مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان یک انتخاب عالی برای تحصیل در اروپا می باشد. این کشور یکی از قدیمی ترین کشور های اروپا است. کشور بلغارستان به دلیل ارائه برنامه های تحصیل با کیفیت بسیار بالا و مقرون به صرفه، به یک مقصد عالی برای تحصیل تبدیل شده است. تحصیل کارشناسی در بلغارستان در رشته های مختلفی امکان پذیر می باشد و دانشجویان از سراسر دنیا در دانشگاه های این کشور اروپایی ثبت نام می کنند. قبل از شروع هر کاری، برای کسب اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور بلغارستان، این راهنما که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است را بررسی کنید.

کشور بلغارستان

بلغارستان با صربستان، مقدونیه شمالی، رومانی، یونان، ترکیه و دریای سیاه همسایه است. صوفیه پایتخت بلغارستان است و جمعیت آن در حدود 1.2 میلیون نفر است. بلغارستان تاریخی جذاب دارد. در سال 1946، آنها در زمینه های سیاسی و اقتصادی تحت تأثیر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی قرار گرفتند. این کشور به عنوان جمهوری شناخته شد که به موجب آن حزب کمونیست بلغارستان به قدرت رسید. دانشجویان عاشق تحصیل در بلغارستان هستند زیرا کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. سواحل و استراحتگاه های در این کشور بی نظیر هستند و همچنین کشور بلغارستان به خاطر کوه های خود معروف است زیرا افراد می توانند در این کوه ها مشغول به ورزش های زمستانی شوند.

هنگام رفتن به بلغارستان چهار شهر وجود دارد که باید از آنها دیدن کنید. اینها شامل صوفیه، پلوودیف، ولیکو ترنووو بلاگووگراد هستند. همه این شهرها بسیار تاریخی هستند و حتی بعضی از آنها از رم و آتن قدیمی ترند. شهرهای ذکر شده، جاذبه های گردشگری فوق العاده و سایر موارد موجب جذب گردشگران زیادی به بلغارستان می شوند.

در نمودار زیر به بیشتر بازدید کنندگان بغارستان (براساس کشور مبدا) اشاره شده است:

تعداد بازدید کنندگان در بغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

دانشگاه پزشکی پلوودیو که در سال 1945 تأسیس شد، جایگاه خود را به عنوان یک موسسه آموزشی در سطح جهانی تثبیت کرده است. دانشگاه پزشکی پلوودیو که در بلغارستان واقع شده است، یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی نه تنها در بلغارستان بلکه در اروپا نیز می باشد. این بیمارستان به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های آموزشی دانشگاه در سطح بین المللی در نظر گرفته می شود که درمان، آموزش و تحقیق با کیفیت ارائه می دهد. از زمان آغاز به کار، این دانشگاه هزاران دانشجوی داخلی و خارجی را آموزش داده است که بسیاری از فارغ التحصیلان آن اکنون پزشکان، دندانپزشکان و رهبران مراقبت های بهداشتی مشهور هستند. پلوودیو در حال حاضر دارای 4 دانشکده معتبر جهانی است: دانشکده پزشکی، دانشکده پزشکی دندانپزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده بهداشت عمومی.

دلایل تحصیل در دانشگاه پزشکی پلوودیو عبارتند از:

  • این دانشگاه دارای 4دانشکده (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مراقبت های بهداشتی) ، یک کالج پزشکی و یک بیمارستان 2000 تختخوابی است.
  • هر ساله بیش از 3800 دانشجوی خارجی و بومی در اینجا آموزش می بینند
  • کتابخانه مرکزی دانشگاه 170000 جلد مطالب مطالعه را ارائه می دهد که به زبان های مختلف موجود است
  • امکانات عبارتند از سالن های اینترنت ، دسترسی به سیستم هایی مانند Medline و Micromedex. آزمایشگاه ها و کلینیک ها برای تشخیص و درمان؛ فعالیت های تحقیقاتی.
  • 2 اتاق مطالعه با 120 صندلی; 2 کتابخانه، 2 غذاخوری با 350 صندلی، 2 مرکز ورزشی، یک کافه تریا، یک پارک تفریحی ، پارکینگ و بسیاری امکانات دیگر.
  • دریافت افتخارات و جوایز معتبر متعددی مانند ‘بهترین دانشگاه’ به دلیل موقعیت پیشرو در زمینه آموزش ، 2013 توسط مجمع تجارت اروپا
  • دانشگاه پزشکی Plovdiv مقرون به صرفه ترین برنامه های تحصیلی در اروپا را ارائه می دهد که شهریه آن از 4000€ (یورو) در هر ترم شروع می شود.

فرآیند درخواست دانشگاه پزشکی پلوودیو

برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی پلوودیو، با ارسال درخواست به دانشگاه شروع می‌کنید. برای دانشجویان بین المللی، MedConnect Europe می تواند به شما در جمع آوری و ارسال اسناد درخواست از طرف شما کمک کند. با این حال، مهم است که بدانید دانشگاه پزشکی پلوودیو شرایط ورودی خاصی دارد. برای متقاضیان مشتاق در پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی، باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشند. باید دیپلم/گواهی پایان تحصیلات/GCE A-2 را دریافت کرده باشد و باید برای آزمون پذیرش در زیست شناسی و شیمی شرکت کرده باشد. مهمتر از همه، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید 62٪ میانگین یا بالاتر در شیمی و زیست شناسی داشته باشند.

دانشگاه پزشکی پلوودیو طیف وسیعی از دوره ها و برنامه ها را ارائه می دهد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی رسمی، کارشناسی ارشد و مدرک دکترا در پزشکی و دندانپزشکی می شود. نرخ پذیرش در پلوودیو حدود %85 است که این دانشگاه را به مکانی بسیار خوب برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی تبدیل کرده است. دانشگاه پزشکی پلوودیو توسط وزارت آموزش و پرورش بلغارستان تایید شده است . و همچنین آژانس ملی ارزیابی و اعتباربخشی در بلغارستان. همچنین، MU-Plovdiv برنامه های اراسموس پلاس را برای دانشجویانی که مایل به سفر و تحصیل در خارج از کشور در طول تحصیل خود در دانشگاه هستند، ارائه می دهد . مدارک صادر شده توسط MU-Plovdiv در هر نقطه از جهان معتبر است.

اقامت در دانشگاه پزشکی پلوودیو

به عنوان یک دانشجو در دانشگاه پزشکی پلوودیو، شما می توانید در خوابگاه دانشجویی یا در یک اقامتگاه خصوصی در داخل شهر اقامت کنید. خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی پردیس دانشگاه قرار دارند. هر اتاق دارای دو تخت، دو میز و حمام اختصاصی است. برای درخواست اتاق، دانشجویان باید فرم درخواستی را پر کنند که سپس به رئیس دانشکده شما ارسال می شود. اجاره در خوابگاه های دانشجویی حدود €70 (یورو) در ماه است و شامل برق، وای فای، گرمایش و غیره می شود. لطفا توجه داشته باشید که تخصیص محدود است. هرچه زودتر درخواست دهید، شانس بیشتری برای گرفتن اقامتگاه دارید. آپارتمان های خصوصی در پلوودیو نیز جایگزین خوبی هستند. هزینه های کلی زندگی در شهر بسیار مقرون به صرفه است و به طور متوسط ​​​​350€ (یورو) است.

در بخش زیر شاهد مزایا تحصیل پزشکی در بلغارستان هستید:

مزایا تحصیل پزشکی در بلغارستان

شرایط تحصیل کارشناسی در بلغارستان در سال 2023

اگر به فکر تحصیل در بلغارستان می باشید، باید گفت که دانشگاه های کشور بلغارستان گزینه های بسیار مناسبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. برای تحصیل کارشناسی در بلغارستان، دانشجویان باید آمادگی کامل جهت شرکت در برنامه های تحصیلی 4 ساله را داشته باشند. تحصیل کارشناسی در بلغارستان یک امر ضروری است زیرا کشوری است که با وجود کوچک بودن دارای فرصت های زیادی می باشد. این کشور کوچک پر از ذهن های جوان و خلاق و مبتکر است. به غیر از این، دانشگاه های بلغارستان دائماً با بهبود امکانات و خدمات خود تلاش می کنند تا دانشجویان بین المللی بیشتری جذب کنند.

بهترین دانشگاه های بلغارستان (براساس رنکینگ UNI RANK) برای تحصیل کارشناسی عبارتند از:

  1. Sofia University
  2. New Bulgarian University
  3. Sofia Technical University
  4. University of National and World Economy
  5. Plodiv University
  6. University of Ruse
  7. American University in Bulgaria
  8. Varna Medical University
  9. University of Econimics (Varna)
  10. Varna Free University

دانشجویان باید قبل از مهاجرت به بلغارستان با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند تا از شرایط پذیرش به طور دقیقتر مطلع شوند. شایان ذکر است که ممکن است برای پذیرش در دانشگاه های بلغارستان، دانشجویان نیاز به ارائه مدارک متفاوت و حتی اضافی داشته باشند. اما در کل، پذیرش برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه های بلغارستان نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی معتبر، ریز نمرات و مدرک زبان بلغاری یا انگلیسی معتبر دارد.

ویزا برای تحصیل کارشناسی در بلغارستان

اگر به فکر تحصیل در بلغارستان هستید، باید دو موضوع مهم یعنی الزامات زبان و الزامات ویزا را در نظر بگیرید. در دانشگاه های کشور بلغارستان، بیشتر دروس به بلغاری تدریس می شوند، اما تعداد کمی از برنامه ها به زبان های خارجی ارائه می شود که عمدتا انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هستند. در هر صورت، شما باید اثبات کنید که دانش کافی از زبانی را که تصمیم به تحصیل در آن دارید، دارید. در غیر این صورت، جای نگرانی نیست. تقریباً هر دانشگاهی در بلغارستان به شما این فرصت را می دهد تا قبل از ورود به دوره کارشناسی، زبان هایی را که در بالا ذکر شد با شرکت در دوره های آموزش زبان یاد بگیرید.

دانشجویانی که ساکن اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند باید برای ویزای دانشجویی بلغارستان (ویزای نوع D) که از 3 تا 6 ماه اعتبار دارد اقدام کنند.

برای درخواست ویزای دانشجویی، شما ملزم به رعایت شرایط زیر هستید:

  • ارائه گذرنامه (که حداقل یک 1 اعتبار دارد)
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه درمانی
  • چند قطعه عکس
  • تأیید رزرو بلیط
  • ثابت کنید شهریه پرداخت شده است.

هزینه های تحصیل در بلغارستان بسته به دانشگاه، دوره و زبان متفاوت است. شایان ذکر است که در این کشور تحصیل به زبان بلغاری ارزانتر از انگلیسی است. در جدول زیر به جزئیات هزینه های مورد انتظار هنگام مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل اشاره شده است:

سطح مطالعهشهریه به € (یورو)شهریه به BGN (لوا بلغارستان)
کارشناسی2.900 تا 3.9005.677 تا 7.634
کارشناسی ارشد3.000 تا 3.9005.877 تا 7.634
دکترا4.000 تا 8.0007.830 تا 15.660

شایان ذکر است که دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های خود، در دانشگاه های ارزان بلغارستان مشغول به تحصیل شوند.

دلایل تحصیل کارشناسی در بلغارستان

دلایل تحصیل کارشناسی در بلغارستان

بلغارستان که در شبه جزیره بالکان واقع شده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد انتخابی دانشجویان بین المللی، به ویژه از همسایگان خود مانند یونان و ترکیه، حتی تا آلمان، نیجریه و هند است. اگر می پرسید چرا، خوب دلایل خوبی وجود دارد که آنها تحصیل کارشناسی در بلغارستان را انتخاب کرده اند. زندگی در بلغارستان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی در همان منطقه است. این بدان معنا است که شما می توانید بیشتر زندگی دانشجویی خود را با انجام کارهای دیگری که ممکن است از آنها لذت ببرید مانند مسافرت، غذا خوردن در بهترین رستوران ها و غیره بگذرانید.

به علاوه، دانشگاه های بلغارستان شهریه مقرون به صرفه نیز ارائه می دهند. دانشجویان و داوطلبان بین المللی می توانند با هزینه های بسیار کمتر از اکثر کشورهای اروپایی، مشغول به تحصیل کارشناسی در بلغارستان شوند و پس از فارغ التحصیلی، مطمئناً مدرکی خواهند گرفت که توسط کارفرمایان در سراسر جهان شناخته شده است و تایید می شود.

دلایل کلی تحصیل کارشناسی در کشور بلغارستان عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل کم
  • هزینه های زندگی مقرون به صرفه
  • محیط امن تحصیلی برای دانشجویان و داوطلبان بین المللی
  • مدارک شناخته شده در سطح بین المللی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان یادگیری زبان بلغاری قبل از شروع برنامه تحصیلی در دانشگاه

شما عزیزان می توانید با تماس با متخصصان موسسه حوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل در ارزانترین و با کیفیت ترین کشورهای اروپایی مطلع شوید.

سوالات متداول در باب تحصیل کارشناسی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل کارشناسی در بلغارستان می باشیم:

  • دلایل تحصیل کارشناسی در بلغارستان چیست؟ زندگی دانشجوی ایده آل، شهریه مقرون به صرفه و اعتبار بالای مدرک تحصیل و امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل کارشناسی کدام اند؟ Sofia University/ New Bulgarian University/ Sofia Technical University /University of National and World Economy
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *