مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان با توجه به محل تحصیل و رشته تحصیلی متفاوت است. پزشکی در بلغارستان به چندین رشته تقسیم می شود. دانشجویان می توانند با پرداخت تحصیل پزشکی در بلغارستان، مشغول به تحصیل در بلغارستان رشته مورد علاقه خود شوند. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق تحصیل پزشکی در این کشور  و همچنین شرایط تحصیل پزشکی در این کشور می پردازند.

به عبارتی متقاضیان می توانند به واسطه تحصیل پزشکی در بلغارستان از مزایایی چون درآمد بالا بهره مند شوند. شایان ذکر است که پزشکان در این کشور حاصل یکی از مشاغل پر درآمد می باشند. متقاضیان می توانند به پشتوانه همکاری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به خوبی امور مهاجرت خود را پی گیری نمایند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

رشته پزشکی در بلغارستان یکی از رشته های پر طرفدار تلقی می شود. متقاضیان می توانند با تحصیل در رشته پزشکی در بلغارستان، به کار پس از تحصیل با درآمدی بالا بپردازند. شایان ذکر است که تحصیل پزشکی در این کشور شاهد رقابت متقاضیان می باشد. محبوبیت این رشته بین متقاضیان دلایل متعددی دارد که مهمترین آن ها درآمد است. میزان درآمد پزشکان در بلغارستان مانند بسیاری از کشورها بالا است. لذا متقاضیان برای کسب منابع مالی بالا و کار پس از تحصیل، جذب این رشته می شوند. درآمد پزشکان در بلغارستان حداقل معادل 67807BGN (لف بلغارستان) می باشد.

درآمد پزشکان در بلغارستان به شرح زیر است:

میزان درآمد پزشکان در بلغارستان

تحصیل پزشکی در دانشگاه های بلغارستان

متقاضیان می توانند به پشتوانه شرایط خود، در هر یک از دانشگاه های پزشکی در بلغارستان پذیرش گیرند. اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور بر اساس توانایی ها و سوابق متقاضیان صورت می پذیرد. دانشگاه های متعددی در این کشور پذیرای دانشجویان رشته پزشکی هستند. متقاضیان می توانند پس از تحصیل در هر کدام از این دانشگاه ها برای کار پس از تحصیل اقدام کنند. تحصیل در دانشگاه های پزشکی بلغارستان می تواند مدرک تحصیلی معتبری را برای متقاضیان به ارمغان آورد. وجود دانشگاه های متعدد برای تحصیل پزشکی در بلغارستان می تواند در تعیین هدف تحصیلی کمک شایانی به متقاضیان نماید.

برخی از دانشگاه های پزشکی در بلغارستان عبارتست از:

  • دانشگاه وارنا
  • دانشگاه صوفیا
  • دانشگاه پلودیو
  • دانشگاه تراکیا
  • دانشگاه پلیون

رنکینگ دانشگاه های پزشکی در بلغارستان

رنکینگ دانشگاه ها به متقاضیان در انتخاب مسیر تحصیلی یاری می رساند. متقاضیان می توانند با بررسی رنکینگ دانشگاه مورد نظر به میزان اعتبار آن تا حدودی پی ببرند. متقاضیانی که خواهان تحصیل در این دانشگاه ها می باشند، ملزم به بررسی جوانب آن نیز هستند. همینطور متقاضیان می توانند با بررسی رنکینگ دانشگاه، به میزان اعتبار مدرک تحصیلی آینده خود نیز پی ببرند. رنکینگ دانشگاه ها در بلغارستان و جهان بیانگر اعتبار و میزان کیفیت آموزشی درآن ها می باشد.

رنکینگ برخی از دانشگاه های پزشکی بلغارستان به شرح زیر می باشد:

دانشگاهسال مورد نظررنکینگ
دانشگاه وارنا2023221 EECA
دانشگاه صوفیا751 QS
دانشگاه پلودیو29 در بلغارستان
دانشگاه تراکیا9 در بلغارستان
دانشگاه پلیون19 در بلغارستان

بررسی تحصیل پزشکی در بلغارستان در سال 2023

تحصیل پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی 15660BGN (لوا بلغارستان) در هر سال تحصیلی یعنی 7830BGN (لوا بلغارستان) در هر ترم است. تحصیل پزشکی در این کشور معمولا در 2 بخش پرداخت می شوند. در موارد خاص ممکن است شرایط متفاوت باشد. برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه پزشکی Plovdiv وام های دانشجویی را به افرادی که مشغول به تحصیل پزشکی می شوند ارائه می دهند. دانشجویان باید مستقیما در برای بهره مند شدن از وام های دانشجویی مدارک و اسناد مورد نیاز را به 1 بانک ارائه دهند. تصمیم گیری در مورد اینکه داوطلب وام دانشجویی دریافت می کند یا خیر کاملاً به عهده خود بانک است.

در جدول زیر به بررسی دقیقتر تحصیل پزشکی در بلغارستان پرداخته شده است:

نام دانشگاهمتوسط هزینه تحصیل پزشکی به لوا بلغارستانتعداد دانشجویان (نفر)
Sofia Medical University13700BGN8000
Plovdiv Medical University13700BGN4700
Varna Medical University15600BGN4500
Pleven Medical University13700BGN2000
Trakia University12700BGN8200

در مورد هزینه های زندگی، بلغارستان به دلیل اینکه مقصدی عالی برای دانشجویان است، بسیار مشهور است. هزینه های پایین زندگی و همچنین شهریه ارزان به افراد دیگر از سراسر جهان اجازه می دهد. بدون نگرانی مالی در این کشور مشغول به تحصیل پزشکی شوند. البته گرانترین شهر برای زندگی در بلغارستان، صوفیه، پایتخت این کشور است. سایر شهرهای بلغارستان که دارای دانشگاه های پزشکی هستند. از جملهPlovdiv ،Varna ، Pleven و Stara Zagora، مکان های اقامتی کاملا ارزان را ارائه می دهند.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان در سال 2021

شهریه دانشگاه وارنا برای تحصیل پزشکی در بلغارستان

شهریه دانشگاه یکی از عمده هزینه های تحصیل پزشکی در بلغارستان می باشد. متقاضیان در محاسبه هزینه های خود، بایستی توجه ویژه ای به این مورد داشته باشند. لذا متقاضیان می توانند با تحصیل در دانشگاه های ارزان بلغارستان این هزینه را کاهش دهند. از این رو می توان گفت هزینه شهریه نیز تا حدودی قابل کنترل می باشد. هزینه شهریه دانشگاه های پزشکی در بلغارستان، می تواند بزرگ ترین هزینه بین هزینه های رایج تلقی شود. متقاضیان به پشتوانه منابع مختلف می توانند از منابع متعددی استفاده نمایند.

برای مثال شهریه دانشگاه وارنا برای تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

آیتمشهریه به یورو
حداقل شهریه6000€
حداکثر شهریه

شرایط پذیرش پزشکی در بلغارستان

از سال 2017، دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان آزمون پذیرش در رشته های زیست شناسی و شیمی را معرفی کرده اند. علاوه بر این، برای پذیرش در برخی از دانشکده های پزشکی بلغارستان، دانشجویان و متقاضیان برای اثبات مهارت های پیشرفته انگلیسی، باید به زبان انگلیسی در آزمون شرکت کنند. از آنجا که همه سخنرانی ها به زبان انگلیسی خواهد بود. این مهارت ها بسیار ضروری هستند. در مقایسه، سایر دانشگاه های پزشکی در بلغارستان گواهینامه های انگلیسی، مانند TOEFL و IELTS را می پذیرند.

علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان برای تحصیل در بلغارستان در زمینه های مختلف پزشکی، باید در مقطع کارشناسی دبیرستان نمرات بالای زیست شناسی و شیمی داشته باشند. شایان ذکر است که نمرات باید بالای 62% باشد. به طور خلاصه، شرایط ورود به دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان در مقایسه با سایر کشورها کمتر است. دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان همراه با تعداد زیادی دانشجو که هر ساله پذیرش می شوند. مکانی عالی برای افرادی است که مایل به تحصیل پزشکی هستند بدون اینکه نگران پذیرش یا عدم پذیرش آنها باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در بلغارستان

5 دانشگاه وجود دارد که می توانید در بلغارستان در رشته پزشکی تحصیل کنید. به طور کلی، دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان دارای تجربه فوق العاده در تربیت متخصصان مراقبت های بهداشتی و پزشکی دارند. دانشکده های پزشکی بلغارستان کلاس های اضافی را در طول هفته به زبان بلغاری ارائه می دهند. دانشجویان بتوانند با یادگیری زبان رسمی کشور بلغارستان، روابط بهتری با دانشجویان و سایر شهروندان این کشور برقرار کنند. قبل از مهاجرت به بلغارستان برای ادامه تحصیل در زمینه پزشکی باید در نظر داشته باشید. تحصیلات پزشکی در کشور به طور کلی 6 ساله است.

دانشگاه های اصلی پزشکی در بلغارستان معمولا از فن آوری پیشرفته ای برای آموزش آناتومی به دانشجویان در کلاس های سال های ابتدایی و ارائه تجربه بالینی خوب در سال های بعد استفاده می کنند. دانشگاه های صوفیه، پلوودیو و وارنا آموزش پزشکی بسیار خوبی را در بلغارستان ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که تمام برنامه های پزشکی در بلغارستان 6 ساله هستند. هیچ دوره 4 ساله پزشکی در بلغارستان وجود ندارد. ورودی پزشکی برای کارشناسی ارشد و دندانپزشکی (کارشناسی ارشد) در بلغارستان وجود ندارد. پزشکی در بلغارستان به دلیل هزینه های ارزان تحصیل، دانشگاه های با استاندارد بالا و مربیان مجرب، توسط بیشتر دانشجویان پزشکی ترجیح داده می شود. با نرخ سواد 98.4%، بلغارستان یکی از کشورهای درجه 1 است. دوره های با کیفیت پزشکی را به داوطلبان ارائه می دهد.

در نمودار زیر به نرخ سواد در بلغارستان اشاره شده است:

نرخ سواد در بلغارستان

کشور بلغارستان دارای بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان است. این دانشگاه ها دارای ساختار آموزش قابل توجهی برای متقاضیان پزشکی در ایران می باشد.

دلایل تحصیل پزشکی در بلغارستان

علاوه بر اینکه شرایط اعزام دانشجو بسیار مناسب است. دلایل دیگری نیز برای تحصیل پزشکی در بلغارستان وجود دارند.

برخی از این دلایل عبارتند از:

  • پزشکی به عنوان مقصد تحصیل پزشکی از اعتبار بالایی در زمینه پزشکی برخوردار است.
  • دانشجویان پزشکی ترجیح می دهند زیرا روند پذیرش بسیار آسان است.
  • مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های بلغارستان توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است.
  • دانشجویان پزشکی که از بلغارستان مدرک پزشکی می گیرند در سراسر جهان ارزش دارند.
  • برای دانشجویانی که در بلغارستان مشغول تحصیل پزشکی هستند این فرصت را دارند که هزینه تحصیل پزشکی را در بلغارستان به صورت 2 قسط پرداخت کنند.
  • هزینه زندگی در بلغارستان مقرون به صرفه است.
  • اساتیدی که پزشکی را تدریس می کنند، تجربه بسیار خوبی در حرفه تدریس دارند.
  • دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان سطح جهانی تحصیلات را دنبال می کنند.
  • امکانات خوابگاه در دانشگاه های پزشکی بی عیب و نقص است.
  • دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان از طریق سمینارها و کنفرانس های بین المللی در معرض دید جهانی قرار می گیرند.
  • آزمایشگاه های دانشگاه های بلغارستان دارای زیرساخت های مدرن هستند.
  • در بلغارستان به دانش عملی به همان اندازه آموزش نظری اهمیت داده می شود.
  • برای دریافت پذیرش در پزشکی بلغارستان به هیچگونه آزمون ورودی نیازی نیست.
  • وام و بورس تحصیلی برای دانشجویان پزشکی در بلغارستان در دسترس است.
  • دانشگاه ها مسابقات مختلف و جشنواره های فرهنگی را برای حضور دانشجویان آغاز می کنند.

کار ضمن تحصیل پزشکی در بلغارستان

کار ضمن تحصیل پزشکی در بلغارستان

یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل پزشکی در بلغارستان هزینه تحصیل در این کشور است. به همین جهت دانشجویان با کار ضمن تحصیل پزشکی در این کشور می توانند بخش بزرگی از هزینه های تحصیلی خود را در این کشور پوشش دهند. به طور کلی دانشجویان بین المللی اگر برای تحصیل پزشکی در بلغارستان به کمک اضافی نیاز دارند، می توانند یک شغل پاره وقت در این کشور دریافت کنند. دانشجویان پزشکی می توانند در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند، اما برای واجد شرایط بودن باید برای ویزای نوع D این کشور در وزارت امور اجتماعی و استخدام بلغارستان درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان پزشکی فقط می توانند حداکثر 35 ساعت در هفته کار کنند تا همچنان بتوانند روی مطالعات پزشکی خود در بلغارستان تمرکز کنند.

نکته قابل توجه در خصوص کار پاره وقت حین تحصیل پزشکی در این کشور این است که، این کارها به دانشجویان پزشکی اجازه می دهد تا دنیای واقعی را تجربه کنند. علاوه بر این برخی از دانشگاه های پزشکی بلغارستان نیز دوره های کارآموزی را به عنوان بخشی از دوره به دانشجویان ارائه می دهند. همچنین دانشجویانی که مشغول به کار پاره وقت حین تحصیل در بلغارستان هستند، علاوه بر پوشش بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور، بخس از هزینه های زندگی در بلغارستان را نیز پوشش می دهند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، یادگیری زبان های بلغاری و انگلیسی کمک های بسیاری برای پیدا کردن شغل مناسب برای دانشجویان ارائه خواهد کرد.

نحوه تحصیل پزشکی در بلغارستان به صورت رایگان

دانشجویانی که به دنبال تحصیل پزشکی در بلغارستان به صورت رایگان هستند، باید با نحوه درخواست آن به خوبی آشنا شوند. نحوه درخواست تحصیل رایگان پزشکی در بلغارستان به شرح زیر می باشد:

نحوه درخواست تحصیل پزشکی به صورت رایگانتوضیحات
درخواست برای دانشگاه مورد نظراولین قدم برای تحصیل پزشکی رایگان در بلغارستان درخواست از دانشگاه های بلغارستان است. زیرا دانشگاه های پزشکی بلغارستان رشته های تحصیلی مختلفی را در حوزه پزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
دریافت وام دانشجوییدریافت وام دانشجویی بهترین روشی است که برای تحصیل پزشکی رایگان در بلغارستان به متقاضیان توصیه می شود. متقاضیان وام باید با مدارک مورد نیزا مانند گواهی از دانشگاه بلغارستان مبنی بر اینکه دانشجوی تمام وقت هستند به بانک های این کشور مراجعه کنند.
بورسیه تحصیلیدانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف در رشته پزشکی استفاده کنند. اما برای دریافت بورسیه پزشکی باید زیر 35 سال سن داشته باشند.

شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. از شرایط و هزینه های تحصیل پزشکی و اعزام دانشجو به بلغارستان کشورهای برتر اروپایی اطلاعات کافی کسب کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل تحصیل پزشکی بلغارستان می باشیم:

  • شهریه دانشگاه وارنا برای تحصیل پزشکی در بلغارستان چقدر است؟ حداقل شهریه 6000€ الی 8000€ (یورو)
  • تحصیل پزشکی در بلغارستان چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی و محاسبه آن برای پیش بینی وضعیت دانشجو حائز اهمیت می باشد. متقاضیان می توانند با بررسی هزینه زندگی و شهریه دانشگاه، به هزینه تحصیل پی ببرند. هزینه تحصیل پزشکی می تواند یکی از دلایل شکست مهاجرت به این کشور باشد. لذا در صورتی که هزینه های زندگی در این کشور نادیده گرفته شود، ممکن است بروز مشکلات مالی برای دانشجویان جدی تر شود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *