مهاجرت تحصیلی به کویت

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی

با توجه به امکان تحصیل در کویت به زبان انگلیسی علاقه مندان به تحصیل می توانند کویت را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر بگیرند. کویت همانند امارات از زبان انگلیسی در آموزش به صورت گسترده استفاده می کند و دانشگاه های این کشور برنامه های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. البته از آنجایی که این کشور عرب زبان است دانشجویانی که به زبان عربی مسلط هستند می توانند به زبان عربی نیز تحصیل کنند. تحصیل در کویت به زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان معتبر همانند تافل و آیلتس امکان پذیر است.

در دهه های پیشین در کویت داشتن اساتید انگلیسی زبان به یک مشکل تبدیل شده بود اما اکنون این کشور و مردم کویت به خوبی با زبان انگلیسی آشنا هستند و اساتید انگلیسی زبان خوبی در کویت وجود دارد. برای آشنایی بیشتر موضوع تحصیل در کویت به زبان انگلیسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را مطالعه این مقاله دعوت می کند.

درباره تحصیل در کویت به زبان انگلیسی

زبان انگلیسی همچنان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. اکنون نهادها و دولت ها در سرتاسر جهان در حال تدوین سیاست هایی برای تسهیل ورود زبان انگلیسی به برنامه درسی هستند. ضرورت زبان انگلیسی این است که افرادی که دارای مهارت های زبانی هستند، بیشتر از کسانی که فاقد این مهارت ها هستند، در بازار کار رقابتی شانس دارند. گزارش داده است که اکثر کشورهای خارج از حلقه داخلی زبان بومی انگلیسی به طور فزاینده ای استفاده از انگلیسی را گسترش می دهند. وزارت آموزش کویت زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری برای دانش آموزان معرفی کرده است.

این ارائه شامل توصیف کلی سیاست های آموزش انگلیسی در کویت است و به تعادل بین انگلیسی و یادگیری زبان عربی و همچنین جنبه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و فنی در مورد یادگیری زبان انگلیسی می پردازد.

  • .زبان رسمی کویت عربی است اما انگلیسی زبان دوم است و به عنوان یک درس اجباری در مدارس دولتی تدریس می شود
  • به عنوان آموزش در اکثر مدارس خصوصی زبان انگلیسی زبان تحصیل است.
  • بیشتر کویتی ها، به زبان عربی با خانواده و دوستان صحبت می کنند، در حالی که برای سرگرمی و ارتباط با مهاجرین از انگلیسی استفاده می کنند.

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی در مدارس دولتی

بیشتر مدارس کویت مدارس دولتی هستند که در آنها آموزش زبان عربی است. با این حال، زبان انگلیسی، به ویژه انگلیسی بریتانیایی، به عنوان یکی از دروس مدرسه ابتدایی و یا متوسطه در اینجا تعیین شده است. دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه باید 12 سال تحصیل را بگذرانند. مدارس هفته ای 4 تا 7 دوره 45 دقیقه ای را به آموزش زبان انگلیسی اختصاص می دهند. بخش آموزش دولتی در کویت فقط به کودکان محلی محدود می شود، بنابراین انتخاب مدرسه ای که در آن یک برنامه درسی بین المللی در مدارس بین المللی خلاصه می شود. کویت دارای بیش از 40 مدرسه خارجی است، اگر همه هند، پاکستانی، ایرانی و غیره را بشمارید. پس از آن حدود 12 مدرسه دیگر با کودکان مهاجر سروکار دارد.

مفیدترین آنها چندین مدرسه انگلیسی و آمریکایی است که عمدتا متعلق به افراد یا خانواده هایی است که هدف آنها نتایج بالایی است و فارغ التحصیلان آنها به طور مرتب وارد کالج ها و دانشگاه های درجه یک می شوند. نتایج متفاوت است، اما برخی از مدارس انگلیس با بخش خصوصی در انگلیس برابری می کنند و مدارس در سیستم آمریکایی به طور مداوم کودکان را به برخی از کالج های برجسته در ایالات متحده می فرستند.

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی در مدارس خصوصی

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی در مدارس خصوصی

مدارس خصوصی در کویت با توجه به برنامه درسی ملی کویت و مدارس زبان خارجی، طبق برنامه های درسی دیگر (شورای مرکزی آموزش متوسطه هند، سیستم های بریتانیایی، آمریکایی و فرانسوی)، تقریباً به طور مساوی بین مدارس متوسط ​​عربی تقسیم می شوند. این مدارس بین المللی خصوصی که به جامعه بین المللی کویت توجه دارند، آموزش به ترکیبی از زبان ها را ارائه می دهند. اما همچنین بر اساس یک قانون در کشور لازم است که همه دانش آموزان در مدارس بین المللی عربی بخوانند. بنابراین، بیشتر این مدارس کلاس های مختلفی را برای هر دو زبان مادری و همچنین عربی به عنوان یک زبان خارجی ارائه می دهند.

اگر به دنبال برنامه درسی انگلیس هستید، 5 مدرسه وجود دارد که عمده کودکان خارج از کشور را جذب می کند:

ردیفنام مدرسه
1مدرسه بریتانیا کویت
2مدرسه انگلیسی فهاهیل
3مدرسه انگلیسی کویت
4مدرسه انگلیسی کویت نو
5و مدرسه انگلیسی که در سال هشتم به پایان می رسد.

گزینه های دیگر آکادمی انگلیس، مدرسه انگلیسی خلیج فارس و مدرسه ملی انگلیسی کویت هستند که همگی سطح A را به عنوان مدرک فارغ التحصیلی خود ارائه می دهند و یک مدرسه دخترانه تنها در این بخش وجود دارد: مدرسه انگلیسی دختران که پس از IGCSE به پایان می رسد و دارای اعتبار خارجی نیست.

تحصیل در کویت به زبان انگلیسی در دانشگاه ها

ابزار آموزش در موسسات تحصیلات تکمیلی در منطقه خلیج فارس، علی رغم اینکه فقط در بخش های خاصی استفاده می شود، انگلیسی است. در این منطقه، موضوعات خاص فرهنگی مانند:

  • شریعت
  • مطالعات اسلامی
  • هنرها
  • علوم انسانی

علوم اجتماعی و آموزش به طور كلی به زبان عربی تدریس می شود. و این برای موضوعات جهانی گرا است که آموزش های مبتنی بر تجارت و علوم کاربردی اغلب به زبان انگلیسی تدریس می شود. اگرچه در کویت عربی زبان اصلی آموزش مدارس ابتدایی و متوسطه است، اما انگلیسی اغلب زبان آموزش در دانشگاه ها است. به جز موسسات دولتی مانند دانشگاه کویت که زبان عربی به خصوص برای تحصیل کارشناسی در کویت زبان اصلی آموزش است، موسسات آموزش عالی خصوصی معمولاً از زبان انگلیسی به عنوان روش آموزش استفاده می کنند. حتی در دانشگاه کویت، رشته مهندسی، پزشکی، بهداشت و علوم به زبان انگلیسی تدریس می شود.

شرایط تحصیل در کویت به زبان انگلیسی در دانشگاه

جهت تحصیل به زبان انگلیسی در کویت به صورت کلی و عموی شرایط زیر را باید داشته باشید:

  • ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 5.5 یا 6 برای تحصیل کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد در کویت
  • حداقل نمره تافل IBT 70 الی 73 برای کارشناسی و بیشتر از 75 برای کارشناسی ارشد

لازم به ذکر است افرادی که در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. همچنین در صورت نداشتن نمره لازم، دانشجویان می توانند در آکادمی های زبان دوره لازم را بگذرانند و آزمون دهند البته به دلیل هزینه بالای آن در کویت پیشنهاد می گردد در کشور های ارزان تر این کار انجام شود.

در نمودار زیر هزینه های تحصیل در کویت ارائه شده است:

هزینه تحصیل در کویت (دلار)

تحصیل در مدارس آمریکایی و فرانسوی در کویت

مدارس آمریکایی نیز برای ارائه آموزش در کشور کویت فعالیت می کنند. 3 مدرسه که به طور منظم توسط شهروندان ایالات متحده انتخاب می شوند شامل:

  • مدرسه آمریکایی کویت
  • مدرسه آمریکایی جهانی کویت
  • و آکادمی خلاقیت آمریکا هستند.

همه آنها کودکان را از مهد کودک تا کلاس 12 آموزش می دهند و برنامه درسی مقدماتی کالج ایالات متحده را ارائه می دهند و کاملاً معتبر هستند. مدرسه بین المللی آمریكا و آكادمی خلاقیت آمریكا دیپلم IB را با تدریس سابق برنامه های ابتدایی و متوسطه نیز ارائه می دهند. نسخه آمریکایی همتای انگلیسی خود، آکادمی دختران آمریکا، عمدتا توسط دانش آموزان محلی شرکت می شود اما یک مدرک دیپلم دبیرستان آمریکایی ارائه می دهد. مدرسه The Newish American United دارای یک برنامه درسی مناسب است و مدرسه دو زبانه در کویت مجاز به تدریس در برنامه های ابتدایی و میانی IB است اما دیپلم خود را ارائه می دهند.

همچنین یک مدرسه فرانسوی در کویت وجود دارد که لیسانس فرانسه را ارائه می دهد، به علاوه تعدادی از مدارس دیگر که به ملیت های زیادی در کویت خدمت می کنند. مدارس خصوصی دو زبانه وجود دارد اما تا زمانی که کودکان خیلی کوچک نباشند، برای بچه هایی که پدر و مادری عربی زبان در خانه ندارند دشوار است که بتوانند پیشرفت کنند. کارهای مدرسه به زبان عربی کلاسیک انجام می شود که یک زبان گفتاری نیست و با کویتی ها، مصری ها و سایر گویش هایی که در خیابان شنیده می شود تفاوت دارد.

زبان در کویت

عربی زبان رسمی کویت است، اما انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود. در تجارت استفاده می شود و زبان دوم اجباری در مدارس است. در میان جمعیت کویت، بسیاری از مردم به فارسی، زبان رسمی ایران یا اردو، زبان رسمی پاکستان صحبت می کنند. تقریبا 200 میلیون نفر در بیش از 22 کشور عربی صحبت می کنند. این زبان قرآن، کتاب مقدس اسلام و شعر و ادبیات عرب است. در حالی که عربی تکلم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، عربی کلاسیک قرن ها بدون تغییر مانده است. در کویت، بین لهجه هایی که در مناطق شهری صحبت می شود و آنها در مناطق روستایی تفاوت هایی وجود دارد. چنانچه قصد تحصیل و مهاجرت از طریق تحصیل را دارید می توانید بهترین گزینه ها را متناسب با شرایط از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *