مهاجرت تحصیلی به کویت

تحصیل کارشناسی در کویت

تحصیل مقطع کارشناسی در کویت به زبان انگلیسی

کویت یکی از کشورهای ثروتمند در خاورمیانه و غرب آسیا است و تحصیل کارشناسی در کویت یکی از محبوب ترین سطح های آموزش عالی در این کشور است. کویت دارای چندین کالج و دانشگاه خارجی است که تمامی آنها مقطع کارشناسی در کویت را ارائه می کنند. به همین دلیل در کویت علاوه بر زبان عربی، زبان انگلیسی نیز در این کشور ارائه می شود و دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک زبان معتبر به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مقطع کارشناسی در کویت هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را که به دست تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده را مطالعه کنید.

تحصیل در کویت

کویت به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر زمینه های اقتصادی، صنعتی و مالی، به اوج خود رسیده و در سطح جهانی به عنوان کشوری قدرتمند شناخته شده است که مردم از کشورهای مختلف برای جستجوی مشاغل پر درآمد به اینجا می روند. همچنین، جدا از اشتغال و سرمایه گذاری های اقتصادی، این کشور به طور مداوم سرمایه گذاری می کند و بخش عظیمی از بودجه خود را به آموزش و پرورش اختصاص می دهد زیرا دولت این کشور معتقد است که شهروندان تحصیل کرده سرمایه عظیمی برای کشورشان خواهند بود.

همین امر نیز به همین دلیل است که افراد بین المللی، به ویژه دانشجویان، از دانشگاه های کویت درخواست می دهند. آنها کاملاً مطمئن هستند که آموزش ارائه شده در کشور نیز از بهترین مواردی است که می توانند در هر جای دنیا پیدا کنند. علاوه بر این، مدارک دریافت شده در کویت اگر آنها همچنین بخواهند به دنبال یک کار دائمی در کویت باشند، می توانند سودآور باشند. بنابراین، اگر شما نیز یک دانشجوی مشتاق هستید که می خواهید در کویت تحصیل کنید می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی درخواست خود را به یکی از دانشگاه های کویت ارائه دهید.

تحصیل مقطع کارشناسی در کویت

برنامه های کارشناسی در کویت حدود 4 سال به طول می انجامد که این مقطع تحصیلی پس از اتمام دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم ارائه می شود. البته برخی از برنامه ها مانند برنامه های مهندسی و یا پزشکی در کویت ممکن است 5 تا 7 سال به طول بیانجامد. تمامی دانشگاه های کویت و همچنین کالج های مختلف در این کشور برنامه های مختلف کارشناسی را به دو زبان عربی و انگلیسی ارائه می کنند. اخذ مدرک لیسانس با تحصیل در مقطع کارشناسی در کویت مکان پذیر است و لازمه ورود به دوره کارشناسی ارشد در این کشور است. مدرک کارشناسی به صورت عمومی نیاز به 4 سال تحصیل و تکمیل 120 واحد درسی دارد. این شامل آموزش عمومی و تحصیلات پیشرفته و انتخابی با اخذ مدرک می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کویت در رشته های مختلف از جمله:

در نمودار زیر می توانید شمای کلی مقاطع تحصیلی در کویت و مدت زمان تحصیل در کویت را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در کویت در مقاطع مختلف

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در کویت

شرایط پذیرش برای موسسات آموزش عالی در کویت بسته به سطح تحصیلات و دوره متفاوت است. برای آگاهی از شرایط پذیرش تحصیلات عالی و مقطع کارشناسی در کویت باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. متقاضیان باید یک گواهینامه متوسطه عمومی داشته باشند تا بتوانند در تحصیلات سطح اول تحصیلات عالی در کویت پذیرفته شوند. شرایط عمومی تحصیل در مقطع کارشناسی در کویت شامل:

  • دیپلم دبیرستان
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی (IELTS یا TOEFL)
  • ارزیابی صلاحیت ها
  • اثبات ملیت شما مانند شناسنامه یا گذرنامه
  • فرم دانشگاه یا فرم ثبت نام
  • هزینه درخواست (هزینه عمومی 160$ (دلار))
  • کپی نمرات
  • ویزای دانشجویی کویت یا اجازه اقامت
  • شرایط برنامه

شهریه دوره لیسانس در کویت

هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با کشورهای دیگر کشورهای آسیایی مانند هزینه تحصیل در آذربایجان بسیار گران است. حتی برخی از برنامه های آنها بسیار گران تر از برنامه هایی است که در ایالات متحده آمریکا ارائه می شود. به طور متوسط​​، شهریه در اکثر دانشگاه های کویت سالانه حدود $6500 دلار تا $7500 (دلار) به استثنای سایر هزینه های دانشگاه مانند هزینه های متفرقه و آزمایشگاه هزینه دارد. این هزینه زمانی بسیار گران در نظر گرفته می شود که هزینه تحصیل برخی از کشورها کمتر از 2000$ (دلار) است. بنابراین، وقتی تصمیم به ادامه تحصیل در کویت گرفتید، باید مراقب هزینه های خود باشید.

علاوه بر این ، شما همچنین باید هزینه های روزانه و هزینه های اقامت خود را همراه با قبض های آب و برق خود آماده کنید. بابت حقوق ماهانه، هزینه های محل اقامت و آب و برق شما در حدود $800 (دلار) است و هزینه های زندگی شما بسته به عادت و شیوه زندگی شما معمولاً در حدود $1000 دلار تا $1500 (دلار) است.

در جدول زیر هزینه تحصیل و زندگی در کویت به ارائه شده است:

نوع هزینههزینه
شهریه سالانه6500$ الی 7500$
هزینه اقامت ماهیانه1000$ الی 1500$

تحصیل مقطع کارشناسی در کویت به زبان انگلیسی

دانستن چگونگی صحبت و نوشتن به زبان انگلیسی بسیار مهم است، به ویژه اگر قصد ادامه تحصیل یا دریافت مدرک خود در کویت را دارید. دلیل این امر این است که زبان اصلی که اکثریت مردم کویت به آن تکلم می کنند و می نویسند، عربی است و بیشتر آنها می توانند انگلیسی صحبت کنند بنابراین مهارت لازم برای زندگی و تحصیل در کویت است. همچنین، همه دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در آیلتس و تافل امتیازات لازم را دارند بنابراین آنها باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا بتوانند به عنوان دانشجوی بین المللی در کویت تحصیل کنند. با توجه به شرایط دانشگاه آمریکایی کویت، نمره لازم برای آیلتس و TOEFL IBT برای پذیرش در هر یک از برنامه های آنها به ترتیب 5.5 و 68 است.

نمونه دیگر دانشگاه در این کشور که دارای شرایط انگلیسی است، کالج استرالیا کویت است. این دانشگاه برای پذیرش هر دانشجوی مشتاق بین المللی به نمره متوسط ​​5.5 در آیلتس و حداقل نمره TOEFL IBT 71 نیاز دارد. سایر دانشگاه های کویت نیاز به نمره کلی 5.5 تا 6 در آیلتس و میانگین نمره IBT 70-73 در TOEFL هستند. برای دانشجویان مقطع کارشناسی، هیچ زبان اضافی دیگری برای یادگیری وجود ندارد زیرا بیشتر دوره ها و برنامه هایی که در دوره کارشناسی ارائه می شود، همه به زبان انگلیسی و یا عربی تدریس می شوند.

تحصیل مقطع کارشناسی در کویت به زبان انگلیسی

پذیرش در دانشگاه های کویت

برای تحصیل در کویت به عنوان دانشجوی بین المللی، باید به دانشگاه ها مراجعه کنید. روشهای درخواست برای دانشجویان مقطع کارشناسی در مقایسه با دانشجویان کارشناسی ارشد متفاوت است. قبل از هر یک از این موارد، اولین کاری که باید قبل از اقدام به دانشگاه انجام دهید، یافتن دانشگاهی است که با علایق، مهارت ها و علاقه شما هماهنگ باشد. اگر می خواهید یک دانشگاه خوب پیدا کنید دلایل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

جزئیات مربوط به درخواست دانشگاه ها را می توان در وب سایت های رسمی آنها نیز یافت. به عنوان مثال، طبق وب سایت دانشگاه علوم و فناوری خلیج فارس، پذیرش در دانشگاه آنها رقابتی است. متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه یک سری فرایندهای درخواست و مصاحبه را طی می کنند. دانشجویان باید شرایط لازم را در صفحه پذیرش آنها داشته باشند. فقط پس از آن می توان آنها را برای مصاحبه برنامه ریزی کرد. مهلت پذیرش بر اساس صفحه آنها، یک ماه قبل از شروع کلاس های ترم، آگوست و ژانویه است. پس از پذیرش و ثبت نام دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای دانشجویی کویت اقدام کنند. برای مهاجرت تحصیلی و یا سایر اقدامات مهاجرتی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *