مهاجرت تحصیلی فیلیپین

رشته پرستاری در فیلیپین

درباره رشته پرستاری در فیلیپین

یکی از رشته های پزشکی محبوب در کشور فیلیپین رشته پرستاری در فیلیپین است. فیلیپین یکی از کشورهای مطرح برای تربیت و تحصیل پرستاران است. به طوری که بخش اعظمی از پرستاران خارجی در کشورهای مختلف پیشرفته مانند کانادا و آمریکا را پرستاران فیلیپینی تشکیل می دهد. میزان درآمد بالا و حقوق رشته پرستاری در کشورهای پیشرفته موجب شده است بسیار با تحصیل پرستاری در این کشور به سایر کشورها مهاجرت کنند و به حرفه پرستاری مشغول شوند. این کشور با توجه به زبان آموزش انگلیسی خود تبدیل به کشوری بسیار محبوب برای تحصیل رشته پرستاری با هزینه کم شده است. فیلیپین در حال حاضر بزرگ ترین تامین کننده پرستاران در جهان است و بسیاری با تحصیل رشته پرستاری در فیلیپین مدرک پرستاری را دریافت می کنند. برای بررسی رشته پرستاری در فیلیپین همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را آماده کرده اند.

درباره رشته مراقب بیمار در فیلیپین

براساس آژانس اشتغال در خارج از کشور فیلیپین (POEA) تقریبا 19000 پرستار سالانه کشور فیلیپین را ترک می کنند. اگرچه این ممکن است به عنوان یک نشانه رقابتی در چشم انداز جهانی تلقی شود. اما از طرف دیگر این نشانه ای است که کشور به اندازه کافی به این متخصصان بها نمی دهد تا بتوانند تخصص خود را در این کشور دنبال کنند. در واقعیت، می توان گفت که فیلیپین سالانه تعداد کافی از پزشکان و پرستاران را تربیت می کند. طبق اطلاعات مرکز اطلاع رسانی تحقیقات پزشکی جهانی (MRICG)، فیلیپین سالانه حدود 38000 پرستار و 4500 پزشک تولید می کند. در ادامه گزارش شده است که هم اکنون 130000 پزشک و 500000 پرستار ثبت نام شده در کشور فیلیپین وجود دارد.

با این حال، با وجود این تعداد، نسبت پزشکان و پرستاران به کل جمعیت هنوز خیلی از ایده آل ها فاصله دارد. زیرا فقط در بیمارستان های دولتی فرصت های شغلی کافی وجود ندارد. این دلیل اصلی برای مهاجرت پرستاران به خارج از کشور است و یا دلیل تغییر شغل آنها می باشد. اگرچه کمبود پرستاران ثبت نام نشده در کشور وجود ندارد. واقعیت موجود در این زمینه را برای چالش های پیش روی کارگران فیلیپینی در حرفه پرستاری را نشان می دهد. شکایت از کار زیاد ممکن است به نظر یک مشکل شغلی معمولی به نظر برسد. اما موضوع برای پرستاران ساده نیست. به همین دلیل بسیاری از پرستاران فیلیپینی به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

تحصیل رشته پرستار و پزشکی در فیلیپین

جهت ورود به حوزه پرستاری متقاضیان بایستی در رشته پرستاری حداقل در مقطع کارشناسی در فیلیپین در این رشته تحصیل کنند. کارشناسی علوم پرستاری (BSN) در فیلیپین یک برنامه 4 ساله است که مهارت ها و دانش لازم را برای مراقبت های بهداشتی به دانشجویان می آموزد. این برنامه در فیلیپین حول 4 مولفه اصلی ارتقاء سلامت، پیشگیری از بیماری، کاهش خطر و ترمیم سلامت می چرخد. این برنامه با هدف توسعه دانشجویان پرستاری که قادر به ارائه مراقبت های جامع به افراد در سنین مختلف، جنسیت و وضعیتهای بهداشتی هستند، می باشد. دانشجویانی که می خواهند مدرک BS در پرستاری را دنبال کنند، تشویق می شوند. دروس علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را به عنوان پیشنیاز تحصیل کنند. جهت تحصیل در فیلیپین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

موضوعات و برنامه های درسی ارائه شده در رشته پرستاری در فیلیپین شامل:

  • بیوشیمی
  • منطق و تفکر انتقادی
  • آناتومی و فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی و انگل شناسی
  • مبانی نظری در پرستاری
  • ارزیابی سلامت
  • اصول عمل پرستاری
  • پرستاری بهداشت جامعه
  • تغذیه و رژیم درمانی
  • انفورماتیک پرستاری

نرخ تحصیل در این کشور طبق نمودار زیر خواهد بود:

نرخ تحصیل در فیلیپین

همچنین انتظار می رود فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری در فیلیپین بتوانند:

  • در تمرین پرستاری از علوم فیزیکی، اجتماعی، طبیعی و بهداشت و علوم انسانی استفاده کنند.
  • برای افراد، خانواده ها، گروه های جمعیتی بتوانند پرستاری ایمن و مناسب را انجام دهند.
  • در راهنمایی و مراقبت از دستورالعمل ها و اصول عمل مبتنی بر شواهد پیروی کرده و استفاده کنند.
  • مطابق قوانین موجود، اصول قانونی و اخلاقی رفتار کنند.
  • از طریق زبان و فرهنگ مناسب ارتباط برقرار کنند.

مدارک لازم برای تحصیل پرستار در فیلیپین

جهت تحصیل رشته پرستاری در فیلیپین دانشجویان علاوه بر دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین بایستی شرایط و مدارک زیر را رعایت و ارائه کنند:

  • متقاضیان باید فارغ التحصیل دبیرستان باشند.
  • چنانچه آنها نتوانسته باشند از دبیرستان فارغ التحصیل شوند ممکن است بتوانند که از سیستم یادگیری جایگزین  استفاده کنند.
  • دانشجویان باید در آزمون پذیرش دانشگاه خود قبول شوند.
  • فرم 138 و مدرک دبیرستان (اصلی و کپی)
  • نامه توصیه از مدیر دبیرستان و مشاور
  • گواهی پزشکی
  • کپی شناسنامه معتبر NSO
  • گواهی شخصیت اخلاقی خوب
  • مدرک زبان
  • قطعه عکس اخیرا گرفته شده

حقوق پرستاری در فیلیپین 2020

حرفه پرستاری در فیلیپین

برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده، یک فارغ التحصیل کارشماسی پرستاری نیاز به گذراندن آزمون صدور مجوز پرستاری دارد. این گواهی توسط هیئت پرستاری و تحت نظارت کمیسیون تنظیم مقررات حرفه ای (PRC) انجام می شود. فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری ممکن است در محیط های مختلف بیمارستان و کلینیک ها در  مسیر شغلی را دنبال کنند. آنها ممکن است به عنوان پرستار کارکنان، پرستار بهداشت جامعه، پرستار بیمارستان ها، پرستار سالمندان، پرستار بالینی، پرستار مدرسه، پرستار خصوصی، مربی پرستار یا پزشک پرستار کار کنند.

لازم به ذکر است دانشجویان در سال آخر تحصیل خود بایستی کارآموزی کنند. لذا دانشجویان ملزم به شرکت در کارآموزی (OJT) در محل های مختلف بیمارستان و کلینیک ها هستند. به دانشجویان این امکان داده می شود تا دانش و مهارت های خود را در یک محیط کاری واقعی بکار گیرند. عملکرد شغلی آنها توسط مدیران آنها نیز ارزیابی خواهد شد. به هماهنگ كننده OJT مربوطه ارائه می شود. تعداد ساعات مورد نیاز ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. جهت کار در این کشور مقاله مقاله کار در فیلیپین خالی از لطف نخواهد بود.

کمبود کارکنان پرستار در فیلیپین

اکثر بیمارستان های عمومی در فیلیپین تلاش می کنند مراقبت کافی از همه بیماران خود را انجام دهند. در حالی که تعداد زیادی از پرستاران ثبت نام شده در فیلیپین وجود دارد، همه بیمارستان ها از این امر استفاده نمی کنند. کمبود نیروی انسانی اساسا در ارائه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران تاثیر دارد. به گفته وزارت بهداشت فیلیپین، نسبت پرستار ایده آل به بیمار 1 به 12 است. اما این مسئله در بسیاری از بیمارستانها حتی در بیمارستان های خصوصی به سختی صدق می کند. در مرکز پزشکی حوزه ریس در فیلیپین همچنین، نسبت پرستار به بیمار در بخش جراحی مردان 2 به 59 است. این نسبت در بخش جراحی زنان و همچنین بخش سکته مغزی 2 به 64 است.

لذا همانطور که مشاهده کردید بیمارستان ها به دلیل افزایش درآمد ترجیح به استفاده از حداقل نیروی پرستاری را می دهند. در واقعیت، یک سناریوی مراقبت ایده آل دقیقا در بیشتر موارد، نه به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، بلکه به دلیل کمبود پرستاران کاربرد ندارد. تناسب مطلوب پرستار به بیمار به تنهایی حتی در بیشتر بیمارستان ها به جزء مراکز معتبر امکان پذیر نیست. جهت زندگی در فیلیپین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده هزینه زندگی در فیلیپین می باشد.

حقوق فرد پرستار در فیلیپین

بزرگترین چالشی که پرستاران در زمینه مراقبت های بهداشتی در کشور فیلیپین روبرو هستند. بالا بودن نسبت پرستار به بیمار به خصوص در بیمارستان های روستایی و دولتی است. این رقم را با حقوق بسیار کم و با حداقل مزایا همراه کنید. داوطلبین کار پرستاری در فیلیپین را بسیار نا امید می کند. حقوق و دستمزد آنها به سختی کاری که انجام می دهند کم می باشد. اساسا به همین دلیل بسیاری از پرستاران به فکر مهاجرت و کار در دیگر کشورها می افتند. طبق اعلام وزارت کار و اشتغال (DOLE)، در بازار کار محلی، یک پرستار ثبت نام شده در سطح تازه کار حدود PHP8000 الی 13500PHP (پزو) در هر ماه دریافت می کند. پرستاران ثبت نام شده در بیمارستان ها كه معمولا استخدام می شوند در هر ماه حدود 9800PHP (پزو) حقوق دریافت می كنند.

این در حالی است که در بخش های دولتی متوسط ​​حقوق پرستاران در هر ماه حدود 13500PHP (پزو) است در حالی که در بخش خصوصی متوسط ​​این حقوق حدود 10000PHP (پزو) در هر ماه است. البته لازم به ذکر است متوسط حقوق پرستاران حرفه ای در فیلیپین حدود 30000PHP (پزو) است. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته پرستاری در فیلیپین هستید می توانید با تحصیل در این کشور مدرک مناسب را بدست آورید و برای کار پرستاری در کشورهای دیگر مانند کار پرستاری در سوئیس و یا شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا را که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *