مهاجرت تحصیلی امارات

تحصیل داروسازی در امارات

تحصیل داروسازی در امارات

در سراسر جهان، پزشکان از درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند و متقاضیان تحصیل داروسازی در امارات به خصوص در میان متقاضیان بین المللی نیز بسیارند. با توجه به همین مسئله است که تحصیل داروسازی در امارات می تواند یک فرصت مناسب برای شما باشد تا وارد عرصه پزشکی در جهان شوید. 2 دانشگاه معتبر در کشور امارات، امکان تحصیل داروسازی در این کشور را برای علاقمندان به این رشته فراهم آورده اند. تحصیل داروسازی در امارات عنوان اصلی این مقاله است که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است.

تحصیل در امارات

تحصیل در کشور امارات رفته رفته به یکی از فرصت های مهم تحصیلی در جهان تبدیل می شود. برخی از دانشگاه های این کشور در سال های اخیر با توجه به خروجی های علمی خود موفق شده اند تا در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند. دانشگاه های کشور امارات، با بهره گیری از اساتید برتر اروپایی و امریکایی و همچنین رواج زبان انگلیسی در دانشگاه های خود سبب جذب دانشجویان خارجی شده است. همه عواملی که ذکر شد، سبب پیشرفت دانشگاه های این کشور شده است. دانشجویان برای اینکه بتوانند در کشور امارات به ادامه تحصیل بپردازند. از این رو باید ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورند. ویزای تحصیلی کشور امارات به معنای دریافت مجوز برای تحصیل در این کشور است.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی در امارات

چنانچه اشاره کردیم برای تحصیل در امارات باید ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورید. مهم ترین مدارک مورد نیاز شما برای دریافت ویزای تحصیلی عبارتند از؛

  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • 4 سری کپی از گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار قانونی دارد 2 صفحه آن سفید باشد،
  • 12 قطعه عکس
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاهی در کشور امارات
  • گواهی تمکن مالی از یک بانک معتبر
  • کپی پرداخت هزینه ویزا حدود 720€ (یورو)
  • کپی پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی اقامت در کشور امارات
  • گواهی رسمی آخرین دوره تحصیلی
  • گواهی تست سلامتی مرتبط با خواسته های سفارت امارات

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در امارات

شرح برنامه های درسی رشته دارو در امارات

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، برای تحصیل داروسازی در امارات 2 دانشگاه معتبر وجود دارد. دانشجویان علاقمند می توانند در آن نام نویسی کنند. پس از پایان دوره های تحصیلی، مدرک دانشجویان به طور کامل دارای اعتبار است. آن ها می توانند با توجه به سطح تحصیلی خود در یکی از جایگاه های تعیین شده شغلی در این کشور مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با چگونگی امکان پذیری اقامت در کشور امارات پس از تحصیلی مقاله اقامت پس از تحصیل در امارات را نیز نگارش کرده ایم.

برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه شارجه امارات

تحصیل داروسازی در دانشگاه شارجه در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل باید 5 سال تحصیلی را در این دانشگاه پشت سر بگذارند. برخی از دروس به صورت اجباری در تقویم آموزشی دانشجویان قرار گرفته است. یکی از آن ها آموزش زبان عربی و انگلیسی به دانشجویان است. همچنین برخی دروس اسلامی نیز به صورت اجباری به دانشجویان آموزش داده می شود. بدین ترتیب تا از شرایط مذهبی کشور امارات با خبر شوند. برای دریافت مدرک تحصیلی باید 170 ساعت آموزش را با موفقیت پشت سر بگذارید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان موظف به گذراندن 33 ساعت تحصیلی هستند. در حدود 2 تا 4 سال به طول می انجامد. شهریه دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته داروسازی در این دانشگاه €24000 (یورو) است. تنها به زبان انگلیسی ارائه می شود. در پایان پس از ارائه تز نهایی، دانشجویان می توانند مدرک خود را از این دانشگاه دریافت کرده و وارد بازار کار شوند. جهت تحصیل پزشکی در امارات مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه شارجه امارات

مراکز تحصیلی داروسازی در امارات

مهم ترین دانشگاهی که در کشور امارات تحصیل داروسازی را امکان پذیر می باشد، دانشگاه شارجه در این کشور است. این دانشگاه براساس گزارشات معتبر جزء 376 دانشگاه برتر جهان است. این موسسه در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ارائه دروس مرتبط با رشته داروسازی می پردازد. دانشگاه پزشکی خلیج نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبری است که در آن امکان تحصیل داروسازی در امارات فراهم شده است. در این دانشگاه نیز امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. در ادامه توضیحات تکمیلی در رابطه با تحصیل در هر 2 دانشگاه را ارائه خواهیم کرد. جهت تکمیل اطلاعات خود در بخش ویزای تحصیلی در این کشور مطالعه مقاله ویزای تحصیلی امارات پیشنهاد داده می شود.

شرایط آموزش در دانشگاه پزشکی خلیج امارات

تحصیل داروسازی در امارات در دانشگاه پزشکی خلیج نیز امکان پذیر است. این دانشگاه شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را فراهم آورده است. در این دانشگاه دانشجویان می توانند با استفاده از مدرک تحصیلی دوره کارشناسی خود وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. ساعات تحصیلی در این مقطع 40 ساعت است و طول دوره 2 ساله است. دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی باید حداقل نمره 6 از آزمون آیلتس داشته باشند. مدارک تحصیلی آن ها مورد تایید دانشگاه قرار گیرد.

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی، در یک دوره 5 ساله تحت عنوان دکترای داروسازی شرکت خواهند کرد. پس از آن می توانند راهی بازار کار شوند. دانشجویان حداقل باید 12 سال در دبیرستان تحصیل کرده باشند تا اجازه ورود به این دانشگاه را داشته باشند. شهریه سالیانه این دانشگاه در حدود 15200€ (یورو) است. برای آشنایی با هزینه های زندگی در کشور امارات، می توانید مقاله هزینه زندگی در امارات را مطالعه بفرمایید.

توجه داشته باشید که برای پذیرش در دانشگاه هایی که شرایط تحصیل در آن ها بیان شده است. شما باید حداقل 80% نمرات قبولی را دریافت کرده باشید. در واقع اگر در ایران تحصیل کرده اید، نمرات اصلی شما باید حداقل در حدود 16 باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربه های قبلی خود در زمینه مهاجرت، می توانند امکان پذیری تحصیل داروسازی در امارات را برای شما بررسی نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *