بعدی بیمار در انگلیس بماند یا به کشورش بازگردد.

هزینه درمان در انگلستان

معایناتی که توسط افسر نگهبان ارجاع می شوند، هزینه های را در بر دارند. در این معاینات پزشکی که از نوع ارجاعی هستند، پرداخت هزینه ها بر عهده فرد بیمار است. مطالب این مقاله مختص مقوله های پزشکی و درمان در انگلستان ارائه گردیده است. بسیاری از دانشجویان ایرانی در این سال ها نیز برای تحصیل پزشکی در انگلستان و ویزای تحصیلی انگلتسان اقدام نموده اند که در مورد این موضوع نیز شما می توانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمائید. چنانچه هرگونه سوالی در این خصوص دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. کسب مشاوره از طریق مشاوره حضوری یا تماس تلفنی رایگان امکان پذیر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *