مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

بدون شک تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه یکی از گزینه های عالی برای تحصیل این رشته است. ترکیه حرف های زیادی در صنعت پوشاک و مد دارد. تولیدات پوشاک و سایر لوازم مد در ترکیه بسیار زیاد است و این کشور سابقه زیادی در ارائه این محصولات دارد. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های نوین ترکیه نیز دارای برندهای معتبر جهانی و ارائه طراحی های منحصر به فرد است. علاقه مندان به تحصیل این رشته در اطراف ایران می توانند در ترکیه این رشته را تحصیل کنند و از مدرک معتبر بهره مند شوند.

دانشگاه ها و موسسات زیادی در ترکیه ارائه کننده رشته طراحی لباس هستند. هزینه تحصیل در آنها با توجه به اعتبار و دولتی یا خصوصی بودنشان متغیر است و از سالانه 1000$ الی 9000$ (دلار) در سال متغیر است. در ادامه این نگارش ارائه شده از گروه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره این رشته و برنامه های آن بیشتر بدانید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور ترکیه

محصولات به دلیل افزایش رقابت در بازارهای جهان در حال جهانی شدن، هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. مفهوم طراحی لباس جایگاه مهمی در محافل تولید به دست آورده است. صنعت مد مهارت ها و دانش را برای استفاده از آخرین فناوری هایی که می تواند به سرعت تغییر کند و توسعه یابد، به دست آورده است. در این فضا طراحان مد با توانایی و خلاقیت در سازماندهی فرآیند طراحی مورد نیاز هستند. هدف ارائه برنامه طراحی مد و منسوجات در ترکیه تربیت طراحانی است که بتوانند طراحی هایی مطابق با ارزش های زیبایی شناختی و عملکردی داشته باشند، توانایی و دانش ایجاد مد و نام های تجاری را داشته باشند، پیشرفت های فناوری را دنبال کنند و صلاحیت های مورد نیاز مد را داشته باشند.

پروژه های شناسایی شده در همکاری دانشگاه ها و صنعت، دانشجویان را قادر می سازد تا تحصیلات تولید محور را تا فارغ التحصیلی انجام دهند. بدین ترتیب هدف از آموزش طراحان با توانایی ایجاد مد و نام تجاری محقق می شود. در دانشگاه های دولتی ترکیه و همچنین موسسات خصوصی این رشته ارائه می شوند. از جمله آنها:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آتیلیم
2دانشگاه آلتینباش
3دانشگاه بشکنت
4دانشگاه استانبول بیلگی
5دانشگاه هالیک
6دانشگاه گلیشیم استانبول
7دانشگاه مالتپه
8دانشگاه نیشانتاسی
9دانشگاه اوکان استانبول
10دانشگاه طراحی مد ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور ترکیه

تحصیل لیسانس رشته طراحی لباس دانشگاه آتیلیم ترکیه

برنامه طراحی مد و لباس مبتنی بر مفهوم ایجاد برندهای جهانی با دوره های کاربردی و نظری، مطالعات استودیویی و آتلیه ای، دوره های طراحی به کمک کامپیوتر و پروژه هایی است که کل فرآیند از طراحی تا تولید را در بر می گیرد. دروس موجود در برنامه درسی گروه طراحی مد در 4 گروه دروس پایه، تکمیلی، انتخابی حرفه ای و انتخابی دسته بندی می شوند. در طول دوره های کاربردی که در سال دوم شروع می شود، دانشجویان می توانند فرصت تولید طرح ها را داشته باشند و با مطالعات صنعت محور خود را بهبود می بخشند. علاوه بر این، به لطف آموزش طراحی به کمک کامپیوتر، آنها طرح های خود را با بهره گیری از هنر آزمایشگاه های کامپیوتری به محیط الکترونیکی منتقل می کنند.

با بهره مندی از دوره های انتخابی حرفه ای که مطابق با زمینه های تجاری توسعه یافته و به روز شده است، دپارتمان مد و طراحی پارچه به دانشجویان امکان می دهد در زمینه های مورد علاقه خود تخصص پیدا کنند. این برنامه شامل دوره ها و پروژه های نظری و کاربردی در مورد موارد زیر است:

  • طراحی پایه
  • طراحی
  • تکنیک های دوخت
  • دانش الگو
  • رویکردهای هنری و تجربی

پروژه هایی که مطابق با الزامات صنعت انجام می شود به مربیان کمک می کند تا عناصر لازم را که باید در تهیه مجموعه ها برای اهداف خاص مورد توجه قرار گیرند به دانشجویان منتقل کنند. این بخش با بخش خصوصی و سایر دانشگاه ها همکاری می کند. علاوه بر این، نمایش‌ های مد، نمایشگاه ‌ها و سایر فعالیت ‌ها برای کمک به دانشجویان برای ملاقات با شرکت ‌ها و مصرف ‌کنندگان برگزار می ‌شود.

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

فارغ التحصیلان طراحی مد و پارچه عنوان طراحان لباس را کسب می کنند. آنها می توانند به عنوان طراح مد در استودیوها یا کارخانه هایی که بر روی لباس های آماده یا طراحی لباس های سفارشی تمرکز می کنند، استودیو های طراحی یا فیلم، سازمان های دولتی یا خصوصی با تمرکز بر هنرهای نمایشی، واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های نساجی و لباس های آماده، کار کنند. یا واحدهای ذیربط سازمان های دولتی یا خصوصی که طرح تولید می کنند. آنها می توانند استودیوهای طراحی خود را راه اندازی کنند و مجموعه هایی را برای بازارهای داخلی یا بین المللی آماده کنند.

طبق آمارهای برآورد شده میزان حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای طراحان لباس صورت متوسط به میزان 7540TRY (لیر) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 90500TRY (لیر) در سال است. همچنین میزان درآمد طراحان لباس در ترکیه به صورت کلی در بازه 2730TRY الی 16400TRY (لیر) در ماه می باشد.

میزان درآمد طراحان لباس در برخی از شهرهای ترکیه در زیر آمده است:

درآمد طراحان لباس در برخی از شهرهای ترکیه

آکادمی طراحی لباس استانبول ترکیه

آکادمی مد استانبول (İMA) یکی از تحسین ‌شده ‌ترین و بهترین مدارس مد در ترکیه است که آموزش‌ های نوآورانه و مدرن در زمینه مد و تمامی شاخه ‌های مربوطه ارائه می ‌دهد. İMA که در سال 2007 با همکاری اتحادیه اروپا، وزارت اقتصاد و دبیرخانه عمومی انجمن های صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول (İTKİB) تأسیس شد، هدف آموزش متخصصان مد در آینده را دنبال می کند و دارای بینش عمیقی در زمینه مد و طراحی و هنر و همچنین آگاهی از بازارهای جهانی است. از این رو هدف آکادمی معرفی نیروی کار خلاق، مبتکر و آینده نگر در زمینه منسوجات و پوشاک، 2 صنعت محوری در ترکیه است.

  • İMAبا اتخاذ سیستم ها و ساختارهای موفقیت اثبات شده بین المللی، یکی از اعضای بنیاد بین المللی مؤسسه های فناوری مد (IFFTI) است.
  • علاوه بر دانشگاه هنر لندن، شریک استراتژیک آن در دانشگاه ‌ها، İMA با مدارس مد مشهور جهان مانند Polimoda، Institut Français de la Mod و دانشگاه ناتینگهام ترنت همکاری می ‌کند.
  • İMAیک برنامه آموزشی همزمان با این مدارس مد را دنبال می کند و دسترسی دانشجویان به موسسات مد، مارک ها و طراحان بین المللی را فراهم می کند.

این آکادمی با ترکیب محتوای آکادمیک خود با زندگی واقعی، یک موسسه آموزشی انحصاری مد است و زیرساخت نظری برنامه های آموزشی و پروژه های صنعتی کاربردی را با حمایتی که از این بخش دریافت می کند، حفظ می کند. برای تحصیل در ترکیه و می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *