ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در بحرین

تحصیل پزشکی در بحرین

تحصیل پزشکی در بحرین به دلیل ساختار آموزشی پیشرفته این کشور، به ویژه در حوزه پزشکی، سالانه مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار می گیرد. بحرین کشوری جزیره ای در خلیج فارس است، این کشور جزیره ای در شرق عربستان سعودی و شمال قطر قرار دارد. به طور کلی، بحرین مقصد مطلوبی برای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان بوده است.

تا با تحصیل در بحرین بتوانند دوره های مختلف پزشکی را به صورت کامل دنبال کنند. تحصیل پزشیک در بحرین یک مقصد ایده آل برای دانش آموزانی است که قصد دارند آب و هوای گرم را تجربه کنند و از زمستان های سخت دوری کنند. برای اینکه بیشتر با شرایط تحصیل پزشکی در بحرین آشنا شوید، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در بحرین

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل پزشکی این است که، بحرین شرایط پذیرش بسیار ساده ای را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در نظر گرفته است. زیرا در شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور خبری از بوروکراسی های پیجیده ای اداری نیست. به طور کلی اگر قصد دارید پذیرش پزشکی در بحرین را بگیرید باید واجد شرایط تحصیل در این کشور باشید. به یاد داشته باشید که شرکت در آزمون ملی پزشکی در این کشور یکی از اصلی ترین موارد در واجد شرایط بودن تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. بدون رعایت شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی بحرین اجازه تحصیل و اعزام دانشجو به بحرین را نخواهید داشت.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل پزشکی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل پزشکی در بحرین

برای اینکه بیشتر با شرایط پذیرش تحصیل پزشکی آشنا شوید جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

شرایط پذیرشتوضیحات
شرایط سنیسن متقاضیان باید حداقل 17 سال در تاریخ 31 دسامبر سال پذیرش یا قبل از آن باشد.
صلاحیتگذراندن کلاس دوازدهعم در علوم از هیئتی که توسط مقامات هند به رسمیت شناخته شده است.
حداقل واجد شرایز در آزمون NEETامتیاز دانشجویان متقاضی باید با نمره 70% در NEET باشد.
نمره آیلتسنمرات آیلتس و تافل در دانشگاه های پزشکی بحرین الزامی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در بحرین

یکی از اصلی ترین مراحل در روند پذیرش تحصیل پزشکی، جمع آوری مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور می باشد. زیرا در صورت ناقص بودن مدارک ارائه شده شما به موسسه مربوطه، روند درخواست شما برای تحصیل پزشکی در این کشور با مشکلاتی رو به رو خواهد بود. در جدول زیر می توانید مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی را مشاهده فرمایید:

مدارک مورد نیازتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر بین المللی یکی از اصلی ترین الزامات می باشد.
گواهی تحصیلیگواهی تحصیل که شامل گذراندن کلاس دهم و برگه علامت گذاری
عکسارائه 10 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
ارائه دعوت نامهدعوت نامه رسمی از یک دانشگاه پزشکی در بحرین
مجوز اسنادمجوز کلیه اسناد از وزارت امور خارجه کشور محل اقامت خود
هزینه ویزاارائه رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی بحرین
هزینه شهریهارائه فیش بانکی شهریه سال اول دانشگاه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در بحرین

دلایل تحصیل پزشکی در بحرین

سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، به دلایل گوناگونی تحصیل پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. به طور کلی تحصیل پزشکی مزایا بی شماری را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می دهد. یکی از اصلی رتین دلایل تحصیل پزشکی سیستم آموزش عالی با کیفیت در این کشور می باشد. علاوه بر این اغلب دانشگاه های پزشکی بحرین برنامه های مختلف پزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

برای اینکه بیشتر با دلایل تحصیل پزشکی در بحرین آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دلایلتوضیحات
هزینه تحصیلیکی از اصلی ترین دلایل مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل می باشد.
ارتباط قوی با موسسات درمانیاغلب دانشگاه های پزشکی در بحرین، با موسسات درمانی این کشور ارتباط قوی و موثری دارند. همچنین دانشجویان می توانند دوره های عملی خود را در این موسسات درمانی سپری کنند.
کار حین تحصیلهزینه تحصیل و زندگی در بحرین را می توانی به راحتی با کار حین تحصیل در این کشور پوشش داد.
روند پذیرشروند پذیرش دانشگاه های پزشکی در بحرین به نسبت اغلب دانشگاه های پیشرو پزشکی در جهان بسیار ساده تر است.

چالش های تحصیل پزشکی در بحرین

همانطور که می دانید، تحصیل پزشکی در بحرین در کنار مزایا بی شماری که برای دانشجویان مستعد بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های گسترده ای در حوزه های مختلف تحصیلی می باشد. مهمترین چالش های تحصیل پزشکی به شرح زیر می باشند:

چالش هاتوضیحات
موانع زباناز آنجایی که عربی زبان محلی و رسمی مردم بحرین می باشد، دانشجویان ممکن است احساس کنند زبان مانع بزرگی برای آنها باشد. البته این موانع زبانی در خارج از محوطه دانشگاه می باشد.
هزینه زندگیبر خلاف هزینه تحصیل در بحرین که بسیار مقرون به صرفه است، هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است، به ویژه هزینه های اقامتگاه ها برای دانشجویان بالا خواهد بود.
بورسیهبر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بورسیه های محدودی وجود دارد و دانشجویان بین المللی به سختی می توانند برای بورسیه پزشکی درخواست دهند.

به همین جهت به تمامی افرادی که قصد تحصیل پزشکی را دارند، توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور با چالش های تحصیل پزشکی به خوبی آشنا شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر اعزام دانشجو به بحرین، بهترین گزینه جهت اخذ مشاوره برای تحصیل پزشکی می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در بحرین

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سولات در خصوص تحصیل پزشکی در بحرین جلب می داریم:

  • عوامل مربوط به شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در بحرین کدام اند؟ شرایط سنی، صلاحیت، حداقل واجد شرایز در آزمون NEET و نمره آیلتس
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در بحرین کدام اند؟ پاسپورت، گواهی تحصیلی، عکس، ارائه دعوت نامه، مجوز اسناد، هزینه ویزا و هزینه شهریه
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *