مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل کارشناسی در ایسلند

تحصیل کارشناسی در ایسلند

یکی از کشورهای برتر اروپایی برای تحصیل، ایسلند است و تحصیل کارشناسی در ایسلند اولین مقطع آموزشی برای تحصیلات عالی است. ایسلند یکی از کشورهای برتر و با کیفیت برای زندگی شناخته شده است و در کنار نظام آموزشی پیشرفته و هزینه مناسب تحصیل از جذابیت های مهاجرت تحصیلی به ایسلند است. سرزمین یخ و آتش امروز یکی از کشورهای محبوب در شمال اروپا برای زندگی و تحصیل است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل کارشناسی در ایسلند پیشنهاد می کنیم در ادامه به نوشته های مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید تا به پاسخ سوالات زیر برسید:

  • تحصیل مقطع کارشناسی در ایسلند چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در ایسلند چگونه است؟
  • زبان تحصیل کارشناسی در ایسلند چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در ایسلند چه میزان می باشد؟

آموزش عالی در ایسلند

سیستم آموزش عالی ایسلند به بنیانگذاری دانشگاه ایسلند باز می گردد. در حال حاضر هشت موسسه آموزش عالی در ایسلند وجود دارد. دانشگاه ایسلند (حدود 1911) همچنان به عنوان نهاد اصلی آموزش عالی در ایسلند باقی مانده است، اما طی 3 دهه گذشته موسسات جدید آموزش عالی با تمرکز تخصصی تر، تنوع بیشتری را در سطح آموزش عالی ایجاد کرده اند. قانون مربوط به موسسات آموزش عالی مصوب سال 1997 چارچوب کلی فعالیت این موسسات را تعیین می کند. در این قانون ، اصطلاح háskóli برای اشاره به دانشگاه های سنتی و موسساتی که تحقیقاتی نیستند استفاده می شود. قوانین جداگانه ای برای هر موسسه آموزش عالی دولتی و اساسنامه دانشگاه های تحت مدیریت خصوصی، مشارکت آنها در تحقیق، سازمان داخلی و غیره را تعریف می کند. موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی اعتبارات فردی را از بودجه دولتی دریافت می کنند.

در صورت تقسیم دانشگاه به دانشکده، مدیریت هر دانشگاه دولتی به سنا، رئیس دانشگاه، جلسات هیئت علمی، شوراهای دانشکده و روسا سپرده می شود. سنا احکام نهایی را در امور دانشگاه و موسسات آن صادر می کند، سیاست کلی آنها را تدوین می کند و توسعه آنها را پیشرفت می دهد. سنا عالی ترین نهاد تصمیم گیری در هر نهاد است مگر اینکه در عمل مربوطه صراحتا پیش بینی شده باشد. دولت قراردادهای مربوط به عملکرد را با کلیه موسسات آموزش عالی منعقد می کند و مشخص می کند که موسسه چگونه قصد دارد به اهداف خود برسد و سهم مالی دولت چیست.

تحصیل کارشناسی در ایسلند در رشته های مختلف

در دانشگاه های ایسلند چه دولتی و چه خصوصی رشته های مختلفی برای مدرک کارشناسی ارائه می شود که می توانید خلاصه ای از آنها را در جدول زیر ببینید:

مدرک کارشناسیشرح
مدرک BAبه دانشجویانی اعطاء می شود که 3 تا 4 سال تحصیل در یک دوره کارشناسی در رشته های علوم انسانی، الهیات، علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی و طراحی به پایان رسانده باشند و پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی مورد نیاز را با رضایت کامل به پایان برسانند.
مدرک BSبه دانشجویانی اعطاء می شود که 3 تا 4 سال تحصیل را در یک دوره مدرک در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم طبیعی، علوم بهداشتی، مطالعات شیلات، علوم کشاورزی، علوم رایانه یا مهندسی گذرانده باشند و تحصیلات خود را با پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی نهایی به پایان برسانند.
مدرک BEdبه دانشجویانی اعطاء می شود که 3 سال تحصیل برای معلمی پیش دبستانی، معلمی مدارس اجباری و تکمیلی را گذرانده باشند. درجه BEd نشان دهنده گواهینامه حرفه ای معلم در سطح مدرسه مربوطه است.
مدرک BMusبه دانشجویانی اعطاء می شود که 3 سال تحصیل در موسیقی را گذرانده باشند.
مدرک BPhIslبا اتمام برنامه زبان، ادبیات و تاریخ ایسلندی ارائه شده در دانشگاه ایسلند، به دانشجویان خارجی مدرک BPhIsl (Baccalaureatus Philologiae Islandicae) اعطا می شود. این مدرک در همان سطح با درجه BA است.
مدرک حرفه ایمدرک حرفه ای فقط در دانشگاه ایسلند ارائه می شود. این یک مدرک دانشگاهی یا حرفه ای در زمینه های الهیات، پزشکی، داروسازی، حقوق، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مهندسی و دندانپزشکی است.

شرایط تحصیل کارشناسی در ایسلند

به طور کلی، برای پذیرش در سطح آموزش عالی در ایسلند، دانشجویان باید در آزمون دوره یا معادل آن قبول شده باشند. در بعضی موارد متقاضیانی که دارای تجربه کاری قابل توجهی هستند و امتحانات خود را به پایان نرسانده اند ممکن است پذیرفته شوند. برای دوره های فنی و حرفه ای در موسسات آموزش عالی، معمولا تجربه عملی در یک زمینه مناسب تحصیل لازم است. قانون موسسات آموزش عالی سال 1997 شامل مقرراتی برای کلیه موسسات آموزش عالی برای تعیین معیارهای پذیرش خود می باشد. همچنین ممکن است به دانشجویانی که تحصیلات خود را در خارج از کشور به اتمام رسانده اند و آمادگی کافی برای تحصیلات دانشگاهی را تضمین می کنند و معادل آزمون دوره تحصیلی ایسلند است، پذیرش داده شود.

موسسات آموزش عالی همچنین ممکن است به دانشجویانی که تحصیلات دیگری را در ایسلند به پایان رسانده اند، پذیرش بدهند. ثبت نام دانشجویان سال اول معمولا از اواخر ماه می تا اوایل ژوئن انجام می شود. مهلت درخواست دانشجویان خارجی، غیر از دانشجویان کشورهای شمال اروپا، 15 مارس سال است که آنها می خواهند تحصیل خود را آغاز کنند. برخی از دانشگاه ها برای ترم بهار دانشجویان جدیدی نیز می پذیرند. شرایط کلی تحصیل کارشناسی در ایسلند:

  • مدرک تحصیل متوسطه
  • ارائه مدرک زبان
  • شرکت در آزمون ورودی

در نمودار زیر می توانید زمان تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف را مشاهده کنید:

تحصیل در مقطع ارشد در ایسلند

کارشناسی ارشد در ایسلند فرصت های فرهنگی متنوع و کیفیت بالای زندگی را در محیطی فوق العاده ارائه می دهد. اگرچه ایسلند یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپاست، اما بیش از 1200 دانشجوی بین المللی حدود 5% از کل جمعیت دانشجویی آن را در خود جای داده است. در کنار موضوعات آکادمیک سنتی تر، انرژی های تجدیدپذیر و علوم دوستدار محیط زیست در راس دستور کار این جزیره سبز قرار دارند. ایسلند یکی از کشورهایی است قدمت بسیار خوبی در زمینه فرهنگ و آموزش دارد. همچنین این مکان جایی است که به طور گسترده اولین پارلمان جهان در نظر گرفته می شود که اولین بار در سال 930 تشکیل شد.

این میراث غنی، همراه با چشم انداز ماه و ویژگی های زمین شناسی منحصر به فرد، ایسلند را به مکانی فراموش نشدنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل می کند. در اینجا برخی از دلایلی که شما باید در مقطع کارشناسی ارشد در ایسلند تحصیل کنید آورده شده است. اگر در یک دانشگاه دولتی در ایسلند تحصیل می کنید، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. با این حال، شما باید سالانه حدود €500 (یورو) هزینه ثبت نام بپردازید. امکانات تحقیقاتی منحصر به فرد ایسلند که بین صفحات تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا قرار دارد. جهت اطلاع از هزینه تحصیل در ایسلند نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های ایسلند

ایسلند دارای 8 دانشگاه است که برخی از آنها دولتی و برخی دیگر خصوصی هستند. در جدول زیر برخی از این دانشگاه ها معرفی شده اند.

نام دانشگاهشرح
دانشگاه ایسلنددانشگاه ایسلند بزرگترین دانشگاه این کشور است و دارای 11 دانشکده شامل علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، مهندسی، حقوق، پزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم طبیعی، دندانپزشکی، علوم اجتماعی و الهیات است.
دانشگاه آکوریریدارای 5 دانشکده علوم بهداشتی، مطالعات مدیریت بازرگانی، مطالعات شیلات، آموزش معلمان و فناوری اطلاعات است. دانشکده آموزش ایسلند وظیفه آموزش معلمان در مقاطع پیش دبستانی و مدارس اجباری و همچنین تربیت بدنی و رشد درمانی را بر عهده دارد.
کالج مهندسی و فناوری ایسلندبرنامه هایی را در زمینه مدیریت، فناوری مهندسی عمران و برق، آزمایشگاه و فناوری رادیولوژی ارائه می دهد.
دانشگاه کشاورزی هوانرییک برنامه 2 ساله را ارائه می دهد که منجر به اخذ دیپلم در رشته زراعت و 1 سال اضافی برای اخذ مدرک BS می شود.
موسسه بازرگانی بیفرستیک دانشگاه خصوصی است که برنامه هایی را در زمینه مدیریت بازرگانی ارائه می دهد. دانشگاه به 3 بخش تجارت و مدیریت، قانون تجارت و آموزش از راه دور تقسیم شده است.
دانشگاه ریکیاویکیک دانشگاه خصوصی با 3 دانشکده علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی و حقوق است.
آکادمی هنر ایسلندیک موسسه خصوصی است و دارای 4 بخش طراحی، هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی است.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های ایسلند

هزینه تحصیل کارشناسی در ایسلند

هزینه شهریه و تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان است و فقط هزینه ثبت نام سالانه 250€ (یورو) اخذ می شود. اما دانشگاه های خصوصی در ایسلند هزینه بالایی دارند و از دانشجویان اتحادیه اروپا حدود 5000€ الی 14000€ (یورو) شهریه دریافت می کنند و از سایر دانشجویان در حدود 10000€ الی 30000€ (یورو) سالانه شهریه دریافت می شود. البته بورسیه تحصیلی در ایسلند نیز ارائه می شود و دانشجویان شایسته و واجد شرایط برنامه های بورسیه می توانند از آنها استفاده کنند. لازم به ذکر است هزینه زندگی در ایسلند نیز باید در نظر گرفته شود و میانگین 900€ (یورو) در ماه هزینه زندگی دانشجویی در این کشور تخمین زده شده است. جهت دریافت ویزای تحصیلی ایسلند و مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئد می توانید با مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *