ویزای مسافرتی اکوادور

راهنمای ویزای توریستی اکوادور

راهنمای ویزای توریستی اکوادور

اگر قصد بازید از اکوادور را دارید، راهنمای ویزای توریستی اکوادور به شما کمک می کند تا همه چیز را درباره دریافت ویزا و مدت اقامت بدانید. دریافت ویزای توریستی مراحل و قوانینی دارد که گروه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این اطلاعات را جمع آوری کرده و در این مقاله در اختیار شما قرار خواهد داد. سوالاتی که در رابطه با راهنمای ویزای توریستی پاسخ داده خواهد شد:

  • مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی اکوادور چیست؟
  • آیا می توان ویزای توریستی اکوادور را تمدید کرد؟
  • وزای توریستی اکوادور تا چند روز معتبر است؟

راهنمای دریافت ویزای توریستی اکوادور

شهروندان آمریکایی در صورتی که تمایل به ماندن در کشور اکوادور به مدت حداکثر 90 روز را دارند، نیازی به ویزا نخواهند داشت. شهروندان کشوهایی که معاف از دریافت ویزای این کشور می باشند، باید اسناد زیر را به افسران مهاجرت در ورودی بندر ارائه دهند:

  • گذرنامه شما که باید حداقل شش ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • بلیط رفت و برگشت یا رفت و برگشت
  • بیمه درمانی مسافرتی که مدت اقامت شما را پوشش می دهد

متقاضی در گذرنامه خود یک مهر گردشگری دریافت خواهد کرد که به وی اجازه می دهد تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که برای اجازه ورود به این کشور بدون توجه به نیاز یا عدم نیاز ویزا، به افسران مهاجرت بندر ورودی بستگی خواهد داشت. کسانی که برای سفر به کشور اکوادور به ویزا نیاز دارند باید به سفارت این کشور در کشور مبدا مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهند:

مدارک جهت ویزای توریستیتوضیحات
جمع آوری اسنادمراجعه به وب سایت سفارت اکوادور
فرم درخواست ویزاتکمیل شده و چاپ شده
پرداخت هزینه ویزا
ارائه نتیجه توسط سفارتاز طریق ایمیل
چاپ کردن ویزا از طریق ایمیل

اگر قبلاً وارد کشور اکوادور شده اید، می توانید از طریق هماهنگی های منطقه ای (Coordinaciones Zonales) در اکوادور که تحت وزارت امور خارجه و تحرک انسانی فعالیت می کنند، درخواست ویزا کنید. به خاطر داشته باشید این یک طرح کلی از روند درخواست ویزای اکوادور است و شرایط مختلفی در هر کشور وجود دارد. به همین دلیل مهم است که اولین کاری که می کنید تماس با نزدیکترین سفارت اکوادور است. آن ها اطلاعات لازم در مورد نحوه کار را به شما ارائه می دهند.

راهنمای تمدید ویزای توریستی اکوادور

اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید، می توانید مدت اقامت خود را در یک دفتر مهاجرت اکوادور، در شهری که دارای مرکز شهر منطقه ای است، می توانید ویزای خود را برای 90 روز بیشتر تمدید کنید. این ویزا، ویزای «بازدید کننده موقت» یا VT نامیده می شود.

پس از 90 روز مصرف، این امر را می توانید یک بار در سال تقویم بدست آورید. اگر متقاضی هنوز هم می خواهد بعد از این 2 دوره 90 روزه به عنوان توریست بماند و هنوز برای ویزای اقامت اقدام نكرده است، می تواند برای «ویزای ویژه گردشگری» اقدام کرده که به وی اجازه می دهد 180 روز دیگر در این کشور بماند. این ویزای 180 روزه تنها پس از دریافت تمبر T-3 و درخواست، پرداخت و دریافت تمبر VT قابل دریافت است. علاقه مندان به بازدید از کشورهای دیگر می توانند مقاله های راهنمای ویزای توریستی چک و راهنمای ویزای توریستی سریلانکا را نیز مطالعه نمایند.

راهنمای تمدید ویزای توریستی اکوادور

جریمه اقامت بیش از حد در اکوادور

وقتی نوبت به اقامت بیش از حد می رسد، برای تصمیم گیری در مورد مجازات های متقاضی، آن ها از 2 روش استفاده می کنند:

  • حداقل اقامت بیش از حد
  • حداکثر اقامت بیش از حد

اگر حداقل بیش از 90 اقامت داشته اید، می توانید در 30 روز اول اقامت خود به یک دفتر مهاجران مراجعه کنید و از آن ها درخواست تمدید کنید. بسیار محتمل است که همانطور که در بالا ذکر شد، تمدید دریافت کنید و هنگام ترک محرومیت یا جریمه ای برای شما در نظر گرفته نشود. بنابراین به طور موثر، 30 روز مهلت کامل برای شما مهلت داده می شود تا 90 روز اقامت اولیه را تمدید کنید. اگر حداکثر بیش از 120 روز بیش از حد باقی بمانید، هیچ دوره موافقی وجود ندارد. شما باید جریمه به مبلغ 788$ (دلار) را پرداخت کنید، و حق الزحمه پرداختی را دریافت کرده و قبل از 180 روز از کشور خارج شوید.

بیش از 180 روز اقامت، جریمه $788 (دلار) و 2 سال محرومیت برای شما دارد. و سپس اگر می خواهید برگردید باید برای ویزا خارج از اکوادور اقدام کنید. همه این موارد بسته به روحیه افسر مهاجرت ممکن است کمی متفاوت باشد. عذرخواهی کنید و مودب و صبور باشید. اما نکته اصلی این است که اقامت بیش از حد به مدت طولانی بیش از حد بستگی دارد. و اگر می خواهید در طی این 2 سال هر زمان برگردید، باید برای گرفتن ویزای ویژه کنسولگری یا ویزای ویژه توریستی به یک کنسولگری خارج از اکوادور بروید که همچنان به پرداخت $788 (دلار) جریمه و 450$ (دلار) یا بیشتر برای این ویژه نیاز دارد.

راهنمای اقامت با ویزای توریستی اکوادور

طبق شرایط و راهنمای ویزای توریستی اکوادور، بیشترین مدت اقامت در اکوادور 180 روز در 1 سال است. این شرایط برای افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد می شوند و افرادی که از ویزا معاف هستند، یکسان می باشد. این می تواند یک اقامت مداوم یا بازدیدهای مختلف در طول 1 سال باشد. روزهای ورود و خروج به عنوان روزهای کامل حساب می شوند.

اما باید بدانید که در 1 سال تقویمی فقط 90 روز بدون ویزا دریافت خواهید کرد. 90 روز قابل تقسیم است. به عنوان مثال، 40 روز اقامت در اکوادور، سفر به پرو، و سپس برای 50 روز دیگر دوباره وارد این کشور شوید. شما پس از 9 ماه از روزی که 90 روز اول مصرف کرده اید، 90 روز دیگر بدون ویزا دریافت خواهید کرد. بخاطر داشته باشید، اگر بیش از 90 روز پس از ورود به این کشور می خواهید، باید اقامت خود را در این کشور تمدید کنید. اگر قصد دریافت ویزای توریستی دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و تلفنی تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *