مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان با توجه به شرایط و قوانین آن مورد توجه افراد زیادی از جمله متقاضیان بین المللی جهت اخذ اقامت قرار دارد. خرید ملک راهی برای سرمایه گذاری و اخذ ویزای آلمان پیشنهاد می گردد. متقاضیان مهاجرتی که قصد اخذ اقامت دائم دارند. از این رو می توانند از این طریق برای اخذ ویزا و سپس از راه های دیگر برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. این مقاله توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب خرید املاک در آلمان و اخذ اقامت نگارش شده است.

سرمایه گذاری در آلمان

در میان انواع سرمایه گذاری ها خرید ملک در آلمان بی دغدغه تر از سایرین به نظر می رسد. البته این نکته وجود دارد که این سرمایه گذاری علاوه براینکه فرصت اخذ ویزا را فراهم می نماید. در صورت اقامت در این کشور باعث کاهش هزینه ها نیز می گردد. چرا که نیازی به پرداخت هزینه برای مسکن نخواهد بود. خرید ملک در آلمان بسته به منطقه و شرایط مختلف هزینه های متفاوتی دارد. همچنین کسانی که به قصد سرمایه گذاری به خریداری ملک می پردازند. برای پیشگیری از ضرر و زیان باید با قوانین این کشور آشنایی داشته باشند. کشور آلمان به جهت اقتصاد قوی که دارد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

از این رو متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور زیاد می باشند. بطور کلی یکی از راه های پیش رو برای اخذ ویزا سرمایه گذاری می باشد. قوانین خرید و فروش ملک در کشورهای مختلف یکسان نمی باشد. بطور یقین متقاضیان تمام نکات حقوقی و قانونی این امر را نمی دانند. از این رو پیشنهاد می شود اگر این راه را در نظر دارید از کمک صاحب نظران حرفه ای در این زمینه همچون موسسه سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

بهترین شهرهای آلمان برای سرمایه گذاری

برلین پایتخت آلمان یکی از سریع‌ترین شهرهای اروپا در حال رشد است. نیازی به گفتن نیست که کیفیت زندگی بسیار بالایی دارد و حسی چند فرهنگی در سطح جهانی دارد که یافتن آن در هر جای دیگری در کشور سخت است. یکی از بزرگترین دلایل این امر، تعداد زیادی از مهاجرانی است که به اینجا نقل مکان کرده اند. این شهر همچنین دارای بیشترین تعداد ساکنان انگلیسی زبان در کل آلمان است که برای هر کسی که به دنبال یافتن دوستان جدید یا تماس های تجاری است امتیاز بزرگی است. فرانکفورت یک مکان کاملاً محبوب برای مهاجران است. این یک شهر عالی برای افرادی است که به دنبال مکانی هستند که کمی سنتی تر باشد. فرانکفورت یک شهر اصلی آلمان است که سبک زندگی آرام و کیفیت زندگی بالایی را ارائه می دهد. در اینجا تعداد زیادی انگلیسی زبان وجود دارد و همچنین مراکز فرهنگی زیادی وجود دارد. این شهر یکی از ثروتمند ترین شهرهای آلمان است و بزرگترین بورس اوراق بهادار این کشور را در خود جای داده است. اگر شما از آن دسته مهاجرانی هستید که از آب و هوای اقیانوسی و زمستان های معتدل قدردانی می کنید، هامبورگ ممکن است مکان مناسبی برای شما باشد. علاوه بر این، اکثر مهاجرانی که در هامبورگ زندگی می‌کنند به ساحل نزدیک هستند و سفر به ساحل را بسیار راحت می‌کنند. شهر هامبورگ به عنوان یک بندر، حضور بین المللی زیادی دارد و در نتیجه یکی از بزرگترین جمعیت مهاجر در آلمان است که بیش از نیمی از ساکنان آن ریشه خارجی دارند.

در نمودار زیر شاهد افزایش روند سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور آلمان در سال های اخیر هستید:

روند افزایش سرمایه گذاری نسبت به سال قبل در آلمان

مزایای خرید ملک درآلمان

همان طور که در بالا گفته شد خرید ملک در آلمان راحت ترین راه سرمایه گذای در این کشور محسوب می شود. دلایل آن به شرح زیر می باشد:

  • برای سرمایه گذاری های دیگر داشتن سابقه کار و یا مدرک تحصیلی الزامی است. در صورتی که در این راه این 2 مورد اهمیتی ندارد.
  • در دیگر راه ها فرد سرمایه گذار پس از اقامت باید هزینه محل سکونت بپردازد. این در صورتی است که در این راه سرمایه گذار با استفاده از سرمایه خود در هزینه ها کاهش مشاهده می شود.
  • الزامات قانونی در سایر راه ها بیشتر از این راه مطرح شده می باشد.

برای اطلاع دقیق تر از سایر راه ها و شرایط آن ها می توانید به مقاله سرمایه گذاری در آلمان مراجعه نمایید.

مزایای خرید ملک درآلمان

پیشنهاد برای خرید مسکن در آلمان

چرخه جهانی تغییرات قیمت مسکن به یک کشور محدود نمی شود. اما انتخاب درست منطقه، نرخ ارز و سایر می تواند در آینده انتخاب شما تاثیرگذار باشد. در خرید هر محصول داشتن آگاهی و دانش نسبت به محصول و نحوه تهیه معقول و منطقی آن از نکات حائز اهمیت می باشد. الزامی برای داشتن وکیل وجود ندارد. ولی مطمئنا یک وکیل حرفه ای با آگاهی کاملی که از قوانین دارد از زیان های احتمالی شما جلوگیری می نماید.

تمامی مدارک و اسناد بالقوه باید بطور حرفه ای ترجمه گردد. چون پس از امضاء و ایجاد تعهد به موارد مذکور در اسناد و مدارک، شما چاره ای به جزء تسلیم و اجرای آنان ندارید. پرداخت وام به واحد ارزی دیگری صورت می گیرد. به همین منظور مباحث تبدیل ارز و پرداخت به موقع وام را با دقت در نظر داشته باشید. در آلمان قادر خواهید بود تسهیلات مسکن خود را تا سقف 60% اخذ نمایید.

مراحل خرید ملک در آلمان

در گام نخست لازم است پیش قراردادی با جزئیاتی نظیر: ارزش ملک، شرایط نحوه پرداخت، شروط معامله و میزان سپرده اولیه تنظیم گردد. این سپرده اولیه باید با 10% کل مبلغ قرارداد یا بهای ملک برابری نماید. این مبلغ باید به حساب محضر پرداخت گردد. در بخش دوم مسئولیت محضر دریافت استعلام از اداره ثبت برای مواردی چون: اموال منقول و غیر منقول، وضعیت بانکی و همچنین اخذ تاییدیه ثبت اراضی و املاک می باشد. مسئولیت خریدار در این زمان پرداخت مالیات املاک و مستغلات می باشد.

در بخش سوم، تنظیم قرار داد اصلی و عقد آن می باشد. که در آن مدارک مرتبط با خرید امضاء می گردد. البته در آلمان الزامی نیست که این امضاء در اداره ثبت صورت گیرد اما انجام این عمل در اداره ثبت باعث حفط منافع 2 طرف می گردد. برای تکمیل فرآیند ذکر شده در بالا 41 روز مهلت تعیین شده است که از این مدت تنها 4 هفته فرصت برای پرداخت مالیات املاک و مستغلات اختصاص یافته است.

شرایط زندگی در کشور آلمان

پس از این مراحل مالکیت ملک با شما بوده و می توانید بدون محدودیت و آزادانه در آلمان و تمام کشورها تجارت نمایید. در این صورت ویزای سکونت دریافت کرده و تا زمانی که ملک به شما تعلق دارد. از این رو قادر به اخذ ویزای رفت و آمد بلند مدت خواهید بود. این راه می تواند به شما کمک نماید تا از طرق دیگر اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. همچنین هزینه زندگی در آلمان از طریق لینک زیر به صورت کامل شرح داده شده است.

در فاصله زمانی سال های 2008- 2013 قیمت اجاره ها در آلمان 15% و قیمت خرید 23% افزایش داشته است. با توجه به نرخ پایین تورم بهای مسکن تغییری نخواهد کرد. هزینه خرید مسکن بطور میانگین 1500€ الی 2500€ (یورو) برای هر متر مربع می باشد.

در آلمان محدودیتی برای خرید ملک وجود ندارد. از این رو یکی از راه های سرمایه گذاری در آلمان خرید ملک در آلمان می باشد. حتی اگر متقاضی تابعیت یا اقامت آلمان را نداشته باشد قادر به این کار خواهد بود. این راه منافعی نسبت به سایر راه ها دارد. بطور مختصر در این مقاله به آن اشاره شد. برای تضمین در سرمایه گذاری موفق می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک و یاری بگیرید. قطعا یاری این موسسه در این راه کمک شایانی به شما خواهد نمود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *