مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از متنوع ترین کشورهای اروپا از نظر فرهنگ است. تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ در اکثر مقاطع دانشگاه ها امکان پذیر است. البته جهت تحصیلی به این زبان دانشجویان بایستی مدرک معتبر همانند مدرک آیلتس یا تافل را ارائه نمایند. یکی از کشورهای واقع در شمال غرب اروپا می باشد که تحصیل در آن امروز توسط بسیاری از دانشجویان خارجی صورت می گیرد.

این کشور که عضو اتحادیه اروپا می باشد. از کشورهای اصلی این اتحادیه است و نظام آموزشی در آن بسیار مورد اهمیت دارد. مدارک صادر شده از دانشگاه های این کشور در سراسر اروپا مورد تایید است. بحث زبان تحصیل همواره یکی از موارد مهم جهت مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی بوده و تحصیل در کشور لوکزامبورگ به زبان هایی مختلف آلمانی، فرانسوی، لوکزامبورگی و انگلیسی انجام می گیرد. در ادامه این مطالب تهیه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ به جزء ارائه مدرک زبان تفاوت چندانی با تحصیل به دیگر زبان ها ندارد. این کشور دارای چند دانشگاه و موسسه خصوصی و همچنین یک دانشگاه تازه تاسیس دولتی می باشد. هر کدام از دانشگاه های این کشور با توجه به رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان خارجی جهت تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها دارد.

برخی از دوره های تحصیلی دانشگاه های این کشور به صورت ترکیبی به زبان های آلمانی و فرانسوی، انگلیسی و آلمانی، انگلیسی و فرانسوی می باشند. همچنین برخی از دروس تنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در هر صورت شرایط کلی برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی ارائه حداقل نمرات آزمون تافل یا آیلتس می باشند. دانشگاه های این کشور همچنین دوره های زبان را به دانشجویان ارائه می کند.

شرایط کلی تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

به صورت کلی زندگی در این کشور مزایا بسیاری دارد. چرا که این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره اروپا محسوب می شود. همچنین از کشورهای پیشرفته و با کیفیت اروپا شناخته می شود. این کشور همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان است. کیفیت زندگی در آن از استاندارد بالای برخوردار است. علاوه بر این تحصیل در این کشور، سبب اقامت تحصیلی در این کشور و اخذ ویزای شنگن این کشور می شود.

زبان اصلی تحصیل در این کشور زبان های آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی می باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان فرعی و زبان دوم تحصیل در این کشور است. به طور کلی آموزش عالی در کشور این کشور از کیفیت استثنایی برخوردار است. این واقعیت که استادان و کارکنان دانشگاه های این کشور، دستمزد بالایی می گیرند. نشانگر حمایت از استانداردهای بالای آموزش عالی در کشور است.

در زیر تعدادی از آزمون های قابل قبول برای تحصیل در لوکزامبورگ آورده شده است:

تعدادی از آزمون های قابل قبول برای تحصیل در لوکزامبورگ

مزایای و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

از آنجا که این کشور همچنین از طریق اتحادیه اروپا در مرکز همکاری های بین المللی است. ایمنی دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عالی در هر یک از دانشگاه های موجود در این کشور هستند تضمین می شود. این ها همراه با تاریخ غنی کشور، لوکزامبورگ را به مکان عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور دارای مزایا و معایبی است که در اینجا نام برده شده اند:

مزایامعایب
تحصیل در این کشور بدون نیاز به ارائه مدرک زبان لوکزامبورگی، آلمانی و فرانسویدسترسی پایین به برنامه های و رشته های تحصیلی
امکان یادگیری زبان های رسمی این کشور در حین تحصیلشرکت در آزمون و ارائه مدرک زبان
تحصیل در بیشتر رشته ها در مقطع دکتری در این کشورکم بودن برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ

خوشبختانه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور همانطور که اشاره کردیم به خصوص در مقاطع بالاتر در بیشتر دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. دانشگاه لوکزامبورگ این کشور که در پایتخت واقع شده است تنها دانشگاه دولتی این کشور می باشد. همچنین معتبرترین دانشگاه است. اکثر رشته های اصلی در این دانشگاه به زبان های مختلف این کشور و همچنین زبان انگلیسی ارائه می شوند.

جهت تحصیل رشته های خاص مانند موسیقی، هنر و غیره نیز موسسات و دانشگاه های خصوص این کشور این برنامه ها را ارائه می کنند. در نظر داشته باشید که دانشگاه های خصوص این کشور هزینه به شدت بالایی نسبت به تنها دانشگاه دولتی این کشور دارند.

در جدول زیر دانشگاه های این کشور جهت تحصیل به زبان انگلیسی معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه لوکزامبورگلوکزامبورگ
دانشگاه سکرد هارتلوکزامبورگ
دانشگاه میامی دولیبویسدیفردانژ
دانشگاه بین المللی لوکزامبورگلوکزامبورگ

تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی در این کشور معمولا به صورت ترکیب با زبان های آلمانی و فرانسوی ارائه می شود. به طور کلی برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی دارای محدودیت می باشد. در هر صورت دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی بایستی دارای حداقل نمره زبان آیلتس 6 و یا معدل آن در تافل باشند. همچنین متقاضیان بایستی دوره 12 ساله تحصیلی در مدرسه را طی کرده باشند. مدرک معتبر و مورد تایید وزارت آموزش و پروش این کشور ارائه نمایند.

البته برخی از دانشگاه های این کشور دوره های زبان یک ساله را برای تقویت زبان دانشجویانی که نمره آنها به حد نصاب نرسیده است برگزار می کنند. شرط ورود به دانشگاه قبولی در آزمون زبان می باشد. دانشگاه دولتی این کشور دارای 2 دانشکده است. دروس مختلف از جمله مهندسی، علوم کامپیوتر، حقوق و علوم انسانی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی

تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور به زبان انگلیسی شایع می باشد. دوره های مختلف تحصیلی از جمله رشته های مهندسی برق، مهندسی معماری، مهندسی عمران، حقوق، برنامه نویسی، علوم کامپیوتر، حقوق، علوم انسانی، امور مالی و تجارت و بسیاری از رشته های دیگر به زبان انگلیسی ارائه می شوند. جهت تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی در این کشور دانشجویان نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 و برای مقطع دکترا مدرک زبان آیلتس 7 می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این کشور 2 سال و در مقطع دکترا حدودا 3 سال به طول می انجامد. تحصیل به زبان انگلیسی در این مقاطع بسیار شایع تر از مقطع کارشناسی است. دوره های زیادی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در اینجا از جمله رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی معرفی شده است:

  • زیست شناسی و پزشکی
  • زیست شناسی سیستمهای یکپارچه
  • علوم زیست پزشکی
  • اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • مدیریت امنیت سیستم اطلاعات
  • مهندسی عمران
  • مهندسی علوم
  • فیزیک
  • تجارت جهانی
  • امور مالی
  • علوم اجتماعی
  • معماری
  • جغرافیا

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

تنها یک دانشگاه دولتی در لوکزامبورگ وجود دارد که به دانشگاه لوکزامبورگ معروف است. یعنی مقرون به صرفه ترین دانشگاه نیز هست. از این رو، اکثر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا €5200 (یورو) در هر سال تحصیلی در دانشگاه لوکزامبورگ هزینه دارند. در همین حال، در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل معمولاً بسیار بالاتر است. شهریه بین €29000 تا €39000 (یورو) برای یک برنامه تحصیلی کامل متغیر است. مدرسه کسب و کار و بورسیه تحصیلی لوکزامبورگ برای دانشجویان بین المللی، در صورتی که نمی خواهند شهریه بیشتری بپردازند. در حالی که بورسیه های دانشگاه تجاری اروپایی در لوکزامبورگ از دانشجویان باهوش برای تحصیل در لوکزامبورگ با هزینه های کم حمایت می کند. هزینه درخواست برای ثبت نام دوره در دانشگاه از €100 تا 200€ (یورو) متغیر است.

اگر در پایتخت زندگی می کنید، بدیهی است که در مقایسه با شهرها یا شهرهای کوچک هزینه های ماهانه بالاتری خواهید داشت. به عنوان یک دانشجو، هر ماه بین €700 تا €1500 یورو برای پوشش هزینه های زندگی خود هزینه خواهید کرد. شما همیشه می توانید محل اقامت خود را به اشتراک بگذارید یا می توانید برای اقامت دانشگاه درخواست دهید. دانشگاه ها سالن های اقامتی را به دانشجویان ارائه می دهند. که بسیار ارزان تر هستند. هزینه های زندگی در این سالن ها از €350 (یورو) تا €700 (یورو) متغیر است. در حالی که، آپارتمان های خصوصی وجود دارد که بین 600€ تا €1000 (یورو) در ماه هزینه دریافت می کنند. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن یک آپارتمان 2 یا 3 خوابه با سایر دانش آموزان هزینه ها را کاهش دهید. هزینه کامل آب و برق ماهانه حدود €180-€250 (یورو) است.

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

برای تحصیل به زبان انگلیسی علاوه بر ارائه مدارک بایستی ویزای دانشجویی لوکزامبورگ را نیز بدست آوردید. در هر صورت در ابتدا بایستی از زبان ارائه شده تحصیل به زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنید. در رابطه با دوره تحصیلی و شرایط دانشگاه با مسئولین دانشگاه واقع در این کشور مکاتبه کنید. در لیست زیر به طور کلی فرایند و مراحل تحصیل به زبان انگلیسی ذکر شده است:

  • شرکت در کلاس های زبان و اخذ حد نصاب نمره
  • رجوع به سایت دانشگاه و کسب اطلاع از دوره های آموزشی
  • ارسال مدارک و درخواست پذیرش
  • اخذ نامه پذیرش از سوی دانشگاه لوکزامبورگی
  • ارائه نامه پذیرش به کنسولگری این کشور و درخواست ویزای تحصیلی لوکزامبورگ
  • جمع آوری و ارائه دیگر مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیل
  • اخذ ویزای تحصیل و مهاجرت تحصیلی به این کشور

در نظر داشته باشید که زمان ثبت نام و درخواست ورود به این دانشگاه به اتمام نرسد. در زمان تعیین شده برای ارسال مدارک و اخذ ویزای تحصیل این کشور اقدام کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه با مشاورین مجرب و متخصص خود آماده ارائه راهنمایی و همکاری در رابطه با انواع مهاجرت به کشورهای مختلف اروپا از جمله مهاجرت به آلمان، هلند، اتریش، مجارستان و دیگر کشورها می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ وجود دارد؟ بله برخی از دوره های تحصیلی دانشگاه های لوکزامبورگ به صورت ترکیبی به زبان های آلمانی و فرانسوی، انگلیسی و آلمانی، انگلیسی و فرانسوی می باشند. همچنین برخی از دروس تنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ چیست؟ شرایط کلی برای تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی ارائه حداقل نمرات آزمون تافل یا آیلتس می باشند.
  • آیا دانشگاه های لوکزامبورگ دوره های آمادگی زبان برگزار می کنند؟ بله برخی از دانشگاه های لوکزامبورگ دوره های زبان یک ساله را برای تقویت زبان دانشجویانی که نمره آنها به حد نصاب نرسیده است برگزار می کنند. شرط ورود به دانشگاه قبولی در آزمون زبان می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

  1. کریمی گفت:

    چند زبانه بودن کشور لوکزامبورگ به نظر من یکی از مثبت ترین و بهترین نکات تحصیلی تو این کشور محسوب میشه. تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ که یه کشور بین المللیه یه موقعیت خوب واسه تقویت چند زبان محسوب میشه. یعنی قطعا میشه آلمانی و لوکزامبورگی رو حداقل در حد ابتدایی یاد گرفت. دوره های زبانم که خود دانشگاه ها ارائه میدن دیگه چی بهتر از این که از خود دانشگاه ها فرانسوی یاد بگیری. البته هزینه و وقتشم باید در نظر گرفت. ولی بازم خیلی از کشورها این مزایا رو ندارن که لوکزامبورگ داره. در کل مقاله کاملی بود که هم اسم دانشگاه ها و هم رشته های مهم رو گفته بودید که یکی از دغدغه هام بود. فقط اگه در مورد هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها و بورسیه ها هم صحبت می کردید خیلی عالی می شد.

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما در خصوص هزینه تحصیل در لوکزامبورگ به محتوا لینک شده مراجعه کنید و در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *