مهاجرت

خرید ملک در اروپا در سال 2023

خرید ملک در اروپا در سال 2020

خرید ملک در اروپا در سال 2023 یکی از برترین راه های اخذ اقامت برای شهروندان محسوب می گردد که کشورهای پرتغال و اسپانیا در زمره گزینه های پرتقاضا هستند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک این روزها به دلیل بی دغدغه ترین راه و زود بازده بودن، انتخاب بسیاری از اشخاص برای مهاجرت می باشد، خرید ملک در اروپا به علت نزدیک بودن مسافت و همچنین به منظور اقتصادی بودن کشورهای اروپایی و دارا بودن سطح بالای زندگی، در اولویت برای خرید ملک نیز قرار دارد.

کشورهای مدیترانه ای اروپایی مثل پرتغال و اسپانیا دارای ویزایی معروف به ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا هستند که شاید بهترینها برای خرید ملک در اروپا میباشند مخصوصا پرتغال. خرید ملک در اروپا یکی از سریع ترین و کم ریسک ترین راه ها برای مهاجرت به این کشور می باشد وقتی فردی اقدام به این نوع از ویزا می کند باید اول شرایط مهاجرت از طریق خرید ملک در این کشورها میزان سرمایه برای خرید ملک و مدارک لازم برای این نوع ویزا را مطالعه نماید تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد. نکته این در این نوع ویزا وجود دارد این است که باید دقت شود که تبعه ایرانی اجازه خرید ملک در کدام کشور اروپایی دارند و همچنین اگر قصد اقامت دائم از این طریق را دارند، کشورهایی را انتخاب نمایند که ما ایرانی ها از این راه به اقامت دائم دست پیدا می کنیم.

بررسی خرید ملک در اروپا در سال 2023

در این مقاله که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد با به تحلیل و بررسی خرید ملک در اروپا در کشورهای مختلف اروپایی که منجر به اقامت می شوند، می پردازیم. خرید املاک و مستغلات و همچنین آپارتمان در همه کشورها اتفاق نمی افتد و فقط در اندکی از کشورها حتی منجر به اقامت می شود.حال این سوال پیش می آید که متقاضیان با خرید ملک در کدام کشورهای اروپایی می توانند اقامت دائم در اروپا را به دست بیاورند؟

  • کشور ترکیه
  • کشور مالت
  • کشور ایتالیا
  • کشور قبرس
  • کشور موناکو
  • کشور اسپانیا
  • کشور ایرلند
  • کشور بلغارستان
  • کشور پرتغال
  • کشور سوئیس
  • کشور فیجی
  • کشور یونان
  • کشور مجارستان
  • کشور اتریش
  • کشور بلژیک
  • کشور وانواتو

شرایط خرید ملک در اروپا در سال 2023

در اولین قدم و پیش از انجام اقدامات لازم جهت سرمایه گذاری و خرید املاک باید کشور مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، بدین منظور لازم است شرایط اقتصادی کشور مورد نظر را به خوبی و با دقت بررسی کنید. از دیگر شرایط لازم برای سرمایه گذاری و خرید مستغلات ارائه گواهی تمکن مالی می باشد، به این صورت که متقاضی باید مبلغ مورد نظر برای خرید ملک در اروپا را حداقل به مدت 90 روز در حساب بانکی خود پس انداز کرده باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که برای خرید ملک در کشورهای اروپایی شرایط سنی در نظر گرفته شده است، حداقل سن برای خرید ملک در اروپا 18 سال می باشد.

متقاضیانی که قصد دارند خرید ملک در کشورهای اروپایی را تجربه کنند نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر ندارند، داشتن مدرک معتبر زبان یک امتیاز برای شما محسوب می شود و شانس شما را برای دریافت ویزا سرمایه گذاری افزایش می دهد. جهت خرید ملک در هر یک از کشورهای اروپایی لازم است متقاضی مبالغی را پرداخت کند، که این مبالغ شامل موارد ذیل می شوند:

  • پرداخت مالیات بر ارث (در صورت نیاز)
  • پرداخت مالیات محلی
  • پرداخت سود سرمایه (در صورتی که فرد مشمول پرداخت باشد.)

قیمت املاک در اروپا

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشورهای اروپایی را دارند در رابطه با حداقل میزان سرمایه گذاری می باشد. در این بخش سعی داریم به بررسی حداقل قیمت خانه در برخی از کشورهای اروپایی جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بپردازیم:

نام کشورقیمت ملک به € (یورو)
حداقل قیمت ملک در کشور پرتغال500.000
حداقل قیمت خانه در کشور اسپانیا160.000
حداقل قیمت ملک در کشور اتریش200.000
حداقل قیمت خرید ملک در کشور ترکیه250.000
حداقل قیمت خرید ملک در کشور قبرس300.000
حداقل قیمت خرید ملک در مجارستان200.000

متقاضیانی که قصد اقامت در کشورهای اروپایی را دارند باید هزینه های زندگی را نیز بررسی کنند، بدین منظور پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در اروپا را با دقت مطالعه کنید.

خرید ملک در انگلیس

ملاک و مستغلات در بریتانیا برای اکثر مردم نشان دهنده قابلیت اطمینان و ثبات است زیرا بخشی از اروپا است اما در عین حال بخشی از اروپای بی ثبات قاره ای نیست. در هر سنی که باشند، بسیاری مایل به خرید ملک در انگلستان هستند، از جوانانی که برای تحصیل در دانشگاه ها می آیند و در کشوری با ثبات زندگی می کنند تا بازنشستگان مرفهی که می خواهند دوران بازنشستگی خود را در محیطی امن بگذرانند.هیچ محدودیت قانونی برای خارجی ها وجود ندارد که چه املاکی را می خواهند بخرند، این می تواند یک آپارتمان بزرگ برای یک خانواده یا یک عمارت دوره ای باشد. از جمله مزایای دیگر، مالیات بر املاک صفر است که هزینه های بعدی را کاهش می دهد.

قبل از خرید ملک در انگلستان، باید جنبه قانونی خرید و مالکیت را بررسی کنید. مالکیت یک ملک به طور خودکار منجر به شهروندی و مزایای ویژه نمی شود. با این حال، مانند یک تبعه بریتانیایی از دولت حمایت می کند.فروشنده هیچ مسئولیتی در قبال نقص یا آسیبی که پس از خرید مشاهده می شود ندارد. به همین دلیل است که درخواست مشاوره و کمک حرفه ای بسیار مهم است. آنها ملک را ارزیابی می کنند و قبل از خرید مطمئن می شوند که همه چیز مرتب است. در آینده شما را از دردسرهای زیادی نجات خواهد داد.اگر تصمیم به خرید املاک و مستغلات در لندن یا هر شهر دیگری در بریتانیا گرفته اید، این فقط قیمت خرید نیست که باید در مورد آن فکر کنید، بلکه مالیات و هزینه های احتمالی نیز هست. در برخی موارد، هزینه های اضافی می تواند تا 20% از قیمت خرید را تشکیل دهد.

مزایای خرید ملک در مجاستان

خرید ملک در مجارستان همواره مزایایی را به با خود به ارمغان می آورد که این مزایا عبارتند از:

  • ورود شخص اصلی و اعضای خانواده از جمله والدین، همسر و فرزندان بدون محدودیت سنی
  • بدون نیاز به اقامت فیزیکی (شرط حضور)
  • سهمیه گذار با برگشت 5 ساله و همچنین
  • امکان مولتی پل بودن ویزا در تمام شنگن

فرآیند خرید ملک در مجارستان در سال 2022

برای تهیه ملک و خریددر شهرهای مجارستان و مناطق تعریف شده توسط دولت از زمین های بایر وکشاورزی، حتما باید یک فرد متقاضی خرید مجوز این کار و خرید ملک را از شهرداری محلی در مجار اخذ کند. جهت تهیه ملک در شهر بوداپست فرد باید تصویبنامه از دفتر اداری (AOB) دارا باشد. بر اساس قانون مجارستان نقل و انتقالات املاک و اموال غیر منقول بایستی به وسیله وکیل این کار انجام شود.

تنظیم سند ملک مورد نظر معمولا بین 60 تا 90 روز کاری به طول می انجامد. و این زمان از اولین امضای قرارداد در مجارستان انجام می شود . تنظیم و تحویل مبایعنامه و سند معمولا یک هفته ای زمان میبرد. مهمترین اتفاق زمانی رقم میخورد که سند به نام اسم خریدار صادر میشود و فروشنده مبلغ معامله را به طور کامل دریافت میکند و مالکیت به خریدار انتقال می یابد. خریدار پس از آن مالک میشود و ثبت حقوقی این پروسه چیزی حدود شش ماه زمان میبرد.

وکلا مسئول تهیه اسناد هستند و آنها را به میزان HUF484 (فورینت مجارستان) معادل 150€ (یورو) این مبلغ را به دادگاه واریز کند. همچنین قانون میگوید امور مالی و حسابداری لازم است برای حفظ یک دوره 3 ماهه و سالانه به اداره مالیات اعلام کند. حقوق حسابرس و حسابدار حدود 240€ (یورو) در سال است.

خرید ملک در پرتغال و اسپانیا 2023 (گلدن ویزا)

خرید ملک پرتغال و اسپانیا خیلی شباهت دارند با تفاوت های کوچک، که از طرف دولت پرتغال و اسپانیا به دلیل رشد اقتصادی کشور و ورود سرمایه گذار خارجی پیش بینی شده است. افرادی که از طریق گلدن ویزای پرتغال و اسپانیا اقدام به خرید ملک در اروپا و اخذ ویزا می کنند اجازه همراهی خانواده خود اعم از همسر و فرزند زیر 18 سال و همچنین مادر و پدر و خواهر و برادر شخص اصلی در صورتی که از لحاظ مالی به او وابستگی داشته باشند، می توانند اقامت اروپا را دریافت کنند و اجازه رفت و آمد آزاد در اکثر کشورهای قریب به اتفاق منطقه شنگن را داشته باشند.

نکته ای که مورد توجه بسیاری از افراد در گلدن ویزای پرتغال قرار می گیرد، عدم نیاز به شرط حضور بیش از یک هفته در پرتغال می باشد اما در کشور اسپانیا حتما شرط حضور وجود دارد زیرا که فرزند شخص اصلی حتما باید در اسپانیا به مدرسه برود.

شرایط دریافت ویزای طلایی بدین صورت است:

 

  • خرید ملک به ارزش 500.000€ (یورو) (مالکیت شخصی)
  • مشارکت در بازسازی و ترمیم اماکن تاریخی با سن بالای 30 سال به ارزش 350.000€ (یورو)
  • املاک و مستغلات در لیسبون

الزامات خرید ملک در اروپا در سال 2020

الزامات خرید ملک در اروپا در سال 2023

نگهداری سرمایه گذاری (ملک خریداری شده) به مدت 5 سال مبلغ سرمایه گذاری باید خارج از پرتغال تامین شود افرادی که ملکی را به مبلغ 500.000€ (یورو)خریداری کرده اند قادرند این ملک را طی مدت 5 سال اجاره داده و اجاره دریافت نمایند و پس از 5 سال ملک را فروخته و به پول خود برسند و اقامت دائم خود را بگیرند و در سال ششم با دانستن زبان پرتغالی یا اسپانیایی و رعایت قوانین، درخواست پاسپورت دهند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • اثبات منبع مالی
  • گذرنامه معتبر از شنگن
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه پرداخت مالیات
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت
  • گواهی پزشکی
  • 2 قطعه عکس

خرید ملک در اتریش

کشور اتریش هم از جمله کشورهایی می باشد که تبعه های ایرانی به دلیل امضای توافق نامه و پرتکل در زمان رضا خان با دولت اتریش اجازه خرید ملک در اتریش را دارند. اما با این خرید منجر به اقامت دائم برای ایرانی ها نمی شود و افراد باید بر اساس منطقه و نوع ملک از 200.000€ (یورو) به بالا در کشور اتریش ملکی را خریداری نمایند که در فرآیند خرید ملک در این کشور داشتن نماینده قانونی مثل وکیل اتریشی از الزامات به حساب می آید و اگر فرد خواهان اقامت اتریش باشد باید راه های دیگر سرمایه گذاری و مهاجرت به اتریش را انتخاب نماید که با مراجعه به سایت ما و مطالعه دیگر مقاله ها از این روش ها با خبر شوید.

خرید ملک در فرانسه

جنوب غربی فرانسه به دلیل آب و هوا، غذاها و حومه زیبای آن که با شهرها یا روستاهای جذاب باستید پر شده است، یکی از محبوب ترین مناطق است. دوردون، در منطقه ناحیه آکیتن، همیشه مورد علاقه با خریداران انگلستان و قیمت ها به اندازه %50 کاهش یافته است.  قیمت خانه ‌های روستای بیجو از کمتر از €100000 (یورو) و خانه‌های خانوادگی 3 خوابه با باغ ‌های خوب به قیمت €200000 (یورو) است. منطقه دیگری که در حال افزایش محبوبیت است، منطقه Pyrenees-Orientales به دلیل ترکیبی از کوه ها، شهرهای ساحلی شیک و نزدیکی آن به اسپانیا است. دهکده دوست داشتنی سرت، شهر پرجنب و جوش پرپیگنان یا شهر شیک کولیور همه ارزش دیدن دارند. یا منطقه Languedoc-Roussillon گزینه ارزان‌ تری برای پروونس گران‌قیمت یا کوت دازور ، با شهرهایی مانند مونپلیه، یک شهر صنعتی پویا و با فناوری پیشرفته با فرهنگی هنری و غیرعادی، ارائه می‌ دهد.

در نمودار زیر شاهد افزایش سرمایه گذاری در زمینه ملک در فرانسه هستید:

سرمایه گذاری در املاک در فرانسه

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان بر عکس اتریش اجباری به داشتن نماینده و وکیل آلمانی در پرونده نمی باشد و فرد در مرحله اول باید یک پیش قرارداد با شرایط اولیه معامله ، انعقاد نماید و سپرده اولیه فرد باید شامل 10% از کل قرارداد با بهای ملک باشد. در مقاله بالا سعی بر این شد که یکی از راه های ویزای سرمایه گذاری اروپا، خرید ملک در اروپا در سال 2023 به شما عزیزان توضیح داده شود پیشنهاد می شود برای انجام این پروسه حتما با موسسه حقوقی معتبر مشورت نمایید که در این راه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه قادر است شما عزیزان را راهنمایی کند.

4.6/5 - (10 امتیاز)

1 دیدگاه برای “خرید ملک در اروپا در سال 2023

  1. رها گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *