ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به السالوادور

اعزام دانشجو به السالوادور

اعزام دانشجو به السالوادور که کوچک ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین کشور آمریکای مرکزی است مستلزم اخذ ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی است. تقریباً 350 دانشجوی آمریکایی هر سال در خارج از کشور در السالوادور تحصیل می کنند. صنعتی شدن اخیر در السالوادور توجه بیشتری را به این کشور جلب کرده است و آن را به مکانی جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. این کشور با دانشگاه خوب و مناسب برای تحصیل و مطالعه رشته های مختلف به زبان اسپانیایی می تواند یک گزینه خوب و مقرون به صرفه باشد. در این مطلب سعی کرده ایم تا اطلاعات مختصری از تحصیل و اعزام دانشجو به السالوادور به شما ارائه کنیم.

السالوادور کشور کوچکی است که در آمریکای مرکزی واقع شده است و به خاطر زیبایی طبیعی خیره کننده، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. این کشور دارای یک سیستم آموزشی در حال توسعه با تمرکز بر ارائه آموزش با کیفیت به شهروندان خود است. السالوادور دارای طیف وسیعی از موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه ها و مدارس فنی است که مجموعه متنوعی از برنامه ها را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. این کشور تاکید زیادی بر علوم اجتماعی و علوم انسانی دارد و مؤسسات بسیاری در زمینه هایی مانند تاریخ، جامعه شناسی و مردم شناسی تحقیقاتی انجام می دهند. در صورتی که تمایل به مشورت و پرسیدن سوالات خود در مورد تحصیل در السالوادور دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی اعزام دانشجو به السالوادور

جمهوری السالوادور، که در زبان اسپانیایی به معنای «جمهوری ناجی» است، کوچک‌ترین کشور آمریکای مرکزی از نظر مساحت جغرافیایی است که در مجموع 8100 مایل مربع مساحت دارد. این کشور از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با گواتمالا و از شرق با هندوراس همسایه است. در امتداد شرقی ترین لبه کشور، خلیج فونسکا را خواهید دید که به عنوان یک جداکننده بین السالوادور و کشور نیکاراگوئه عمل می کند. پایتخت، بزرگترین شهر و قطب اقتصادی السالوادور سن سالوادور است، در حالی که شهرهای سان میگل و سانتا آنا نیز مراکز مهم تجاری و فرهنگی هستند.

السالوادور با جمعیتی بین 7.1 تا 7.2 میلیون نفر تخمین زده می شود که آن را به پرجمعیت ترین کشور آمریکای مرکزی تبدیل می کند. اکثریت جمعیت را اجداد mestizo تشکیل می دهند. ترکیبی از میراث آمریکایی و اروپایی، که دومی بیشتر اسپانیایی است، اما همچنین آلمانی، فرانسوی، هلندی، ایتالیایی، اسکاتلندی و اروپای مرکزی و شرقی. همچنین اقلیت های قابل توجهی وجود دارند که خود را سفیدپوست (عمدتاً اروپایی و آمریکایی) و بومی آمریکایی معرفی می کنند. بر خلاف دیگر کشورهای آمریکای مرکزی، السالوادور جمعیت آفریقایی قابل مشاهده ای در این کشور باقی نمانده است. زبان رسمی السالوادور اسپانیایی است که اکثریت مردم سالوادور به آن صحبت می کنند و برای مقاصد دولتی، تجاری و آموزشی استفاده می شود.

شرایط اعزام دانشجو به السالوادور

درصد بسیار کمی از جمعیت همچنان به یکی از زبان های بومی بومی صحبت می کنند. به ویژه ناهواتل و مایا. آلمانی، هلندی و فرانسوی به عنوان زبان دوم در بسیاری از مدارس متوسطه خصوصی در کشور تدریس می شوند. اکثریت جمعیت در السالوادور مسیحیت، عمدتاً کاتولیک رومی (53%) یا یکی از فرقه‌های پروتستانی متعدد هستند. مورمونیسم نیز توسط اقلیت قابل توجهی از مردم انجام می شود. اساساً به دلیل کمبود بودجه، سیستم آموزشی عمومی در السالوادور فاقد بسیاری از منابع ضروری است و تعداد کلاس ‌ها در مدارس ابتدایی اغلب می‌تواند از 50 کودک فراتر رود. متأسفانه، این نارسایی ها در نمرات آزمون و نمرات کودکان سالوادور منعکس شده است.

شرایط اعزام دانشجو به السالوادور

مراکز آموزشی خصوصی در السالوادور

آموزش خصوصی و تحصیل در السالوادور از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و والدینی که می توانند فرزندان خود را به مدرسه خصوصی بفرستند از مزایای معلمانی برخوردار می شوند که بسیار آموزش دیده تر، کلاس های کوچکتر و به طور کلی کیفیت آموزشی بالاتری برای فرزندان خود دارند. با این حال، خانواده های کم درآمد باید به سیستم مدارس دولتی تکیه کنند سیستمی که نیاز مبرمی به بهبود دارد. آموزش در السالوادور شامل 7 سال آموزش پایه اجباری است که در مدارس ابتدایی و راهنمایی این کشور تدریس می شود. تحصیلات متوسطه، با گزینه دبیرستان 2 ساله دبیرستانی که عمدتاً بر دانشگاهیان تمرکز می کند و دانش آموزان را برای پذیرش در دانشگاه آماده می کند.

دبیرستان 3 ساله که در آن دانش آموزان آموزش آکادمیک پایه را همراه با آموزش حرفه ای متمرکز دریافت می کنند که آنها را برای ورود به نیروی کار پس از فارغ التحصیلی در یکی از رشته های شغلی متعدد مرتبط با اقتصاد سالوادور آماده می کند. تنها یک دانشگاه دولتی در السالوادور وجود دارد، اما چندین مؤسسه آموزش عالی خصوصی وجود دارد که بسیاری از آنها تحت مالکیت و اداره کلیساهای مختلف در سراسر کشور، به ویژه کلیسای کاتولیک رومی هستند. این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در اکثر رشته های اصلی دانشگاهی همراه با آموزش های تخصصی پیشرفته در زمینه هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، حقوق و مهندسی ارائه می دهند.

در بخش زیر شاهد مزایا تحصیل در السالوادور می باشید:

مزایا تحصیل در السالوادور

دانشگاه های مهم جهت اعزام دانشجو به السالوادور

23 دانشگاه در السالوادور وجود دارد. که برخی از آنها سکولار و برخی دارای تعلقات مذهبی هستند. دوره هنجاری تحصیل در مقطع کارشناسی 4 تا 5 سال است که پس از آن دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز قابل پیگیری است. دانشگاه السالوادور قدیمی ترین موسسه عالی کشور است که در سال 1841 با ابتکار مشترک یک ژنرال و یک کشیش تأسیس شد. مانند بسیاری از کشور، این کشور نیز از دست شورشیان و دیکتاتورها رنج های سختی را متحمل شده است. اخیرا با دولت دست به دست هم داده است و بودجه مجدداً بازگشته است. السالوادور همچنین در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است، به طوری که برخی از دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان انگلیسی و طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

در جدول زیر شاهد رتبه بندی دانشگاه های السالوادور می باشید:

نام دانشگاهرتبه در السالوادور
دانشگاه پانامریکن، السالوادور1
دانشگاه آمریکای مرکزی خوزه سیمون کاناس2
دانشگاه السالوادور3
دانشگاه کاتولیک السالوادور4
دانشگاه فناوری السالوادور5

به طور کلی، سیستم آموزشی السالوادور به دانش آموزان آموزش کاملی ارائه می دهد و آنها را برای مشاغل موفق در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است آماده می کند و در عین حال عدالت اجتماعی و برابری را نیز ترویج می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران و متخصصان با تجربه ای دارد که پاسخگوی سوالات شما در باب اعزام دانشجو به السالوادور هستند.

سوالات رایج در خصوص اعزام دانشجو به السالوادور

در این بخش از مطلب چندین سوال رایج در خصوص اعزام دانشجو به السالوادور را پاسخ داده ایم:

  • مراحل اعزام دانشجو به السالوادور چیست؟ برای مهاجرت تحصیلی به السالوادور باید در مرحله اول یک دانشگاه خوب را انتخاب کنید و سپس نامه پذیرش و ویزای تحصیلی را اخذ کنید.
  • نرخ پذیرش تحصیلی در السالوادور چقدر است؟ برای هر رشته یک نرخ پذیرش تحصیلی است اما به صورت میانگین نرخ پذیرش تحصیلی حدود 40%-50% می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *