مهاجرت کاری فیلیپین

درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین به صورت کلی نسبت به بسیاری از مشاغل بالاتر و این رشته جزء رشته ها مهم و حساس در فیلیپین است و بالطبع دارای درآمد بهتری است. البته به صورت کلی میزان درآمد رشته های پزشکی نسبت به سایر کشورها بسیار پایین تر است. برای مثال با توجه به درآمد کم رشته پرستاری و نیروی بیش از حد در این رشته در فیلیپین بسیاری از پرستاران در فیلیپین به کشورهای آمریکا و استرالیا مهاجرت می کنند. در هر حال بایستی توجه داشت که هزینه زندگی در فیلیپین بسیار مقرون به صرفه است و درآمد رشته های پزشکی برای زندگی در فیلیپین کافی است. در ادامه این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا بررسی بیشتری نسبت به درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین داشته باشید.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

طبق آمار اعلام شده به طور کلی مشاغل مربوط به رشته های پزشکی در فیلیپین از درآمد خوبی برخوردار هستند. مشاغل مختلفی در فیلیپین در رابطه با رشته پزشکی وجود دارد. به طور کلی، سیستم مراقبت های بهداشتی در فیلیپین از استاندارد بالایی برخوردار است. کادر پزشکی فیلیپین به طور ماهرانه آموزش دیده اند، اما ممکن است امکانات آنچنان چشمگیر نباشد که در بیمارستان های سطح بالا ایالات متحده یا اروپا یافت می شود. کیفیت خدمات بهداشتی یارانه ای دولتی فیلیپین، گرچه خوب است. اما بین مناطق روستایی و شهری بسیار متفاوت است. مراقبت های بهداشتی خصوصی در فیلیپین مراقبت های بسیار به مراتب تری ارائه می دهد. تمایل به تجهیزات بهتر از خدمات عمومی است.

پزشکان و کارمندان پرستاری در بیمارستانهای عمومی بسیار ماهر هستند، اما مراقبت های بهداشت عمومی در فیلیپین با محدودیت هایی روبرو هستند. با وجود دستیابی به مراقبت های بهداشتی جهانی، فیلیپین هنوز هم با دسترسی نابرابر به مراقبت های پزشکی دست و پنجه نرم می کند. به این ترتیب، استاندارد مراقبت های بهداشتی عمومی در فیلیپین به طور کلی در مراکز شهری تا فقیر در مناطق روستایی متفاوت است. در هر صورت برای انجام کارهای رشته پزشکی در فیلیپین افراد نیازمند داشتن مدرک معتبر و همچنین گواهی و مجوز کار هستند.

در جدول زیر میزان درآمد مشاغل پزشکی پر درآمد در فیلیپین را می بینید:

رتبهشغل*میزان درآمد میانگین به پزو
1جراح قلب199000PHP
2سرپرست جراحی192000PHP
3جراح ارتوپدی186000PHP
4جراح پلاستیک179000PHP
5متخصص قلب و عروق177000PHP
6جراح مغز171000PHP
7جراح کودکان155000PHP
8اورولوژیست147000PHP
9پزشک امراض داخلی138000PHP
10سرپرست روانشناسی132000PHP

*هر 1000 پزو برابر با 17.79$ (دلار) است.

درآمد میانگین رشته های پزشکی در فیلیپین

طبق آمارهای منتشر شده میزان درآمد میانگین رشته های پزشکی در این کشور در حدود 65600PHP (پزو) می باشد. این در حالی است که حداقل میزان درآمد میانگین رشته های پزشکی در این کشور 13900PHP (پزو) اعلام شده است. همچنین میزان درآمد میانگین حداکثر درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین حدود 199000PHP (پزو) می باشد. توجه داشته باشید که این مقادیر تمامی مشاغل پزشکی را حساب کرده است. ممکن است برخی از مشاغل مانند مشاغل بسیار تخصصی دارای حقوق و درآمد بیشتری باشد. همچنین حقوق متوسط رشته های پزشکی در فیلیپین 70900PHP (پزو) در هر ماه است بدین معنی که نیمی از (50%) افرادی که در رشته های بهداشت و پزشکی کار می کنند کمتر از درآمد 70900PHP (پزو) کسب می کنند. در حالی که نیمی دیگر بیش از این مقدار کسب می کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فیلیپین را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی با دیگر مشاغل در فیلیپین را مشاهده می کنید:

متوسط رشته های پزشکی با دیگر مشاغل در فیلیپین

میزان درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

به صورت کلی میزان درآمد رشته های پزشکی در کشور فیلیپین با توجه به تخصص، زمینه کاری، نوع بخش اعم از خصوصی و دولتی و همچنین میزان تجربه متفاوت است. مراقبت های بهداشتی دولتی در این کشور به عهده شرکت وابسته به دولت به نام Philhealth، می باشد. این شرکت به انواع مختلفی از جمله مراقبت های بستری و جراحی های فوریت های پزشکی کمک مالی می کند، اگرچه تمام درمان ها و هزینه های پزشکی را شامل نمی شود. ثبت نام در این شرکت برای مهاجران شاغل در فیلیپین الزامی است. کمک های دیگر نیز از کارفرمایان، حقوق کارمندان و دولت اخذ می شود. مهاجران می توانند در صورت داشتن وضعیت اقامت، داوطلبانه در این شرکت ثبت نام کنند.

خدمات مراقبت های بهداشتی خصوصی در این کشور کاملا مستقر و در حال رشد است. اگرچه پزشکان در بیمارستان های خصوصی به اندازه پزشکان در بخش دولتی خوب عمل می کنند، اما امکانات خصوصی بسیار بهتر مجهز هستند. درمان به طور معمول سریعتر انجام می شود. خدمات خصوصی توسط افراد محلی گران به نظر می رسد، اما در نظر مهاجران نسبتا ارزان هستند. مقرون به صرفه بودن خدمات درمانی خصوصی را می توان در محبوبیت این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی مشاهده کرد.

در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل پزشکی در فیلیپین را مشاهده می کنید:

شغلمیزان درآمد میانگین به پزو
تکنسین بیهوشی48500PHP
پزشک آکادمیک85500PHP
دستیار کاردرمانی34000PHP
متخصص بیهوشی139000PHP
تکنسین قلب31800PHP
مددکار اجتماعی بالینی33300PHP
تکنسین ژنتیک بالینی61900PHP
متخصص شنوایی79200PHP
رادیوگراف79600PHP
دندانپزشک98200PHP
متخصص اطفال98500PHP
ارتوپتیست97700PHP
داروساز85500PHP
پرستار33900PHP
پزشک رادیولوژی137000PHP

داروسازی و درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

طبق آمار منتشر شده درآمد متوسط داروسازان در این کشور به میزان 52700PHP (پزو) می باشد. البته داروسازان حرفه ای و متخصص در این کشور بیش از اینها و در حدود 80000PHP (پزو) در ماه حقوق دریافت می کنند. جهت کار داروسازی در فیلیپین مهاجرین علاوه بر مدرک بایستی مجوز کار داروسازی را نیز اخذ کنند. دانشجویان همچنین می توانند با تحصیل داروسازی در فیلیپین مدرک معتبر داروسازی را در این کشور دریافت کنند. تعداد زیادی داروخانه در این کشور وجود دارد. بسیاری از داروخانه های شبانه روزی را می توان در شهرهای بزرگ یافت که به اکثر بیمارستان ها متصل هستند.

داروخانه ها توسط داروسازان معتبر اداره می شوند که دستورالعمل های دقیق دولت در مورد فروش داروهای تجویزی را حفظ می کنند. اگرچه بیشتر داروها در این کشور موجود است، اما ممکن است برخی از داروهای تجویزی در این کشور در دسترس نباشد. بنابراین مهاجران باید اطمینان حاصل کنند که یا داروهای لازم را با خود به همراه می آورند، یا اینکه می توان جایگزین های دیگری در این کشور تجویز کرد.

داروسازی و درآمد رشته های پزشکی در فیلیپین

حقوق پرستاری در فیلیپین

رشته پرستاری در فیلیپین نیز یکی دیگر از رشته های پزشکی است که افراد با کار پرستاری در این کشور می توانند به صورت میانگین در حدود 35200PHP (پزو) می باشد. میزان حقوق پایین پرستاری در این کشور به دلیل تعدد زیاد پرستاران در این کشور می باشد. البته بسیاری از مهاجرین به دلیل هزینه پایین تحصیل پرستاری در این کشور در این کشور به تحصیل پرستاری می پردازند. پس از دریافت مدرک پرستاری به کشورهای دیگر برای کار مهاجرت می کنند. جهت کار پرستاری در این کشور نیز می باید دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت فیلیپین و همچنین کمیسیون آموزش در این کشور باشید. لازم به ذکر است بیشترین درآمد متوسط رشته پرستاری در این کشور حدود 51900PHP (پزو) اعلام شده است.

دستمزد دندانپزشکی در فیلیپین

دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه های رشته های پزشکی در این کشور نیز دارای درآمد بسیار بالای است. دندانپزشکان در فیلیپین با تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین و یا کشورهای معتبر دیگر مدرک دندانپزشکی را دریافت می کنند. به عنوان یک دندانپزشک کار می کنند. میزان درآمد متوسط یک دندانپزشکی حرفه ای در این کشور حدود 98200PHP (پزو) اعلام شده است. لازم به ذکر است بیشترین میزان درآمد متوسط دندانپزشکان در فیلیپین حدود 156000PHP (پزو) اعلام شده است. در حالیکه دندانپزشکان تازه کار و کم تجربه در این کشور حدود 45200PHP (پزو) در ماه درآمد کسب می کنند.

در لیست زیر درآمد برخی از مشاغل مربوط به رشته دندانپزشکی در این کشور را مشاهده می کنید:

  • دستیار دندانپزشک: 27700PHP (پزو)
  • تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی: 27300PHP (پزو)
  • پذیرش دندانپزشکی: 22500PHP (پزو)
  • تراپیست دندانپزشکی: 40300PHP (پزو)
  • ارتودنتیست: 129000PHP (پزو)

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید میزان درآمد رشته های مختلف پزشکی در این کشور در اختیار شما عزیزان قرار داده شد. جهت مقایسه میزان درآمد رشته های پزشکی با سایر کشورها، از جمله کشورهای اروپایی مانند بلژیک می توانید میزان درآمد رشته های پزشکی در بلژیک را در مقاله ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات دیگر و درآمد رشته های دیگر نیز می توانید به دیگر مقالات این سایت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *