مهاجرت تحصیلی در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان راهی کم هزینه برای تبدیل شدن به یک دندانپزشکی حرفه ای است. در این نگارش به شرایط تحصیل می پردازیم. برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی کشور صربستان، دانشجویان و متقاضیان بین المللی حتما باید اطلاعات کافی از شرایط تحصیل و هزینه های تحصیل دندانپزشکی در صربستان داشته باشند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان به بررسی کامل تحصیل دندانپزشکی در صربستان بپردازند.

موضوعات اصلی این نوشتار عبارتند از:

  • معرفی رشته دندانپزشکی
  • هزینه و شرایط تحصیل دندانپزشکی در صربستان
  • شرایط کار دندانپزشکان در صربستان

بررسی تحصیل دندانپزشکی

هر ساله دندانپزشکان به میلیون ها انسان کمک می کنند لبخند بزنند. به عنوان دانشجوی دندانپزشکی، متقاضیان یاد می گیرند که چگونه سلامت دهان افراد را تشخیص داده، حفظ کنند و بهبود بخشند. دانشجویان دندانپزشکی همچنین می توانند دندانپزشکی زیبایی را یاد بگیرند و به افراد کمک کنند با جراحی زیبایی دهان، لثه ها و دندان های خود احساس اطمینان و جذابیت بیشتری داشته باشند. قبل از اینکه افراد یک دندانپزشک مجرب باشند، ترکیبی از دانش پزشکی، علمی، مهارت های ارتباطی و بسیاری از رشته های دیگر را یاد خواهند گرفت و از آنها استفاده خواهند کرد. دستاوردی که به طور معمول 5 سال یا بیشتر طول می کشد.

به طور کلی، کار در صربستان به عنوان دندانپزشک نیاز به سطح تحصیلات و مهارت های بالینی بالا دارد. اکثر دانشجویان می توانند با اخذ مدرک کارشناسی دندانپزشکی یا معادل آن در صربستان مشغول به کار شوند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در صربستان در سال 2023

دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی کشور صربستان برنامه های تحصیلی 5 ساله دندانپزشکی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی و زبان صربی تدریس می شوند. برنامه های مطالعه و تحصیل دندانپزشکی در صربستان شامل تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های دندانپزشکی، دهان و فک و صورت و همچنین درمان ناهنجاری دندان ها و فک ها می باشد و براساس آیین نامه صدور مجوز برای دندانپزشکان انجام می شود.

برنامه های درسی طی 2 سال اول دانشکده های دندانپزشکی و پزشکی صربستان تقریبا یکسان هستند و دانشجویان باید دوره های علوم زیست پزشکی مانند آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی و آسیب شناسی را بگذرانند. در طی 2 سال دوم، دانشجویان رشته دندانپزشکی بر فعالیت ها و تمرین های بالینی، تشخیص و درمان بیماری های دهان تمرکز می کنند. بسیاری از دندانپزشکان بعد از کسب مدرک کارشناسی و دندانپزشکی (6 سال) تصمیم به ادامه تحصیل می گیرند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در صربستان در سال 2020

هزینه تحصیل دندانپزشکی در صربستان

همانطور که می دانید، دانشجویان می توانند با کسب بورسیه تحصیلی در صربستان هزینه های تحصیل خود را به کمترین میزان ممکن برسانند. اما بهتر است در نظر داشته باشید که به طور معمول، هزینه های تحصیل در صربستان از اکثر کشورهای اروپایی بسیار ارزانتر می باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور صربستان از 5000€ تا 7000€ (یورو) در سال می باشد و این کشور به عنوان یکی از ارزانترین مقاصد تحصیلی به شمار می رود.

مقایسه هزینه تحصیل دندانپزشکی در صربستان با کشورهای دیگر به شرح زیر است:

نام کشورهزینه تحصیل دندانپزشکی به € (یورو)مدت زمان تحصیلزبان تحصیل
اسلواکی110006انگلیسی
رومانی60006انگلیسی و فرانسوی
صربستان55006انگلیسی
مجارستان170005انگلیسی
اتریش220006آلمانی

شرایط کار دندانپزشکان در صربستان

وقتی صحبت از سلامت دهان و دندان ما می شود، دندانپزشکان مهمترین متخصصان مراقبت های بهداشتی و درمانی در این زمینه به شمار می روند. آنها نقش مهمی در کمک به ما در حفظ بهداشت دهان و دندان، جلوگیری از بیماری لثه و به دست آوردن لبخند دارند. مانند سایر نقش ها در بخش پزشکی، دندانپزشکان به طور فزاینده تقاضا می شوند. چه شما به دنبال تبدیل شدن به یک متخصص بهداشت، جراح دهان و دندان و یا ارتودنسی باشید، از شما خواسته می شود که مدرک کارشناسی دندانپزشکی را کسب کنید تا با توجه به شرایط کاریابی در صربستان، موفق به یافتن شغل مناسب در این کشور شوید.

شرایط کار دندانپزشکان در صربستان به شرح زیر است:

آیتمتوضیحات
ساعات کاری32 تا 40 ساعت در هفته
متوسط درآمد ماهیانه€2650 (یورو)
الزامات تحصیلیمدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دندانپزشکی
الزامات و ویژگی های شخصیتوانایی ارتباط با بیماران
آموزش و مطلع سازی بیماران و همراهان آنها
آموزش همکاران و مدیریت بخش

برخی از مهمترین وظایف و مسئولیت های دندانپزشکان در صربستان عبارتند از:

  • معاینه، تشخیص و درمان بیماری های دهان
  • کار با کارمندان بالینی کنید برای درمان با کیفیت بیماران
  • آموزش به بیماران در زمینه مراقبت های پیشگیرانه از دندان و مراقبت از سلامت دهان و دندان
  • درمان ناهنجاری های دندان، صدمات لثه و سایر ناهنجاری های دهان
  • انجام پرتونگاری و استفاده از تجهیزات تشخیصی به طور مؤثر برای معاینه دندان ها و لثه ها
  • اطمینان حاصل کردن از امنیت و نظم در محل کار
  • دنبال کردن روش های استاندارد دندانپزشکی و رعایت خط مشی شرکت
  • ارزیابی سلامت دندان بیمار و تجویز داروها

به طور کلی، تجربه کاری تاثیر چشمگیری بر میزان درآمد دندانپزشکان در صربستان دارد. در نمودار زیر به رشد حقوق ماهیانه کار در صربستان دندان پزشکان بر اساس تجربه کاری اشاره شده است:

حقوق ماهیانه کار دندانپزشکان در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان در دانشگاه بلگراد

یکی از بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته دندانپزشکی، دانشگاه بلگراد می باشد. دانشگاه دندانپزشکی در بلگراد واقع در صربستان یک دانشگاه در شهر بلگراد است که طیف گسترده ای از دوره های دانشگاهی را به زبان صربی، از جمله تمرین تخصصی در شبکه ای از بیمارستان ها، مؤسسات و کلینیک های پزشکی ارائه می دهد. دانشکده دندانپزشکی بلگراد یک برنامه 6 ساله را ارائه می دهد که منجر به درجه MD برای دانشجویان بین المللی می شود. این مطالعات در محوطه مدرسه و همچنین امکانات آموزشی در بلگراد انجام می شود. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بلگراد صربستان 6 سال و شهریه سالانه آن تقریبا €5700 (یورو) است.

متقاضیانی که مایل به اخذ مدرک دندانپزشکی یا پزشکی در دانشگاه دندانپزشکی در بلگراد صربستان هستند باید با موفقیت در آزمون انتخاب چندگانه پذیرش خود در زمینه شیمی و زیست شناسی شرکت کنند که براساس آن دانشجویان به طور کامل برای موفقیت آماده می شوند. تا 100% موفقیت کسب کنند. دانشگاه دندانپزشکی بلگراد صربستان مسئولیت اسکان دانشجویان در اولین مراحل خود را بر عهده دارد.

محبوب ترین برنامه ها برای تحصیل دندانپزشکی در صربستان

اتباع خارجی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در صربستان هستند، می توانند در محبوب ترین برنامه های این رشته تحصیلی در صربستان مشغول به تحصیل شوند. یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب کشور صربستان از سوی اتباع خارجی، وجود برنامه های متنوع در رتبه دندانپزشکی می باشد. یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیل دندانپزشکی در صربستان، دوره ارتودنسی می باشد. زیرا این دوره مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام ارتودنسی را به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد. علاوه بر این دانشجویان در این دوره، یک رویکرد انتقادی و مبتنی بر شواهد را برای این تخصص و دندانپزشکی بالینی عمومی ایجاد خواهند کرد. در نهایت اینکه تمرکز بر مهارت های تحقیقاتی در برنامه ارتودنسی، به دانشجویان اعتماد به نفس کامل برای تکمیل برنامه های تحقیقاتی بالینی یا آزمایشگاهی آینده را می دهد.

برای اینکه بیشتر با برنامه های محبوب در تحصیل دندانپزشکی در صربستان آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

محبوب ترین برنامه های تحصیل دندانپزشکی در صربستانطول دورهتوضیحات
ریشه دندان36 ماهاین برنامه در صربستان که در پاسخ به تقاضای بی سابقه متخصصان ریشه دندان ارائه شده است، برای دندانپزشکانی طراحی شده است که قصد دارند توانایی خود را عین کسب مهارت های پیشرفته گسترش دهند.
پروتز های دندانی24 ماهمتقاضیان با انتخاب این برنامه فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیص بیمار را به دست خواهند آورد. همچننی این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا برنامه های درمانی پیچیده ای را تدوین کنند.
جراحی دهان، فک و صورت12 ماههدانشجویان در این دوره، امکان مشاهده طیف وسیعی از جراحی ها از جمله ترومای صورت، ایمپلنت و ترمیمی، غدد بزاقی و جراحی اتوگناتیک را آموزش می بینند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین برنامه در تحصیل دندانپزشکی در صربستان را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

تحصیل دندانپزشکی در صربستان را از دیدگاه دانشجویان بین المللیهموطنان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات گسترده ای از شرایط و هزینه های تحصیل در بهترین کشورهای دنیا کسب کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در صربستان

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در صربستان پاسخ دهیم. مهمترین این سوالات عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در صربستان چگونه است؟ شرایط پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در صربستان، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده است. زیرا از دانشگاه های صربستان از الزامات پیچیده در این حوزه پیروی نمی کنند.
  • زبان تحصیل دندانپزشکی در صربستان چگونه است؟ در خصوص زبان تحصیل دندانپزشکی در صربستان نگران نباشد، زیرا اغلب دانشگاه های دندانپزشکی این کشور به زبان انگلیسی به تدریس این رشته می پردازند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *