مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل کارشناسی در ایرلند

تحصیل کارشناسی در ایرلند

ایرلند از کشورهای انگلیسی زبان و برتر برای تحصیل است. تحصیل کارشناسی در ایرلند اولین سطح و مقطع آموزش عالی در دانشگاه های این کشور است. ایرلند از جمله کشورهای برتر در اتحادیه اروپا است که دانشگاه های آن مورد تایید وزارت علوم و بهداشت و بسیاری از سازمان های جهان قرار گرفته است و دانشجویان با تحصیل در هر کدام از مقاطع آن می توانند به مدرک معتبر بین المللی دست پیدا کنند. تحصیل کارشناسی در ایرلند نیز به دلیل انگلیسی بودن تمامی دوره ها در میان دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بسیار محبوب است و برای اخذ اطلاعات درباره این مقطع پیشنهاد می کنیم به مطالب گفته شد توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید و پاسخ سوالات زیر را بیابید:

  • تحصیل مقطع کارشناسی در ایرلند چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در ایرلند چگونه است؟
  • دانشگاه های ایرلند برای تحصیل کارشناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در ایرلند چه میزان است؟

آموزش عالی در ایرلند

مانند موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، موسسات و دانشگاه های آموزش عالی متشکل از سیستم آموزش عالی ایرلند هم اکنون از طرق مختلف به جامعه خدمت می کنند و هر موسسه به صورت جداگانه ای در این سیستم نقش های چند وجهی اما مکمل ایفا می کند. اکنون موسسات مجموعه دانشجویی رو به رشد و متنوع تری را تأمین می کنند و از آنها خواسته می شود که به عنوان بازیگران اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی مدرن با طیف وسیعی از ذینفعان به صورت جامعه، منطقه ای، ملی و بین المللی درگیر شوند. همانند بسیاری از کشورهای دیگر، ساختارها و ترتیبات جدیدی برای بخش آموزش عالی در ایرلند برای شناسایی این نقش در حال تحقق در حال اجرا است و رابطه جدیدی بین موسسات و دولت در دست توسعه است.

بورسیه تحصیلی در ایرلند

با استفاده از بورسیه تحصیلی برای تحصیل در ایرلند، هزینه های تحصیل خود را کاهش دهید. تحصیل در ایرلند می تواند به یک امر بسیار گران تبدیل شود، اما اگر از قبل برنامه ریزی خوبی داشته باشید، می توانید برای طیف وسیعی از بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج های ایرلند درخواست دهید. بسته به معیارها، دوره و موسسه، برای دانشجویان بین المللی شایسته برای کمک به آنها برای تأمین هزینه تحصیل باز است. بسیاری از بورسیه ها و بورسیه ها نیز توسط دولت ایرلند و موسسات مختلف خصوصی و دولتی ارائه می شود. هنگام درخواست برای هر یک از این بورسیه ها، مطمئن شوید که معیارها را به همراه تاریخ بسته شدن درخواست به دقت بررسی کنید.

مهمترین معیار برای اکثر بورسیه ها، نمره علمی خوب است، با این حال، به عواملی مانند مقصد، رشته و سطح انتخابی شما نیز بستگی دارد. در برخی از بورسیه ها، عواملی مانند فعالیت های فوق برنامه و داوطلبی نیز می تواند به نفع خود استفاده شود. به خاطر داشته باشید که هر بورسیه معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارد. در حالی که در برخی، یک درخواست صرف ممکن است کافی باشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است چندین شرط دیگر را رعایت کنید. به عنوان مثال، در برنامه های پژوهش محور، ممکن است مجبور شوید تکالیف کتبی را ارسال کنید. در صورت داشتن هر گونه شک و تردید با مرکز پذیرش دانشگاه تماس بگیرید.

برنامه های تحصیل کارشناسی در ایرلند

در کشور ایرلند 36 موسسه آموزش عالی با بودجه عمومی وجود دارد که شامل:

  • 7 دانشگاه
  • 14 انستیتوی فناوری
  • 5 کالج دانشگاهی
  • و 10 کالج کوچکتر

در این کشور بیش از 210000 دانشجو و 22500 کارمند وجود دارد که حدود %60 آنها دانشگاهی هستند. هزینه بودجه سالانه از فعالیت های اصلی، تحقیقات و فعالیت های جانبی تقریبا 2.7 میلیارد € (یورو) است که %74 آن توسط دولت تأمین می شود. در موسسات آموزش عالی با بودجه عمومی، از سال 2008، به دلیل اجرای یک سری افزایش در کمک های دانشجویان و کاهش مربوط به کمک های مالی دولتی، اعتماد به بودجه دولت کاهش یافته است. اما حدود نیمی از دانشجویان تمام وقت سهم دانشجویی خود را دولت از طریق سیستم کمک هزینه تحصیل در ایرلند پرداخت می کنند.

31 موسسه آموزش عالی ایرلند برنامه های قابل اطمینان با کیفیت بیش از صدها دوره تحصیلی را ارائه می دهند. بنابراین در حالی که انتخاب زیادی دارید، همیشه این اطمینان را دارید که هر چقدر دامنه متنوعی باشد، دوره ها منجر به کسب مدارک معتبر با کیفیت بین المللی می شوند. چنانچه خواهان یک مدرسه عالی، متمرکز در تجارت، مرکز تعالی علمی و فناوری یا دانشکده زبان انگلیسی، علوم انسانی و هنری مشهور جهان داشته باشید .آن را در ایرلند خواهید یافت. از علوم طبیعی گرفته تا علوم اجتماعی و انسانی، برنامه های تحصیلی این کشور باعث ایجاد نوآوری و تغییر زندگی می شوند. با 2715 همکاری علمی با شرکای بین المللی که در حال حاضر وجود دارد فرصت های مناسبی در هر دانشگاه در ایرلند وجود دارد.

شرایط تحصیل کارشناسی در ایرلند

به طور کلی پذیرش در ایرلند با توجه به رزومه تحصیلی فرد و همچنین مدرک علمی وی سنجیده می شود. همچنین شرایط تحصیل کارشناسی در ایرلند از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است لذا بهتر است با بررسی دقیق نسبت به دانشگاه مورد نظر آن را بسنجید. البته شرایط کلی دانشگاه های ایرلند برای تحصیل کارشناسی در این کشور ارائه مدرک دیپلم بین المللی و نمرات مناسب دروس مرتبط با رشته تحصیلی است. همچنین در برخی از دوره ها مانند تحصیل پزشکی در ایرلند از دانشجویان آزمون ورودی گرفته می شود. برای پذیرفته شدن در یک برنامه کارشناسی در ایرلند دانشجویان باید مهارت انگلیسی را نشان دهند. کلیه گواهینامه های زبان انگلیسی باید ظرف 2 سال از تاریخ شروع انتظار برای دوره تحصیل شما در ایرلند صادر شده باشد.

مدارک زبان نیز در ایرلند پذیرفته هستند:

آزمونحداقل سطح
GCSEC
IELTS6-6.5
GCE-OC
ETAAPC1
TOEFL90 (Internet 580)
Pearsons(A (Min60
کمبریج حرفه ایC
کمبریج پیشرفتهC
کمبریج مقدماتیA

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل در ایرلند و کارشناسی را مشاهده کنید:

مدت زمان تحصیل در ایرلند

مقطع کارشناسی در ایرلند

مقطع کارشناسی در ایرلند اولین مقطع تحصیلی در دانشگاه های کشور است و منجر به اخذ مدرک لیسانس و پایه ای برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد در ایرلند است. تحصیل این مقطع که 3 تا 4 سال زمان بر می باشد منجر به اخذ 180 الی 240 واحد و یا همان ECTS می شود. دانشجویان در طول تحصیل بیش از 15 ساعت حق کار دانشجویی در ایرلند را ندارند. تمامی دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و بسته به نوع رشته ممکن است شامل دروس عملی و آزمایشگاهی و غیر نیز در غالب برنامه ارائه شود.

از آنجایی که میزان رقابت برای تحصیل در ایرلند زیاد است، دانشگاه ها دارای ظرفیت و شرایط خاص خود برای ثبت نام دانشجویان بین المللی هستند. با داشتن مدرک لیسانس در ایرلند، تکمیل دوره کارشناسی ارشد پیوسته 4 ساله در برخی از موضوعات خاص نیز امکان پذیر است. این امر به ویژه در صورت تمایل به تحصیل در رشته های علوم و مهندسی صادق می باشد.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های ایرلند

با توجه به اینکه مقطع کارشناسی اولین مقطع تحصیلی در آموزش عالی است همه دانشگاه های کشور ایرلند دارای دوره های متعدد برای تحصیل کارشناسی در ایرلند هستند. دانشگاه های این کشور برای سهم دانشجویان بین المللی در ایرلند ارزش قائل هستند و سالانه بیش از 160000 دانشجو از سراسر جهان را پذیرا می شوند. مردم ایرلند برای تحصیل ارزش قائل هستند و سطح تحصیلات در حال حاضر با پیشرفته ترین جوامع برابری می کند. معرفی آموزش سطح دوم رایگان در سال 1967 منجر به افزایش مداوم تعداد تحصیل کنندگان در دوره عالی از دهه 1980 شد. تعداد افرادی که وارد آموزش عالی می شوند هر ساله از 15000 نفر در سال 1980 به بیش از 50000 نفر در سال 2020 رسیده اند.

میزان مشارکت در آموزش عالی طی چند سال گذشته نسبتا ثابت بوده است و هرگونه افزایدر گروه دانشجویی آموزش عالی، اساسا به دلیل رشد جمعیت مدارس خواهد بود. نرخ بالای تولد در ایرلند طی 15 سال گذشته منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد مدارس شده است. برای اینکه تحصیل در ایرلند برای شما آسان شود، تیم های بین المللی در هر کالج، دانشگاه و موسسه به شما کمک می کنند که در آنجا مستقر شوید و به سوالات خود پاسخ دهید.

در لیست زیر می توانید نام برخی از بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل کارشناسی را مشاهده کنید:

هزینه تحصیل کارشناسی در ایرلند

هزینه تحصیل کارشناسی در ایرلند

هزینه های تحصیل بسته به دوره، دانشگاه و اینکه شما به عنوان یک دانشجوی اروپایی یا غیر اروپایی طبقه بندی می شوید متفاوت است. قبل از شروع مراحل درخواست، مهم است که هزینه ها را با موسسه انتخابی خود بررسی کنید. هزینه های زندگی بسته به محل استقرار موسسه آموزش عالی که شما انتخاب می کنید متفاوت است. بر اساس نوع محل اقامت شما ترجیح می دهید. به طور متوسط ​​انتظار داشته باشید سالانه بین 7000€ الی €15000 (یورو) هزینه کنید. اجاره و قیمت کالاها و خدمات معمولا برای کسانی که در خارج از دوبلین پایتخت ایرلند زندگی می کنند ارزان تر است، بنابراین می توان هزینه های کلی پایین تری را انتظار داشت.

هزینه تحصیل کارشناسی در ایرلند در برخی از رشته ها به صورت میانگین آورده شده است:

رشتههزینه سالیانه به یورو
تجارت9850€ الی 19500€
مهندسی9850€ الی 25500€
علم و تکنولوژی9850€ الی 25500€
پزشکی46500€ الی 55000€
هنر و علوم انسانی9850€ الی 19500€

ایرلند همچنین بیش از هزار بورسیه تحصیلی ایرلند را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. این منابع از طیف گسترده ای از منابع ایرلندی، از جمله دولت، موسسات آموزش عالی و سایر سازمان ها تهیه می شوند. این سازمانها فقط به تشخیص خود بورسیه را اعطا می کنند و هر یک از آنها معیارهای خاص خود را دارند. جهت دریافت ویزای تحصیلی ایرلند و اطلاع بیشتر از شرایط می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و برای مشاوره با وکلای با تجربه این مجموعه اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *