مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل داروسازی در لیتوانی

تحصیل داروسازی در لیتوانی

دانشجویان ایرانی برای تحصیل داروسازی در لیتوانی بر اساس آخرین قوانین در سال تحصیلی 2024 می توانند در این نوشتار اطلاعات کاملی را کسب نمایند. این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است پاسخگوی کامل شما در باب تحصیل در این رشته در کشور لیتوانی می باشد. رشته داروسازی یکی از پردرآمدترین زیر شاخه های رشته پزشکی در این کشور می باشد. معمولا دانشجویان برای تحصیل داروسازی سوالاتی از این قبیل دارند که در ادامه مقاله به پاسخ این سوالات در قسمت های مختلف پرداخته ایم.

  • آیا دانشگاه های لیتوانی برنامه داروسازی برای دانشجویان خارجی دارند؟
  • شرایط ورود به رشته داروسازی در دانشگاه های لیتوانی چگونه است؟
  • میزان هزینه های تحصیل در این رشته سالیانه چقدر است؟

در ادامه با شرایط تحصیل داروسازی در این کشور بیشتر آشنا خواهید شد. برنامه های داروسازی موضوعاتی از جمله تولید داروها، ایمنی بیمار و میزان مصرفی و استفاده از دارو را در بر می گیرد. دانشکده های برتر داروسازی، ضمن مطالعه شیمی، زیست شناسی و پزشکی، داروسازان را برای نوآوری در سلامت انسان آماده می کنند. مشاغل داروسازی شامل کار در بیمارستان، دامپزشکی، سم شناسی و موارد دیگر می باشد.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در لیتوانی

اهداف دانشکده های داروسازی در لیتوانی در سال 2024

دانشکده های داروسازی دانشگاه های این کشور واحدهای آکادمیک می باشند. متخصصان داروسازی با کیفیت بالا را آموزش می دهند. همچنین به گسترش دانش و تخصص علوم داروسازی می پردازند. این دانشکده ها دارای جوامع مسئول و متحد می باشند. به طور فعال ارزش ها و سنت های داروسازی اروپا را پرورش می دهند. فارغ التحصیلان دانشکده ها یا دانشگاه های داروسازی این کشور، متخصصان ماهر و حرفه ای در زمینه های مختلف از جمله تولید داروهای مختلف برای مراقبت از بیماران، ایجاد روش های نوآورانه و تغییرات بین رشته ای و کار گروهی در گروه های حرفه ای مراقبت های بهداشتی هستند.

اهداف دانشکده ها و دانشگاه های داروسازی این کشور عبارتند از:

  • آموزش متخصصان بسیار ماهر جهت انجام فعالیت های دارویی در زمینه های مختلف حوزه بهداشت و درمان که می تواند مهمترین مشکلات علمی را برطرف کند. با تغییر محیط بازار و همکاری فعال با سازمان ها و موسسات سازگار باشد. سلامت عمومی را افزایش دهد.
  • انجام و انتشار تحقیقات مرتبط در زمینه داروسازی و علوم مرتبط
  • کسب اطمینان از کیفیت برنامه مطالعه و مطابقت با مدارک تحصیلی واجد شرایط ملی و بین المللی
  • ایجاد نگرش یکپارچه دانشجویان، اساتید و کارفرمایان در مورد دستاوردهای علوم دارویی و مطالعات و همچنین راهکارهای بهبود آنها

برای اجرای این اهداف، دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی با بخش های مختلف ساختاری و عملکردی، دانشگاهی، حرفه ای، غیر دولتی و دولتی، سازمان های تجاری و شهروندان این کشور و کشورهای خارجی از نزدیک همکاری می کند.

شرایط تحصیل داروسازی در لیتوانی در سال 2024

تحصیل داروسازی در این کشور به طور معمول 5 سال به طول می انجامد. دوره های داروسازی از 1 سپتامبر شروع می شوند. دانشجویان تا 15 ژوئن (june) فرصت دارند. تا برای شرکت در برنامه های تحصیل داروسازی در این کشور درخواست خود را اعلام کنند. مدارک مورد مورد نیاز را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند تا موفق به کسب پذیرش تحصیلی شوند. برنامه های تحصیل داروسازی در این کشور با سازماندهی و ارائه آموزش مدرن در سطح دانشگاه در رشته داروسازی، انجام تحقیقات علمی مرتبط و ارائه آموزش های عملی کارآمد، متخصصان داروسازی کاملاً ماهری را آموزش می دهند.

شرایط و مدارک لازم در خصوص تحصیل داروسازی در این کشور با توجه به پذیرش دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود. به طور کلی مدارکی که در این خصوص نیاز خواهد بود بدین شرح می باشد:

  • ارائه درخواست پذیرش مورد تایید از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه کلیه مدارک هویتی مانند شناسنامه، گذرنامه و سایر
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ثبت نام اولیه دانشگاه
  • ارائه ریز نمرات و کلیه مدارک تحصیلی
  • گواهی در خصوص تعیین سطح دانش زبان انگلیسی
  • ارائه بیمه نامه تحصیلی
  • ارائه ترجمه کلیه مدارک
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

ساختار برنامه تحصیل داروسازی در لیتوانی

سطح علمی دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد. از این رو متقاضیان پس از فارغ التحصیلی امکان کار در این کشور و یا سایر کشورها را خواهند داشت. دانشجویان در سال های تحصیلی اول و دوم دروس عمومی (شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک، آناتومی، فیزیولوژی و غیره) را یاد می گیرند. بعد از دومین سال، در مطالعات داروسازی به زمینه های تازه ظهور توجه بیشتری می شود مانند:

  • زیست شناسی مولکولی
  • بیوتکنولوژی
  • ساخت دارو
  • بیوشیمیایی

هر سال به جنبه های بالینی داروسازی مدرن تأکید بیشتری می شود. برنامه مطالعه داروسازی شامل 6 ماه آموزش عملی در داروخانه های عمومی و بیمارستان است. مقاله تحصیل در لیتوانی به طور جامع درباره قوانین تحصیل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

در جدول زیر به طور دقیقتر به ساختار برنامه های تحصیل داروسازی در این کشور از در سال های اول و دوم و همچنین سوم تا پنجم اشاره شده است:

ساختار برنامه های تحصیل داروسازی تا سال دومساختار برنامه های تحصیل داروسازی از سال سوم تا پنجم
زیست شناسیشیمی معدنیداروسازی بالینی
ریاضیاتشیمی تحلیلیساخت دارو
فیزیکگیاه شناسی داروییمراقبت های دارویی و داروسازی اجتماعی
آناتومیشیمی داروییبیوتکنولوژی دارویی
فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژیفناوری داروییبیوشیمیایی
بیماری های داخلیداروسازیفارماکوگنیوز
زبان لیتوانیاییسم شناسیشیمی ارگانیک

فرصت کاری و تحصیل داروسازی در لیتوانی

اکثر دانشجویان رشته داروسازی پس از اتمام دوره تحصیل خود در داروخانه ها، شرکت های عمده فروش دار، شرکت های صنایع داروسازی، آژانس های شرکت های بین المللی داروسازی یا آزمایشگاه هایی که در تحقیقات دارویی فعالیت دارند مشغول به کار می شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این رشته می توانند در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بر روی داروها و انجام تحقیقات علمی شرکت کنند. دانشجویانی که بعد از دوره کارشناسی ارشد به فکر ادامه تحصیل داروسازی در دانشگاه های این کشور هستند می توانند در دوره دکترا مشغول به تحصیل شوند. به یاد داشته باشید که متوسط هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های این کشور 7000€ (یورو) سالیانه می باشد.

در نظر داشته باشید که جهت کار در این کشور در رشته داروسازی حداقل و حداکثر درآمدی در نظر گرفته شده است که بدین شرح می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد داروسازان در لیتوانی

درآمد حاصل از رشته داروسازی در این کشور مساله مهمی می باشد، که باعث شده است. بسیاری از متقاضیان این کشور را برای تحصیل در این رشته و ادامه کار انتخاب نمایند. درآمد حاصل از این رشته دارای حداقل و حداکثر دریافتی خواهد بود. در سال 2024 میانگین درآمد این کشور ماهیانه حدود 4170LTL (لیتاس لیتوانی) می باشد. در طول 1 سال کار مفید به حدود 50100LTL (لیتاس لیتوانی) خواهد رسید.

فرصت کاری و تحصیل داروسازی در لیتوانی

رشته های مرتبط با رشته داروسازی در لیتوانی

تحصیل در دانشگاه های این کشور ارائه دهنده بهترین برنامه های تحصیل در رشته های مختلف زمینه پزشکی می باشند. هر ساله متقاضیان زیادی به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و اقامت، برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا، تنوع فرهنگی و سایر مزایا اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند.

از رشته های مرتبط با رشته داروسازی که در لیتوانی تحصیل می شود به موارد زیر اشاره شده:

  • زیست پزشکی
  • سلامت عمومی
  • پزشکی انسانی
  • دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • داروخانه
  • دامپزشکی
  • پرستار
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • طب مکمل و جایگزین
  • مدیریت بهداشت
  • علوم بهداشتی
  • مامایی
  • روانشناسی بالینی

اشتغال در مشاغل مخصوصا گروه پزشکی نیاز به دانش زبان رسمی این کشور نیز دارد. پس افرادی که به دنبال این هستند. تا پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. در طول دوران تحصیل می باید کم کم زبان رسمی این کشور را بیاموزند تا برای کار در این کشور به مشکل بر نخورند. از این رو اکثر متقاضیان ترجیح می دهند برای اشتغال آسانتر و هزینه کمتر برای تحصیل در آلمان اقدام نمایند. نرخ بیکاری پایین و نیاز به اشتغال در این کشور باعث شده تا متقاضیان بیش از پیش به تحصیل در این کشور به زبان رسمی یعنی آلمانی مشغول شوند. پس از تحصیل هم راحت به اشتغال برسند.

بررسی شهریه در مقاطع مختلف در لیتوانی

لیتوانی در ساحل شرقی دریای بالتیک در شمال اروپا قرار دارد. این یکی از سه کشور بزرگ و پرجمعیت بالتیک است. لهستان، بلاروس، روسیه و لتونی با این کشور هم مرز هستند. لیتوانی عضو اتحادیه اروپا، ناتو و شینگن است. رشد سریع اقتصادی این کشور آن را به مقصدی عالی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. موسسات آموزش عالی لیتوانی شامل ادبیات تحقیقاتی عالی، تجهیزات کامپیوتری و فناوری است. محیط آموزشی و پژوهشی عالی در اختیار دانشجویان و محققین قرار می گیرد. برخی از اعضای هیئت علمی بسیار ماهر در سخنرانی ها و کلاس ها شرکت می کنند.

متوسط ​​شهریه در مؤسسات آموزش عالی به حوزه تحصیلی و چرخه تحصیلی بستگی دارد. هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی به طور متوسط ​​بین 1000€ تا 5300€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع لیسانس، بین 2200€ تا 6500€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بین 7100€ تا 8500€ (یورو) در سال برای تحصیل در مقطع دکترا است. از آنجایی که تحصیلات عالی در اکثر نقاط جهان بسیار پرهزینه است، بیش از سه چهارم دانشجویان بین المللی در لیتوانی موافق هستند که پول خود را دریافت می کنند با شهریه معقول برای بالاترین کیفیت مطالعات و بورسیه های سخاوتمندانه برای آموزش با کیفیت بالا.

الزامات تحصیل داروسازی در لیتوانی

برای تحصیل داروسازی در این کشور، دانشجویان بایستی دوره دبیرستان را با کسب نمرات بالا در بخش های فیزیک، ریاضیات، شیمی و زیست به پایان برسانند. در آزمون ورودی (سراسری) شرکت کنند تا موفق به ورود به دانشگاه های این کشور شوند. به یاد داشته باشید که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور ارائه دهنده برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و زبان لیتوانیایی هستند. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در لیتوانی را دارند باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. مقاله حقوق ماهیانه کار در لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمایید.

در نمودار زیر، حقوق ماهیانه داروسازان به تصویر کشیده شده است:

حقوق ماهیانه داروسازان در لیتوانی

از این رو اجاره خوابگاه در این کشور حدود 70€ الی 250€ (یورو) می باشد. به طور کلی جهت زندگی دانشجویی در این کشور حدود 350€ الی 850€ (یورو) احتیاج است. با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان، ممکن است متقاضیان مجبور به ارائه مدارک و اسناد بیشتر برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور شوند. شما عزیزان اگر قصد دارید وارد دانشگاه های کشور لیتوانی شوید و یا از هزینه تحصیل و زندگی در لیتوانی آگاه شوید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی در سال 2024 عبارتست از:

  • آیا دانش زبان لیتوانی برای تحصیل در رشته داروسازی الزامی است؟ برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانش زبان انگلیسی کافی می باشد. اما در واقع زبان لیتوانی یکی از موارد درسی در دروس تدریسی در مقطع داروسازی در این کشور است.
  • طول دوره تحصیلی در مقطع داروسازی چقدر می باشد؟ طول مدت دوره داروسازی در کشور لیتوانی، 5 سال است. لازم به ذکر است ورود به دانشگاه های این کشور سالی یکبار و در سپتامبر اتفاق می افتد. بنابراین زمان بندی برای ورود به دانشگاه در این کشور از اهمیت برخوردار است.
  • ساختار تحصیل در رشته داروسازی در کشور لیتوانی چیست؟ روند تحصیل در رشته داروسازی در کشور لیتوانی بدین شکل است که دانشجو در سال های اول و دوم به تحصیل در مباحث عمومی می پردازد و از سال دوم به بعد، مباحثی چون ساخت دارو، بیوتکنولوژی، زیست شناسی مولکولی و بیوشیمیایی را فرا می گیرد.
  • آیا پس از اتمام تحصیل در این رشته فرصت شغلی در این کشور برای فرد وجود دارد؟ بله، دانشجویانی که از رشته داروسازی در کشور لیتوانی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در شرکت های صنایع داروسازی و یا آزمایشگاه هایی که در تحقیقات دارویی فعالیت دارند، مشغول شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در لیتوانی

  1. مونا گفت:

    سلام من 19 سالمه کنکورم دادم اما میخوام برای رشته داروسازی اقدام کنم. میشه بدونم شرایط تحصیل داروسازی در لیتوانی چیه؟ چه مدارکی نیاز هست و برای تحصیل داروسازی در لیتوانی باید حتما فقط به زبان انگلیسی مسلط باشیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل در لیتوانی برای رشته داروسازی باید نمره بالا در دروس اصلی دریافت کنید. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز مهیا است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *