مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی هر ساله به خصوص در سال 2024 به دلیل توسعه و گسترش موسسات و مراکز آموزشی مورد استقبال قرار گرفته است. تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای اروپایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اگر شما هم به فکر تحصیل پزشکی در لیتوانی هستید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا پایان این مقاله همرایی کنید. این کشور هیجان انگیز و در حال توسعه در منطقه بالتیک است. موسسات آموزشی و دانشگاه ها در سراسر این کشور گسترش یافته است. شرایط تحصیل در این کشور برای دانشجوی خارجی با دانشجوی اروپایی و یا بومی این کشور متفاوت است که در ادامه به بررسی این شرایط پرداخته ایم. رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این کشور از هزینه بالایی برخوردار خواهد بود.

رشته پزشکی در این کشور بازار کار بسیار خوبی را به ویژه برای متقاضیان بین المللی به وجود آورده است.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی لیتوانی چگونه است؟
  • کدامیک از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی چه مقدار است؟

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در لیتوانی

شرایط تحصیل پزشکی در لیتوانی در سال 2024

لیتوانی یکی از کشورهای 2 زبانه اروپا است. بنابراین دانشجویان بین المللی از این فرهنگ استقبال می کنند. بیشتر لیتوانیایی ها نه تنها به زبان مادری خود، بلکه به زبان روسی و انگلیسی نیز صحبت می کنند. این بدان معناست که افراد بیشتری در این کشور تحصیل پزشکی را انتخاب می کنند. دانشگاه های متعددی در این کشور وجود دارد که برنامه های مطالعات بین المللی انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. پس از فارغ التحصیلی، کسانی که در این کشور پزشکی تحصیل می کنند.

واجد شرایط برای کار در انگلستان و در سراسر اروپا هستند و می توانند در هر بیمارستانی در انگلستان مجوز آموزش های تخصصی را کسب کنند. معیار اصلی پذیرش در برنامه های تحصیل پزشکی در این کشور، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان با زیست شناسی و شیمی است. همچنین داشتن دانش بالا در فیزیک و ریاضیات یک مزیت به شمار می رود. از مزایای تحصیل پزشکی در این کشور میزان دریافتی متقاضیان خواهد بود. در این خصوص حداقل و حداکثر دریافتی این رشته در این کشور شرح داده شده است:

حداقل و حداکثر دریافتی رشته پزشکی لیتوانی

امتیازات تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی می تواند یک ماجراجویی اروپایی باشد. این کشور بالتیک خانه دانشگاه‌ های مشهوری مانند دانشگاه ویلنیوس و همچنین دانشگاه ‌های در حال پیشرفتی مانند دانشگاه کلایپدا است که تصویری مثبت برای پتانسیل آن به عنوان مقصد تحصیلی در خارج از کشور ترسیم می‌کند. بنابراین اگر در لیست کوتاه مقاصد آموزش عالی هستید، در اینجا 5 عامل وجود دارد که شما را وادار به تحصیل در لیتوانی می کند. ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، یک میراث جهانی یونسکو است که به دلیل فرهنگ متنوع و معماری باروک خود شناخته شده است. به دلایل زیادی برای بازدیدکنندگان جذاب است. بر اساس شاخص هزینه زندگی در سال اخیر، ویلنیوس یکی از 5 شهر کم هزینه اتحادیه اروپا برای زندگی مهاجران است.

امتیازات تحصیل در لیتوانی عبارت است از:

امتیازات تحصیل در لیتوانی

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در لیتوانی

در مجموع، شرایط ورود به دانشگاه برای تحصیل در این کشور به شرح ذیل است:

  • مدرک دیپلم برای ورود به دانشگاه
  • نتایج آزمون پذیرش کتبی که شامل زیست شناسی و شیمی است.
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی تافل (حداقل 65 امتیاز) و تافل (نمره حداقل 5.5)
  • رزومه (CV)
  • پاسپورت یا شناسنامه به علاوه 3 عکس مشابه با عکس گذرنامه
  • یک گواهی بهداشتی دال بر معاینه کامل پزشکی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • گواهی تمکن مالی معتبر
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاهی

برای تحصیل پزشکی در اروپا، توصیه می کنیم که در یک آمادگی برای حضور در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنید. معمولا اکثر دانشگاه ها برای ورود به رشته پزشکی یک شرایط رقابتی ایجاد نموده اند. برای شرکت در آزمون دانشجویان می توانند از پیش در دوره های پیش پزشکی چند ماهه شرکت نمایند. این دوره ها دانشجویان را برای ورود به دانشگاه ها کمک در دروس اصلی و زبان تقویت می نمایند.

شرح دانشگاه های پزشکی در کشور لیتوانی

تعدادی از دانشگاه های پزشکی این کشور عبارتست از:

  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه کلاپیدوس
  • دانشگاه کاونا
  • دانشگاه بین المللی LLC
  • دانشگاه یوتنوس
  • دانشگاه پانویزیو

امروزه 2 دانشگاه، دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی و دانشگاه ویلنیوس در این کشور برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. براساس آخرین لیست سال تحصیلی وزارت بهداشت ایران نیز هر 2 دانشگاه مورد تائید می باشند. تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور با مزایای و نتایج مختلفی همراه می باشد. با تحصیل پزشکی در لیتوانی، دانشجویان می توانند به پزشکانی تبدیل شوند که آماده ارائه خدمات پزشکی آماتور تا پیشرفته و همچنین ارائه مراقبت های بهداشتی در بخش های مختلف هستند.

دانشگاه پزشکی ویلینوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس در سال 1579 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپای مرکزی و شرقی است. دانشکده پزشکی دانشگاه که در سال 1781 تأسیس شد، دارای بیش از 20 واحد است و به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین دانشکده های پزشکی در نظر گرفته می شود. برای اطمینان از لذت‌ بخش بودن و با کیفیت‌ ترین فرآیند تحصیل، دانشکده پزشکی یادگیری را در گروه‌ های کوچک سازماندهی می‌ کند. این دانشگاه همچنین فرصتی منحصر به فرد برای تمرین در یکی از 6 بیمارستان بزرگ لیتوانی و بهره مندی از تعامل اولیه با بیماران از طریق بازدید از مطب های عمومی فراهم می کند.

درباره تحصیل پزشکی در لیتوانی

لیتوانی در شمال شرقی اروپا واقع شده است. یکی از کشورهای بالتیک است. در سال 1990، لیتوانی به اولین جمهوری شوروی تبدیل شد که استقلال خود را اعلام کرد. در اقدامی که در نهایت منجر به سقوط اتحاد جماهیر شوروی شد. لیتوانی فعالانه روابط نزدیک تری با اروپای غربی پیدا کرد. اولین کشور بالتیک بود که متقاضی عضویت در ناتو شد. لازم به ذکر است که لیتوانی در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد. سطح سواد در این کشور بسیار بالا است. این کشور یکی از بالاترین درصد فارغ التحصیلان دانشگاه را در جهان دارد. علاوه بر این، 90% از لیتوانی ها به زبان دوم صحبت می کنند. 50% از مردم با 2 زبان خارجی صحبت می کنند (بیشتر انگلیسی و روسی).

امروزه 15 دانشگاه دولتی و 6 کالج خصوصی در لیتوانی فعالیت می کنند. دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی در کاوناس دومین دانشگاه بزرگ در کشور است و برای دانشجویان بین المللی 3 برنامه به زبان انگلیسی ارائه می دهد:

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی

ساختار تحصیل پزشکی در لیتوانی

پزشکی یک برنامه چند رشته ای با مدت زمان 6 سال و 360 واحد آموزشی (ECTS) است. اولین سال تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور لیتوانی مبتنی بر موضوعات می باشد. از سال دوم، مطالعات مبتنی بر مسئله هستند. موضوعات اصلی و بالینی با هم ترکیب می شوند.دانشجویان فعالیت های بالینی واقعی را تجزیه و تحلیل می کنند. این دانش و مهارت ها در طی سال های چهارم تا ششم در حل مشکلات بالینی استفاده و توسعه می یابد. در نمودار زیر به طور دقیق تر به ساختار برنامه تحصیل پزشکی در کشور لیتوانی اشاره شده است:

ساختار برنامه های پزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی در بین دانشجویان بین المللی پزشکی رواج یافته است. زیرا کیفیت برنامه های تحصیل در دانشگاه ها بسیار بالا و هزینه زندگی در لیتوانی بسیار ارزان می باشد. در جدول زیر به اطلاعات کلی تحصیل پزشکی در لیتوانی اشاره شده است:

آیتمشرح
مدرک قابل اخذدکتر پزشکی، کارشناس ارشد علوم بهداشتی
رشته تحصیلیپزشکی
زمینه مطالعهعلوم بهداشتی
طول برنامه6 سال
واحدهای آموزشی (ECTS)360 ECTS
زبان تحصیللیتوانیایی و انگلیسی
محل تحصیللیتوانی
تاریخ آغاز برنامه های تحصیل1 سپتامبر (September)
متوسط شهریه تحصیل11000€ (یورو) در سال

مهارت های پزشکی در لیتوانی

با شرکت در برنامه های تحصیل پزشکی در لیتوانی، دانشجویان می توانند برای تبدیل شدن به پزشکانی که قادر به کار در زمینه های مختلف پزشکی و استفاده از دانش و مهارت های لازم برای ارائه کمک های فوری پزشکی، تشخیص بیماری های منتسب به صلاحیت خود و ارائه خدمات درمانی تحت نظارت پزشک متخصص هستند آماده شوند. در جدول زیر به برخی از مهمترین نتایج تحصیل پزشکی در لیتوانی اشاره شده است:

آیتمشرح
ویژگی های حرفه ایعمل منصفانه و مطابق تعهدات اخلاقی
برقراری ارتباط بین فردی
خلاق و همدل بودن
فعالیت های حرفه ایارزیابی دامنه ها و حل مشکلات
عمل مستقل و کار در یک تیم چند رشته ای
سازماندهی و برنامه ریزی فعالیت ها
پزشکی به عنوان متخصصانجام تحقیقات علمی
تجزیه و تحلیل
آمادگی برای یادگیری و مطالعه مستقل
مشورت با بیمارانجام معاینات جسمی و بررسی وضعیت بیمار
انجام قضاوت ها و تصمیمات بالینی
فراهم آوردن اطمینان و پشتیبانی از بیمار

درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در لیتوانی

برای اینکه بتوانید به بسیاری از دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل پزشکی در لیتوانی هستند بپیوندید، باید برای ویزای دانشجویی لیتوانی درخواست دهید. البته لازم به ذکر است که لیتوانی با نرخ پذیرش بیش از 97% ساده ترین کشور برای دریافت ویزای دانشجویی جهت تحصیل پزشکی می باشد. به عنوان شهروند غیر اتحادیه اروپا، برای تحصیل پزشکی در لیتوانی باید ویزای دانشجویی و اجازه اقامت این کشور را دریافت کنید. اما در مقابل، شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل پزشکی در لیتوانی، نیازی به دریافت ویزای دانشجویی این کشور ندارند. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به مدت 6 ماه در لیتوانی به تحصیل پزشکی خود ادامه دهند. اما اگر برنامه دانشگاه آنها بیش از 6 ماه باشد باید اقامت خود را در اداره مهاجرت لیتوانی به ثبت برسانند.

اما به این نکته نیز توجه فرمایید که برای درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل پزشکی در لیتوانی، باید اسناد و الزاماتی را به کنسولگری ارائه دهید. این اسناد و الزامات عبارت اند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی: دانشجویان پزشکی معمولا می توانند فرم درخواست را به صورت آنلاین در وب سایت رسمی سفارت لیتوانی پیدا کنند.
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده باشد.
  • گذرنامه معتبر ملی: تاریخ انقضا گذرنامه شما باید حداقل 3 ماه پس از اعتبار ویزای شما باشد.
  • نامه پذیرش دانشگاه معتبر پزشکی در لیتوانی: متقاضیان باید مدرکی را ارائه دهند که در دانشگاهی در لیتوانی پذیرفته شده اند.
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی: پس از پرداخت هزینه درخواست ویزا به مبلغ 245€ (یورو) رسیدی دریافت خواهید کرد که باید همراه با بقیه درخواست خود ارسال کنید.
  • بیمه درمانی برای دانشجویان پزشکی

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای دانشجویی کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای دانشجویی کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر

مزایای تحصیل پزشکی در لیتوانی

کشور لیتوانی به دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در لیتوانی را دارند، مزایای بی شماری ارائه می دهد. از اصلی ترین مزایای تحصیل پزشکی در لیتوانی، می توان به دانشگاه های پزشکی معتبر این کشور اشاره کرد و دانشگاه های پزشکی لیتوانی، آموزش با کیفیتی را به دانشجویان پزشکی ارائه می دهند. همچنین بیمارستان های وابسته به دانشگاه ها دانش عملی، کارآموزشی و آینده شغلی را در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می دهند. جذاب ترین بخش گرفتن مدرک پزشکی در این کشور، این واقعیت است که در کنار تحصیل با کیفیت، شهریه مقرون به صرفه را نیز به دانشجویان پزشکی ارائه می دهند. همانطور که اشاره کردیم، این کشور دارای دانشگاه های عالی و تقریبا 310 برنامه به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان پزشکی از دانشگاه های کشور لیتوانی

علاوه بر موارد ذکر شده، افرادی که از دانشگاه های پزشکی کشور لیتوانی فارغ التحصیل می شوند. همچنین می توانند در فعالیت هایی مانند ارزیابی های بالینی، تحقیقات و تشخیص وضعیت و تهیه برنامه مدیریت شرکت کنند. مذاکره درباره یک برنامه مدیریتی مناسب با بیماران و مراقبین، ارائه مراقبت و پشتیبانی از بیماران و خانواده های آنها تا مراحل پایانی بیماری و مدیریت بیماری های مزمن از سایر نتایج مدیریتی تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور لیتوانی می باشند.

فارغ التحصیلان رشته پزشکی در دانشگاه های کشور لیتوانی می توانند داروهای مناسب و سایر روش های درمانی را در وضعیت بالینی انتخاب کرده و مزایا و آسیب احتمالی آنها را ارزیابی کند. این افراد همچنین می توانند به کمک اصول علمی، روش ها و دانش علوم زیست پزشکی (آناتومی، بافت شناسی، ژنتیک، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی، فارماکولوژی و غیره) اقدام به معالجه بیماران کنند.

یکی از مسائلی که مورد توجه متقاضیان تحصیل در لیتوانی قرار می گیرد. حقوق پزشکان متخصص در این کشور است. پزشکان زن در لیتوانی درآمد بیشتری از مردان دارند.

هزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی در سال 2020

هزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی در سال 2024

دانشگاه های پزشکی لیتوانی از بهترین مقاصد تحصیلی اروپا هستند. دانشجویان پزشکی نه تنها توسط برنامه های انگلیسی بلکه توسط روسی و لیتوانیایی جذب می شوند. هزینه تحصیل در این دوره با توجه به‌ ملیت متقاضی، طول دوره تحصیل، نوع دانشگاه و سایر موارد تعیین می گردد. همانطور که ذکر شد، دانشگاه های علوم پزشکی لیتوانی برنامه های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که عبارتند از:

  • دندانپزشکی پزشکی
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • بهداشت عمومی
  • پرستاری و غیره

شهریه تحصیلات پزشکی در لیتوانی جزء ارزان ترین در اروپا است و در جدول زیر به طور دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

برنامه تحصیلیشهریه به یورو سالانه
برنامه تحصیلی پزشکی 6 ساله€8300 الی 8500€
برنامه تحصیل دندانپزشکی 5 ساله€9600 الی 13000€
برنامه تحصیل دامپزشکی 5 ساله€6000
برنامه تحصیل پرستاری 4 ساله€2100 الی 5500€
برنامه تحصیل ارتوپدی 3 ساله€1700
برنامه تحصیل هستی شناسی 3 ساله€3000

شایان ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی در لیتوانی یک سیستم مختلط است که عمدتا از صندوق بیمه سلامت ملی از طریق یک طرح بیمه درمانی اجباری تامین می شود که با کمک های قابل توجه دولت به نمایندگی از جمعیت غیرفعال اقتصادی که حدود نیمی از بودجه است، تکمیل می شود.

تحصیل پزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی

خوشبختانه امکان تحصیل پزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه های پزشکی در لیتوانی برنامه های پزشکی خود را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی لیتوانی €11000 تا €15000 (یورو) در سال است. دو دانشگاه معتبر در لیتوانی برای برنامه های خود نیاز به آزمون ورودی دارند. دانشگاه ویلنیوس به آزمون MCAT نیاز دارد که آزمون استانداردی برای دانشجویان پزشکی در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و جزایر کارائیب است.دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی LSMU آزمون آنلاین خود را برگزار می کند که شامل مصاحبه و آزمون در زیست شناسی و شیمی است.

علاوه بر این، هر دو دانشگاه به دوره های دبیرستان در زیست شناسی و شیمی نیاز دارند. نمرات خوب مزیت محسوب می شود. در نهایت، گواهی مهارت زبان انگلیسی در LSMU برای افراد غیر بومی مورد نیاز است. تا زمانی که متقاضی دارای مدرک MCAT باشد، دانشگاه ویلنیوس به آن نیازی ندارد.

تحصیل پزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی

درآمد پزشکان در لیتوانی

یکی از مسائلی که مورد توجه متقاضیان تحصیل در لیتوانی قرار می گیرد، حقوق پزشکان متخصص در این کشور است. پزشکان زن در لیتوانی درآمد بیشتری از مردان دارند. درآمد پزشکان در این کشور به عواملی مانند سن، تجربه کاری، جنسیت، میزان تحصیلات و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال افرادی که در پایتخت این کشور مشغول به فعالیت می باشند. نسبت به سایر شهرهای این کشور درآمد بهتری را نصیب خود خواهند نمود.

درآمد رشته های تخصصی این رشته بسیار بالا می باشد. درآمد این رشته در رشته های مختلف پزشکی متفاوت می باشد. در این بخش زیر تجزیه و تحلیل قرار گرفته است:

درآمد رشته های مختلف پزشکی در لیتوانی

در سال 2024 درآمد ساعتی این کشور حدود 44LTL (لیتاس لیتوانی) است. این درآمد با توجه به پاداش ماهانه قابل افزایش نیز می باشد. در نمودار زیر، درآمد سالیانه پزشکان در لیتوانی مشخص شده است:

درآمد سالیانه پزشکان در لیتوانی

کار حین تحصیل پزشکی در لیتوانی

لیتوانی فرصت های بزرگی را برای دانشجویانی که به دنبال کار حین تحصیل پزشکی در لیتوانی هستند ارائه می دهد. در این کشور می تواند با کار پاره وقت در حین تحصیل پزشکی، به پرداخت هزینه تحصیل پزشکی خود در لیتوانی کمک کنید. به طور کلی دانشجویان تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کرده باشند، حق دارند در حین تحصیل پزشکی در لیتوانی شغل مطمئنی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در لیتوانی را دارند باید مجوز کار این کشور را دریافت کنند. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا پس از دریافت مجوز کار می توانند تا 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این، شانس بالا برای به دست آوردن شغل فوری در این کشور معمولا با حرفه های مربوط به اطلاعات و فناوری، پرستاری، دستیار پزشکی و ساخت و ساز اسنت.

به طور کلی لیتوانی یکی از بهترین مکان ها در سراسر جهان، برای پیدا کردن شغلی به زبان انگلیسی حین تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. علاوه بر این دوره های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بسیاری از شهرهای لیتوانی برگزار می شود. مکان های مختلفی که می توانی حین تحصیل پزشکی در لیتوانی شغلی پیدا کنید به شرح زیر می باشد:

مکان های مختلف برای پیدا کردن شغل مناسب در لیتوانیتوضیحات
صنایع عمدهصنایع عمده در لیتوانی شامل پوشاک، نساجی، کشتورزی، فناوری روغنی، ماشین آلات صنعتی و قطعات الکترونیکی می شود.
گردشگرییکی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در لیتوانی در بخش گردشگری این کشور می باشد که طی سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
مراکز بهداشتیاغلب دانشجویان پزشکی در انگلستان حین تحصیل پزشکی در این کشور در مراکز بهداشتی لیتوانی به صورت پاره وقت مشغول به کار می شوند.

کار حین تحصیل پزشکی در لیتوانی

معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی

در کنار مزایای بی شماری که تحصیل پزشکی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، این کشور دارای معایب محدودی نیز در این زمینه می باشد. از اصلی ترین معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی، ارتباط نا مناسب بین موسسات درمانی و دانشگاه های پزشکی در این کشور می باشد. از دیگر معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

معایب تحصیل پزشکی در لیتوانیتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی می تواند گران باشد. از شهریه دانشگاه گرفته تا زندگی روزمره در لیتوانی، بسیار گران است به خصوص در رشته پزشکی
شوک فرهنگیهر زمان از یک کشور جدید بازدید می کنید، می تواند ارتباط با مردم آن کشور چالش برانگیز باشد. تحصیل پزشکی در لیتوانی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
کیفیت آموزشکیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه های لیتوانی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی پایین تر است.

به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از اقدام برای تحصیل پزشکی در لیتوانی، با شرایط تحصیل پزشکی در این کشو.ر به خوبی آشنا شوید. در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در لیتوانی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در لیتوانیبرای کسب اطلاعات درباره شرایط و هزینه های تحصیل پزشکی و رشته های دیگر در سایر کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و غیره می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. البته برخی کشورها در اروپا هزینه های کمتری نسبت به دانشگاه های لیتوانی دارا هستند. زبان تحصیل در اروپا به صورت رایگان عموما به زبان رسمی آن کشور می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در لیتوانی

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در لیتوانی عبارتند از:

  • زبان تحصیل در کشور لیتوانی چیست؟ تحصیل در اروپا در رشته پزشکی به طور عمده به زبان محلی آن کشور می باشد. بعضی از کشورها در این میان بطور استثنا، اجازه تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی را می دهند. کشور لیتوانی از جمله این کشورها می باشد.
  • آیا کشور لیتوانی دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیز دارد؟ بله، بطور مثال دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی و دانشگاه ویلنیوس در رشته پزشکی از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت هستند.
  • پیش نیازهای لازم برای ورود به دانشگاه های کشور لیتوانی در رشته پزشکی کدام اند؟ پیش نیاز های لازم برای تحصیل در مقطع پزشکی در کشور لیتوانی، دیپلم 12 ساله و قبولی در آزمون کتبی می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع پزشکی در کشور لیتوانی چقدر است؟ دوره های پزشکی در کشور لیتوانی 6 سال بطول می انجامد که هزینه های تحصیل سالیانه مبلغی حدود 8500€ (یورو) می باشد که نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه کمی محسوب می شود.
5/5 - (33 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در لیتوانی

  1. ندا گفت:

    با سلام و وقت بخیر رشته من تجربی با معدل 19.40 و سطح زبان خیلی خوب میخواستم برای پزشکی به کشور لیتوانی مهاجرت کنم میخواستم بدونم برای مهاجرت به لیتوانی نیاز به مدرک زبان هست یا دانش زبان کافی ؟ آیا معدل بالا به گرفتن بورسیه کمک می کند اصلا امکان پذیر هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل پزشکی در لیتوانی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارد. شرایط اخذ بورسیه کاملا بسته به مهارت های فردی شما دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *