مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ برای دانشجویان امکان پذیر است. دانشجویان برای شرکت در این مقاطع نیاز به رعایت شرایط دارند. مقاطع عالی تحصیلی در دانشگاه های این کشور شامل مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. تحصیل در این مقاطع در این کشور به زبان های مختلف از جمله فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. در هر صورت دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا و یا شهروند کشور سوئیس نیستند. بایستی برای تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ ویزای تحصیلی و دانشجویی این کشور را دریافت کنند. مدت زمان ویزای تحصیلی با توجه به مقاطع مختلف این کشور متغیر می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ به این مقاله ارائه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

درباره تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ

این کشور، یک کشور اروپای غربی است که با فرانسه، بلژیک و آلمان همسایه است و کشوری بسیار کوچک است. جمعیت این کشور 625000 نفر تخمین زده می شود. مساحت تقریبی 2585 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. با توجه به اینکه این کشور یکی از کم جمعیت ترین کشورها در اروپا است. تقریبا نیمی از جمعیت آن متشکل از مهاجرین است. بنابراین این کشور از مناطق مختلف جهان میزبان فرهنگ های مختلف است. این امر این کشور را به یکی از بهترین مکان های اروپا تبدیل می کند که دانشجویان بین المللی می توانند آموزش عالی را دنبال کنند. بیشتر فرهنگ لوکزامبورگ ترکیبی از فرانسوی و آلمانی است. فرهنگ آن همراه با تاریخ غنی کشور محیط و جامعه ای مناسب را برای تحصیل فراهم می کند.

این کشور همچنین یکی از کشورهایی است که به طور مستقیم با اتحادیه اروپا در ارتباط است. مرکز همکاری های بین المللی است. این بدان معناست که این کشور یکی از امن ترین مکان هایی است که دانشجویان بین المللی می توانند در مقاطع مختلف تحصیل کنند. در عین حال از تنوع فرهنگی غنی آن نیز بهره مند می شوند. به دلیل ماهیت چند زبانه و چند فرهنگی کشور، دانشگاه های متعدد و استثنایی در لوکزامبورگ دوره های متنوعی را به زبان های مختلف در مقاطع مختلف ارائه می دهند. در بیشتر موارد، دوره های ارائه شده به صورت ترکیبی از دو زبان برای تحصیل می باشد.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در لوکزامبورگ

جهت تحصیل در لوکزامبورگ در مقاطع مختلف، متقاضیان بایستی شرایط کلی و خصوصی را رعایت کنند. تحصیل در مقاطع مختلف در لوکزامبورگ به صورت ترکیبی از زبان های فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی و انگلیسی می باشد. همچنین برخی از رشته ها و دوره های تحصیلی در این کشور به یک زبان ارائه می شود. برای تحصیل در این کشور متقاضیان بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و از شرایط تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اطلاع یابید.

در این قسمت شاهد مقاطع تحصیلی مختلف در لوکزامبورگ هستید:

مقاطع تحصیلی مختلف در لوکزامبورگ

البته به صورت کلی شرایط کلی تحصیل در دانشگاه های این کشور یکسان است و به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی پیشین جهت تحصیل در هر کدام از مقاطع، لازم به ذکر است این مدارک بایستی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش باشد.
  • اخذ معدل بالا یا همان PGA در مدرک تحصیلی
  • ارائه مدارک معتبر زبان های رشته و برنامه تحصیلی
  • ارائه مدارک هویتی و شناسائی و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی این کشور

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ و کارشناسی

دانشگاه های این کشور یک مکان مناسب برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع از جمله مقطع کارشناسی در این کشور می باشد. تحصیل کارشناسی در این کشور به دلیل داشتن محیط اجتماعی و فرهنگی مناسب علاوه بر اینکه برای دانشجویان خارجی بسیار مطلوب است. زندگی و تحصیل را به دلیل محیط مناسب خود در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار آسان تر می کند. دانشگاه دولتی این کشور با تاسیس در سال 2003 اولین موسسه آموزشی در این کشور بود که دوره های 4 ساله تمام وقت را برای تحصیل کارشناسی در این کشور دایر کرد.

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور متقاضیان بایستی دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. مدرک آنها همچنین بایستی معادل سازی شود و مورد تایید وزارت آموزش این کشور قرار گیرد. همانطور که اشاره کردیم مقطع کارشناسی در این کشور 3 الی 4 سال زمان می برد. لازمه ورود به مدرک کارشناسی ارشد می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

ویژگی 3 زبانه بودن بسیاری از دانشگاه های این کشور، یادگیری در سطح عالی در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ را بسیار موثر می کند. دانشجویان بین المللی می توانند دوره های مورد علاقه خود را با استفاده از هر زبانی که به آن مسلط هستند دنبال کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ یک دوره تحصیلی 2 ساله می باشد که همراه با شرکت در کلاس های تئوری و همچنین تحقیقاتی و ارائه پایان نامه می باشد. دانشجویان پس از ارائه پایان نامه و دفاع و کسب نمره لازم مدرک کارشناسی ارشد را دریافت می کنند. لازم به ذکر است این مدرک در تمام اروپا معتبر است. دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در دیگر کشورهای مختلف اقدام نمایند. جهت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در این کشور داشتن مدرک کارشناسی، مدرک زبان آیلتس 6.5 و یا B2 الزامی است.

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ و دکترا

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ و دکترا

یکی از ویژگی های تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور و مقطع دکترا، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در این مقطع می باشد. مقطع دکترا در لوکزامبورگ بر خلاف دیگر کشورها که مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. فقط 3 سال زمان می برد که شامل تحصیل در 6 ترم می باشد. تحصیل در مقطع دکترا در کشور لوکزامبورگ همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و جهان، پژوهش محور می باشد و شامل ارائه تحقیقات و تز دکترا می باشد. لازم به ذکر است قبل از تحصیل در این مقطع، هماهنگی با استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر در لوکزامبورگ برای تاییدیه و حمایت تحصیلی مورد نیاز می باشد. جهت تحصیلی در مقطع دکترا در لوکزامبورگ نیز ارائه مدرک زبان B2 یا C1 و همچنین مدرک زبان آیلتس انگلیسی 7 مورد نیاز می باشد.

تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های لوکزامبورگ

دانشگاه های لوکزامبورگ که در قلب اتحادیه اروپا واقع شده اند، همکاری های بین المللی با دانشگاه های مختلف جهان در مقاطع مختلف تحصیلی را یکی از اولویت های خود قرار داده و آن را ابزاری مهم برای دستیابی به تعالی در تحقیقات و آموزش می داند. دانشگاه های این کشور از معدود دانشگاه ها در جهان هستند که چند زبانه هستند. دارای دانشجویان، محققان و اساتید از سراسر جهان می باشند.

علاوه بر این، تحرکات دانشجویی در این کشور به شدت ارتقاء یافته است. بسیاری از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می توانند از فرصت های تبادل دانشجویی با دیگر دانشگاه های اروپا استفاده کنند. همچنین دانشگاه های این کشور مجموعه ای از توافق نامه ها با دانشگاه های شریک در سراسر اروپا و در سراسر جهان را برای پیشرفت دانشجویان امضاء نموده اند. برخی از این توافق نامه ها همچنین شامل تبادل کارمندان دانشگاهی یا پروژه های تحقیقاتی مشترک است.

کار حین تحصیل در لوکزامبورگ

یکی از مزایای تحصیل در این کشور امکان کار حین تحصیل در مقاطع مختلف می باشد. نرخ بیکاری در این کشور همواره یکی از پایین ترین نرخ ها بوده و اقتصاد این کشور دارای ثبات بوده است. دانشجویان در طول تحصیل می تواند از فرصت های کارآموزی، کار در شرکت های بین المللی و دیگر بخش ها استفاده نمایند. البته قابل توجه است که کار حین تحصیل در لوکزامبورگ نبایستی به تحصیل لطمه وارد کند به همین دلیل اجازه کار به صورت موقت می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان پس از تحصیل با کار در لوکزامبورگ می توانند اقامت خود را تمدید کنند و با استفاده از ویزای کاری لوکزامبورگ اجازه اقامت لوکزامبورگ را دریافت کنند. لازم به ذکر است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه و دانش لازم می توانند شما را برای مهاجرت به لوکزامبورگ در بهترین شرایط ممکن یاری و راهنمایی کنند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف در لوکزامبورگ

در این بخش از مطلب در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ به سوالات پرتکرار شما پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ چیست؟ جهت تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور، متقاضیان بایستی شرایط کلی و خصوصی را رعایت کنند. تحصیل در مقاطع مختلف در لوکزامبورگ به صورت ترکیبی از زبان های فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی و انگلیسی می باشد. همچنین برخی از رشته ها و دوره های تحصیلی در این کشور به یک زبان ارائه می شود.
  • الزامات تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ چیست؟ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور متقاضیان بایستی دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. مدرک آنها همچنین بایستی معادل سازی شود و مورد تایید وزارت آموزش این کشور قرار گیرد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *