مهاجرت تحصیلی اوکراین

دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین

دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اوکراین دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین است که در سال 1843 در شهر کیف تاسیس گردید. دانشگاه تاراس اوکراین از معتبرترین دانشگاه های اوکراین است که رتبه بسیار بالایی را در میان دانشگاه های اوکراین و دانشگاه های جهان کسب نموده است. سالانه دانشگاه تاراس دانشجویان بین المللی زیادی را از کشورهای مختلف پذیرش می ­نماید. 13 دانشکده تحت نظارت این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها عبارتند از دانشکده جغرافیا، تاریخ، اقتصاد، ریاضی، مکانیک، اطلاعات و فناوری، فیزیک و الکترونیک است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند تا بهترین گزینه های تحصیلی را به دانشجویان عزیز معرفی نمایند.

از آنجاییکه هزینه های تحصیل در کشور اوکراین بسیار مناسب و به صرفه است. تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین انتخاب بسیار مناسبی می باشد. دانشجویان در این دانشگاه می ­توانند به 3 زبان انگلیسی، روسی و اوکراینی به ادامه تحصیل بپردازند. از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه های اوکراین می­ توان به عدم ارائه مدرک زبان اشاره نمود. زیرا دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه های این کشور ملزم به گذراندن دوره های پاتفک و یا پیش دانشگاهی هستند. دانشگاه بین المللی تاراس رشته های مختلف پزشکی از جمله داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی را به دانشجویان ارائه می نماید.

تحصیل در دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین

دانشگاه تاراس یکی از برترین دانشگاه های بین المللی در اوکراین است. سالانه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه را برمی­ گزینند. زیست شناسی، زمین شناسی، ژنتیک، فیزیولوژی، روان شناسی، کشاورزی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و جامعه شناسی روزنامه نگاری رشته هایی هستند که توسط 13 دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور به راحتی می­ توانند در تمامی کشورهای جهان به انجام کار بپردازند. زیرا مدارکی که از سوی این دانشگاه صادر می­ گردد. در تمامی کشورها به رسمیت شناخته شده اند.

تحصیل در دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین

دانشکده های دانشگاه شفچنگو اوکراین

همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه دارای 13 دانشکده می باشد. رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اوکراین مقاله مربوطه را بررسی بفرمائید. جدول زیر برخی از دانشکده های و رشته های ارائه شده توسط آنان را نشان می دهد.

دانشکدهرشته ها
دانشکده بیولوژیمیکروبیولوژی و سیستم ایمنی بدن، بیوفیزیک و ویروس شناسی
دانشکده علوم نظامیسیستم های راهبردی خودکار و آمادگی تاکتیکی
دانشکده جغرافیاهواشناسی، آبخیزداری و زهکشی و نقشه کشی جغرافیایی
دانشکده اقتصاداقتصاد بین الملل، تئوری اقتصاد و مدیریت موسسات خصوصی
دانشکده روزنامه نگارینگارش جراید، سبک های نگارش مدرن و روزنامه نگاری بین المللی
دانشکده روباتیکسیستم های شبیه سازی و سیستم های اطلاعاتی
دانشکده روابط بین المللعلوم سیاسی منطقه ای، حقوق بین الملل عمومی، موسسات بین المللی و خدماتی و راهبرد اقتصاد خارجی

رتبه و رنکینگ دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین

این دانشگاه از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اوکراین محسوب می­ شود. رتبه و رنکینگ این دانشگاه در میان دانشگاه های اروپا 420 و در میان دانشگاه های اوکراین دارای رتبه 1 می باشد. همچنین در میان دانشگاه های جهان رتبه 1023 را بخود اختصاص داده است. دانشکده شیمی دارای رتبه 567 دانشکده فیزیک دارای رتبه 515 و رتبه تحقیقات در این دانشگاه برابر با 542 می­ باشد.

از این رو تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

هزینه و شهریه های تحصیل در دانشگاه تاراس اوکراین

بطور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های اورکراین بسیار مقرون به صرفه هستند. اکثر دانشجویانی که دارای درآمدهای پائینی هستند. براحتی می­ توانند در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. دانشجویان بین المللی در دانشگاه بین المللی شفچنگو کیف اوکراین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سالانه 2500$ الی 5000$ (دلار) است. دانشجویان محلی اوکراین شهریه ای برابر با 1000$ الی 2500$ (دلار) در سال جهت تحصیل در دانشگاه تاراس پرداخت می نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. دانشجویان پزشکی می­ باید شهریه ای معادل $3700 (دلار) در سال پرداخت نمایند. این دانشگاه مبلغی برابر با 1500$ (دلار) جهت ثبت نام دانشجویان دریافت می ­نماید.

هزینه زندگی در اوکراین نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. دانشجویان با پرداخت 250$ الی 500$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی در این کشور را تأمین نمایند. دولت اوکراین اجازه انجام کار ضمن تحصیل در اوکراین را به دانشجویان خارجی داده است. دانشجویان می­ توانند با انجام کارهای دانشجویی در این کشور به تأمین برخی از هزینه های خود بپردارند.

چگونگی پذیرش در دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو اوکراین

دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه بین المللی تاراس شفچنگو کیف اوکراین بایستی ابتدا درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک تحصیلی به این دانشگاه ارسال نمایند. این دانشگاه پس از بررسی مدارک آنان، دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهند نمود. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکترا به مدت 3 سال خواهد بود. بدین ترتیب دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی می باید مدارک زیر را به این دانشگاه ارائه نمایند:

  • مدارک تحصیلی قبلی به‌ همراه ریز نمرات آنها که می باید به زبان روسی ترجمه شده باشند.
  • کپی پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش

پس از اخذ دعوتنامه تحصیلی با ارائه مدارک زیر به سفارت اوکراین در کشور مبدأ خود می ­توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی اوکراین اقدام نمایند.

  • دعوتنامه تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

در تمامی مراحل فوق کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه و یاور دانشجویان عزیز خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *