مهاجرت تحصیلی امارات

مدارس ایرانی امارات

مدارس ایرانی امارات

تحصیل در امارات متحده عربی، با مدارس ایرانی امارات مطمئنا می تواند مزایای خود را برای دانشجویان داشته باشد. به ویژه برای ایرانیانی که قصد ادامه تحصیل و آینده ای روشن در این کشور را دارند. بر اساس گزارش ( ارقام 2022 امارات متحده عربی ) که اخیرا توسط سازمان رقابت و آمار فدرال منتشر شده است. کشور امارات یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان با 20.4 میلیون مهمان هتل در سال 2023 است. و مدارس سراسر این کشور به ویژه مدارس ایرانی امارات گزینه های متعددی برای مسکن ارائه می دهند. . از اقامت گاه های مجلل گرفته تا فضا های ساده تر که هر نیازی را برآورده می کند. و نکته مهم این است که، در جمع آوری و ارائه این مقاله تیم متخص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک شایانی را متحمل شده است. و در ادامه کشور امارات از 7 ایالت تشکیل شده است:

معرفی اماراتدر این بخش به هزینه تحصیل و زندگی در امارات خواهیم پرداخت.

هزینه تحصیل و زندگی در امارات

موسسات در امارات مجاز به تعیین هزینه های تحصیلی خود هستند، بنا بر این هزینه ها بسته به محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. هزینه های تحصیل نیز بسته سطح و نوع مقطعی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.یه طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید. که حدود AED48000تا 120000AED )درهم( برای مدارک تحصیلات تکمیلی پرداخت کنید. و نیز ممکن است برای کمک به هزینه های تحصیل خود واجد شرایط دریافت بورسیه باشید. دانش آموزانی که به دنبال تحصیل در امارات هستند. باید هزینه های زندگی خود را در نظر بگیرند. برای 1 آپارتمان اجاره ای خصوصی می توانید انتظار داشته باشید. که حدود 3700AED (درهم) درهم در ماه بپردازید و با هزینه های اب و برق حدود 440AED (درهم) در ماه. و اگر شهر بزرگتری را انتخاب می کنید باید انتظار هزینه های زندگی بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر داشته باشید. برای اطلاع از برخی هزینه های دیگر در امارات به جدول زیر توجه فرمایید:

قیمت ها به درهم (AED)موضوعات
58AEDوعده غذایی
44AEDبلیط سینما
3000AED الی 4000AEDاجاره ماهانه
29AEDحمل و نقل ماهانه
27AEDقهوه

بعد از بررسی هزینه زندگی و تحصیل در امارات در این بخش به مدارک لازم برای ویزای تحصیلی امارات خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی امارات

شما برای ورود به امارات و تحصیل در مدارس امارات و دبی نیاز مبرمی به ویزای تحصیلی دارید. تا بتوانید برای مدت معینی در آن کشور بمانید. که ویزای تحصیلی امارات معمولا 1 ساله صادر می شود. و شما می توانید پس از سال اول تحصیل در صورت تمایل داشتن به ادامه تحصیل در مدارس امارات، مجددا می توانید برای تمدید ویزای تحصیلی اقدام کنید. و برای دریافت ویزای تحصیلی امارات مدارکی لازم است که باید آنها را جمعاوری کرده و در روز مصاحبه به افسر ارائه دهید. در ادامه مقاله می توانید به این مدارک توجه فرمایید

  • پاسپورت شما به همراه چند کپی از پاسپورت شما
  • نامه پذیرش در مدرسه یا دانشگاه امارات
  • چند عکس به اندازه پاسپورت ممکن است تا 12 مورد نیاز داشته باشید.
  • اثبات توانایی مالی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی شما
  • مدارک محل اقامت، مانند محل اقامت دانشجویی یا مدرک اجاره
  • گواهی پزشکی صادر شده، توسط 1 مرکز بهداشتی تایید شده توسط دولت در امارات

و نیز به خواطر داشته باشید که. شرایط درخواست ویزا از یک ایالت با ایالت دیگر و همچنین از 1 دانشگاه به دانشگاهی دیگر در امارات متفاوت است. این رایج ترین اسناد مورد نیاز است. و در نهایت این مدرسه شماست که لیست کامل تمامی مدارکی را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

 

اشتغال همراه با تحصیل در مدارس ایرانی امارات

شغل پاره وقت دغدغه اصلی هر دانش آموز ایرانی در مدارس ایرانی امارات است. امارات متحده عربی فرصت های شغلی پاره وقت، خارج از مدرسه را برای دانش آموزان خود فراهم کرده است. اما دانش آموزان برای کار پاره وقت نیاز به مجوز از مدرسه یا کالج را دارند. و دانش آموزان همچنین می توانند در محوطه مدرسه در کتابخانه ها، بخش ها و دفاتر اداری کار کنند. جایی که می توانند در خارج از کلاس تجربه کسب کنند. در طول جلسات دانش آموزان می توانند 15 ساعت در هفته یا 60 ساعت در ماه کار کنند. و در تعطیلات تابستانی می توانند 40 ساعت در هفته یا 160 ساعت در ماه کار کنند.

در این قسمت موضوع مهم سیستم آموزشی در امارات را تحلیل و بررسی خواهیم کرد

اشتغال همراه با تحصیل در مدارس ایرانی امارات

سیستم آموزشی در امارات

سیستم آموزشی در امارات به 3 دسته تقسیم می شود

  • مدارس دولتی
  • مدارس خصوصی
  • موسسات آموزش عالی

و مدارس دولتی در امارات به طور کلی به 4 سطح تقسیم می شوند

  • آموزش در دوران کودکی (سنین 3 تا 5 سال)
  • سطح پایه (سنین 6تا10 سال)
  • سطح متوسط (سنین11 تا13 سال)
  • سطح متوسطه (سنین 14تا18 سال)

تحصیل در امارات تا پایان دوره متوسطه جهانی ( در مدارس دولتی ) رایگان بوده. و برای کودکان اماراتی اجباری است. و مدارس دولتی در امارات تفکیک جنسیتی هستند. ودر این مدارس زبان آموزشی عربی است. که بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند. کیفیت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. با این حال برخی از گزینه های تحصیلی بسیار قوی در امارات در هر سطح در دسترس هستند. در کشورهای حوضه خلیج فارس ، دانش آموزان امارات متحده عربی در فهرست رتبه بندی مدارس جهانی که در سال 2022 تهیه شده است، بالاترین و رتبه 40 را در سراسر جهان دارند.

و در ادامه این مقاله به اسامی مدارس ایرانی امارات خواهیم پرداخت.

اسامی مدارس ایرانی امارات

به دلیل استقبال بسیار بالای مهاجران و گردشگران از کشور امارات به ویژه مهاجران ایرانی، دولت امارات مدارس دولتی و خصوصی فراوانی را در تمامی مناطق این کشور تاسیس کرده .که مدارس ایرانی امارات نیز جزو همین مدارس به شمار می آیند. که ما در این بخش مقاله به تعدادی از این مدارس پرداخته ایم:

برخی از مدارس رومانیبعد نگاه کلی که به تصویر بالا داشتیم در این بخش به تعریف اختصاصی از مدارس ایرانی امارات خواهیم پرداخت.

  • مجتمع آموزشی توحید، دانش آموزان این مدرسه از سطح بالایی در تمامی سطوح برخوردارند. و بین دانش آموزان و تمامی کارکنان این مدرسه رابطه خوبی برقرار است.
  • مجتمع آموزشی ایرانیان، مدرسه ایرانیان امارات در دوره های دبیرستان و راهنمایی کیفیت قابل قبولی را به دانش آموزان خود ارائه می دهد. و مشارکت والدین در این مدرسه بسیار عالی است.
  • مجتمع آموزشی خدیجه کبری، که این مدرسه کاملا دخترانه است. و دانش آموزان این مدرسه دارای نگرش مثبتی هستند. و کیفیت بالای تدریس در دبیرستان باعث پیشرفت روز افزون دانش آموزان شده است.
  • مجتمع آموزشی سلمان فارسی، مسئله بهداشت در این مدرسه به خوبی رعایت می شود. و جزو اولویت تمامی کارکنان و دانش آموزان این مدرسه است. و رشد فردی دانش آموزان در این مدرسه بسیار بالاست.
  • مجتمع آموزشی ادب، آموزش عالی ریاضیات و علوم در این مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است. و مهارت های یادگیری دانش آموزان در این مدرسه در مقاطع متوسطه به بالا عالی است.
  • مجتمع آموزشی امام خمینی، این مدرسه در ابوظبی واقع شده و 1 مدرسه دولتی است و رشد فردی دانش آموزان در این مدرسه بسیار بالاست.

و ما در این مقاله به صورت جامع به مدارس ایرانی امارات پرداختیم. و هزینه تحصیل و زندگی در امارات را بررسی کردیم. در هر صورت اگر شما قصد ادامه تحصیل و زندگی در امارات را داشته باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهنما شما در امر مهاجرت خواهند بود

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *