مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل رشته طراحی لباس در ارمنستان

تحصیل رشته طراحی لباس در ارمنستان

تحصیل رشته طراحی لباس در ارمنستان تنها در یک موسسه امکان پذیر است. ارمنستان کشوری در حال توسعه در منطقه قفقاز است. این کشور دانشگاه های کمی برای ارائه رشته های هنری مانند رشته طراحی لباس دارد. این به دلایل مشکلات اقتصادی و همچنین کمبود تولید ملی و رواج صنعت مد در ارمنستان است. آکادمی هنرهای زیبا در ارمنستان تنها موسسه معتبر در این کشور برای تحصیل رشته طراحی لباس در ارمنستان است. البته موسسات و مدارس خصوصی در این کشور وجود دارند که به صورت تخصصی این رشته را کار می کنند اما شناخته شده نیستند. با داشتن علاقه به رشته طراحی لباس در ارمنستان می توانید برند خود را ارائه و آغازگر یک کارآفرینی در این کشور باشید. علاوه بر این رشته در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید رشته های مختلف در ارمنستان و سایر کشورها را بررسی کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور ارمنستان

برنامه طراحی لباس دانشجویان را تشویق می کند تا سبک خلاقانه و بینش هنری خود را توسعه دهند و در عین حال مهارت های فنی، ارتباطی و تحقیقاتی ضروری را به دست آورند. در آموزش ‌های فردی و گروهی و از طریق راهنمایی هنری طراحان مد معتبر بین ‌المللی در راس بخش، دانشجویان پتانسیل حیاتی مد را بین مادی و فیزیکی بودن و مفهوم کشف می‌ کنند. موضوع اصلی هنری بر توسعه یک چشم انداز طراحی جامع با کاوش در دانش مد سنتی در گفتگو با میراث فرهنگی جهانی و آگاهی از انتخاب های طراحی پایدار متمرکز است. برنامه طراحی مد یک دوره آموزشی است که عمدتاً مبتنی بر استودیو است و بر خود یابی خلاقانه تأکید دارد که ریشه در یک عمل تحقیقاتی گسترده دارد که توسط آموزش مفهومی و راهنمایی های فنی برای دستیابی به اهداف طراحی پشتیبانی می شود.

با امکان تخصص در لباس های زنانه، مردانه یا مد کودکان، دانشجویان به دانش فنی مهارت ها و تکنیک های تخصصی مورد نیاز برای تبدیل ایده های خود به نتایج طراحی شده مجهز می شوند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته طراحی لباس در ارمنستان آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1آکادمی ملی هنرهای زیبا ارمنستان

تحصیل رشته طراحی لباس در آکادمی هنرهای زیبا ارمنستان

از سال 1996، آکادمی ملی هنرهای زیبای ارمنستان (NAFA) در دوره نسبتاً کوتاه خود، سهم قابل توجهی در توسعه طراحی در ارمنستان داشته است. NAFA در حال حاضر تبدیل به یک موسسه آموزشی منحصر به فرد و رقابتی شده است که جایگاه ویژه خود را در بین موسسات معتبر بین المللی دارد. این آکادمی مانند یک خانواده بزرگ و مهربان است که در آن حسن نیت، عشق و احترام متقابل وجود دارد. مطالعات، به ویژه با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در طول دوره تحصیلی، به دانشجویان فرصت هایی داده می شود تا در اجرای برنامه های سودمند متقابل، سازماندهی نمایشگاه ها و نمایش های مد و همچنین بسیاری از موارد دیگر همکاری کنند.

در این آکادمی، به ویژه گام ‌های اولیه و ایده ‌های دانشجویان تشویق می‌ شود، و همچنین به آنها کمک می‌ شود تا این ایده ‌ها را به واقعیت تبدیل کنند. فارغ التحصیلان با مشکلی در استخدام مواجه نیستند و برخی حتی بخشی از کارکنان و اساتید مجرب را تشکیل می دهند. در سال 2008، NAFA و مؤسسه آموزشی Mod-Art در پاریس توافق نامه همکاری امضا کردند که به دانشجویان و اساتید فرصت تبادل و بازدید متقابل را می دهد. با کسب ویزای دانشجویی ارمنستان تحصیل در این آکادمی برای دانشجویان خارجی فراهم است.

تحصیل رشته طراحی لباس در آکادمی هنرهای زیبا ارمنستان

برنامه های طراحی آکادمی هنرهای زیبا ارمنستان

آکادمی ملی هنرهای زیبا متخصصان بسیار ماهر طراحی را در گروه های زیر آماده می کند:

  • طراحی لباس و مد
  • طراحی داخلی و خارجی
  • طراحی گرافیک
  • طراحی دکوراتیو

متقاضیان در امتحانات موضوعات زیر شرکت می کنند:

  • طراحی
  • رنگ آمیزی
  • مبانی ترکیب

آکادمی دانشجویانی را می پذیرد که در مقطع متوسطه تحصیل کرده باشند. دانشجویان به مدت 4 سال در مقطع لیسانس و 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند و دیپلم دولتی به آنها داده می شود. این آکادمی همچنین دارای یک کالج است که شهروندانی با تحصیلات 9 ساله و محل تحصیل آنها به مدت 3 سال می پذیرد. آکادمی همچنین دارای دوره هایی است که به متقاضیان امکان انتخاب مدت زمان، گروه موضوعات و استاد را می دهد. به فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره گواهینامه داده می شود. آکادمی یک بخش مقدماتی دارد. دانشجویان پس از گذراندن دوره های مقدماتی و قبولی در امتحانات، در سال اول تحصیل در ارمنستان پذیرفته می شوند.

درآمد طراحان لباس در ارمنستان

پس از تحصیل رشته طراحی لباس فرصت های شغلی برای کار در این بخش در تولیدی ها، برندها و حتی صنعت فیلم و تلویزیون برقرار است. میزان حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای طراحان لباس در این کشور به میزان 638000AMD (درام ارمنستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 7.6 میلیون AMD (درام ارمنستان) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار طراحین لباس در ارمنستان در حدود 231000AMD (درام ارمنستان) و در بیشترین حالت 1.3 میلیون AMD (درام ارمنستان) است.

در نمودار زیر میزان درآمد مشاغل در صنعت مد و طراحی در ارمنستان آمده است:

درآمد مشاغل در صنعت مد و طراحی در ارمنستان

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس در ارمنستان

همانطور که گفته شد آکادمی ملی هنرهای زیبا در ارمنستان تنها مرجع رسمی برای دریافت مدرک در رشته طراحی لباس در ارمنستان است. اطلاعاتی چند از این آکادمی در زیر آمده است:

  • آکادمی ملی علوم (NAFA) در سال 1996 تاسیس شد و متخصص در طراحی لباس است.
  • این آکادمی در سال 2002 گواهینامه دولتی دریافت کرد.
  • آکادمی دارای یک کالج با همان رشته ها است.
  • تعدادی از فارغ التحصیلان آکادمی عضو اتحادیه طراحان ارمنستان و انجمن بین المللی طراحان هستند.
  • آکادمی در طول سال های گذشته نزدیک به 200 نمایشگاه، فشن شو و مسابقه شرکت داشته و برگزار کرده است که 70 مورد آن ملی و بین المللی بوده است.
  • آکادمی و دانشجویان آن بالاترین دیپلم، مدال و همچنین گواهینامه ها، تشکر نامه ها و جوایز مسابقات دولتی و بین المللی را دریافت کرده اند.
  • آکادمی دارای یک شورای علمی دانشجویی است که فعالانه در زندگی جامعه دانشگاهی شرکت می کند.
  • این آکادمی به طور مکرر مسابقات، نمایشگاه ها، مناظره ها، تهیه گزارش های علمی و غیره را برگزار می کند.

اطلاعاتی از این دست برای مهاجرت به ارمنستان و سایر کشورهای جهان را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *