مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

دانشجویانی که تمایل به تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را دارند بایستی بدانند در این کشور 7 دانشگاه دندانپزشکی قرار دارد که رتبه ای عالی دارند. شایان ذکر است که این 7 دانشگاه در مجموع 350 دانشگاه برتر در جهان قرار دارد. این کشور در قاره اروپا قرار گرفته و به قلب اروپا مشهور است. از لحاظ آموزشی به اندازه‌ ای قدرتمند است که مرکز شبکه‌ های بین ‌المللی در جهان است. بروکسل پایتخت این کشور بوده و دانشگاه وریچ بروکسل از معتبرترین دانشگاه‌ های این کشور است.

در میان رشته های پزشکی رشته دندانپزشکی و داروسازی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. موارد ذکر شده می ‌تواند انگیزه خوبی برای دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در بلژیک باشد. چرا که از لحاظ شرایط شغلی و زندگی، از با کیفیت ‌ترین کشورها در سال 2023 به شمار می‌ رود. در ادامه مقاله که از سوی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به بررسی این موضوع می ‌پردازیم.

  • شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک چگونه می باشد؟

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در سال 2023

هر دانشجویی جهت تحصیل در خارج از کشور، به اولین موضوعی که می‌ اندیشد مخارج زندگی در کشور مورد نظرش است. در همین راستا متقاضی به هزینه ‌های دانشجویی خود نیز فکر می ‌کند. این 2 موضوع اساسی اهمیت ویژه‌ ای دارد که بایستی بررسی گردد. همان‌ طور که در دانشگاه ‌های دیگر جهان بورسیه تحصیلی به دانشجوها تعلق می‌ گیرد، این کشور نیز این قانون را دارد. به طوری که این بورسیه ‌های تحصیلی می ‌تواند مقدار زیادی از مبالغ هزینه‌ های تحصیلی را تحت پوشش قرار دهد. این بورسیه ها به دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز تعلق می ‌گیرد.

همچنین دانشجویان این کشور در دانشگاه‌ های بلژیک به طور آزادانه مجاز به تغییر رشته تحصیلی هستند. آنها به طور هم زمان می ‌توانند در کلاس‌ های آموزشی سایر رشته ‌ها شرکت نمایند. این شرایط استثنایی و اختیارات در دانشگاه‌ های این کشور، موجب جذب تعداد دانشجویان بیشتری در دانشگاه‌ های این کشور می ‌گردد.

مزیت‌ های ادامه تحصیل در بلژیک به شرح ذیل است:

  • هزینه کمتر
  • امکانات رفاهی بسیار مناسب
  • کیفیت زندگی بالاتر
  • امکان سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن
  • استانداردهای بالای زندگی
  • تخفیف های ویژه برای دانشجویان
  • مهاجرپذیر بودن این کشور
  • امکانات تحصیلی بالا در دانشگاه ها
  • ارتباط علمی دانشگاه های بلژیک با سایر دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • اعطاء بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز

درک کلی از تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک، به طور کلی با آشنایی با ساختار پیچیده ای از علوم پزشکی و دندانپزشکی همراه خواهد بود. دندانپزشکی شاخه ای از پزشکی است که بر مطالعه، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها و شرایط مربوط به دهان و ساختارهای مرتبط با آن تمرکز دارد. از سوی دیگر ساختارهای مرتبط با دندان را نیز همراه با اینکه چگونه این شرایط می توانند بر بدن انسان تاثیر بگذارند نیز بحث می کند. نکته قابل توجه این است که، مراقبت و سلامت دندان در بلژیک بسیار مهم و ضروری است. که دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی در این کشور از طریق آموزش برای حرفه خود در دندانپزشکی آماده می شوند. در نهایت اینکه مدرک دندانپزشکی شما پس از تحصیل در این کشور، در ترکیبی از حالت ها تحویل داده می شود. که شامل سخنرانی ها و سمینارها و همچنین جلسات فنی و عملی خواهد بود.

درک کلی از تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در مقاطع مختلف

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، تحصیل دندانپزشکی در بلژیک نیز در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد. بنابراین دانشجویانی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در بلژیک هستند می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور ادامه تحصیل دهند. یکی از اصلی ترین مقاطع تحصیل دندانپزشکی در بلژیک، تحصیل در مقطع کارشناسی دندانپزشکی در بلژیک می باشد. به طور کلی، کارشناسی دندانپزشکی رشته پزشکی است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق که شامل بررسی احتمالات درمان می شود را مطالعه می کند. دانشجویان برای دندانپزشک شدن در بلژیک باید در این مقطع بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشته باشند. وظایف اصلی دندانپزشکان نیز در این مقطع حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران است. در تصویر زیر می توانید به طور کلی با رشته دندانپزشکی در بلژیک در مقطع کارشناسی آشنا شوید:

رشته دندانپزشکی در بلژیک در مقطع کارشناسیبرای اینکه بیشتر با مقاطع مختلف تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلژیک آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیل دندانپزشکی در بلژیکهزینه دوره به € (یورو)توضیحات
کارشناسی ارشد دندانپزشکی21500€دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی روش های درمان و پیشگیری از بیماری های حفره دهان را بهبود می بخشند. به طور کلی تخصص دانشجویان در این مقطع شامل دندانپزشکی، مشاهده و پیشگیری از پوسیدگی دندان است. به عنوان مثال پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی دندانپزشکان با تکنیک های اپتیک، میکروتهاجمی و پروتز کار می کنند.
دکترا دندانپزشکی39000€انشجویان در این مقطع مشتاق کسب دانش در بخش مهمی از مطالعات پزشکی و پرداختن به موضوعاتی مانند دندانپزشکی عمومی، ایمپلنت و جراحی دندان هستند. همچنین فارغ التحصیلان در مقطع دکترا مسئول خفظ سوابق دندانی مشتریان و انجام تحقیقات و آموزش کارکنان مدیریت هستند.

دلایل انتخاب تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

در سال 2023، از آنجایی که این کشور در سطح آموزشی در کیفیت بالایی برخوردار است، لذا همواره از سراسر دنیا مورد استقبال قرار می ‌گیرد. این کشور دانشگاه‌ های عالی رتبه‌ ای در سطح پزشکی در رنکینگ جهانی دارد. ناگفته نماند که مدرک اعطایی از سوی دانشگاه‌ های این کشور در جهان مورد قبول قرار گرفته است. به همین دلیل تحصیل دندانپزشکی در بلژیک بهترین گزینه برای تضمین تخصص‌ پزشکی شما می ‌باشد.

در خصوص تحصیل در این کشور چه در رشته دندانپزشکی و پزشکی می باید ابتدا اطلاعاتی را در خصوص این کشور اخذ نمایید:

اطلاعات کلی تحصیل پزشکی و ندانپزشکی در بلژیک

مزایای تحصیل در این کشور پر شمار است که در اینجا به برخی این موارد می پردازیم:

  • اعتبار دانشگاه های بلژیک در سطح جهان
  • همسویی با برنامه آموزشی بولونیا
  • امکان انتخاب دوره های تحصیلی به زبان های مختلف

نحوه ثبت نام در رشته دندانپزشکی در بلژیک

در خصوص این رشته می باید متقاضی از سطح علمی بالایی برخوردار باشد. در نظر داشته باشید که سطح آموزشی دانشگاه این بسیار بالا می باشد. متقاضیان بین المللی می باید ابتدا در آزمون ورودی نمره قابل قبولی کسب نمایند. مطابق با نمره قبولی اخذ شده، می توانید از دانشگاه مورد نظر پذیرش اخذ نمایید. پس از اخذ پذیرش می باید مدارک معتبری را برای سفارت مربوطه تکمیل نماید. هزینه ثبت نام برای دانشجویان اروپایی حدود 800€ (یورو) برای 1 سال تحصیلی می باشد.هزینه ثبت نام ویزا برای دانشجویان بین المللی، با توجه به ملیت متقاضی و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

هر دانشگاهی قوانین مختص خود را دارد. قوانینی که برای دانشجویان داخلی و بین ‌المللی می ‌تواند متفاوت و یا یکسان باشد. بنابراین دانشجویان قبل از هر انتخابی، بایستی دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایند. برای رشته‌ های پزشکی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در بلژیک قوانینی برای متقاضیان وجود دارد. کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارند، بایستی حداکثر سن آنها 23 سال باشد. در غیر این صورت در دانشگاه مربوطه پذیرش نمی ‌شود. بهتر است برای تحصیل در این کشور رزومه قوی برای خود فراهم آورید. چراکه دریافت بورسیه برای کسانی که دارای رزومه قدرتمندی هستند، قابل انجام است. حتی می‌ توان گفت شرایط و هزینه‌ های تحصیل او را رایگان می‌ کند.

شرایط و مقاطع تحصیلی دندانپزشکی در بلژیک در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
طول دوره کارشناسی3 الی 4 سال
تعداد برنامه های آموزشی مقطع کارشناسی3
تعداد برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد3
تعداد برنامه های آموزشی در مقطع دکترا1

در این تخصص های رشته دندانپزشکی امکان ادامه تحصیل وجود دارد:

  • دندانپزشکی کودکان
  • اندودنتیکس
  • آسیب شناسی فک و صورت
  • بهداشت عمومی دندانپزشکی
  • ارتودنسی
  • جراحی دندان
  • پروتز دندانی
  • پریو دنتسیک
  • پریو دنتیکس

زبان تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

زبان‌ های رسمی و شناخته شده در این کشور آلمانی، فرانسوی و هلندی و انگلیسی است و پیرو دین مسیحیت هستند. مراکز آموزش عالی که در بروکسل واقع هستند. دوره‌ های 2 زبانه ارائه می‌ نمایند. دانشگاه ‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ هایی را تدریس می ‌نمایند که کاملا به زبان انگلیسی است. بسیاری از دانشگاه ‌ها بر مبنای زبان انتخابی شما، دروس آموزشی ارائه می ‌نمایند. برخی دوره‌ ها و دروس آموزشی در این کشور، زبان فرانسوی است. از این رو ارائه مدرک زبان فرانسوی، برای آن دسته از دانشجویایی که رشته‌ تحصیلی ‌آنها به زبان فرانسه است، الزامی می باشد.

در مجموع دوره های تحصیلی در بلژیک به این زبان ها ارائه می شود:

  • آلمانی
  • فرانسوی
  • هلندی
  • انگلیسی

دانشگاه‌ های این کشور دارای مراکز آموزشی دیگری نیز هستند که دوره ‌های آموزشی زبان فرانسه و انگلیسی را تدریس می ‌کنند. بهتر است پیش از مهاجرت به این کشور و به طور مثال تحصیل دندانپزشکی در بلژیک، در آزمون ‌های زبان شرکت نمایید و مدرک مناسبی اخذ کنید. در این کشور امکان تحصیل در رشته های متعددی از این قبیل وجود دارد:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • هنر
  • مدیریت
  • حقوق
  • علوم اجتماعی
  • علوم سیاسی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی الکترونیک
  • علوم آزمایشگاهی

هزینه‌ تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در سال 2023

هزینه ثبت نام دانشجویان بین ‌المللی هر ساله از سوی دانشگاه دریافت می‌ شود. لازم است بدانید در خصوص دانشجویان متقاضی برای آموزش‌ های عالی، درصد بالایی از هزینه‌ های از سوی مقامات دولتی پرداخت می ‌گردد. همان‌ طور که می ‌دانید این هزینه ‌ها به نسبت این که چه نوع رشته تحصیلی انتخاب می ‌کنید، تغییر می ‌کند. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و در حوزه شنگن قرار دارد. از این رو، شهریه دانشجویان متقاضی از کشورهای غیر عضو اتحادیه، با توجه به رشته انتخابی‌ بیشتر است. هزینه تحصیل با توجه به شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل متقاضیان بین المللی نسبت به سایر متقاضیان اروپایی بیشتر می باشد. علاوه بر هزینه تحصیل در این کشور، برآورد سایر هزینه ها در نمودار زیر بیان شده است:

هزینه اصلی زندگی در بلژیک

در این بخش شهریه تحصیل در برخی دانشگاه های بلژیک را عنوان می کنیم:

عنوان دانشگاهمیانگین هزینه های تحصیل به یورو
دانشگاه کاتولیک لون€1108 الی 625€
دانشگاه خنت€9223
دانشگاه کاتولیک لوون€835
دانشگاه آنتورپ€62475

درآمد دندانپزشکان در بلژیک

رشته دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور است. افرادی که قصد انتخاب بین رشته های مختلف علوم پزشکی را دارند، در صورت آشنایی با درآمدهای این رشته ها، به انتخاب صحیح تری دست پیدا خواهند کرد.

هزینه خدمات دندانپزشکی در کشور بلژیک در سال 2023 به این ترتیب است:

آیتمهزینه یورو
ویزیت و مشاوره€225
روت کانال (هر دندان)€915
پر کردن دندان (هر دندان)€320
ترمیم کامل دندان€965
کشیدن دندان€365
دندانپزشکی کودکان€380 الی 620€

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در بلژیک در سال 2023

متقاضیانی که تمایل به اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در این کشور در سال 2023 را دارند، بایستی از مدارک لازمه مطلع باشند. شایان ذکر است که حتی دانشجویان رشته ریاضی هم می توانند نسبت به اخذ پذیرش دندانپزشکی اقدام کنند. ارائه ریز نمرات حائز اهمیت و دانشجو بایستی حداقل 1 درس اصلی را با نمره A گذرانده باشد. در این بخش توجه شما را به مطالعه مقاله شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلژیک جلب خواهیم نمود.

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در بلژیک در سال 2023 به شرح زیر است:

  • شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در این کشور در سال 2023 به شرح زیر است:
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله برای تحصیل در دوره اول
  • ارائه مدرک کارشناسی برای تحصیل در دوره دوم
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه مربوط به پذیرش از دانشگاه مورد نظر و ارائه رسید پرداختی
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی این کشور
  • ارائه مدرک زبان معتبر*

*نمره مدرک زبان بایستی بدین صورت باشد:

مدرک زباننمره
آیلتس (IELTS)7
زبان آلمانی، فرانسوی یا هلندیB2

شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی در بلژیک در سال 2020

دانشگاه ‌های معتبر بلژیک

در این کشور شمار زیادی دانشگاه وجود دارد که از برترین‌ ها هستند. مدارک اعطاء از سوی دانشگاه‌ ها در سراسر دنیا معتبر بوده و امتیاز ویژه ‌ای برای دانشجو محسوب می‌شود.

از معتبرترین دانشگاه های بلژیک می توان به این موارد اشاره کرد:

اسامی دانشگاهرتبه کلی دانشگاهرتبه رشته پزشکی دانشگاه
دانشگاه کاتولیک لون (Katholieke Universiteit Leuven)5724
دانشگاه خنت (University of Ghent)9295
دانشگاه کاتولیک لوون (Université Catholique de Louvain)114115
دانشگاه آزاد بروکسل (Universite Libre de Bruxelles)195144
دانشگاه آنتورپ (University of Antwerp)214197
دانشگاه لیژ (University of Liège)347219
دانشگاه وریج بروکسل (Vrije Universiteit Brussel)200_
دانشگاه مونس (University of Mons)651_
دانشگاه Brussel بلژیک_
دانشگاه UCL بلژیک167_

کار حین تحصیل در بلژیک

جالب است بدانید شرایط تحصیل در بلژیک در بالاترین مرتبه قرار دارد. زیرا دانشجو پس از پایان تحصیل، موضوع ویزای خود را از تحصیلی به شغلی تغییر داده و مشغول کار شود. در نتیجه بتواند با شرایط جدید اقامت در بلژیک را اخذ نماید. داشتن مهارت ‌های شغلی، تسلط به زبان‌های رسمی یک کشور، سابقه کار و شرایط دیگر می‌ تواند برای دانشجویان بین ‌المللی بسیار موثر باشد. چرا که در صورت داشتن این فاکتورها به راحتی می‌تواند شغل مورد نظر خود را انتخاب کرده و مشغول کار شود. ضمنا این امکان برای متقاضی فراهم می شود که همزمان با تحصیلات، در شغل انتخابی خود فعالیت کند. حتی می‌ تواند در طول هفته و همزمان با تحصیل به مدت 20 ساعت فعالیت شغلی داشته باشد. متقاضیان با کار ضمن تحصیل می توانند بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود در این کشور را پوشش دهند.

میزان حقوق دریافتی بر حسب ساعت کاری در این کشور حدود 35€ (یورو) در نظر گرفته شده است. مشاغل مورد نیاز و پر طرفدار در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

تعدادنام شغل
1مهندسی الکترونیک
2محقق
3مدیر فروش
4مهندسی سخت افزار
5مدیر مالی و حسابداری
6فروش و خدمات

درآمد رشته دندانپزشکی در کشور بلژیک

بسیاری از متقاضیان تمایل به کسب اطلاع در خصوص میزان دریافتی این رشته در این کشور را دارند. قبل از کسب اطلاع از میزان دریافتی در این رشته، می باید عوامل پولساز این رشته را بشناسید. عواملی مانند سن، جنسیت، میزان تحصیلات، موقعیت مکانی و تجربه کاری در میزان حقوق این رشته اهمیت دارد. در سال 2022 با توجه به آخرین اطلاعات به دست آمده در خصوص میزان حقوق و دستمزد در این کشور بدین شرح می باشد:

درآمد رشته دندانپزشکی در کشور بلژیک

محبوب ترین برنامه های تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

افرادی که قصد تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را دارند می توانند از برنامه های متنوع این رشته تحصیلی در بلژیک بهره مند شوند. یکی از اصلی ترین و محبوب ترین برنامه های تحصیل دندانپزشکی در بلژیک برنامه ارتودنسی می باشد. تمرکز در مهارت های تحقیقاتی در برنامه ارتودنسی، به شما اعتماد به نفس کامل برای تکمیل برنامه های تحقیقاتی بالینی یا آزمایشگاهی آینده را می دهد. همچنین این برنامه تحصیلی، مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام ارتودنسی را به دانشجویان دندانپزشکی آموزش می دهد. علاوه بر این تمامی دانشجویان یک رویکرد انتقادی و مبتنی بر شواهد را برای این تخصص عمومی ایجاد خواهند کرد. طول این برنامه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک 2 سال می باشد که به صورت تمام وقت به دانشجویان بین المللی در این کشور ارائه می شود.

برای آَشنایی بیشتر با برنامه های مختلف تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع برنامه های تحصیل دندانپزشکی در بلژیکطول برنامهتوضیحات
جراحی فک و صورت1 سالاهداف این برنامه ارائه دانش و مهارت به دندانپزشکان برای انجام جراحی های جزئی دهان در زمینه دانش گسترده از جراحی دهان و فک و صورت است.
ریشه دندان3 سالاین برنامه جدیدترین دانش مبتنی بر شواهد در ریشه دندان و قادر ساختن دانشجویان دندانپزشکی به ادغام موفقیت آمیز درمان ریشه با سایر جنبه های دندانپزشکی ترمیمی است.
پروتزهای دندانی2 سالبرنامه پروتزهای دندانی در دانشگاهی بلژیک، شامل نکاتی است که تمام جنبه های پروتز ثابت، پروتزهای متحرک و موضوعات مرتبط را پوشش می دهد.
دندانپزشکی کودکان3 سالدانشجویان دندانپزشکی در این برنامه یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای تخصص و دندانپزشکی بالینی کودکان ایجاد خواهند کرد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین برنامه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین برنامه تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک با بورسیه دانشجویی

تعدادی بورسیه دانشجویی برای دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در بلژیک را دارند در دسترس است. این بورسیه های توسط دولت بلژیک با همکاری دانشگاه های پزشکی این کشور به دانشجویان ارائه می شود. از مهمترین بورسیه های دندانپزشکی در بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه دانشجویی KU leuven: این بورسیه به دانشجویان بین المللی در رشته دندانپزشکی ارائه می شود. بورسیه KU leuven برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی در دسترس است.
  • بورسیه دانشجویی ARES: این بورسیه دانشجویی برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بلژیک ارائه می شود. علاوه بر این بورسیه ARES هزینه های سفر بین المللی، کمک هزینه زندگی 250€ (یورو) در ماه و هزینه شهریه 800€ (یورو) را ارائه می دهد.

هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک

میانگین هزینه های ماهانه هر دانشجو در بلژیک بین 800€ تا 1000€ (یورو) است. دندانپزشکان در مطب ها و سایر کلینیک های درمانی در این کشور به ازای هر ساعت کار مفید حدود 79€(یورو) درآمد خواهند داشت. این بخش به طور اختصاصی برخی از هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی را بیان می کنیم:

آیتمهزینه ماهانه به یورو
خرید کتاب های درسی€35 الی 50€
اقامت€200 الی 400€
غذا€300 الی 400€
خدمات درمانی€20 الی 30€
حمل و نقل عمومی€50
هزینه های اینترنت و تلفن و غیره€100 الی 400€

تخصص دندانپزشکی در بلژیک

دندانپزشک کسی است که مدرک دندانپزشکی را دریافت کرده و مجاز به انجام این حرفه در تمام جنبه های آن است. دندانپزشکان عمومی در بلژیک یک دوره 5 ساله کارشناسی ارشد را در دانشگاه دنبال می کنند و تحصیلات خود را با یک دوره کارآموزی یک ساله تکمیل می کنند. در بلژیک، دندانپزشکان دارای مدرک کارشناسی ارشد در دندانپزشکی می توانند به عنوان متخصص ارتودنسی یا پریودنتیست تخصص داشته باشند. الزامات و رویه شناخت این تخصص ها در سال 2001 اجرایی شد.

متخصص ارتودنسی همچنین به عنوان دندانپزشک و یک متخصص دندانپزشکی در ارتودنسی است. پریودنتولوژی یک تخصص شناخته شده در دندانپزشکی است که بر ساختارهای نگهدارنده دندان ها و مولرها تمرکز دارد. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در دندانپزشکی دریافت کرده اند، در صورت تمایل به کار به عنوان دندانپزشک-پریودنتیست باید یک برنامه تخصصی 3 ساله را با موفقیت پشت سر بگذارند. هر کسی که بخواهد به عنوان جراح فک در بلژیک تخصص داشته باشد، باید هم مدرک پزشکی و هم در دندانپزشکی داشته باشد.

تخصص دندانپزشکی در بلژیک عبارتند از:

تخصص دندانپزشکی در بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک در سال 2023

این کشور به دانشجویان متاهل ویزای همراه هم اعطاء می کند. در خصوص ویزای همراه، همراه متقاضی می باید کلیه مدارک مستند و معتبری را جداگانه به سفارت کشور مربوطه ارائه دهد. درباره شرایط ویزای همراه این کشور می توانید ضمن تماس با موسسه به طور کامل در جریان قرار بگیرید. با در نظر گرفتن مطالب این مقاله، برای ادامه تحصیل پزشکی یا تحصیل دندانپزشکی در این کشور عزم خود را جزم نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط ویزای همراه بلژیک را مطالعه فرمائید.

دانشجویانی که در حوزه شنگن اقامت دارند، جهت ادامه تحصیل در این کشور به ویزا نیاز ندارند. اما همراه داشتن کارت شناسایی ملی آنها الزامی است. دانشجویان خارج از حوزه شنگن، بایستی درخواست ویزای دانشجویی خود را به سفارت یا کنسولگری این کشور واقع در کشور خود تسلیم کنند. کلیه دانشجویان، پس از ورود به این کشور باید ظرف مدت 8 ‌روز ثبت‌ نام در شهرداری محل اقامت را انجام دهند.

مشاورین و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه های موفق در پرونده های تحصیلی و اعزام دانشجو در سراسر دنیا، افتخار همراهی شما را انتخاب رشته تحصیلی و کشور مورد نظر خواهد داشت.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در سال 2023 می باشیم:

  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشور بلژیک چیست؟ مدرک بین المللی و جهانی و اعتبار بالای دانشگاه های بلژیک در سطح جهان/ یکسان بودن برنامه های آموزشی بولونیا در کل قاره اروپا/ امکان انتخاب مقاطع تحصیلی متفاوت به زبان های مختلف/ استانداردهای بالای زندگی
  • رشته های تخصصی دندانپزشکی در کشور بلژیک چیست؟ از نظر تنوع تخصص رشته های گوناگونی وجود دارد که در مقطع رزیدنتی می تان به آن ها پرداخت به صورت مثال: دندانپزشکی کودکان/ اندودنتیکس/ آسیب شناسی فک و صورت/ بهداشت عمومی دندانپزشکی/ ارتودنسی/ جراحی دندان/ پروتز دندانی/ پریو دنتیکس
  • زبان تحصیل دندانپزشکی در کشور بلژیک به چه زبانی است؟ کشور بلژیک کشوری با 4 زبان است که به صورت کلی به هر 4 زبان رسمی می توان در کشور بلژیک به تحصیل مشغول شد که این زبان ها شامل: آلمانی، فرانسوی، هلندی و انگلیسی است و حتی می توان برای تقویت زبان دوره های آموزش زبان فرانسه و انگلیسی را هم خواند.
  • هزینه تحصیل دندان پزشکی در کشور بلژیک چقدر است؟ هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه متفاوت است مثلا می توان گفت: در دانشگاه کاتولیک لون 3000€ (یورو)/ دانشگاه خنت €2000 (یورو)/ دانشگاه کاتولیک لوون 700€ الی 800 (یورو)/ دانشگاه آنتورپ €1500 (یورو)
5/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

  1. شیدا گفت:

    سلام مرسی از مقااله خوبتون. من اگر بخوام در بلژیک مطب بزنم حتما باید تو خود بلژیک تحصیل کنم و هر 3 تا زبون را مسلط باشم؟ یا اینکه به یکی از زبون های مسلط باشم و بتونم تحصیلم رو به اتمام برسونم می تونم این کار انجاام بدم؟ ضمن اینکه من 21 سالمه و در حال یادگیری زبان فرانسوی هستم. مد نظرم یا فرانسه و یا بلژیک هست که بتونم پزشکی تحصیل کنم. راهنمایی بفرمایید ممنونتون میشم.

    1. صادقی گفت:

      سلام در ابتدا بایستی برای تحصیل پزشکی بلژیک اقدام کنید. در خصوص مطب با توجه به اینکه مراجعه کننده دارید بایستی این موضوع را در نظر بگیرید که امکان مراجعه کننده با زبان های مختلف دارید. در خصوص بازار کار در بلژیک محتوا مذکور را مطالعه و با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مژگان صابر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۹ سالمه هدفم تحصیل دندان پزشکی در بلژیک
    چندتا سوال داشتم
    اینگه ایا امکان بورسیه وجود داره
    برای اخذ پذیرش مدرک زمان میخواد
    پروسه مهاجرت تحصیل پزشکی در بلژیک چقد هزینه داره

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل دندانپزشکی بلژیک بایستی مدرک زبان داشته باشید. اخذ بورسیه با در نظر گرفتن شرایط شما مهیا می باشد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. حامد شیردل گفت:

    با سلام من مقاله های متعددی رو در زمینه تحصیل دنداپزشکی در بلژیک مطالعه کردم. می خواستم بهتون بگم که واقعا مطالب مقالتون خیلی عالی بود از مشاوران با حوصلتون.

    1. صادقی گفت:

      باتشکر از مطالعه شما

  4. موحد گفت:

    با سلام وقتتون بخیر من دندان پزشک هستم برای برای تخصص میخوام برم بلژیک 30 ساله هستم و به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم ولی مدرک ندارم میخواستم ببنیم برای تحصیل دندادن پزشکی در بلژیک شما برای تخصص هم اقدام می کنید ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. در خصوص دوره های تخصص بایستی شخصا نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک اقدام کنید.

  5. میترا گفت:

    سلام خسته نباشید . من قصد تحصیل در رشته ی دندانپزشکی دانشگاه کازان روسیه دارم .میخاستم بدونم آیا میشه بعد از اخذ مدرک برای کار به کشور بلژیک برم ؟و چه شرایطی داره.
    یک سوال دیگه اینکه مدرک روسیه مورد تایید جه کشورهای اروپایی هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای اخذ ویزای کاری کشور بلژیک باید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید. برای اگاهی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. ali گفت:

    برای تحصیل در رشته دندانپزشکی زبان فراسوی کاربردی تره یا هلندی؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بسته به زبان تحصیل در دانشگاه مقصد و زبان انتخابی شما داره. برای اخذ اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *