مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

آگاهی از هزینه تحصیل در لوکزامبورگ موضوعی حائز اهمیت برای دانشجویانی می باشد که تمایل به تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف را دارند. این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. دارای یک برنامه فرهنگی عالی با ثبات سیاسی است. از این رو به دلیل تحصیلات عالی مشهور است. بدون شک، لوکزامبورگ گزینه خوبی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. لوکزامبورگ یکی از کشورهای امن اروپا است. کیفیت زندگی در آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همچنین یکی از کشورهای متوسط از نظر هزینه می باشد.

هزینه تحصیل در این کشور نسبت به برخی از کشورهای غرب اروپا ارزان تر است. علاوه بر نظام آموزشی، جذابیت های فراوان، این کشور به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شناخته شده کرده است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار هزینه تحصیل در لوکزامبورگ را بررسی نموده اند. کشور لوکزامبورگ عملکرد مثبتی در سال های اخیر در جهت پیشرفت سطح آموزش و پروش داشته است. همین امر موجب جذب دانشجویان زیادی جهت تحصیل در این کشور گردیده است.

در ادامه مقاله نمودار رشد عملکرد کشور لوکزامبورگ در زمینه آموزش و پرورش را مشاهده می نمایید:

عملکرد ملی کشور لوکزامبورگ در نظام آموزشی

بررسی هزینه تحصیل در لوکزامبورگ 2023

یکی از کشورهای کوچک اروپا با جمعیتی در حدود 600000 نفر می باشد. در میان کشورهای بلژیک، آلمان و فرانسه قرار گرفته است. این کشور کوچک دارای چندین دانشگاه خصوصی و دولتی است. هم اکنون در حدود 10000 دانشجو دارد که از میان آنها حدودا 3000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل هستند. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور نسبت به نوع دانشگاه و همچنین نوع مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. همچنین دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی و اقامتگاه های دانشجویی استفاده کنید.

جهت تحصیل در این کشور ابتدا به جزئیات این کشور توجه فرمائید:

جزئیاتی درباره لوکزامبورگهزینه تحصیل در این کشور نیز در سال 2023 عبارتست از:

نوع دانشگاهشهریه سالانه به یورو
دولتی800€ الی 2000€
خصوصی10000€

هزینه تحصیل در مدارس لوکزامبورگ

اگر به همراه فرزندان خود به این کشور مهاجرت می کنید، مدارس با کیفیتی را در این کشور خواهید یافت. تعدادی از مدارس خصوصی و بین المللی در این کشور نیازهای کودکان مهاجران و خانواده های بین المللی را تامین می کنند. بیشتر مدارس بین المللی آموزش های 2 زبانه یا چند زبانه را آموزش می دهند. از این رو به طور معمول مدارس بین المللی دیپلم های بین المللی را ارائه می دهند. بنابراین کودک شما می تواند تحصیلات خود را به خانه یا مدرسه دیگری بین المللی در خارج از کشور ادامه دهد.

توجه داشته باشید که با توجه به گستردگی زبان در کشور لوکزامبورگ تسلط فرزند شما به زبان تحصیل حائز اهمیت می باشد. ملاحظات مربوط به انتخاب بین یک مدرسه محلی یا بین المللی شامل مدت اقامت در لوکزامبورگ، ترجیح زبان و برنامه ریزی می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی در این کشور در حدود 10000€ الی 20000€ (یورو) در سال می باشد.

مدارس در لوکزامبورگ در سال 2023

بسیاری از مدارس مونتسوری و مدرسه اشتاینر-والدورف در لوکزامبورگ وجود دارند. این مدارس مستقل هستند و به روش های مستقل عمل می کنند. البته آنها تحت نظارت مناطق لوکزامبورگ می باشند. در اینجا این 2 نوع مدرسه معرفی شده اند:

اسم مدرسهشرایط سنیزبان تحصیل
مدرسه والدورف4 الی 18 سالگیانگلیسی، فرانسوی، لوکزامبورگی و فرانسه
مدرسه مونتسوریاز بدو تولد الی 18 سالگیانگلیسی، فرانسوی، لوکزامبورگی و فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ

فقط یک دانشگاه دولتی در این کشور وجود دارد که دانشگاه لوکزامبورگ نام دارد و در سال 2003 تاسیس شده است. این دانشگاه به دلیل چند زبانه بودن تحصیل، پژوهش محور بودن و بین المللی بودن آن شناخته شده است. برنامه های این دانشگاه به دو زبان، سه زبان و برخی از آنها فقط به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان این دانشگاه از 125 ملیت مختلف هستند.

شما می توانید از بین 14 مدرک کارشناسی، 42 رشته کارشناسی ارشد و دکترا آنها را انتخاب کنید و تحصیل کنید. تمامی این برنامه ها براساس توافق بولونیا می باشد. به طور کلی، در دانشگاه لوکزامبورگ ، شهریه €400 (یورو) در هر ترم در سال اول تحصیل و 200€ (یورو) از ترم سوم تا ششم است. با این حال، هزینه های دانشگاه های خصوصی گران تر است.

به عنوان مثال، در دانشگاه Sacred Heard University در لوکزامبورگ برنامه MBA با مبلغ €29000 (یورو) می باشد که در 4 قسط باید آن را بپردازید. همین برنامه با کارآموزی 39000€ (یورو) می باشد. در دانشگاه لونکس می توانید برنامه فیزیولوژی و علوم ورزشی را با شهریه ماهانه €550 الی €600 (یورو) برای هزینه ثبت نام، تحصیل کنید. در اینجا از جمله دیگر دانشگاه های خصوص لوکزامبورگ معرفی شده اند:

  • دانشگاه تجارت لوکزامبورگ
  • دانشگاه لونکس لوکزامبورگ
  • دانشگاه سکرد هارت لوکزامبورگ
  • دانشگاه بین المللی توریسم BBI لوکزامبورگ
  • دانشگاه میامی دولیوبویس اروپای مرکزی

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در این کشور اولین مقطع تحصیلی در سطح عالی در دانشگاه های این کشور است. تحصیل در این مقطع به 3 زبان لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است. البته بیشتر دوره های آلمانی و فرانسوی ارائه می شود. البته برخی از دوره های نیز به صورت ترکیبی همراه با زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. هزینه تحصیل در این مقطع نیز با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر می باشد. اما هزینه میانگین در مقطع کارشناسی در لوکزامبورگ حدود 4000€ الی 8000€ (یورو) در سال است. البته تحصیل در رشته های پزشکی و برخی از رشته های دیگر هزینه بالاتر از این را دارد. دانشجویان در مقطع کارشناسی همزمان می توانند حدود 10 ساعت در هفته کار کنند.

آمار تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر بیان شده است:

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا همان کارشناسی ارشد در این کشور نیز 2 سال زمان می برد که با ارائه پایان نامه همراه است. معمولا شامل گذراندن 180 ECTS است که بر اساس روند بولونیا می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تنوع زیاد دوره های تحصیلی و همچنین زبان تحصیل بیشتر متغیر است. حدودا بین 2000€ الی 10000€ (یورو) در سال است. مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ برنامه های انگلیسی زبان زیادی را شامل می شود که دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 در این دوره ها شرکت نمایند. توجه داشته باشید که در این مقطع بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود. همچنین اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته برای دانشجویان مجاز می باشد.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع دکتری

مقطع دکتری در این کشور نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی آخرین مقطع تحصیلات عالی است. از این رو حدودا 3 الی 4 سال این مقطع به طول می انجامد. برنامه های تحصیلی در این مقطع نیز به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می شوند. جهت تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی در مقطع دکترا دانشجویان نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس 7 را دارند. هزینه تحصیل در این مقطع نیز با توجه نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر متفاوت می باشد. هزینه حدودا بین 5000€ الی 30000€ (یورو) می باشد. در این مقطع نیز همانند مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان در مقطع دکتری در لوکزامبورگ نیز می توانند در حین تحصیل حدود 30 ساعت در هفته کار کنند.

بورسیه های تحصیلی در لوکزامبورگ

برای تحصیل در این کشور کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان ارائه می گردد. در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • بورسیه تحصیلی CEDIES: دولت این کشور از طریق برنامه CEDIES کمک های تحصیلی را ارائه می کند که انواع مختلفی از کمک هزینه ها را برای تحصیل، زندگی دانشجویی و غیره شامل می شود. مبلغ اعطاء شده بسته به درآمد موجود، کمک مالی والدین و کمک های مورد نیاز، از دانشجو به دانشجو متغیر می باشد.
  • بورسیه تحصیلی AFR: این بورسیه برای تحصیل در مقطع دکتری در لوکزامبورگ و برای محققان از طریق صندوق تحقیقات ملی، برای ساکنین و افراد غیر مقیم لوکزامبورگ در دسترس است.
  • بورسیه تحصیلی موسسات خصوصی: می توانید برای تحصیل در رشته معماری و هنر از بورسیه تحصیلی آگوست ون وارکون برای مطالعه پزشکی از بورسیه دکتر رابرت کراوس که به دانشجویان شایسته از طرف موسسات خصوصی همانند بنیاد چومه باستیان ارائه می شود دریافت کنید. این بورسیه ها به دانشجویان شایسته و کم درآمد اعطاء می شوند. البته برای این بورسیه ها، شما باید ساکن لوکزامبورگ باشید.
  • بورسیه Erasmus: توسط اتحادیه اروپا برای دانشجویان عضو این اتحادیه تامین می شود. اجازه می دهد تا تمام دانشجویان ثبت نام شده در آموزش عالی 3 تا 12 ماه تحصیل را در دانشگاه اروپا مانند دانشگاه این کشور بورسیه شوند.

هزینه اقامت دانشجویی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در شهرهای این کشور زیاد است. قیمت ها با سایر شهرهای اصلی اروپا قابل مقایسه است. تعیین اینکه چقدر برای زندگی در لوکزامبورگ نیاز خواهید داشت دشوار است. زیرا این امر به اقامت و سبک زندگی شما بستگی دارد.

  • بیمه درمانی، مواد غذایی، ثبت نام در دانشگاه و اجاره اول سپرده و بیمه: حدود 2000€ (یورو)
  • اوقات فراغت: 150 (یورو)
  • وعده های غذایی در دانشگاه: 10€ (یورو)
  • خوابگاه های دانشگاه: 380€ تا 600€ (یورو)
  • حمل و نقل در ماه: 25€ (یورو)

امیدواریم با مطالعه این مقاله درک درستی از میزان هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ بدست آورده باشید. برای مهاجرت به لوکزامبورگ و کشورهای دیگر اروپا می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و شرایط خود را با آنها در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *