مهاجرت کاری اندونزی

حقوق بازنشستگی در اندونزی

حقوق بازنشستگی در اندونزی

از مهم ترین مواردی که برای شما جذاب است نحوه اخذ حقوق بازنشستگی در اندونزی است. اگر می خواهید به اندونزی مهاجرت کنید. و یا در حال حاضر در این کشور اقامت دارید و به فکر آینده خود هستید حقوق بازنشستگی نیز یکی از این موارد است. برای اقامت در این کشور ممکن است شما راه های مختلفی را در نر داشته باشید اما مطمئن باشید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه را به شما ارائه خواهد داد. برای حقوق بازنشستگی در اندونزی شما باید سوابق کاری لازم و شرایط و مدارک مستدلی مبنی بر کار به وزارت مربوطه ارائه دهید. میزان حقوق شما و مزایا و امتیازات دیگر نیز بستگی به شرایط شما دارد. در ادامه این مقاله بیشتر در خصوص حقوق بازنشستگی در اندونزی خواهیم گفت.

سیستم حقوق بازنشستگی در اندونزی

در سال های گذشته تنها 8% درصد از شهروندان اندونزیایی فعال اقتصادی تحت پوشش مستمری ماهانه سالمندی قرار دارند که اکثریت قریب به اتفاق آنها در بخش رسمی هستند. کارمندان دولت (حدود %4 از نیروی کار) و پرسنل نظامی و پلیس (حدود 1% از نیروی کار) مستمری ماهانه با مزایای تعریف شده جامع و همچنین پس‌انداز سالمندی یکجا دریافت می‌کنند. حدود یک چهارم کارگران بخش خصوصی، یا %8 از جمعیت فعال اقتصادی، تحت پوشش برنامه صندوق تامینی جامسوستک هستند، که یک طرح پس انداز اجباری با مشارکت تعریف شده است که در آن مزایا به صورت یکجا پرداخت می شود. تعداد کمی از کارگران بخش خصوصی به طور داوطلبانه به طرح های بازنشستگی خصوصی می پیوندند. برنامه های داوطلبانه شامل هر 2 نوع طرح ها با مزایای تعریف شده و مشارکت تعریف شده است.

علاوه بر این، دو طرح غیر مشارکتی با هدف قرار دادن سالمندان آسیب پذیر (بدون حمایت خانواده) و افراد دارای معلولیت شدید وجود دارد. کارمندان بازنشسته دولتی در سن بازنشستگی از حقوق بازنشستگی ماهانه و یک پس‌انداز سالمندی یکجا برخوردار می‌شوند. مزایای بازنشستگی ماهانه معادل %2 حقوق ماه آخر ضرب در تعداد سنوات خدمات کشوری حداکثر تا 80% است، در حالی که مزایای پس انداز یکجای سالمندی بر اساس ضرب در تعداد سنوات است. خدمت، معاش نهایی ماهانه و ضریب تعیین شده توسط وزارت دارایی تعیین و اجرا می شود. سن بازنشستگی بسته به موقعیت از 56 تا 60 سال متغیر است. بازنشستگی پیش از موعد برای کسانی که 50 سال یا بیشتر دارند و حداقل 20 سال به عنوان کارمند دولتی کار کرده اند امکان پذیر است.

انواع حقوق بازنشستگی در اندونزی

در خصوص کارمندان رسمی بخش خصوصی باید گفت که این برنامه یک صندوق تأمینی است که در آن اعضا یک سود یکجای مربوط به مشارکت های انباشته شده و سود اعلام شده بازپرداخت دریافت می کنند. شرایط انصراف مقطوع عبارتند از: 1) بازنشستگی با 55 سال سن، (2) ازکارافتادگی کلی و دائم، (3) فوت کارمند قبل از سن بازنشستگی، یا (4) بیکاری در صورت داشتن کارمند. به مدت 5 سال یا بیشتر کمک کرده است. کارگران %2 درصد از دستمزد خود و کارفرمایان %3 درصد از دستمزد را به صندوق تأمین می کنند. طرح های بازنشستگی خصوصی داوطلبانه هدف همه کارگران به صورت داوطلبانه می باشند. این صندوق ها می توانند یک برنامه با مزایای تعریف شده یا یک برنامه مشارکت تعریف شده باشند.

حداکثر مزایا برای یک برنامه با مزایای تعریف شده 2.5% حقوق در هر سال خدمت و حداکثر کلی 80% است. در مورد یک برنامه مشارکت تعریف شده، مشارکت نمی تواند بیشتر از 20% حقوق کارمند باشد و سهم کارمند از 75% بیشتر نباشد. برنامه آزمایشی Jamsostek برای کارگران اقتصاد غیررسمی که هدف کارگران اقتصاد غیررسمی که حداقل دستمزد (تقریباً 1 میلیون IDR، مشروط به تغییرات در استان‌ها) را دریافت می‌کنند می باشند. تعداد کارگران غیررسمی که به این طرح می پیوندند بسیار کم است. سهم حداقل2% درآمد تعیین می شود که در آن درآمد حداقل دستمزد است. سود یکجا از مشارکت های انباشته به اضافه بازده سرمایه گذاری تشکیل شده است. در واقع به عبارت دیگر شما می توانید براساس شرایط خود یکی از این برنامه را انتخاب کنید.

در نمودار زیر شاهد میزان بازنشستگان بین المللی و بومی می باشید:

شاهد میزان بازنشستگان بین المللی و بومی در اندونزی

ویزای بازنشستگی در اندونزی

اندونزی یکی از معدود کشورهای آسیای جنوب شرقی است که مستمری اجتماعی ندارد. تنها حقوق بازنشستگی موجود از بیمه اجتماعی تأمین می شود و عمدتاً توسط کارمندان سابق دولتی دریافت می شود. استفان کید می نویسد: در واقع، تنها حدود %15 از افراد مسن در حال حاضر می توانند به حقوق بازنشستگی دسترسی داشته باشند، و با این حال بیش از %20 میلیون نفر در سن %60 سال و بالاتر هستند که اکثریت آنها را زنان تشکیل می دهند. یک سیستم جامع بازنشستگی سالمندی در حال تبدیل شدن به یک ضرورت فوری برای اندونزی است. بالاترین نرخ های فقر در سطح ملی در میان افراد مسن دیده می شود که به طور فزاینده ای منزوی می شوند. در حال حاضر %56 از زنان مسن بیوه هستند در حالی که %15 درصد تنها زندگی می کنند و تعداد آنها در حال افزایش است.

در جدول زیر شاهد برنامه های بازنشستگی در اندونزی می باشید:

برنامه های بازنشستگیهدفمیزانسن بازنشستگی
برنامه پس انداز بازنشستگی و پیری برای کارمندان دولتنیروی کار4%55-65
برنامه پس انداز مستمری و سالمندی پرسنل نظامیپرسنل نظامی5%50
برنامه سالمندی جامسوستکهمه افراد91%50-65

بهترین شهرهای اندونزی پذیرای مهاجران است. تسهیلات ویزای بازنشستگی برای کمک به افرادی که مایل به گذراندن دوران بازنشستگی خود در اندونزی هستند در نظر گرفته شده است و دارای شرایط زیر است:

  • سن متقاضی 55 سال یا بیشتر باشد
  • متقاضی بازنشسته است
  • داشتن پاسپورت یا مدارک سفر با بیش از 18 ماه اعتبار باقی مانده
  • کپی تمام صفحات پاسپورت
  • 8 عکس پاسپورتی سانتی متر با پس زمینه قرمز گرفته شده است
  • رزومه
  • کپی سند ازدواج در صورت ازدواج
  • بیانیه صندوق بازنشستگی یا بانک از کشور مبدا (یا اندونزی) مبنی بر وجوه موجود، حداقل $1500 (دلار آمریکا) در ماه، از درآمد بازنشستگی یا سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های زندگی متقاضی در طول اقامت در اندونزی

وضعیت حقوق بازنشستگی در اندونزی

وضعیت حقوق بازنشستگی در اندونزی

با توجه به این واقعیت که جمعیت اندونزی جامعه ای پیر است، وضعیت فقط بدتر می شود. در حالی که حدود 8% از جمعیت در حال حاضر %60 سال و بالاتر هستند، این میزان تا سال 2030 به %13 خواهد رسید. گزینه بازنشستگی اجتماعی تقریباً فقر سالمندی را از بین می برد و آن را تا %91 کاهش می دهد. همچنین تأثیرات قابل توجهی بر فقر کودکان خواهد داشت، زیرا به خوبی ثابت شده است که بازنشستگان در سراسر جهان حمایت از نوه های خود را در اولویت قرار می دهند. حقوق بازنشستگی جهانی در اندونزی ناشناخته نیست. حداقل یک منطقه به نام آچه جایا وجود دارد که در حال حاضر یک مستمری اجتماعی جهانی را اجرا می کند که از منابع محلی تامین می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به اندونزی به شما مشاوره می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *