ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در السالوادور

تحصیل پزشکی در السالوادور

تحصیل پزشکی در السالوادور برای دانشجویانی که می خواهند به زبان اسپانیایی تحصیل کنند انتخاب خوبی محسوب می شود. البته مطالب و اطلاعات مفصلی در این خصوص وجود ندارد تا بتوانید با جزئیات بسیار در مورد تحصیل پزشکی در اسالوادور برنامه ریزی کنید. اما ما سعی کرده ایم تمام آنچه را موجود بوده است به شما عزیزان ارائه کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب درخشان و پرونده های موفق آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی در السالوادور است و شما می توانید با پرسیدن سوالات خود از مشاوران ما بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی تحصیل پزشکی در السالوادور

پزشکی خانواده در سال 1987 تأسیس شد، اما شکست خورد و در سال 2002 مجدداً تأسیس شد.2 سیستم آموزشی مختلف وجود دارد. اولاً، برنامه های رزیدنتی که خارج از وزارت بهداشت، معتبر از دانشگاه ملی هستند. یک برنامه تحصیلات تکمیلی با این شکل از آموزش وجود دارد. دوم، برنامه های اقامتی که مبتنی بر دانشگاه نیستند. دوره آموزشی شامل 6 سال دانشکده پزشکی (Ventres, 2018) و به دنبال آن 3 سال رزیدنتی با هماهنگی دانشگاه السالوادور در دو مرکز است. اولاً، بیمارستان ملی ریه و پزشکی خانواده دکتر خوزه آنتونیو سالدانا MINSAL (وزارت بهداشت)، دوم، پلی کلینیک Zacamil ISSS موسسه تامین اجتماعی سالوادور. تعداد موسساتی که پزشکی خانواده را ارائه می دهند: 2 Sonsonate و دانشگاه السالوادور Ventres،

تعداد دستیاران پزشکی خانواده که هر سال فارغ التحصیل می شوند: به طور متوسط ​​سالانه 5 متقاضی برای اقامت در پزشکی خانواده دریافت می شود، بنابراین در مجموع می تواند از 10 تا 15 دستیار در هر موسسه متغیر باشد. از سال 2015، 250 پزشک در هر 100000 نفر وجود دارد. به طور متوسط ​​تا سال 2010 به ازای هر 100000 بیمار، 159.6 پزشک وجود داشته است. در سیستم عمومی، مراقبت های اولیه از طریق مدل مراقبت های بهداشتی خانواده، تیم های مراقبت سلامت جامعه و تیم های مراقبت های بهداشتی تخصصی خانواده در جامعه انجام می شود. از طرفی در سطح سازمان تامین اجتماعی از طریق پلی کلینیک ها، شرایط تحصیل در السالوادور میسر می شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ امید به زندگی در السالوادور هستید:

نرخ امید به زندگی در السالوادور

دانشگاه های رشته پزشکی در السالوادور

السالوادور از یک سیستم مراقبت بهداشتی مختلط استفاده می کند. پزشکی خانواده در تامین اجتماعی به رسمیت شناخته شده است، اما وزارت بهداشت به رسمیت شناخته نشده است، و هنوز هم به خوبی شناخته نشده است. علاوه بر این، اقامتگاه ها به صورت عمومی تامین مالی می شوند. 2 دانشکده پزشکی در این کشور وجود دارد. دانشکده های پزشکی 6 ساله است که 1 سال آن به خدمات اجتماعی اختصاص دارد. به دنبال آن دو سال اقامت است. هر سال کمی کمتر از 20 کارآموز به عنوان پزشک خانواده بین هر دو دانشکده پزشکی فارغ التحصیل می شوند. 2 سیستم مختلف بازپرداخت در السالوادور وجود دارد. یکی در تامین اجتماعی و یکی در وزارت بهداشت است. 2 برنامه پزشکی خانواده وجود دارد و اعتبار دارد. آنها برنامه های دانشگاهی نیستند اما از وزارت بهداشت معتبر هستند.

دانشگاه های رشته پزشکی در السالوادور

شرایط تحصیل پزشکی در السالوادور

علاوه بر پزشکان، تجویز کنندگان بالینی و دستیاران پزشک نیز وجود دارند. یک برنامه قوی جامعه سلامت در راستای اعزام دانشجو به السالوادور وجود دارد که بخش متفاوتی از مراقبت های اولیه است. متخصصان داخلی، زنان و زایمان، و همچنین متخصصان اطفال وجود دارند. پزشکان خانواده «مدیکو د فامیلیا» یا «مدیکو جنرال» نامیده می ‌شوند، جایی که نقش اصلی آنها درمان بیماران سرپایی است، اگرچه نقش‌ هایی را در سطح اول توجه (مراقبت اولیه) و در سطح دوم توجه (بیمارستان پایه) ایفا می‌ کنند در برخی از بیمارستان ‌های سطح دوم، آنها نقش تریاژ و مراقبت اضطراری را انجام می ‌دهند، حتی به عنوان سرپرست واحدهای اورژانس برخی از بیمارستان ‌ها مدل مراقبت های اولیه مورد استفاده، رویکرد روش شناختی آموزشی و نظری-عملی در آموزش پزشکی خانواده است.

آموزش بهداشت جهانی برای دانشجویان در السالوادور

دانشجویان MD در دانشکده پزشکی IU می توانند از انواع تجربیات بهداشت جهانی بهره مند شوند. با شروع سال اول آموزش، دانشجویان پزشکی دوره ای را می گذرانند که شایستگی فرهنگی آنها را ارتقا می دهد و می توانند به یک گروه علاقه مند دانشجویی که به سلامت جهانی اختصاص دارد بپیوندند. برنامه ‌های تعطیلات تابستانی و بهاری امکان غوطه ‌وری عمیق ‌تر را فراهم می‌ کنند و طیف وسیعی از درس ‌های انتخابی امکان تمرکز تخصصی در جنبه‌ های مختلف سلامت جهانی را فراهم می ‌کنند. دانشجویان پزشکی علاقه مند به سلامت جهانی تشویق می شوند تا در گروه علاقه مندی دانشجویان سلامت جهانی سازمانی تحت رهبری دانشجویان که میزبان جلسات، سخنرانی ها و فعالیت هایی برای شرکت کنندگان است، شرکت کنند. این گروه میزبان ضیافت گرسنگی سالانه برای ایجاد آگاهی و آموزش جامعه در مورد فقر جهانی است.

در جدول زیر شاهد افزایش متقاضیان تحصیل پزشکی در السالوادور هستید:

نرخ افرایش متقاضیان تحصیل پزشکی در السالوادورسال
%52022
%72023
%52024

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه و مشاور شما برای تحصیل پزشکی در السالوادور است.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در السالوادور

در این بخش از مطلب مفتخریم تا در خصوص چندین سوال از تحصیل پزشکی در السالوادور بحث کنیم:

  • آیا السالوادور رشته پزشکی را ارائه می دهد؟ بله این کشور دانشگاه های متعددی دارد که برخی از آن ها دانشجویان بین المللی را برای رشته های پزشکی می پذیرند.
  • چه فرصت های تحصیلی در رشته پزشکی در السالوادور وجود دارد؟ فرصت های تابستانه و بهاره و همچنین موقعیت های دیپلم در کنار لیسانس و ارشد و دکترا وجود دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *