مهاجرت سرمایه گذاری در مونته نگرو

ثبت شرکت در مونته نگرو

ثبت شرکت در مونته نگرو

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مونته نگرو یک گزینه خوب برای آینده شماست و هر ساله در فهرست دنیای کسب و کار بالاتر قرار می گیرد. علاوه بر این که همه چیز قانونی است، امن است زیرا مونته نگرو از ارز یورو استفاده می کند. در مونته نگرو بیش از 10 بانک خارجی وجود دارد که بر اساس همان اصول بانک های مادر خود فعالیت می کنند. در عین حال، بانکداری الکترونیکی به شما این امکان را می دهد که تمام حساب های خود را در رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هر کجا که هستید کنترل کنید. در حالی که نرخ مالیات بر درآمد شخصی 9% است.

پس از پرداخت تعهدات تجاری شرکت، نهادهای تجاری فعال در مونته نگرو می توانند در پایان سال وجوه را به حساب های خود در خارج از کشور انتقال دهند. 2 نرخ مطلوب مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) اعمال می شود، نرخ استاندارد 21% و نرخ کاهش یافته 7% است. در مقابل، نرخ صفر برای معاملات صادراتی و تحویل دارو و تجهیزات پزشکی که صندوق بیمه سلامت جمهوری اسلامی تامین مالی می کند اعمال می شود. با توجه به مسائل و الزامات اداری ثبت شرکت در مونته نگرو، متقاضیان می توانند مسائل خود را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمایند.

سیستم مالیاتی و انواع ثبت شرکت در مونته نگرو

سیستم مالیاتی در مونته نگرو شامل موارد زیر است: مالیات بر درآمد شرکتی 9%، مالیات بر درآمد شخصی 9%، مالیات بر ارزش افزوده حدود 21 %است. در ارتباط با ثبت شرکت در مونته نگرو باید گفت که شرکت‌ های با مسئولیت محدود و صاحبان انحصاری (کارآفرینان) محبوب‌ ترین واحدهای تجاری در مونته ‌نگرو هستند. یک نفر شرکت کارآفرین را تأسیس می کند. هیچ تمایز قانونی بین مالک و تجارت وجود ندارد، دارایی و دارایی شخصی مالک به شرکت و بالعکس مرتبط است. تمام تعهدات ممکن می تواند منجر به مصادره اموال خصوصی شود. مشارکت تضامنی نوع دیگر ثبت شرکت است که در این مورد، 2 نفر (یا اشخاص حقوقی) بر اساس قراردادی که قبلا امضا شده است، مالکیت شرکت را به اشتراک می‌گذارند.

یک مشارکت محدود زمانی ایجاد می شود که دو یا چند نفر / موسسه حقوقی برای فعالیت تجاری تحت یک شرکت استاندارد ثبت نام کنند. یک یا چند نفر از شرکا در قبال تعهدات و قروض شرکت مسئولیت نامحدود دارند. محبوب ترین شرکت با مسئولیت محدود (LTD) است که اینها سازمان های حقوقی هستند که مسئولیت شرکا در آنها به اندازه سرمایه ای که آنها سرمایه گذاری کرده اند محدود می شود. حداقل سرمایه ثبت شده شرکت €1 (یورو) است. نوع دیگر شرکت – شامل یک یا چند شخص یا اشخاص حقوقی است. آنها صاحب سهام شرکت هستند.

دلایل ثبت شرکت در مونته نگرو

دلایل زیادی وجود دارد که ثبت شرکت مونته نگرو یک فرصت تجاری عالی است. اجازه دهید چند مورد از آنها را بررسی کنیم: مونته نگرو یکی از پایین ترین نرخ های مالیات بر سود را در اروپا دارد که تنها 9% است. از سوی دیگر حداقل سرمایه اولیه برای افتتاح یک شرکت مونته نگرو با مسئولیت محدود فقط 1€ (یورو) و برای شرکت سهامی 25000€ (یورو) است. همچنین مونته نگرو عضو ناتو و WTO  (سازمان تجارت جهانی) است که این یک مزیت مهم در عرصه گسترش کسب و کار تجاری و قرارگیری در بازار جهانی محسوب می شود. از سوی دیگر هزینه های پایین تعمیر و نگهداری شرکت در مونته نگرو پایین است.

در لیست زیر به سایر مزایای ثبت شرکت در مونته نگرو پرداخته شده است:

  • تعداد زیادی نیروی کار ماهر آماده استخدام
  • اجاره فضای اداری ارزان
  • تعداد زیادی از بانک های پایدار
  • انتخاب گسترده ای از خطوط اعتباری
  • تعداد زیادی از برنامه های تشویقی توسط ایالت مونته نگرو برای سرمایه گذاری
  • امکان اخذ تابعیت مونته نگرو در صورت سرمایه گذاری در مونته نگرو
  • مونته نگرو دارای ماریناهای منحصر به فرد است.

دلایل ثبت شرکت در مونته نگرو

مزایای ومدارک مورد نیاز ثبت شرکت در مونته نگرو

برای جذابیت ثبت شرکت در مجارستان می توان دلایل مختلفی برشمرد که عبارتند از نرخ های مالیات شرکتی پایین. در این مورد باید گفت که نرخ مالیات شرکت ها در مجارستان یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا است و از %10 تا 16% متغیر است. البته ثبت یک شرکت دریایی در مجارستان امکان پذیر نیست، زیرا شرکت ها ملزم به پرداخت مالیات بر سود به دست آمده هستند. از سوی دیگر این مزیت مهم وجود دارد که هیچ الزامی برای انتصاب یک شهروند به عنوان سهامدار یا مدیر وجود ندارد و شرکت ها می توانند به طور کامل تحت مالکیت و کنترل مدیران و سهامداران بین المللی باشند.

در مورد مدارک ثبت شرکت در مجارستان می توان گفت که متقاضیان به مدارک فوق نیازمند هستند. یک آدرس ثبت شده، یک آدرس قانونی و تماس، اساسنامه شرکت، لیست سهامداران، حساب بانکی مجارستان در مجارستان. طبق این بند همه شرکت‌ های مجارستانی طبق قانون ملزم به افتتاح حساب بانکی در هفته اول تاسیس شرکت هستند. از سوی دیگر به حسابدار نیاز است، چراکه آنها بخشی از عوامل تشکیل شرکت هستند، زیرا مسئول ارائه گزارش های دوره ای به اداره مالیات، اداره آمار و چندین مقام دیگر خواهند بود.

هزینه ثبت شرکت در مونته نگرو

به سرمایه گذارانی که دارای سرمایه هستند توصیه می شود یکی از دو شکل کسب و کار موجود برای مشاغل کوچک، متوسط ​​یا بزرگ را افتتاح کنند: شرکت هایی که ممکن است شرکت های سهامی خاص یا سهامی باشند. وکلای ما در مونته نگرو می توانند جزئیات بیشتری را در مورد این ساختارهای قانونی ارائه دهند. شرکت با مسئولیت محدود تنها به 1€ (یورو) به عنوان حداقل سرمایه سهام نیاز دارد و شرکت ممکن است توسط حداقل یک سهامدار تشکیل شود. تعداد کل سهامداران نمی تواند از 30 نفر تجاوز کند. مسئولیت این اعضا محدود به سهم آنها در سرمایه است و شخصیت آنها با شرکت یکسان نیست.

یک شرکت سهامی مشابه شرکت با مسئولیت محدود است اما برای مشاغل بزرگ طراحی شده است. سهامداران باید با حداقل 25000€ (یورو) به صورت نقدی در هنگام ثبت نام مشارکت کنند. تصمیمات عمده توسط مجمع عمومی صاحبان سهام اتخاذ می شود که هیئت مدیره را به عنوان هیئت مدیره تعیین می کند. علاوه بر این، دفاتر حسابداری شرکت توسط حسابرس تایید می شود که باید تعیین شود.

کلیاتی درباره ثبت شرکت در مونته نگرو

مهمترین اسنادی که باید توسط کسانی که می خواهند یک شرکت در مونته نگرو افتتاح کنند تهیه کنند، تفاهم نامه و اساسنامه است. اینها دو سند متمایز هستند و بیانگر تصمیم برای ایجاد شرکت (توافقنامه) و اوراق ثبت قانونی (اساسنامه) هستند. محتوای این اسناد تقریبا یکسان است، به همین دلیل است که ثبت تجارت می تواند درخواست تشکیل اساسنامه ای را که باید حاوی اطلاعات زیر باشد را بنماید:

  • اطلاعات مربوط به سهامداران و مدیران شرکت (جزئیات شخصی یا شرکتی، بسته به اینکه آنها اشخاص حقیقی یا شرکتی باشند)
  • آدرس قانونی کامل شرکت مونته نگرو
  • اطلاعات مربوط به سرمایه و تقسیم آن بین سهامداران و همچنین انواع سهام منتشر شده
  • اطلاعات در مورد هدف اصلی شرکت و سایر فعالیت های ثانویه
  • اطلاعات مربوط به مجمع عمومی سالانه و سایر توافقات بین سهامداران

اساسنامه یک شرکت مونته نگرو باید پیش نویس و محضری شود قبل از اینکه در خانه شرکت ها ثبت شود. صاحبان شرکت در مونته نگرو سهامداران یا سهامداران نامیده می شوند و شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنند باید منافع مشروع آنها را نمایندگی کند. حق سهامدار شدن در یک شرکت مونته نگرو را می توان از ابتدا با مشارکت در سرمایه کسب و کار یا بعداً با خرید سهام شرکت به دست آورد. برای افتتاح یک شرکت در مونته نگرو، تنها به یک سهامدار نیاز است. سهامدار می تواند یک شخص حقیقی یا یک نهاد شرکتی، یک سرمایه گذار داخلی یا خارجی باشد. این الزام برای شرکت ‌های خصوصی و دولتی در مونته ‌نگرو اعمال می ‌شود، با این حال، شرکت‌ های دولتی باید یک حسابرس نیز تعیین کنند.

مراحل ثبت شرکت در مونته نگرو

چند مرحله وجود دارد که باید قبل از شروع هر گونه فعالیت تجاری نهاد مونته نگرو انجام شود. این فرآیند با تأیید قراردادهای بنیادی شرکت آغاز می شود. این اسناد محضری باید به همراه درخواست استاندارد برای دریافت گواهی ثبت نام، (شماره شناسایی مالیاتی)، شماره مالیات بر ارزش افزوده و مجوز گمرکی به دفتر ثبت تحویل داده شود. اگر شرکت کارمند داشته باشد، باید آنها را برای سلامت و بازنشستگی در باجه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند. برای انجام معاملات روزانه باید مهر شرکت اخذ شود.

آخرین مراحل عبارت است از افتتاح حساب بانکی و اعلام به مرجع ذیصلاح بازرسی و شهرداری متولی امور اقتصادی. سرمایه گذاران خارجی نیز در بیشتر موارد نیاز به درخواست ویزا یا اجازه اقامت دارند. یکی از مهم ترین مراحل افتتاح یک شرکت در مونته نگرو، راه اندازی حساب بانکی تجاری است. این نیز یکی از اولین مراحلی است که باید هنگام ایجاد یک کسب و کار در این کشور تکمیل کنید.

هنگام افتتاح حساب بانکی شرکتی در مونته نگرو، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • فرم یا فرم های درخواست خاص صادر شده توسط بانک مونته نگرو
  • اساسنامه شرکت یا سایر اسنادی که گشایش شرکت را تأیید می کند.
  • گواهی ثبت صادر شده توسط ثبت تجارت در مونته نگرو
  • اطلاعات شخصی نماینده شرکت که نقطه تماس مقامات خواهد بود.
  • قراردادی که نشان دهنده سپرده گذاری سرمایه سهام در بانک مربوطه است.
  • نمونه امضای شخص مسئول مدیریت حساب
  • گواهی ثبت مالیات صادر شده توسط مقامات مالیاتی در مونته نگرو

در شکل زیر به مدارک دیگر مورد نیاز برای تاسیس شرکت در مونته نگرو اشاره شده است:

مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت در مونته نگروعلاقه مندان به ثبت شرکت در اقتصاد مونته نگرو، برای آگاهی از سایر مدارک موردنیاز می توانند از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *