ویزای مسافرتی اکوادور

جاذبه های گردشگری اکوادور

جاذبه های گردشگری اکوادور

برای گردشگران توصیه می شود که از کشور اکوادور بازدید نمایند چرا که جاذبه های گردشگری اکوادور بسیار دیدنی و جذاب می باشد. کشور اکوادور فراتر از اندازه کوچک خود مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری، مناظر زیبا و جنگل های بارانی انبوه، به یکی از جذاب ترین کشورها در آمریکای جنوبی تبدیل شده است. مرز این کشور با کلمبیا، پرو و اقیانوس آرام می باشد. این کشور کوهنوردان، ماجراجویان و دوستداران طبیعت را به جنگل های سرسبز و هم اکولوژیکی خود جذب کرده است. ناظران حیات وحش به جزایر معروف گالاپاگوس و آفتاب جویان به سواحل گرمسیری بکر آن جذب می شوند.

این کشور که بخشی از اینکا و بعدا، امپراتوری های کشور اسپانیا بود، هنوز هم تاثیرات بسیاری از هر 2 گروه را نشان می دهد. از مهم ترین تاثیرات می توان به فرهنگ غنی مردم و معماری باشکوه استعمار پایتخت کویتو اشاره کرد که بیشتر آن ها میراث فهنگی یونسک اعلام شده است.

آنچه در ادامه در رابطه با جاذبه های گردشگری این کشور خواهید خواند:

  • جزایر گالاپاگوس از جاذبه های گردشگری اکوادور
  • 7 جاذبه گردشگری مهم اکوادور
  • کویتو پایتخت تاریخی آند اکوادور

جزایر گالاپاگوس از جاذبه های گردشگری اکوادور

جزایر گالاپاگوس از زمان «کشف» در قرن شانزدهم، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را شیفته و الهام بخش کرده اند. این جزیره به دلیل لاک پشت های غول پیکر در جزایر نامگذاری شده است و میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. یک زیستگاه منحصر به فرد است که تا حد زیادی بدون تأثیرات خارجی تکامل یافته و فرصتی استثنایی برای مشاهده حیات وحش را فراهم می کند.

همچنان جزایر گالاپاگوس یکی از فعال ترین مناطق آتشفشانی در جهان ی می باشد و تشکیل جزایر هنوز در جریان می باشد. از 13 جزیره بزرگ، شش جزیره کوچک و 42 جزیره که گالاپاگوس را تشکیل می دهند در دهه 1950 به عنوان بخشی از پارک ملی گالاپاگوس شناخته شده اند. در نمودار زیر دلایل تاثیرات گردشگری در شناخته شدن جزیره گالاپاگوس آورده شده است:

از جاذبه های اصلی این جزیره می توان به بسیاری از گونه های پرندگان آن اشاره کرد که از این تعداد 28 گونه فقط در ای جزایر وجود دارند که می توان به پنگوئن گالاپاگوس، تاج خروس بدون پرواز و آلباتروس موج دار و 13 گونه فنچ معروف داروین اشاره کرد. به گردشگران توصیه می شود که حتماً یک بازدید از پشت صحنه ایستگاه تحقیقاتی چارلز داروین در پورتو آیورا در جزیره سانتا کروز را رزرو کنند.

در نمودار زیر دلایل تاثیرات گردشگری در شناخته شدن جزیره گالاپاگوس آورده شده است:

تاثیرات گردشگری در جزیره گالاپاگوس

بررسی 7 جاذبه های گردشگری اکوادور

در این بخش از مقاله به بررسی 7 جاذبه گردشگری در این کشور می پردازیم:

ردیفجاذبهشرح
1شهر زیبای کوئنادر جنوب اکوادور واقع شده است و برای پیاده روی مکانی لذت بخش می باشد. این شهر در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.
2پارک های Cotopaxi و Cajasپارک ملی Cotopaxi در 50 کیلومتری جنوب کویتو قرار داشته و به دلیل آتشفشان عظیم شهرت یافته است.
3بندر گوایاکویلبزرگترین شهر این کشور از نظر جمعیت شناخته شده است. به علاوه، گوایا کویل مکان های تاریخی بسیاری مانند میادین دارد و در کنار ساحل باشکوه خود مکان های خرید و سرگرمی بسیاری دارد.
4چشمه های آبگرم متعدد و شهر کوچک حمام های آگوا سانتامقصد گردشگری محبوب در مرکز این کشور شناخته شده است. که در در حاشیه غربی حوضه آمازون واقع شده است.
5شهر زیبا و جذاب اوتاوالودر یک دره دلپذیر که با کوهستان احاطه شده است، قرار دارد. این شهر یک بازار عالی دارد که یکی از بزرگترین بازارهای آمریکای جنوبی شناخته شده است و مردم محلی و گردشگران برای خرید فرش و پتو، ژاکت ، کیف و سایر محصولات پشمی ساخته شده خرید می کنند.
6حوضه وسیع آمازوندر شهر تنا واقع در مرکز استان ناپو است.
7تنابه عنوان پایتخت دارچین این کشور مشهور است، مدتی بعد از ورود اسپانیایی ها به آمریکای جنوبی توسط مبلغین تاسیس شد و به دلیل فرصت های فراوان ماجراجویی، مقصد محبوب تری برای مسافران است.

کویتو پایتخت تاریخی آند اکوادور

پایتخت اکوادور کویتو در آند قرار دارد که دارای معماری استعماری بسیاری می باشد و بزرگترین مرکز تاریخی در آمریکای جنوبی می باشد. جمعیت این شهر 1.6 میلیون نفر است که به عنوان مکان میراث جهانی یونسکو به دلیل بسیاری از کلیساهای قدیمی، میادین عمومی زیبا و موزه های کلاس جهانی حفظ شده اند. این شهر مدت ها مورد علاقه صنعتگران بوده است و مکانی عالی برای خرید هنرهای محلی و صنایع دستی است، که می توان به سرامیک و کنده کاری روی چوب تا لباس های رنگارنگ اشاره کرد.

کلیسای سانفرانسیسکو یکی از جاذبه های گردشگری اکوادور

کلیسای سانفرانسیسکو یکی از جاذبه های گردشگری اکوادور

از مشهورترین جاذبه در مرکز تاریخی کویتو، می توان به کلیسای سانفرانسیسکو در پلازا سانفرانسیسکو اشاره کرد. برج های دوقلوی این کلیسا که سفید شسته شده و قدمت آن به نیمه اول دهه 1500 میلادی برمی گردد، در هر طرف ورودی این مجموعه عظیم قرار دارند. این بنا به دلیل زیبایی در فضای داخلی باروک و موزه صومعه سانفرانسیسکو با نقاشی های مذهبی، مجسمه ها، کنده کاری ها، ظروف چینی، منسوجات و مبلمان دست ساز معروف بوده و بسیار قابل توجه می باشد.

 

از دیگر کلیساهای این شهر می توان به کلیسای شرکت عیسی (La Compania de Jesus) اشاره کرد در اوایل قرن هفدهم ساخته شد و به عنوان یکی از 100 ساختمان مهم جهان توسط یونسکو قرار گرفته است. کلیسای جامع کویتو، در دهه 1560 ساخته شده است. گردشگران یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهند، گشت و گذار در میدان بزرگ می باشد. این یک میدان زیبا با مناطق مهم و دیدنی دیگر از جمله کلیسای جامع، کاخ ریاست جمهوری، کاخ اسقف اعظم و کاخ شهرداری و همچنین خیابان لا روندا، خیابانی پر هیاهو و پر از رستوران ها، کافه، گالری هنری و سرگرمی های دیگر احاطه شده است. اگر قصد مهاجرت به اکوادور را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *