مهاجرت تحصیلی بلغارستان

دانشگاه های رایگان بلغارستان

دانشگاه های رایگان بلغارستان

ادامه تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان تنها با اخذ بورس تحصیلی و کمک هزینه های مختلف ممکن است که در این نگارش به آن پرداخته می شود. دانشگاه های رایگان بلغارستان ارائه دهنده برنامه های فوق پیشرفته در زمینه های مختلف می باشند و دانشجویانی که به فکر تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان هستند باید شرایط و الزامات مورد نیاز را برای بهره مند شدن از کمک هزینه های تحصیلی رعایت کنند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موضوعات مختلفی می پردازند.

این موضوعات عبارتند از:

  • بررسی اجمالی بلغارستان و آموزش در این کشور
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان
  • شرایط پذیرش تحصیلی در بلغارستان
  • دلایل تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان

تحصیل در بلغارستان

کشور بلغارستان به طور فزاینده ای از نظر استانداردهای آموزشی و نسبت دانشجویان بین المللی خود رشد کرده اند. آنها همچنین برنامه های پذیرفته شده بین المللی را به زبان انگلیسی با شناخت معتبر از جامعه بین المللی ارائه می دهند. یکی از این کشورها بلغارستان است. هر ساله بیش از 1500 دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به بلغارستان می آیند و این بدون احتساب اراسموس یا تبادل دانشجو است. دانش‌ آموزان از سراسر جهان بلغارستان را انتخاب می‌ کنند زیرا مدارک تحصیلی در هر نقطه از جهان به رسمیت شناخته می ‌شوند. دانشگاه های بلغارستان متعاقباً قصد دارند از زمان جدید جلوتر بمانند. اکنون برنامه های بیشتری به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود، در حالی که برخی از دانشگاه ها برنامه ها و برنامه های فرانسوی به زبان آلمانی دارند.

این کشور یک مقصد تحصیلی مناسب برای دانشجویان خارجی است، زیرا این کشور در اروپا است و مدرک در اروپا و بین المللی به رسمیت شناخته می شود. هزینه زندگی در بلغارستان نیز به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. دانشجویان خارجی همچنین از تحسین بین المللی ناشی از تحصیل در یک کشور متفاوت با استانداردهایی بهره مند می شوند که می توانند در هر نقطه از جهان رعایت شوند. سیستم آموزشی بلغارستان از روند گسترده بولونیای اروپا پیروی می کند، جایی که برنامه های کارشناسی در عرض 3 سال انجام می شود، برنامه کارشناسی ارشد در طی 1 تا 2 سال تکمیل می شود و دوره های دکترا مدت 4 سال است. هزینه های تحصیل در بلغارستان در مقایسه با هر دانشگاه دیگری در اروپا به نسبت پایین تر است. زمانی که دانشجو در هر دانشگاه بلغارستان پذیرفته شد، باید برای ویزا اقدام کند. اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان در خصوص کار در این کشور الزامی است.

در بخش زیر شاهد مزایا تحصیل رایگان در دانشگاه های بلغارستان هستید:

مزایا تحصیل رایگان در دانشگاه های بلغارستان

آشنایی با ساختار آموزشی در بلغارستان

بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و یکی از دیدنی ترین مناطق اروپا است. از سواحل تا رشته کوه ها، بلغارستان چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان جهانگرد و بین المللی دارد. خط ساحلی دریای سیاه پر از استراحتگاه است. مکان مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت و استراحت است. بلغارستان همچنین از بهترین هنرمندان مذهبی جهان برخوردار بوده است. این در بسیاری از موزه ها و کلیساها مشهود است. 7 رشته کوه مختلف در سراسر بلغارستان عبور می کند و باعث محبوبیت بسیار آن در میان کوهنوردان، کوهنوردان و علاقه مندان به ماجراجویی می شود.

تاریخ بلغارستان طولانی و پر فراز و نشیب است. تأثیرات آن را می توان در ویرانه های باستانی چشمگیر مشاهده کرد که شاهدی بر ظهور و سقوط چندین تمدن است. معماری را می توان در بسیاری از نقاط کشور یافت. بلغارستان یک مقصد گردشگری محبوب است. اما به دلیل تحصیلات با کیفیت بالا و هزینه های زندگی پایین، در حال تبدیل شدن به یک مقصد مطالعه مشهور در بین کشورهای اروپایی می باشد. بلغاری ها دارای رفتاری گرم و صمیمی هستند و دانشگاه های بلغارستان در سراسر جهان شناخته شده اند. تحصیل و تحقیق در بلغارستان را می توان با سهولت دنبال کرد. دانشجویان می توانند منابع زیادی را برای فرصت های تحصیل در بلغارستان پیدا کنند.

دلایل تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان

دلایل تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان

دلایل مختلفی وجود دارد که باید بلغارستان را به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید.

این دلایل عبارتند از:

  1. هزینه تحصیل در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه است.
  2. دانشگاه های بلغارستان دارای اعتبار جهانی هستند. آنها معتبر هستند. دوره های متنوعی را ارائه می دهند تا دانشجویان انتخاب های زیادی داشته باشند.
  3. از آنجا که بلغارستان یک کشور اتحادیه اروپا است. اعتبار دوره های تدریس شده در دانشگاه های بلغارستان در اروپا قابل انتقال است. این بدان معنی است که دانشجو می تواند پس از بلغارستان از هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا ادامه تحصیل دهد.
  4. مردم بلغارستان صمیمی هستند. از دانشجویان خارجی استقبال می کنند.
  5. آب و هوای بلغارستان معتدل است. در اوقات فراغت مکان های بسیار زیبایی برای دیدن در این کشور وجود دارد.
  6. اقتصاد بلغارستان در حال رونق است. این تاثیر مستقیم بر رشد دانشگاه های رایگان بلغارستان دارد.
  7. هزینه زندگی در بلغارستان بسیار کمتر از سایر کشورها است. تحصیلات مقرون به صرفه است.
  8. دوره های ارائه شده در بلغارستان بیشتر به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های رایگان کشور بلغارستان آموزشی را ارائه می دهند که از تمام استانداردهای جهانی برخوردار باشد. تمرکز ویژه ای بر روی دوره هایی وجود دارد که شغل گرا هستند تا دانشجویان بتوانند در شرکت ها استخدام شوند. بلغارستان مکان ایده آل برای تحصیل و ادامه تحصیلات عالی است. شما فقط باید به یکی از دانشگاه های بلغارستان مراجعه کنید تا آموزش کلاس جهانی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه دریافت کنید. شما همچنین می توانید فرهنگ غنی بلغارستان را تجربه کنید. یکی از زیباترین کشورهای جهان را ببینید. بلغارستان باید یکی از گزینه های برتر شما برای تحصیل در خارج از کشور باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان

تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور بلغارستان با اخذ بورس یا کمک هزینه های مختلف تحصیلی که به عنوان Scholarship، Fund یا Full Fund نیز شناخته می شوند امکان پذیر است. برای انجام این کار، دانشجویان باید در اولین مرحله اقدام به کسب اطلاعات کافی و تحقیق درباره بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی که در دانشگاه های معتبر بلغارستان به دانشجویان ارائه می شوند کنند. اکثر دانشجویان اقدام به اخذ بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی در بلغارستان می کنند. شرایط بهتری برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در بلغارستان داشته باشند.

برخی از بهترین بورس ها یا کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور بلغارستان عبارتند از:

نام بورس یا کمک هزینه تحصیلیمیزان بورس یا کمک هزینه تحصیلی به لوا بلغارستان
بورس تحصیلی دانشگاه آمریکایی بلغارستانBGN1700 الی 8300BGN
بورس تحصیلی مطالعات اروپایی در بلغارستانBGN200 الی 11670BGN
بورس تحصیلی OppU AchieversBGN1500 الی 7200BGN
بورس Avidafit Fully Funded Science and Law Schoolاین بورس هزینه کل تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، کمک هزینه های تحصیل در بلغارستان که موجب کاهش هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویان می شوند می توانند به صورت پاداش یا جایزه (Award) به دانشجویان ارائه شوند. به یاد داشته باشید که هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد. ممکن است تحصیل در برخی از دانشگاه های بلغارستان با بورس تحصیلی امکان پذیر نباشد. به همین دلیل، توصیه می شود قبل از مهاجرت به بلغارستان، دانشجویان اطلاعات کافی درباره بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی در بلغارستان و دانشگاه های این کشور کسب کنند. در دسترس بودن بورس تحصیلی در بلغارستان موجب افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این کشور شده است.

تعداد دانشجویان خارجی در بلغارستان به شرح زیر است:

تعداد دانشجویان خارجی در بلغارستان

اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های رایگان کشور بلغارستان بر اساس نتایج تحصیلات متوسطه معادل سازی شده در بلغارستان انجام می شود. به طور کلی، دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن برای تحصیلات عالی در کشور خود، واجد شرایط ورود به دانشگاه ها و کالج های بلغارستان خواهند بود. با این وجود تا زمانی که فرد متقاضی برنامه هایی نباشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، باید در دوره آمادگی پایه 1 ساله شرکت کند. به طور کامل برای شرکت در برنامه های تحصیلی که به زبان بلغاری تدریس می شوند، آماده شود. هر کسی که شهروند بلغارستان نباشد، به عنوان یک دانشجوی خارجی در نظر گرفته می شود و در آن سهمیه قرار می گیرد. بر این اساس شهریه پرداخت می کند.

اما با اخذ بورس تحصیلی، دانشجویان خارجی نیز می توانند به صورت رایگان در بلغارستان مشغول به تحصیل شوند. به یاد داشته باشید که دانشجویان خارجی نیز باید به طور رسمی توسط وزارت آموزش و علوم پذیرفته شوند. در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرایط ادامه تحصیل در بهترین کشورهای دنیا اشاره شده است. از این رو می توانید با مراجعه به این مقالات اطلاعات بسیار مفیدی از شرایط، هزینه ها و روش های تحصیل و به طور کلی مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف کسب کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • دلایل تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان چیست؟ هزینه تحصیل در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه است. دانشگاه های بلغارستان دارای اعتبار جهانی هستند. آنها معتبر هستند. دوره های متنوعی را ارائه می دهند تا دانشجویان انتخاب های زیادی داشته باشند. از آنجا که بلغارستان یک کشور اتحادیه اروپا است. اعتبار دوره های تدریس شده در دانشگاه های بلغارستان در اروپا قابل انتقال است. این بدان معنی است که دانشجو می تواند پس از بلغارستان از هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا ادامه تحصیل دهد. مردم بلغارستان صمیمی هستند. از دانشجویان خارجی استقبال می کنند. آب و هوای بلغارستان معتدل است. در اوقات فراغت مکان های بسیار زیبایی برای دیدن در این کشور وجود دارد. اقتصاد بلغارستان در حال رونق است. این تاثیر مستقیم بر رشد دانشگاه های رایگان بلغارستان دارد. هزینه زندگی در بلغارستان بسیار کمتر از سایر کشورها است. تحصیلات مقرون به صرفه است. دوره های ارائه شده در بلغارستان بیشتر به زبان انگلیسی است.
  • اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های رایگان بلغارستان چگونه است؟ پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های رایگان کشور بلغارستان بر اساس نتایج تحصیلات متوسطه معادل سازی شده در بلغارستان انجام می شود. به طور کلی، دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن برای تحصیلات عالی در کشور خود، واجد شرایط ورود به دانشگاه ها و کالج های بلغارستان خواهند بود. با این وجود تا زمانی که فرد متقاضی برنامه هایی نباشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، باید در دوره آمادگی پایه 1 ساله شرکت کند. به طور کامل برای شرکت در برنامه های تحصیلی که به زبان بلغاری تدریس می شوند، آماده شود. هر کسی که شهروند بلغارستان نباشد، به عنوان یک دانشجوی خارجی در نظر گرفته می شود و در آن سهمیه قرار می گیرد. بر این اساس شهریه پرداخت می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *