مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ اولین مقطع تحصیلات عالی در دانشگاه های این کشور است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار شوند. دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی نیز پذیرای دانشجویان خارجی است. هر سال تعدادی از ظرفیت ورودی های دانشگاه های این کشور به دانشجویان خارجی اختصاص پیدا می کند. البته دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور نیازمند دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ پیشنهاد می کنیم این مطلب را که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده مطالعه کنید.

  • مقطع کارشناسی چند سال به طول می انجامد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور چگونه است؟
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در این کشور چقدر است؟

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

این کشور یکی از کشورهای کوچک در قاره اروپا واقع در غرب این قاره در همسایگی کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان می باشد. در حدود 600000 نفر جمعیت دارد. این کشور متاثر از فرهنگ کشورهای همسایه، کشور چند فرهنگی شناخته می شود. دارای زبان های متعددی است. این کشور، همانند دیگر کشورهای غربی اروپا بسیار پیشرفته است. به تحصیل و نظام آموزشی اهمیت قائل شده و دارای دانشگاه ها و نظام آموزشی بسیار پیشرفته است. لذا دانشجویان با اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ از مدرک معتبری برخوردار خواهند. علاوه بر این دانشجویان خارجی با تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ ویزای تحصیلی دریافت کرده و از مزایای این ویزا که ویزای شنگن محسوب شده برخوردار خواهند شد. همچنین یکی از کشورهای زیبا و امن اروپا است. زندگی در این کشور برای مهاجرین تجربه ای شیرین را به همراه می آورد.

جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور می باید از اطلاعات زیر آگاه باشید که بدین شرح می باشد:

جزئیاتی درباره لوکزامبورگهمچنین کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. از مزایای تحصیل در این کشور و تحصیل کارشناسی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در کشوری با تنوع فرهنگی
  • اخذ مدرک کارشناسی معتبر
  • اخذ اقامت 4 ساله
  • دریافت ویزای شنگن و سفر به کشورهای عضو این پیمان بدون نیاز به ویزا
  • تحصیل به زبان های مختلف لوکزامبورگی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
  • زندگی با سطح کیفی بالا
  • امکان کار پاره وقت حین تحصیل کارشناسی
  • تحصیل کارشناسی در دانشگاه های معتبر

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور حدودا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان در پایان این دوره مدرک کارشناسی معتبر در کل اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان را دریافت می کنند. سیستم آموزشی مطابق با روند بولونیا و همگام با کشورهای اروپا است. دوره های تحصیلی از جمله مقطع کارشناسی با امتیاز ECTS به دانشجویان تعلق می گیرد. سال تحصیلی در مقطع کارشناسی به 2 ترم تقسیم می شود که مجموعا تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ 8 ترم به طول می انجامد. زبان تحصیل در این کشور به 3 زبان اصلی لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است. معمولا دروه های تحصیلی در این مقطع به این 3 زبان ارائه می شوند که متقاضیان نیازمند تسلط به این زبان ها می باشند. همچنین دانشجویان می توانند در دوره های آموزش زبان این کشور به مدت 1 سال شرکت کنند و این زبان ها را فرا بگیرند.

تحصیل کارشناسی در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی

علاوه بر زبان های اصلی مردم این کشور، زبان انگلیسی نیز بین مردم این کشور به عنوان یک زبان غیر رسمی رایج است. همچنین مقطع کارشناسی در برخی از دوره های تحصیلی و رشته ها در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی بایستی در آزمون های معتبر مانند تافل و آیلتس شرکت کنند و مدرک معتبر را ارائه کنند. توجه داشته باشید که اخذ حداقل نمره 6 آیلتس برای تحصیل مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ ضروری است. البته برخی از دانشگاه های این کشور دوره های آماده سازی باری آموزش زبان را نیز ارائه می کنند که شامل اخذ شهریه می باشد. ثبت نام به شرط کسب نمره مناسب در آزمون نهایی آن است. مدرک معتبر زبان در کشور خود اخذ شود تا مشکلی از بابت عدم قبولی و یا تفاوت نوع آموزش پیش نیاید.

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) برترین دانشگاه کشور لوکزامبورگ است که در سال 2003 تاسیس شده است. تحصیل در مقطع مختلف از جمله مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ را فراهم می کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه دولتی به زبان های مختلف فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی و انگلیسی ارائه می گردد. این دانشگاه دارای 3 پردیس مختلف و 3 دانشکده علوم و ارتباطات و پزشکی، حقوق و اقتصاد و امور مالی و دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی است که دروس مختلف تحصیلی را به دانشجویان ارائه می کند. دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2023 در رده بندی تایمز رتبه 201 را به خود اختصاص داده و نشان از اعتبار خوب این دانشگاه در سطح جهان دارد.

در اینجا از جمله برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه این کشور معرفی شده اند:

شاخهزبان تحصیل
بیولوژی و پزشکیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
علوم کامپیوترفرانسوی و انگلیسی
مهندسیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
ریاضیاتفرانسوی و انگلیسی
فیزیکفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
اقتصاد و مدیریتفرانسوی و انگلیسی
حقوقفرانسوی و انگلیسی
علوم انسانیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی
آموزش و کار اجتماعیلوکزامبورگی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
علوم شناختیفرانسوی، آلمانی و انگلیسی

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه لوکزامبورگ

کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور می توانند به صورت پاره وقت و حدود 10 ساعت در هفته در این کشور حین تحصیل کار کنند و یا مشغول به کارورزی شوند. کسب تجربه کاری حین تحصیل کارشناسی در این کشور علاوه بر دریافت حقوق باعث آشنایی با محیط و فرهنگ کار در این کشور می شود. دانشجویان پس از تحصیل کارشناسی در این کشور می توانند با مدرک کارشناسی خود در این کشور به دنبال کار باشند. با اخذ پیشنهاد کاری در این کشور ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و در این کشور اقامت یابند. لازم به ذکر است که این کشور کشوری ثروتمند است. میزان حقوق در این کشور از میانگین میزان حقوق در اروپا بالاتر است. کار در این کشور دارای مزایای بسیار است.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

نرخ بیکاری لوکزامبورگ

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور متفاوت است. برای مثال تحصیل کارشناسی در موسسات خصوصی آموزش تجارت و اقتصاد در این کشور حدود 15000€ (یورو) هزینه در بر دارد. هزینه تحصیل رشته های پزشکی و تجارت در این کشور گران تر هستند. به طور میانگین هزینه تحصیل کارشناسی در این کشور سالانه حدود 3000€ الی 8000€ (یورو) متغیر می باشد. اکثر دانشگاه های این کشور خوابگاه دانشجو در لوکزامبورگ را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند که هزینه آن ماهانه حدود 350€ الی 500€ (یورو) می شود. دانشجویان همچنین باید دارای بیمه درمانی باشند و هزینه آن را پرداخت کنند. اگر دارنده کارت EHIC باشید، می توانید به مراقبت های بهداشتی همانند شهروندان این کشور دسترسی پیدا کنید. دیگر نیازی به خرید پوشش اضافی بیمه درمانی ندارید. اگر صاحب کارت EHIC نیستید برای مدت تحصیل به بیمه درمانی احتیاج خواهید داشت.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

این کشور عضو اتحادیه اروپاست و شهروندان عضو این اتحادیه و کشور سوئیس برای تحصیل کارشناسی و مقاطع دیگر در لوکزامبورگ نیازمند ویزا نخواهند بود. اما شهروندان کشورهای دیگر برای تحصیل کارشناسی در این کشور بایستی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور دانشجویان بایستی از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش شوند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله مورد تایید وزارت آموزش و پرورش
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان معتبر جهت تحصیل به زبان مربوطه
  • ارائه مدارک شناسائی ترجمه شده و معتبر
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار
  • پرداخت شهریه ترم اول
  • دریافت نامه پذیرش برای تحصیل کارشناسی در این کشور
  • درخواست و دریافت ویزای تحصیلی

ویزای همراه کشور لوکزامبورگ

یکی از مزایای تحصیل در لوکزامبورگ، امکان استفاده از ویزای همراه برای مهاجرت اعضاء خانواده متقاضی می باشد. بدین ترتیب دانشجویانی که در حال تحصیل کارشناسی در این کشور هستند می توانند برای مهاجرت همسر و فرزند زیر 18 سال خود به شرط اینکه فرزند مجرد باشد، اقدام نمایند. البته متقاضیان برای این کار باید قادر به رفع هزینه زندگی در این کشور برای خود و خانواده خود شوند. همچنین مدارک لازم دال بر روابط خانوادگی ارائه گردد. برای اخذ اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای اروپایی و شرایط مهاجرتی خود می توانید از مشاورین و کارشناسان مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید. برای برقراری ارتباط با ما می توانید هم از طریق تماس تلفنی هم از طریق حضوری اقدام بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *