مهاجرت به کشور سنگاپور

تولد در سنگاپور

تولد در سنگاپور

آگاهی از قوانین تولد در سنگاپور برای افرادی که به این کشور مهاجرت و یا سفر می کنند، الزامی است که نباید به راحتی از آن چشم پوشی کرد. کشور سنگاپور به عنوان کشوری ثروتمند و مدرن در حوزه آسیا واقع شده است. این کشور هرچند از شهر تهران کوچکتر است اما در زمینه فناوری های تکنولوژیک از کشورهای بسیار پیشرفته دنیاست. همچنین این کشور از لحاظ امکانات آموزشی 34 دانشگاه معتبر دارد و حتی در برخی رشته ها نام دانشگاه های این کشور در میان بهترین دانشگاه های دنیا می درخشد. در زمینه تولد در سنگاپور ممکن است سوالات بسیاری برای افراد وجود داشته باشد. سوالاتی چون:

  • سیستم اعطای تابعیت در سنگاپور به چه صورت است؟
  • آیا می توان از طریق تابعیت در این کشور به اقامت در این کشور دست یافت؟

تیم ترجمه موسسه حقوقی مهاجرتی سفیران سروش سعادت با تدوین این مقاله در نظر دارد پاسخ برای ابهامات شما باشد. در صورت هرگونه سوال با مشاورین با تجربه ما تماس بگیرید.

مهاجرت به سنگاپور

برای مهاجرت به سنگاپور راه های گوناگونی وجود دارد. ابتدای امر افراد باید بدانند که به طور کلی مهاجرت به این کشور و اقامت گرفتن در آن به دلیل مهاجر پذیر نبودن آن یکی از گزینه های دشوار است. حال برای گرفتن اقامت و مهاجرت کردن به این کشور روش های بسیاری وجود دارد. برای مهاجرت به کشور سنگاپور و کسب و دریافت اقامت و تابعیت این کشور، متقاضیان و افراد می توانند از راه های زیر اقدام نمایند.

این راه ها عبارتند از:

  • مهاجرت جهت کار در کمپانی های معتبر
  • مهاجرت جهت سرمایه گذاری
  • مهاجرت جهت تحصیل در سنگاپور
  • مهاجرت جهت ازدواج با شهروند سنگاپوری
  • مهاجرت از راه پناهندگی در سنگاپور
  • اخذ اقامت از طریق تولد در سنگاپور

شرایط تولد در سنگاپور

کشور سنگاپور با وسعت اندک خود مانند نگینی در آسیا می درخشد. این کشور پیشرفته و مدرن در سال های اخیر یکی از قطب های اقتصادی دنیا تبدیل شده است. جالب است بدانید واحد پول این کشور GDP (دلار سنگاپور) است. همچنین زبان سنگاپور انگلیسی با لهجه مالایی ست. شاید همین مسئله مهاجرت دانشجویی به این کشور را قوت بخشیده است. این کشور از کنار هم قرار گیری چندین جزیره تشکیل شده است.

بسیاری از افراد برای مهاجرت به روش تولد فرزند در کشوری دیگر می اندیشند. در این روش فرد می تواند با ارزیابی قوانین مقصد در مدت زمان کوتاه تری تابعیت کشور مقصد را دریافت کند. اگر فردی در سنگاپور متولد گردد، در صورت سنگاپوری بودن یکی از والدین می تواند به عنوان یک شهروند دارای تابعیت سنگاپور شناخته شود. البته این مسئله شروطی نیز دارد ازدواج والدین حتما باید به صورت رسمی ثبت شده باشد و طبق قانون صورت گرفته باشد.

مراحل اخذ تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

برای اخذ تابعیت از طریق تولد در سنگاپور چند مرحله باید در نظر گرفته شود.

مرحله اول: در رابطه با تابعیت از طریق تولد در این کشور، باید صلاحیت متقاضی بررسی گردد در این پروسه دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد:

  • باید کودک متولد خارج از سنگاپور یا والدینش تبعه سنگاپور باشد.
  • یا اینکه کودک متولد در خاک سنگاپور باید حداقل یکی از والدینش تبعه سنگاپور باشد.

مرحله دوم: فرم درخواست تابعیت باید تکمیل گردد. آماده سازی مدارک پشتیبان

مرحله سوم: بعد از اینکه فرم درخواست و مدارک همراه را آماده شد به درخواست متقاضی رسیدگی می شود. لازم است که وب سایت ICA را بازدید کنید. فرد باید درخواست را از طریق e-SC (سامانه الکترونیک اعطای تابعیت سنگاپور) تحویل دهد.

مراحل اخذ تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

اخذ ویزا برای اخذ تابعیت در سنگاپور از طریق تولد

اخذ ویزا برای اخذ تابعیت در سنگاپور از طریق تولد نیز دارای شرایطی خاص است. مراحل درخواست ویزای سنگاپور از طریق تولد عبارتست از:

  • بررسی صلاحیت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست و آماده سازی مدارک پشتیبان
  • رسیدگی به درخواست

نحوه درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

متقاضی در صورت تامین مدارک موردنیاز و طی کردن مراحل، می تواند اقدام به درخواست تابعیت نماید. درخواست های تابعیت از طریق تولد در این کشور لازم است که در قالب 1 سال از زمان تولد کودک تحویل داده شود. همچنین نیاز است متقاضیان تمامی مدارک لازم را برای اداره مورد نظر تهیه نمایند. متقاضیانی که درخواست تابعیت سنگاپور دارند باید از نظر رزومه در سطح قابل قبولی باشند تا مامور بررسی کننده برای اعطای تابعیت متقاعد گردد.

فرد باید تمامی مدارک را تکمیل کرده قصد اقامت دائم در سنگاپور داشته باشند. همچنین فرد باید تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خانواده خود در سنگاپور را به کمیسیون بررسی کننده درخواست اثبات نماید. درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور را می توان به کمیسیون عالی تحویل داد و یا شخصا به اداره مهاجرت و بازرسی درخواست را ارائه داد.

نحوه اعطای حق تابعیت از طریق تولد در ارمنستان

به طور کلی اعطای تابعیت از طریق اصل خون و خاک انجام می پذیرد. اعطای تابعیت از طریق خون از طریق یکی از والدین منتقل می گردد. در کشور سنگاپور تابعیت از طریق خون منتقل می گردد. این مسئله کار را برای کسانی که مایل به دریافت تابعیت در سنگاپور به عنوان یک ایرانی هستند سخت می کند.

برای گرفتن تابعیت سنگاپور بهتر است افراد ابتدا اقامت این کشور را دریافت کرده سپس اقدام به درخواست تابعیت نمایند. برای دریافت این کشور با توجه به روند صدور ویزای دانشجویی می توان ابتدا برای ویزای دانشجویی اقدام کرد. سپس بعد از گرفتن اقامت تحصیلی با کار در این کشور مقدمات اقامت دائم این کشور را فراهم کرد.

در این مقاله تلاش شده در زمینه تولد در سنگاپور اطلاعات در خدمت مخاطبین عزیز قرار گیرد. به همین صورت بد نیست توجه نمایید که همان گونه که ذکر شد کشور سنگاپور علیرغم پیشرفته بودن کشور مهاجر پذیری نیست. اصل اعطای تابعیت بر سیستم خون خود موید این نکته است.این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه سوال با مشاورین باتجربه ما تماس گرفته مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *