مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل دکترا در آرژانتین

تحصیل دکترا در آرژانتین

تحصیل دکترا در آرژانتین علاوه بر کیفیت بالا، با کمترین هزینه ها همراه است. دانشگاه های این کشور مقصدی خوب برای مقطع دکتری هستند. اگر شما هم به فکر تحصیلات تکمیلی هستید، با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار می توانید دریابید که آرژانتین یک مقصد عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود و در بین کشورهای آمریکای جنوبی، این کشور کم هزینه ترین مقصد دانشجویی است. علاوه بر این، دانشگاه های آرژانتین دارای سطح و کیفیت آموزشی بسیار بالا هستند که موجب جذب دانشجویان بی شماری از اروپا و آسیا می شوند.

شرایط تحصیل دکترا در آرژانتین در سال 2023

از دهه 1980، برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین تکثیر یافته و شامل مقاطع کارشناسی ارشد به همراه مقاطع دکترا می شود. تعداد زیادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور آرژانتین پس از اتمام این دوره تحصیلی به فکر تحصیل دکترا در آرژانتین هستند. در واقع، آرژانتین یکی از محبوب ترین کشورها در آمریکای جنوبی است که شهرت فزاینده ای در تحصیلات دانشگاهی دارد. پایتخت پر جنب و جوش آن بوئنوس آیرس که به آن پاریس آمریکای جنوبی گفته می شود، انتخاب مورد علاقه اکثر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در آرژانتین است. همچنین در سایر شهرهای این کشور مانند La Plata و Cordoba نیز گزینه های عالی دیگری برای تحصیل وجود دارد.

بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل دکترا عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در رتبه بندی QSسال تاسیس
دانشگاه بوئنوس آیرس1981821
دانشگاه آسترال2871979
دانشگاه کوردوبا1501613

اگرچه گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در آرژانتین ممکن است سالها طول بکشد، اما برنامه های تحصیلی در زمینه های مختلف و مختلفی وجود دارد تا دانشجویان در زمینه های مورد علاقه و مطابق با اهداف خود مشغول به تحصیل در دانشگاه های آرژانتین شوند. برای ورود به برنامه های تحصیل دکترا در آرژانتین دانشجویان بین المللی حتما باید تسلط کامل بر زبان اسپانیایی داشته باشند. در دانشگاه های این کشور 95% برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند در مقطع کارشناسی ارشد در دسترس هستند و برای تحصیل دکترا و همچنین کارشناسی ارشد در آرژانتین دانشجویان باید زبان اسپانیایی را بلد باشند.

هزینه های تحصیل دکترا در دانشگاه های آرژانتین

کشور آرژانتین مقصدی مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل در زمینه های مختلف به شمار می رود. همانطور که در سایر مقالات ذکر شده است، تحصیل به زبان اسپانیایی در آرژانتین برای تمام دانشجویان تقریبا رایگان است. اما باید به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین متفاوت می باشد و دانشجویان حتما باید قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور با مراجعه به وب سایت دانشگاه و یا تماس با دانشگاه مورد نظر خود از هزینه های تحصیل در رشته مربوطه اطلاعات کافی کسب کنند. ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در آرژانتین نیاز به داشتن اطلاعات کافی از دانشگاه های این کشور دارد.

تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی شناخته شده اند و به دلیل ارائه برنامه های با کیفیت بالا و همچنین با هزینه های ناچیز، محبوبیت زیادی بین دانشجویان و داوطلبان بین المللی دارند. برای تحصیل به زبان اسپانیایی در مقطع دکترا در بهترین دانشگاه های کشور آرژانتین دانشجویان فقط باید برخی از هزینه های جانبی که شامل هزینه های خوراک، اسکان و غیره می شود را در نظر بگیرند. این هزینه ها برای دانشجویان مختلف با توجه به عادات آنها از 176.000ARS تا 360.000ARS (پزوی آرژانتین) متفاوت می باشد. شایان ذکر است که دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در آرژانتین که دارای قوانین و شرایط خاص است، هزینه های دانشجویی خود را در این کشور کاهش دهند.

هزینه های تحصیل دکترا در دانشگاه های آرژانتین

رشته های تحصیل دکترا در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین در مقطع دکترا به طور کلی مطالعاتی بر پایه تحقیقات است که بیشتر منجر به اعطای مدرک دکترای فلسفه، دکترای علوم، دکترای پزشکی و دکترای حقوق می شود. ثبت نام در دوره های تحصیل دکترا در آرژانتین برای داوطلبانی که دارای مدرک Licentiate یا مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی یا کارشناسی ارشد در یک زمینه مرتبط با تحصیل هستند، در دسترس است. رشته های تحصیلی دکترا بیشتر مربوط به یکی از 5 حوزه دانش است.

این 5 حوزه عبارتند از:

  1. علوم کاربردی
  2. علوم پایه
  3. علوم بهداشتی
  4. علوم انسانی
  5. علوم اجتماعی

تحصیلات دکترا ارائه شده توسط دانشگاه های آرژانتین شامل چندین رشته است و دارای اعتبار ملی و بین المللی مدارک اعطا شده است. مقررات دانشگاهی درباره تحصیل دکترا در آرژانتین و رشته های آن مشخص می کنند که تمام دوره های تحصیلات تکمیلی باید توسط کمیسیون ملی ارزیابی و اعتبار دانشگاه مورد تأیید قرار گیرند. این نهاد به عنوان یک نهاد عمومی و غیرمتمرکز فعالیت می کند که تحت صلاحیت اداره آموزش، علوم و فناوری کار می کند. این فرآیند ارزیابی و اعتباربخشی را برای همه برنامه های دکترا مدیریت می کند و مسئولیت ارزیابی نهادی همه این برنامه ها را در سطح ملی دارد. برنامه های تحصیلات تکمیلی، از جمله دکترا، استانداردهایی را برای هر ساختار ارائه شده توسط وزارت علوم و فناوری، همراه با شورای دانشگاه ها تعیین می کنند.

علاوه بر این، ارزیابی های خارجی برنامه های تحصیل دکترا در آرژانتین توسط کمیسیون ملی ارزیابی و اعتبار دانشگاه یا اشخاص خصوصی ایجاد شده برای این منظور، همراه با مشارکت همسالان دانشگاهی انجام می شود. موسسات آموزش عالی آرژانتین در بسیاری از دوره های تحصیل خود توسط موسسات بین المللی اعتبار بیشتری کسب می کنند.

دلایل تحصیل در آرژانتین

آنچه موجب دانشجویان بین المللی را مجبور به مهاجرت تحصیلی به آرژانتین برای تحصیل برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا می کند، مقرون به صرفه بودن این کشور، تحصیلات عالی و تنوع دروس، فرصت یادگیری زبان اسپانیایی (دومین زبان گفتاری جهان) و طبیعت زیبایی است. آرژانتین آموزش خوبی را ارائه می دهد که هزینه بالایی ندارد. دانشجویان بین المللی دریافتند که تحصیل در آرژانتین در مقایسه با ایالات متحده یا اروپا نسبتاً مقرون به صرفه است. در دانشگاه های دولتی این کشور، دانشجویان شهریه را پرداخت نمی کنند. آرژانتین به سیستم آموزشی خود افتخار می کند. آرژانتینی ها یکی از بالاترین نرخ سواد در جهان را دارند. همچنین دانشگاه های آرژانتین درخشان ترین ذهن های جهان را در علم و هنر آموزش داده اند. تمام این مزایا موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی به آرژانتین شده اند.

در نمودار زیر به رشد جمعیت دانشچویان بین المللی در آرژانتین اشاره شده است:

جمعیت دانشچویان بین المللی در آرژانتین

اینها گواه برنامه های درسی شایسته ارائه شده توسط موسسات یادگیری در آرژانتین است. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند دوره های مختلفی را برای تطبیق با تمام زمینه های مورد علاقه پیدا کنند. امکانات یادگیری در آرژانتین به تعهد خود برای ارائه بهترین آموزش جامع، نظری و عملی برای دانشجویان وفادار می مانند. اگر قصد دارید اطلاعات کامل درباره دانشگاه های کشور آرژانتین و یا سایر کشورهای دنیا کسب کنید می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *