مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان با توجه به هزینه مناسب تحصیل و دانشگاه های سطح بالا یکی از رشته های پزشکی مورد توجه در این کشور است. تحصیل داروسازی در این کشور به دو زبان روسی و ارمنی بیشتر ارائه می شود و زبان انگلیسی نیز در برخی برنامه های دانشگاه های این کشور قرار دارد. این کشور به دلیل مسافت کم و نزدیکی فرهنگ با ایران یکی از کشورهای همسایه مورد توجه برای دانشجویان ایرانی است. البته باید بگوییم مدارک صادر شده از این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این موضوع درباره داروسازی در ارمنستان بیشتر توضیح داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل داروسازی در کدام دانشگاه های ارمنستان امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل داروسازی در ارمنستان چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در ارمنستان چقدر است؟

داروسازی در کشور ارمنستان

داروسازی امروز با توجه به شیوع بیماری های جدید و فراگیر و گستردگی این بیماری ها یکی از رشته های مهم در باب سلامت و پزشکی است. داروسازی در این کشور نیز با توجه به پیشرفت این صنعت از رشته های جالب توجه می باشد. امروز صنعت داروسازی در این کشور در حال پیشرفت و توسعه است و به دنبال آن نیاز به داروسازان با استعداد و متخصص دارد. لذا دانشگاه های این کشور در دانشکده های پزشکی و داروسازی خود برنامه مدون داروسازی را ارائه می کنند. امروز داروسازی مشاغل مختلفی را از جمله تولید دارو در کارخانه های داروسازی، پخش دارو، ارزیابی کیفیت دارو و کار در بیمارستان ها، داروخانه ها و موارد دیگر شامل می شود. این رشته با ترکیب علم شیمی و علم پزشکی همراه شده تا تاثیر مواد شیمیایی و غیره را بر سلامت بدن بیشتر و بیشتر کند.

ساختار تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل کارشناسی داروسازی در این کشور یک برنامه مدون و کارآمد به صورت 4 ساله ارائه می شود که با ترکیب دوره کارشناسی ارشد به مدت 5 سال می رسد. این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور به خصوص در پایتخت این کشور ایروان ارائه می شود. تحصیل این رشته شامل دروس تئوری و همچنین دروس بالینی از جمله کار در آزمایشگاه های داروسازی، کارورزی و کار در داروخانه های مختلف بیمارستان ها و مراکز بهداشتی می باشد. اکثر دوره های ارائه شده داروسازی در این کشور به زبان های روسی و ارمنی ارائه می گردند و یادگیری یکی از این زبان ها حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیاز خواهد بود. دانشجویان تحصیلات ابتدایی در داروسازی را از طریق کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی این برنامه برای انجام وظایف حرفه ای زیر آموزش داده می شود:

  • داروسازی عمومی
  • بازاریابی و نوآوری
  • فعالیتهای اطلاع رسانی
  • تحقیقات علمی
  • سازمانی و مدیریتی

فارغ التحصیلان دارای مدرک معتبر داروسازی را دریافت می کنند. دانشجو با این مدرک حق دارد فعالیت های داروسازی را زیر نظر انجمن داروسازان انجام دهد و همچنین ادامه تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد را انجام دهد. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه های کارشناسی ارشد، دانشجویان دارای مدرک فوق لیسانس می شوند.

در نمودار زیر مدت تحصیل در دیگر رشته های پزشکی در ارمنستان ارائه شده است:

دیگر رشته های پزشکی در ارمنستان

مزایای تحصیل داروسازی در ارمنستان

داروسازی در این کشور در دانشگاه های برتر این کشور همراه با تجهیزات مدرن و آزمایشگاه های پیشرفته ارائه می شود. این کشور درصدد این است که صنعت داروسازی خود را گسترش دهد لذا توجه ویژه ای به برنامه آموزش داروسازی دارد و از جذب دانشجویان خارجی با استعداد استقبال می کند. از جمله مزایای تحصیل داروسازی در ارمنستان شامل:

  • تحصیل داروسازی در دانشگاه های معتبر ارمنستان
  • تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ارمنستان
  • تحصیل داروسازی در ارمنستان بدون شرکت در آزمون
  • تحصیل داروسازی بدون نیاز به مدرک زبان بین المللی
  • کار داروسازی پس از تحصیل در ارمنستان
  • اخذ اقامت تحصیلی با ویزای تحصیلی ارمنستان
  • تحصیل داروسازی با هزینه کم
  • زندگی با هزینه مناسب

شرایط تحصیل داروسازی در ارمنستان 2023

شرایط تحصیل داروسازی در ارمنستان در سال 2023 همانند سایر رشته های پزشکی در ارمنستان است. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی داروسازی در ارمنستان باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را ارائه کنند و نمرات دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی آنها بالا باشد. لازم به ذکر است دانشجویان جهت تحصیل داروسازی در ارمنستان نیازی به شرکت در آزمون های بین المللی ندارند. علاوه بر این نیز دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل ندارند. لازم به ذکر است برای دریافت اطلاعات دقیق تر می توانید به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و از موارد دیگر اطلاعات لازم را کسب کنید. شایان ذکر است شرایط سنی برای تحصیل در ارمنستان و داروسازی در ارمنستان وجود ندارد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های ارمنستان

دانشگاه های ارمنستان رشته داروسازی را با کیفیت بالا و ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دکترا فراهم می کند. برنامه های داروسازی منجر می شود که دانشجویان که فعالیتهای بعدی خود را در شرکت های تخصصی سازماندهی و یا در داروخانه ها داروخانه ها، مراکز تخصصی داروها و فناوریهای پزشکی، کارخانه های تولیدی، مؤسسات علمی و پژوهشی و سایر موسسات تخصصی در جمهوری ارمنستان و خارج از کشور ادامه دهند.

دانشگاه های ارمنستان فرصت های واقعی ایجاد کرده تا فعالیت های علمی و آموزشی تقریبا در همه جهات مطابق با استانداردهای بین المللی محقق شود. این دانشگاه ها معمولا شیمی دارویی و داروسازی، داروسازی و اقتصاد و مدیریت داروسازی، زیست پزشکی و داروسازی را همراه با تجهیزات آزمایشگاهی مدرن در زمینه هایی مانند فناوری تهیه دارو (داروخانه و صنعتی)، شیمی دارویی (از جمله تجزیه و تحلیل داروسازی)، بیوتکنولوژی، شیمی سم شناسی، داروسازی، اقتصاد دارویی و مدیریت، مطالعات ساختار مواد مخدر و کنترل کیفیت، بهداشت و غیره را در آزمایشگاه ها ارائه می کنند. در لیست زیر می توانید دانشگاه های داروسازی در ارمنستان را بیابید:

  • دانشگاه علوم پزشکی ایروان
  • دانشگاه سنت ترزا
  • دانشگاه سنتی ارمنستان
  • دانشگاه هایبوساک

درباره تحصیل داروسازی در ارمنستان

برنامه داروسازی در ارمنستان شامل دوره های اجباری و اختیاری است که دانشجویان را در زمینه های زیر آموزش می دهند:

  • فن آوری های پیشرفته (بیوتکنولوژی، شیمیایی، آنزیمی) برای تولید دارو
  • فن آوری های آماده سازی دارو، اشکال جدید تولید دارو از مواد
  • تولید دارو، کنترل کیفیت، توزیع، ارزیابی اثربخشی، تدوین استراتژی های حقوقی و مستندات
  • سنتز دارو، روش تحقیق
  • عملکرد و متابولیسم بدن، اختلالات آنها، فیزیولوژی و آناتومی و همچنین فرآیندهای پاتولوژیک و دلایل بیماریهای ارثی و روشهای نوین تحقیقات
  • خواص دارویی داروها، در دسترس بودن آنها، داروسازی دینامیک، داروسازی ژنتیک و موارد دیگر
  • سنتز و مطالعه مواد دارویی و اجزای سازنده آنها
  • تولید بیوتکنولوژیک، سنتز میکروبیولوژیکی و انتقال بیولوژیکی مواد جدید بالقوه فعال بیولوژیکی
  • برنامه ریزی تحقیقات بالینی داروها، تحقق آن و تحلیل نتایج
  • غربالگری دارویی مواد جدید
  • طراحی دارو
  • نظارت بر گیاهان دارویی و شناسایی مواد فعال بیولوژیکی موجود در آنها، تولید گالن و داروهای جدید گالن

درباره تحصیل داروسازی در ارمنستان

برنامه های داروسازی در ارمنستان

در جدول زیر می توانید دروس ارائه شده در طی 4 سال تحصیل داروسازی برای اخذ مدرک کارشناسی را مشاهده کنید:

سال تحصیلبرنامه درسی
اولشیمی عمومی، شیمی بیولوژیک، زیست شناسی، آناتومی انسان، تاریخ، آمار، فیزیک پزشکی
زبان لاتین و اصطلاحات پزشکی، تاریخ ارمنی، تاریخچه داروسازی، زبان ارمنی و اصطلاحات پزشکی، ریاضیات و پزشکی. انفورماتیک، تربیت بدنی، زبان روسی (انتخابی)، خدمات پزشکی و تاکتیک ها، فیزیولوژی در پایه های آناتومیک
دومفیزیولوژی بر اساس آناتومی، شیمی کلوئیدی، شیمی تجزیه، شیمی ارگانیک، گیاه شناسی
بیوشیمی، پاتولوژی، بیوتیک، روانشناسی پزشکی، فلسفه، میکروبیولوژی، زبان خارجی (انتخابی)، دستیار پزشکی
سومپاتولوژی، بهداشت و محیط زیست، تربیت بدنی، قوانین بهداشتی، داروسازی، شیمی دارویی، فناوری دارویی، شیمی دارویی و کارآموزی
چهارمداروسازی بالینی، فناوری دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، شیمی دارویی، شیمی سم، کارآموزی، اقتصاد داروسازی، پزشکی اورژانس و سم شناسی

مشاغل داروسازی در ارمنستان

با دریافت صحیح آموزش و مدرک می توانید فعالیت خود را در محیط های مختلف در بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی، دفاتر بهداشت دولتی، شرکت های بیمه درمانی، داروسازی و دانشکده های پزشکی، آژانس های تبلیغاتی، شرکتهای بزرگ مالی و البته شرکتهای داروسازی فعالیت کنید. داروسازان و تکنسین های داروسازی با همان محیط کار و برخی از وظایف یکسان مشترک هستند، اما در مسئولیت تحصیلات و دستمزدها تفاوت چشمگیری دارند. داروساز در نهایت مسئولیت تکنسین ها را دارد که حداقل 5 سال تحصیلات و آموزش دارد و می تواند دستمزدهای بالایی را طلب کند. تکنسین داروسازی از مسئولیت بسیار کمتری برخوردار است، هیچ آموزش استاندارد لازم را نمی بیند و نسبت به داروساز دستمزد بسیار پایینی می گیرد. هر دو تقاضای زیادی دارند اما در نهایت، بستگی به ترجیحات و اهداف شغلی فرد دارد.

میزان درآمد داروسازان در کشور ارمنستان به شرح زیر است:

شرح درآمدمیانگین درآمد ماهانه
کمترین درآمد ماهانه داروسازی در ارمنستان476.000AMD
میانگین درآمد ماهانه داروسازی در ارمنستان992.000AMD
حداکثر درآمد ماهانه داروسازی در ارمنستان1.560.000AMD

هزینه تحصیل داروسازی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان در حدود 3000$ الی 4000$ (دلار) است و این میزان هزینه تنها هزینه شهریه دانشگاه موردنظر است که می تواند با توجه به زبان تحصیل و مقطع تحصیلی متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه دانشجویان باید هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان را مد نظر بگیرند. برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور خوابگاه های دانشجویی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. جهت دریافت مدرک معتبر داروسازی که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد می توانید به جای تحصیل در ارمنستان تحصیل داروسازی در مجارستان را بررسی کنید. مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین مکان ها را با توجه به شرایط شما برای مهاجرت معرفی کنند و در این راه حامی شما باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *