مهاجرت تحصیلی آرژانتین

کار دانشجویی در آرژانتین

شرایط کار دانشجویی در آرژانتین

دانشجویانی که برای تحصیل مهاجرت میکنند، میتوانند با کار دانشجویی در آرژانتین تجربه لازم را بدست بیاورند و همچنین کمی از هزینه های زندگی را پوشش دهند. البته یافتن کار در آرژانتین به عنوان یک فرد خارجی آنچنان راحت نیست و تسلط به زبان اسپانیایی برای کار در این کشور ضروری است. دانشجویان برای کار دانشجویی در آرژانتین نیاز به مجوز خاصی ندارند اما نمی توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار بیابند و فقط به صورت پاره وقت در طول تحصیل و یا تمام وقت فقط در طول تعطیلات می توانند کار کنند. با این حال به صورت کلی هزینه زندگی و تحصیل در آرژانتین پایین و مقرون به صرفه است به همین دلیل بسیاری آرژانتین را برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش کار دانشجویی در آرژانتین را بررسی می کنند.

شرایط کار دانشجویی در آرژانتین

شهرهای بزرگ و مهم کشور آرژانتین مانند بوینس آیرس (Buenos Aires)، کوردوبا (Cordoba) و مندوزا (Mendoza) از جمله شهرهای دانشجویی کشور آرژانتین است و دانشجویان بین المللی به این شهرها مهاجرت می کنند. ضمن اینکه یافتن کار دانشجویی با توجه به جمعیت و بازار کار وسیع تر در این شهرها راحت تر می باشد. شرایط کار دانشجویی در آرژانتین به صورت نیمه وقت و حدود 10 الی 25 ساعت در هفته است که دانشجویان می توانند به صورت آزاد یا استخدام نیمه وقت در کشور آرژانتین در طول تحصیل مشغول به کار شوند.

البته کارفرمایان در آرژانتین سعی بر استخدام افراد محلی دارند و کم تر به افراد خارجی جهت کار فرصت می دهند. تسلط به زبان اسپانیایی و همچنین انگلیسی همزمان می تواند ویژگی مناسبی برای یافتن کار دانشجویی در آرژانتین باشد. در هر صورت نرخ بیکاری در آرژانتین همانطور که در نمودار می بینید پایین نیست و کاریابی سخت است. این نمودار به قرار زیر است:

مزایا و معایب کار دانشجویی در آرژانتین

مسلما کار دانشجویی در آرژانتین دارای مزایا و معایبی است. به عنوان مثال با کار دانشجویی در آرژانتین دانشجویان می توانند کسب تجربه کنند و با محیط کاری و نوع کار مربوط به تحصیل خود آشنا شوند و پس از تحصیل در این کشور بتوانند اقامت پس از تحصیل در آرژانتین را با یافتن کار در آرژانتین کسب کنند. در اینجا به صورت خلاصه مزایا و معایب کار دانشجویی در آرژانتین را ذکر کرده ایم:

مزایامعایب
افزایش تجربه کار در آرژانتینسختی یافتن کار
آشنایی با فرهنگ کار و محیط کاری در آرژانتینزبان اسپانیایی زبان اصلی کار در آرژانتین
پوشش برخی از هزینه هامحدودیت زمانی برای کار
آشنایی و معروفی خود با کارفرمایانامکان لطمه به تحصیل و نتایج تحصیلی
کسب مهارت در طول تحصیل
کار تمام وقت در تعطیلات

درباره کار دانشجویی در آرژانتین

با توجه به وسعت کشور آرژانتین، جای تعجب نیست که امکانات زیادی برای کار و کسب تجربه در زمینه های مختلف در این کشور وجود دارد با این حال یافتن کار در آرژانتین راحت نیست و نیاز به تلاش بسیار برای یافتن کار مناسب دارد. شهر بوینس آیرس پایتخت این کشور بهترین بازار کار و فرصت های شغلی را به دانشجویان و جویندگان کار در آرژانتین ارائه می دهد با این حال بسیار رقابتی است. هیچ محدودیتی یا سهمیه ای برای اشتغال بیگانگان در آرژانتین وجود ندارد در حالی که آنها بایستی به مقررات مهاجرتی پایبند باشند. یکی از گزینه کار دانشجویی در آرژانتین کار در خانه و از راه دور است. در واقع، بسیاری از افراد می توانند در خانه با استفاده از لپ تاپ در برخی از شرکت های فناوری کار کنند.

همچنین دانشجویان می توانند به صورت فریلنسر نیز در خانه کار کنند. علاوه بر این تدریس نیز یکی از گزینه های پیش رو برای دانشجویان در آرژانتین است البته نباید انتظار درآمد بالایی از این کار داشته باشند. کارورزی نیز یکی دیگر از روش های کاریابی و سرمایه گذاری برای کار در آرژانتین در آینده است. دانشجویان همچنین می توانند در بخش های محیط زیستی و باستان شناسی در پارک های ملی این کشور و موسسات در این باره به کسب تجربه بپردازند و یا کار پیدا کنند. علاوه بر این فرصت کار دانشجویی در آرژانتین نیز در خود دانشگاه محل تحصیل می تواند گزینه ای دیگر باشد و دانشجویان با کار موقت در بخش های مختلف دانشگاه مشغول به کار موقت شوند.

قوانین کار دانشجویی در آرژانتین

صنایع محبوب برای کار در آرژانتین

دانشجویان چه در طول تحصیل در آرژانتین و چه پس از اتمام تحصیل می توانند در صنایع زیر که در آرژانتین جای رشد دارد و می توان فرصت های کاری مناسب پیدا کرد مشغول به کار شوند.

  • محیط زیست: چشم انداز باورنکردنی آرژانتین فرصت هایی را در سراسر کشور فراهم می کند که بر پایداری و بهبود اکوسیستم های خاص تمرکز دارند. هم جمعیت و هم رشد صنعتی به مشکلات شناخته شده کیفیت آب و کیفیت هوا می افزاید. به طور کلی، این دو در کنار آن، تخریب خاک و جنگل زدایی مهمترین موضوعاتی است که سازمانهای غیر دولتی به دنبال حل آن هستند. وفور کارهای محیط زیستی در منطقه پاتاگونیای جنوبی واقع شده است همچنین در مناطق ساحلی و دیگر قسمت ها فرصت های شغلی در این زمینه وجود دارد.
  • مراقبت های بهداشتی: مراقبت های بهداشتی در آرژانتین با نگاه اول به شیوه های معمول آرژانتین و همچنین درک سیستم مراقبت های بهداشتی در یک کشور در حال توسعه و چالش هایی که با این امر همراه است به کارجویان فرصت های شغلی می دهد. هر دو نقش کلینیکی و تحقیقاتی در بیمارستانهای خصوصی و دولتی و همچنین کلینیکهای مراقبت خصوصی برای کار و کارورزی برای دانشجویان رشته های پزشکی موجود می باشد.
  • فناوری: یکی دیگر از بخش هایی که همواره با رشد علم و تکنولوژی به آن پرداخته می شود و دارای اهمیت است زمینه فناوری است. در آرژانتین نیز دانشجویان می توانند در بخش فناوری و تکنولوژی در شهرهای بزرگ این کشور به خصوص بوینس آیرس فرصت های شغلی مناسبی پیدا کنند.
  • گردشگری و توریسم: آرژانتین دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله منطقه پاتاگونیاست لذا بخش گردشگری و توریسم نیز فرصت های شغلی خوبی را در مناطق گردشگری این کشور به خصوص برای انگلیسی زبانان پدید می آورد.

کار تدریس در آرژانتین

زبان انگلیسی زبان دوم و مورد نیاز در آرژانتین است لذا با تسلط بر این زبان دانشجویان خارجی می توانند کار تدریس زبان را به عنوان یک کار دانشجویی در طول تحصیل داشته باشند. برای یافتن فرصت شغلی در این باب دانشجویان می توانند از همان دانشگاه محل تحصیل تبلیغات برای تدریس را آغاز کنند. علاوه بر این با استفاده از سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی در این کشور به دنبال فرصت کار دانشجویی برای تدریس در این کشور در طول تحصیل خود باشند. همچنین استخدام در موسسات زبان نیز گزینه دیگر است که البته نیاز به وقت بیشتر می باشد و می توان گزینه ای مناسب برای تعطیلات تابستانی باشد. جهت تدریس زبان داشتن مدرک معتبر زبان و داشتن یک گواهینامه و تجربه TEFL منجر به موقعیت های با درآمد بهتر می شود.

همانطور که مشاهده کردید با کار دانشجویی در این کشور می توانید کسب تجربه کنید و با فرهنگ و محیط کار در این کشور آشنا شوید. اما به طور کلی نباید انتظار داشته باشید که با کار دانشجویی بتوانید هزینه زندگی در آرژانتین را تامین کنید چرا که ممکن است اصلا نتوانید کار مناسب را در این کشور بیابید لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند که ریسک نکنید و برای مدت زمان تحصیل در آرژانتین بودجه کافی را داشته باشید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *