مهاجرت کاری مالتا

حقوق ماهیانه کار در مالتا

حقوق ماهیانه کار در مالتا

با توجه به حقوق ماهیانه کار در مالتا، کیفیت بالای زندگی و آب و هوای مدیترانه ای، مالتا گزینه ای محبوب برای مهاجرت در اروپا شده است. این کشور کوچک اما متراکم با جمعیت حدود نیم میلیون نفر در جنوب ایتالیا قرار دارد و کشوری پیشرفته و توسعه یافته در اروپا است. این عضو اتحادیه اروپا یکی از گزینه های زندگی و کار در غرب اروپا است.

لذا بررسی میزان حقوق ماهیانه کار در مالتا برای افرادی که خواهان زندگی و مدیریت هزینه های زندگی خود هستند امری مهم است. در سال های اخیر دولت مالتا اقامت و تابعیت کشور خود را به سرمایه گذاران اعطا کرده است و ین باعث جذب میلیون ها یورو به این کشور شده است. جهت بررسی شرایط کار و سوالات زیر درباره حقوق ماهیانه کار در مالتا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطلب را ارائه کرده است:

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در مالتا چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در کشور مالتا چه میزان است؟
  • قوانین و شرایط کار در کشور مالتا چگونه است؟

میانگین حقوق ماهیانه کار در مالتا 2023

مالتا ممکن است یک کشور کوچک جزیره ای باشد. با این حال، تأثیر آن بر اروپا بسیار قابل توجه است. این کشور در وسط دریای مدیترانه، توسط سیسیل، شمال آفریقا و جبل الطارق احاطه شده است. این موقعیت، جزایر مالتا را به عنوان دریچه ای برای ورود به بازارهای اروپا، آفریقا و خاورمیانه ایجاد می کند. مالتا به دلیل موقعیت جغرافیایی قوی خود و همراه با رشد پایدار تولید ناخالص داخلی در زمان رکود جهانی، خود را به عنوان یک حوزه سودآور برای انجام امور تجاری قرار داده است. مالتا محیطی را ارائه می دهد که حرفه ای بودن و مقررات سازگار را ترویج می کند. این جزیره همچنین مزایای خارق العاده ای مانند یک بستر مقرون به صرفه از نظر مالیات را فراهم می کند که به صاحبان مشاغل مستقر در مالت اجازه می دهد کالاها و خدمات خود را در سراسر اتحادیه اروپا ارائه دهند.

چندین مشوق اعمال شده در مالتا همچنان موجب جذب افراد و سرمایه گذاران به جزیره می شود و از رشد پایدار تجارت اطمینان حاصل می کند. این رشد باعث توسعه بازار کار مالتا و افزایش میزان حقوق متوسط مردم شده است. طبق آمارهای گرفته شده از مشاغل مختلف در کشور مالتا مشاهده شده است که میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در مالتا در سال 2023 به میزان 4620€ (یورو) است که سالانه در حدود 55500€ (یورو) است. همچنین طبق آمارها بیشترین میزان حقوق ماهیانه کار در مالتا به میزان 20600€ (یورو) است و کم ترین آن به میزان 1170€ (یورو) اعلام شده است که مربوط به مشاغل غیرتخصصی است.

در نمودار زیر درصد مشارکت درآمد میانگین مردم کشور مالتا بررسی شده است:

درصد مشارکت حقوق سالانه میانگین مردم مالتا

شرایط مناسب مالتا برای کار و تجارت

مالتا، در خدمات مالی، شهرت بسیار خوبی در سطح بین المللی به دست آورده است. مالتا دارای ویژگی های مختلفی مانند هزینه راه اندازی پایین، نرخ مالیات مطلوب، مشوق های مالیاتی و اثربخشی منابع انسانی است که آن را به یک پایگاه جذاب برای یک تجارت تبدیل کرده است. این مزایا محل اقامت انعطاف پذیر و سازگار با اتحادیه اروپا را به اپراتورهای خدمات مالی ارائه می دهد. سابقه چشمگیر مالتا همچنان باعث جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان می شود. این مزایا برای شروع کار به بخش های مختلفی شامل می شود:

  • خدمات مالی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • الکترونیک
  • نفت و گاز
  • دریایی
  • آموزش
  • بازی
  • هواپیمایی
  • صنعت فیلم

شرایط کار در مالتا به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، از رویکرد دلگرم کننده ای برای ارتقا تجارت و استاندارد زندگی استقبال کرده است. قدرت و ثبات مالتا در موارد زیر است:

  • مخابرات عالی
  • موقعیت جغرافیایی استراتژیک
  • ثبات اقتصادی و سیاسی
  • وضعیت حمل و نقل و توزیع
  • نیروی کار بسیار ماهر
  • منابع انسانی اختصاصی و دارای قیمت رقابتی
  • سبک زندگی ایمن و دلپذیر، غنی از فرهنگ و سرگرمی
  • خدمات پشتیبانی برتر کسب و کار

شرایط مناسب مالتا برای کار و تجارت

حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در مالتا

کشور مالتا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر در جهان برای جلوگیری از سو استفاده کارفرمایان و حمایت از نیروی کار هر سال میزان حداقل حقوق ماهیانه کار را تعیین می کند و کارفرمایان در قرارادادها موظفند میزان حقوق بالاتر از این مقدار را پرداخت کنند. این حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در مالتا در سال 2023 به میزان 784.7€ (یورو) است که سالانه 9416€ (یورو) است. اشتغال در مالتا همیشه شامل یک قرارداد کاری است که به موجب آن کارمند در ازای دریافت حقوق توافق شده کار مشخصی را برای کارفرما انجام می دهد. بيانيه كتبي كه شرايط استخدام را نشان مي دهد حداكثر ظرف 8 روز پس از اشتغال به كارمند داده مي شود. استخدام ممکن است برای مدت معین یا برای مدت نامشخص و به صورت تمام وقت یا نیمه وقت باشد.

در هر نوع شغلی که مشغول هستید، شرایط و ضوابط استخدام را به دقت بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که حقوق و تعهدات خود را کاملا درک کرده اید. دفعات پرداخت حقوق با توجه به ماهیت شغل متفاوت است. کارمندان حقوق خود را مستقیماً در یک حساب بانکی دریافت می کنند.

در جدول زیر می توانید آخرین تغییرات حداقل حقوق ماهیانه کار در مالتا را مشاهده کنید:

سال حداقل دستمزد به یورو
2021784.7€
2020777.1€
2019762€
2018745.5€ 

حقوق ماهیانه کار در مالتا و قرارداد کار

قراردادهای کاری در مالتا قراردادهای تمام وقت یا پاره وقت برای مدت نامعلوم است که گاهی آنها را قرارداد دائمی یا قرارداد کار موقت می نامند. آخرین روندها در بازار کار نشان می دهد که قراردادهای مدت دار هم در مقاطع بالاتر مدیریتی و هم در نیروهای تخصصی برای قراردادهای پروژه رواج پیدا می کنند. این امکان وجود دارد که یک کارفرما چندین قرارداد مدت دار را به طور متوالی ارائه دهد اما توضیح قابل قبولی برای این موضوع وجود دارد. تصویب کامل بخشنامه های اروپایی به این معنی است که پس از چند سال مشخص (طبق قانون مالتا، از 4 سال بیشتر نخواهد بود) یک قرارداد کاری موقت باید به یک قرارداد کار ثابت تبدیل شود و بنابراین کارمند پس از آن به کار مبنای پایدار باشد.

یک دوره آزمایشی را می توان در ابتدای رابطه کاری توافق کرد. دوره آزمایشی حداکثر می تواند 6 ماه باشد که برای مشاغل با مشخصات بالا می تواند یک 1 افزایش یابد. در طول ماه اول دوره آزمایشی، هر یک از طرفین می توانند بدون اطلاع قبلی قرارداد کار را فسخ کنند. متعاقباً باید یک هفته اخطار داده شود تا قرارداد کار در طول دوره آزمایشی فسخ شود.

شرایط کار در مالتا

یک کارمند تمام وقت در مالتا لازم است 40 ساعت در هفته کار کند. طبق قانون، هر کارگر وقتی کارش بیشتر از 6 ساعت طول بکشد، حداقل دوره استراحت روزانه 11 ساعت متوالی در هر 24 ساعت و حداقل دوره استراحت هفتگی بدون وقفه 24 ساعت استراحت را دارد. اضافه کاری که به عنوان ساعات کاری بیشتر از زمان عادی کار تعریف می شود، نباید به طور متوسط ​​از حداکثر زمان کار تعیین شده در قانون استخدام که میانگین 48 ساعت در هفته است بیشتر باشد، مگر اینکه کارمند داوطلبانه بخواهد برای مدت طولانی تری کار کند. ساعات کار واقعی بسته به بخش متفاوت است.

اگر کارفرما دلیل جدی برای پایان دادن به یک رابطه کاری داشته باشد، ممکن است اشتغال به کار پایان یابد. این دلیل ممکن است مربوط به تک تک کارکنان باشد، یا ممکن است جمعی باشد، مربوط به مشکلات مالی یا عملیاتی است. این موارد شامل کاهش حجم کار به دلایل اقتصادی یا دلایل مرتبط با تولید است. کارفرما باید مدتی قبل از پایان کار به کارمند اطلاع دهد. در صورت موافقت غیراین، این مدت اطلاع به مدت زمان اشتغال بستگی دارد. کارمند می تواند در هر زمان اشتغال خود را فسخ کند ولو در غیر این صورت توافق شده باشد، مدت زمان اخطار از 1 هفته تا 12 هفته بستگی به مدت اشتغال دارد.

حقوق ماهیانه کار در مالتا و مرخصی

حقوق ماهیانه کار در مالتا و مرخصی

کارمندان در یک کار 40 ساعته تمام وقت در هفته 40 ساعت حق 200 ساعت مرخصی با حقوق را دارند. حق مرخصی نیمه وقت بر اساس نسبت محاسبه می شود. در صورت توافق با کارفرما می توان از مرخصی تعطیلات استفاده کرد. یک کارمند می تواند برای یک دوره بدون وقفه 18 هفته (14 هفته حقوق کامل، 4 هفته کمک هزینه برای مرخصی زایمان درخواست کند، مگر اینکه کارمند حداقل یک سال بیمه ملی تأمین اجتماعی را پرداخت کند، در این صورت او حق دارد کمک هزینه مرخصی زایمان تأمین اجتماعی را دریافت کند. کارمند مجبور است قبل از شروع مرخصی زایمان، کارفرما را از این امر مطلع کند ، تا آنجا که عملی است.

علاوه بر مرخصی سالانه و مرخصی زایمان در جدول زیر سایر مرخصی ها در مالتا آورده شده است:

انواع مرخصیشرح
مرخصی والدین​​حق فردی کارگران زن و مرد است که به دلیل تولد در مالتا، فرزندخواندگی یا حضانت قانونی کودک، از مرخصی والدین بدون حقوق برخوردار می شوند تا آنها بتوانند از کودک برای مدت 4 ماه مراقبت کنند تا کودک به سن 8 سالگی رسد.
مرخصی استعلاجیکارمندان باید در اسرع وقت بیماری را به کارفرما اطلاع دهند. گواهی پزشک لازم است. طبق قوانین مالتا یا توافق نامه های قابل اجرا، در زمان بیماری، کارمندان مستحق دریافت حقوق هستند. وقتی حق مرخصی استعلاجی تمام شود، کارفرما دیگر ملزم به پرداخت حقوق نیست.
سایرطبق قانون، کارفرمایان موظفند حداقل 15 ساعت حقوق و دستمزد در سال را به عنوان زمان مرخصی از کار برای امور فوری خانواده به هر کارمند اعطا کنند. تعداد کل ساعاتی که کارمند به دلایل فوری خانوادگی از آن استفاده می کند از حق مرخصی سالانه کارمند کسر می شود.

کسب و کار در شهرهای مالتا

در جزیره ای مانند مالتا، موقعیت مکانی در موفقیت کسب و کار شما نقش اساسی دارد و به نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید بستگی دارد. بخش هایی مانند امور مالی، گیمینگ و فناوری اطلاعات در سال های اخیر رشد شتابان را تجربه کرده اند. این موقعیت مالتا را به عنوان قطب ایده های جدید تجاری، کارآفرینی در مالتا و خلاقیت تقویت کرده است. شهرهایی که در زیر معرفی کرده ایم به عنوان یک ملک تجاری پتانسیل بالایی دارند:

  • اسلیما
  • سنت جولینز
  • سن گوان
  • مریهل
  • گزیرا
  • والتا

جهت بررسی هزینه زندگی در مالتا می توانید به مقاله ارائه شده در این خصوص در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. برای انجام امر مهاجرت همچنین می توانید با موسسه ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در مالتا  سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در مالتا در سال 2023 می باشیم:

  • میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در مالتا چه مقدار است؟ حداقل حدود 1170€ و حداکثر 20600€ (یورو)
  • شرایط مناسب برای کار و تجارت در مالتا در چه مشاغلی است؟ خدمات مالی، فناوری و اطلاعات، نفت و گاز، آموزش و صنعت هوایی
  • شهرهای برتر و پردرآمد کشور مالتا کدام اند؟ اسلیما، سنت جولینز، سن گوان، مریهل، گزیرا، والتا
  • شرایط و قوانین کار در کشور مالتا چگونه است؟ کار قانونی به مدت 40 ساعت در هفته، امکان دریافت مرخصی مجاز در هفته
  • علت مهاجرت کاری به مالتا چیست؟ بازار کار در حال رشد، یافتن شغل مناسب، دریافت اقامت و تابعیت
  • مشاغل مورد نیاز مالتا کدام اند؟ گردشگری، فناوری و اطلاعات، حمل و نقل، ساخت و تولید کالا
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مالتا در سال 2023 چه مواردی است؟ ارائه نامه پیشنهادکاری، رزومه کاری، مدارک تحصیلی، گذرنامه، گواهی پزشکی، قراردادکاری
  • آیا امکان اخذ ویزای جست و جوی کار در مالتا وجود دارد؟ خیر، داشتن پیشنهادکاری جهت کار در این کشور الزامی است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در مالتا

  1. فرهی گفت:

    من نمودار مشارکت حقوق رو متوجه نشدم اصلا. بابت ارقامی که ذکر کرده بودید ممنونم که به روز و جدید بود. دوره های آزمایشی تو مالتا حقوق دارن یا بدون حقوق هستن؟ اگر ممکنه درباره حقوق کار هایی که بیشتر استخدام دارن صحبت کنید.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای حقوق ماهیانه کار در مالتا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *