مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

جهت تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی دانشجویان می توانند در دوره های آمادگی یکی از دانشگاه های این کشور شرکت کنند. در صورت شرکت در دوره و اخذ گواهی B2 در سطح انگلیسی، دانشجویان دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است شرط ورود به دوره های اصلی تحصیل مقاطع مختلف در لیتوانی داشتن تسلط خوب بر زبان انگلیسی است. لذا اخذ گواهی نام برده شده برای پذیرش ضروری است.

زبان تحصیل در کشور لیتوانی علاوه بر انگلیسی به زبان لیتوانیایی نیز ارائه می شود. چنانچه دارای سطح مناسب از زبان لیتوانیایی هستید می تواند بدون تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی را داشته باشید. البته منظور از مدرک زبان همان مدرک زبان انگلیسی است. گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند زمینه تحصیل شما را در کشورهای مختلف اروپایی متناسب با شرایط شما برقرار سازند.

تحصیل در کشور لیتوانی

اولین دانشگاه در اروپای شرقی در لیتوانی تاسیس شد و از آن زمان به بعد، لیتوانی مرکز آموزش است. مردم از سراسر جهان نه تنها به دلیل معماری شگفت انگیز بلکه به دلیل استانداردهای بالای علمی آن به این کشور می روند. لیتوانی کشوری ایده آل برای ادامه تحصیلات عالی است و دلایل زیادی وجود دارد که لیتوانی را برای تحصیل انتخاب کنید. لیتوانیایی ها مردمی صلح طلب و تحصیل کرده هستند. علاوه بر این، از آنجا که لیتوانی عضوی از اتحادیه اروپا است، مدرک تحصیلی اخذ شده در لیتوانی برابر است با هر کشور اروپایی دیگر. لیتوانی همچنین در مورد مبادلات دانشگاهی با بیش از 16 کشور توافق نامه امضا کرده است. اگرچه موسسات دولتی از زبان لیتوانیایی به عنوان وسیله آموزش استفاده می کنند، اما دوره های زبان انگلیسی نیز به خصوص در مقاطع بالاتر ارائه می شود.

اگرچه هر دانشگاه لیتوانیایی هزینه خاص خود را دارد، دانشجویان می توانند از وام حمایتی دولت برای پوشش آن استفاده کنند. 50 جایگاه در دانشگاه و پنجاه جایگاه دیگر در مدارس برای ساکنان دائمی منطقه اقتصادی و اتحادیه اروپا و همچنین خارجیانی با اقامت دائم در لیتوانی در دسترس است. همچنین یک دوره 1 ساله به زبان لیتوانیایی همچنین می تواند در دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی که مایل به یادگیری این زبان هستند ترتیب داده شود.

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور لیتوانی آورده شده است:

درصد دانشجویان خارجی در لیتوانی

مقررات دوره های تحصیلی در لیتوانی

اگر در مرحله سیکل دوم هستید و می خواهید برای مدرک کارشناسی ارشد و یا مدرک تخصصی حرفه ای تحصیل کنید، یکی از گزینه هایی که برای شما باز است، برنامه های تحصیلی یکپارچه است. این برنامه ها تحصیلات دانشگاهی دوره اول و دوم را ترکیب می کنند. به فارغ التحصیلان موفق مدرک کارشناسی ارشد اعطا می شود که گواهی بر وضعیت مدرک کارشناسی ارشد آنها است. همچنین می توانید به یک مدرک حرفه ای دست پیدا کنید. اگر برای مدرک کارشناسی ارشد (که فقط در دانشگاه ها ارائه می شود) تحصیل می کنید، باید 90 تا 120 واحد ECTS کسب کنید. در این صورت بخش زیادی از تحصیل شما به زبان انگلیسی خواهد بود.

اگر برای صلاحیت حرفه ای در این سطح تحصیل کنید، دیپلم آموزش عالی به شما تعلق می گیرد. هدف از تحصیلات تخصصی تخصصی در این سطح، کسب مدرک در یک رشته خاص است. در سیکل سوم، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. این می تواند برای یک دکترا، یک اقامت (به عنوان مثال، کسانی که در رشته پزشکی یا علوم دامپزشکی تحصیل می کنند) یا یک مدرک تحصیلات تکمیلی در هنر باشد. تحصیلات تکمیلی توسط یک دانشگاه یا یک دانشگاه و موسسه علمی به صورت جمعی ارائه می شود. مدت دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی توسط دولت تعیین می شود.

در این بخش شاهد شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی هستید:

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

مزایا تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

در لیتوانی، فرصت های تحصیل و کسب آموزش عالی هم برای شهروندان لیتوانی و هم برای خارجی ها فراهم شده است. لازم به ذکر است که دیپلم تحصیلات عالی صادر شده در لیتوانی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود، بنابراین نباید ترسید که چنین دیپلمی فقط در قلمرو لیتوانی به رسمیت شناخته شود. برنامه های تحصیلی ویژه برای دانشجویان کشورهای خارجی هم توسط دانشگاه ها و هم کالج ها ارائه می شود. تحصیل در لیتوانی ممکن است شامل چندین دوره باشد: دوره اول تحصیل در مقطع کارشناسی، دوره دوم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دوره سوم تحصیل در مقطع دکترا است. دانشگاه ها و کالج های لیتوانی بیش از صد برنامه تحصیلی مختلف را برای خارجی ها ارائه می دهند از علوم انسانی و اجتماعی گرفته تا پزشکی و فناوری.

پذیرش یک خارجی برای تحصیل در مدارس عالی لیتوانی شامل چندین مرحله است. اگر شخصی تحصیلات خاصی را در خارج از کشور کسب کرده باشد، مدرک تحصیلی وی باید در لیتوانی ارزیابی و به رسمیت شناخته شود. دوم، شخص باید درخواست تحصیل در دانشگاه یا کالج انتخابی را ارائه کند. ثالثاً فرد باید زبان تدریس در دانشگاه یا کالج را در نظر بگیرد. اگر برنامه تحصیلی به زبان لیتوانیایی تدریس می شود، فرد باید آزمون اعتباری را به زبان لیتوانیایی قبول کند. اگر برنامه تحصیلی انتخاب شده به زبان انگلیسی یا زبان دیگری تدریس شود، گواهی تایید کننده مهارت های زبانی خاص باید ارائه شود. چهارم، برخی از دانشگاه ها و کالج ها آزمون های ثبت نامی را ترتیب می دهند. پنجم، اجرای مدارک تحصیلی به شرح زیر است، یعنی توافقنامه مطالعاتی با دانشگاه یا دانشکده منعقد می شود.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس می توانید با شرکت در دوره پیش نیاز و آمادگی دانشگاه، مدرک زبان را اخذ کنید.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در 2 دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به شرح زیر است:

مقطعشرح دوره
کارشناسیاگر نمره آزمون انگلیسی شما کم تر از نمره مورد انتظار است دانشگاه دوره فشرده انگلیسی را به شما ارائه می دهد. پیش نیاز ماژول فشرده به زبان انگلیسی (PRIME) بخشی از برنامه کارشناسی است. قبل از حضور کامل در دوره های کارشناسی، این یک ماژول اضافی است. این برنامه برای کمک به شما در بهبود مهارت های آکادمیک زبان انگلیسی و آمادگی برای تحصیلات کامل کارشناسی طراحی شده است.
تحصیلات تکمیلیاین دوره فشرده به زبان انگلیسی آکادمیک به شما کمک می کند تا تحصیلات دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی آماده و پشتیبانی کنید. مولفه های اصلی این دوره بر مهارت های مورد نیاز برای عملکرد مستقل و موثر در یک محیط دانشگاه و کشف عمیق زبان دانشگاهی مورد نیاز برای تمرین مهارت های مطالعه متمرکز هستند. سطح B2 با یک آزمون نهایی می شود. دارندگان B2 واجد شرایط ثبت نام در برنامه های تحصیلی بدون آیلتس یا تافل هستند.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه کلایپدا لیتوانی

دانشگاه کلایپدا لیتوانی به آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند یک دوره مقدماتی آموزش زبان ارائه می کند. این دوره برای دانشجویان مقاطع بین المللی طراحی شده است که مایل به گذراندن مدرک زبان انگلیسی تحت لیسانس یا برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه Klaipeda هستند. هدف از این دوره کمک به دانشجویان بین المللی و کمک به آنها برای آمادگی برای تحصیلات دانشگاهی در Klaipeda، اجرا شده به زبان انگلیسی و همچنین تسهیل ادغام فرهنگی و اجتماعی موفق آنها در لیتوانی است. هنگام ثبت نام برای دوره foundation، همه متقاضیان باید به طور همزمان برای یک برنامه تحصیلات کارشناسی یا کارشناسی ارشد مورد علاقه خود درخواست کنند و با تمام شرایط ورود به برنامه مطالعه انتخاب شده مطابقت داشته باشند.

اما دوره را نمی توان به تنهایی و بدون ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی به عنوان یک دوره انتخاب کرد.

  • مدت زمان دوره: یک ترم (30 ECTS) یا 2 ترم (60 ECTS)
  • گواهینامه: پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، به دانشجویان بین المللی گواهی پایان دوره اعطا می شود و حق درخواست تحصیل در لیتوانی در دانشگاه Klaipeda را که به زبان انگلیسی اجرا می شود، اعطا می کنند.

ساختار دوره زبان دانشگاه کلایپدا لیتوانی

این دوره شامل ماژول های اجباری در زمینه مطالعه علوم انسانی و همچنین ماژول های اختیاری در همان زمینه یا سایر رشته های تحصیلی است.

ماژول های اجباری در این دوره شرح داده شده اند:

ماژول های اجباریشرح دوره
زبان انگلیسیبه دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی از سطح A1 تا B2 آموزش داده می شود (مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها). آنها مهارت گوش دادن، خواندن، گفتار و نوشتن به زبان انگلیسی را کسب خواهند کرد.
زبان لیتوانیاییبه دانشجویان بین المللی زبان لیتوانیایی از سطح A1 تا A2 آموزش داده می شود (مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان ها). آنها نه تنها قادر به برقراری ارتباط، پرسیدن و پاسخگویی به سوالات ساده در مورد خود و دیگران خواهند بود بلکه قادر خواهند بود یک مکالمه کتبی یا شفاهی ساده به زبان لیتوانیایی در موضوعات مختلف عمومی و تخصصی داشته باشند.

در ماژول های اختیاری دانشجویان بین المللی می توانند یک یا چند واحد اختیاری را از همان رشته مورد مطالعه انتخاب کنند که طبق آن قصد دارند برای مدرک خود در دانشگاه Klaipeda تحصیل کنند.

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه میکولاس رومریس لیتوانی

دانشگاه میکولاس رومریس (MRU) به نام پدر حقوق اساسی قانون اساسی لیتوانی، نامگذاری شده است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم اجتماعی در لیتوانی، که برجسته ترین مطالعات و تحقیقات آن عبارتند از:

  • قانون
  • امنیت عمومی
  • و مدیریت عمومی

این دانشگاه دارای زمینه های مهم آموزشی، اقتصادی، علوم انسانی، ارتباطات، سیاست، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت هسته ای است. مطالعات دوره زبان انگلیسی این دانشگاه برای کسانی طراحی شده است که مایل به ورود به برنامه تحصیلات کارشناسی هستند، اما دانش کافی از زبان انگلیسی لازم برای تحصیل در یک زبان خارجی ندارند. در طول سال اول تحصیل، دانشجویانی که همراه با مطالعات زبان انگلیسی وارد یک برنامه اصلی تحصیل کارشناسی در لیتوانی می شوند، فقط در مطالعات زبان تمرکز خواهند کرد. با اتمام یک سال تحصیلات زبان انگلیسی و رسیدن به سطح مهارت کافی در زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی تحصیلات خود را در رشته انتخابی خود ادامه می دهند.

هدف از این برنامه آموزش متخصصانی است که دانش عمومی در مورد ساختار و عملکرد انگلیسی و فرهنگ کشور زبان مورد مطالعه دارند، که قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط کار هستند. این برنامه شامل موضوعات زمینه مطالعه مانند انگلیسی عمومی (انگلیسی مدرن) و مطالعات فرهنگ (بریتانیا و مطالعات کشور ایالات متحده آمریکا) است. دانشجویان دانش خود را در مورد آواشناسی، دستور زبان، زبان مورد استفاده عمیق تر می کنند، مهارت های زبان خود را از جمله مهارت های خواندن، مهارت های ارتباطی نوشتاری و شفاهی و شایستگی ارتباطات بین فرهنگی را توسعه می دهند.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

هزینه زندگی در لیتوانی به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است و شما می توانید از تحصیلات یک کشور اتحادیه اروپا بدون پرداخت هزینه های سنگین بهره مند شوید. لیتوانی مکان های بسیاری برای گردشگران دارد، بنابراین شما می توانید اوقات فراغت خوبی در طول تحصیل داشته باشید. هزینه تحصیلات دوره زبان در دانشگاه های لیتوانی حدود 1500€ الی 3000€ (یورو) در سال است. سال تحصیلی در کشور لیتوانی از سپتامبر آغاز می شود و در اواسط ژوئن پایان می یابد و به دو ترم بهار و پاییز تقسیم می شود. دانشجویان می توانند تحصیل در تمام وقت یا نیمه وقت را انتخاب کنند. هر برنامه تحصیلی با توجه به سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) ارزیابی می شود و هر سال تحصیل 60 اعتبار ECTS تعلق می گیرد.

ویزای تحصیلی لیتوانی

شخصی که خواهان ادامه تحصیلات تمام وقت خود در جمهوری لیتوانی در یک مرکز آموزش عالی است، باید برای ویزای ملی چند بار ورود D درخواست کند، که فقط در سفارت لیتوانی قابل درخواست است. جهت دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی مدارک زیر نیاز هستند:

  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده
  • 1 عکس گذرنامه اخیر رنگی با پس زمینه سفید
  • یک سند مسافرتی قانونی
  • گذرنامه (شامل حداقل 2 صفحه خالی، مدت اعتبار آن باید حداقل 6 ماه از مدت اعتبار ویزای درخواست شده بیشتر باشد).
  • بیمه درمانی معتبر، پوشش دهنده میزان اقامت و کپی آن
  • رزرو بلیط هواپیما تأیید شده
  • نامه از موسسه آموزش عالی در لیتوانی
  • اسناد ثبت نام موسسه آموزشی در لیتوانی

جهت بررسی مقاطع مختلف تحصیلی در لیتوانی می توانید مقاله حاضر را مطالعه کنید. همچنین برای مهاجرت تحصیلی از تجربه و تخصص کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

متداول ترین سوالات مربوط به تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

در این بخش از مقاله به متداول ترین سوالات مربوط به تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی پاسخ داده می شود:

  • مدارک لازم جهت تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی شامل چه مواردی است؟ فرم درخواست ویزا، عکس، سند مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما، اسناد ثبت نام موسسه آموزشی، بیمه درمانی و گذرنامه
  • هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی چه میزان می باشد؟ هزینه تحصیلات دوره زبان در دانشگاه های لیتوانی حدود 1500€ الی 3000€ (یورو) در سال است.
  • برجسته ترین بخش مطالعات و تحقیقات تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه میکولاس رومریس لیتوانی شامل چه مواردی است؟ قانون، امنیت عمومی و مدیریت عمومی
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی

  1. اسماعیل گفت:

    خسته نباشید و تشکر از مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در لیتوانی. اینکه میشه بدون مدرک زبان تافل و آیلتس تو لیتوانی پذیرش تحصیلی گرفت خیلی عالیه. گرفتن تافل و آیلتس هم هزینه داره و هم سخته واقعا. این چندتا دانشگاهی که پذیرش بدون مدرک زبان دارن دانشگاه های خوب و معتبری هستن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله دانشگاه های مورد تائید علمی می باشند. در خصوص مشاوره تحصیل در لیتوانی می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *