مهاجرت تحصیلی لهستان

تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان فقط بر اساس شرایطی خاص امکان پذیر است. لهستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. با توجه به پایین تر بودن هزینه تحصیل در لهستان و زندگی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. اکثر دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان غیر انگلیسی زبان مدرک زبان را درخواست می کنند.

لهستان نیز این قاعده مستثنی نیست اما برخی از دانشگاه های لهستان اثبات مهارت متقاضی بدون ارائه مدرک را نیز می پذیرند. در هر صورت چیزی که واضح است تسلط فرد بر زبان انگلیسی برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور است. همچنین زبان لهستانی نیز در این کشور ارائه می شود که به دلیل عدم تسلط دانشجویان خارجی بیشتر برای دانشجویان بومی ارائه می شود. با همراهی کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مهاجرتی مطمئن را برای خود رقم بزنید.

دانشجویان خارجی در لهستان

لهستان از نظر سیاسی به عنوان جمهوری لهستان شناخته می شود، در اروپای مرکزی واقع شده است. با دریای بالتیک که در شمال غربی آن است همسایه است، از غرب با آلمان مرز مشترک دارد، از جنوب با جمهوری های چک و با روسیه، لیتوانی، بلاروس و اوکراین نیز از شرق مرز مشترک دارد. زبان لهستانی به طور گسترده ای صحبت می شود و 95% مردم کاتولیک رومی هستند در حالی که بقیه بین 45 فرقه مذهبی دیگر تقسیم شده اند.

فرصت ها و امکانات تحصیل و تحقیق در لهستان قدمتی بیش از 650 سال دارد. در طول سال ها سیستم آموزشی لهستان رشد کرده و امروز با افزایش دانشجویان خارجی، برنامه های آموزشی این کشور بیشتر به سمت بین المللی شدن می رود. پس از پایان 12 سال تحصیل در مدارس این کشور، آموزش عالی در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دنبال می شود که دانشجویان خارجی در این مقاطع در لهستان تحصیل می کنند.

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور لهستان آورده شده است:

درصد دانشجویان خارجی در لهستان

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

پذیرش در برنامه های تحصیلی توسط موسسات آموزش عالی انجام می شود و داوطلبان مستقیما به موسسه مورد نظر خود مراجعه می کنند. بهتر است قبل از شروع دوره با دانشگاه تماس بگیرید تا از تمام جزئیات لازم در مورد روش های درخواست و سایر اطلاعات مهم مطلع شوید. شرایط عمومی پذیرش در دوره های تحصیلی ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی در لهستان برای هر 2 دانشگاه عالی دولتی و خصوصی یکسان است.

داوطلب باید دارای یک گواهینامه تحصیلات تکمیلی یا سند معادل دیگری باشد که گواهی می دهد که دارنده واجد شرایط پذیرش در آموزش عالی در لهستان است. شرایط زبان نیز توسط دانشگاه اعلام می شود. اکثر دانشگاه ها در خصوص روند مهاجرت به لهستان برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که در دوره انگلیسی متقاضی هستند مدرک زبان آیلتس 6 می خواهند.

اگر شما علاقه مند به تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان هستید باید دارای شرایط زیر باشید:

ردیفشرط
1در مصاحبه تصویری یا اسکایپ باید مهارت زبانی خود را به مسئولین دانشگاه ثابت کنید.
2در گذشته در دوره تمام انگلیسی شرکت کرده باشید و آن را ارائه کنید.
3در آزمون تعیین سطح دانشگاه های لهستانی شرکت کنید و نمره لازم را کسب کرده باشید.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های لهستان

موسسات آموزش عالی (HEI) در لهستان به موسسات دولتی و خصوصی (غیر دولتی) تقسیم می شوند. موسسات آموزش عالی 2 دسته اصلی دارند:

  • موسسات دانشگاهی
  • و غیر دانشگاهی.

در مراکز عالی دانشگاهی، حداقل یک واحد مجاز به اعطای درجه علمی دکتر (PhD) ارائه می شود، یعنی حداقل یک دوره دکترا ارائه می دهد. کمیته مدارک و عناوین این مجوز را برای ارزیابی اعطا می کند. فعالیت های تحقیقاتی واحد، دستاوردهای مربوط به آموزش کارکنان هیئت علمی، دستاوردهای علمی، پایگاه تحقیقاتی و همچنین کیفیت آموزش نظر جداگانه کمیته اعتبار بخشی لهستان در مورد کیفیت آموزش در واحد مورد نیاز است. 2 دانشگاه در لهستان با توجه به شرایط گفته شده بدون مدرک زبان دانشجویان را پذیرش می کنند که در زیر معرفی شده اند:

  • دانشگاه فنی ورشو
  • دانشگاه آدام میکیویچ

دانشگاه های دیگر لهستان معمولا دانشجویان غیر انگلیسی زبان را که خواهان تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی هستند ملزم به ارائه مدرک زبان می کنند. از جمله این دانشگاه ها:

  • دانشگاه وروکلاو
  • دانشگاه ورشو
  • دانشگاه جاگلونیا
  • دانشگاه فنی کراکوف
  • دانشگاه علم و تکنولوژی لهستان

بسیاری از دانشگاه های لهستان هیچ الزامات آیلتسی ندارند. این دانشگاه ها شامل برخی از دانشگاههای دارای بالاترین رتبه مانند دانشگاه آدام میکیویچ پوزنان و دانشگاه صنعتی ورشو هستند. سایر دانشگاه ها نیز از نظر اختیاری به زبان نیاز دارند. دانشجویان فقط لازم است قبل از اقدام در دانشگاه ها، در صورت نیاز به ثبت نام در آزمون، با آنها تماس بگیرند. دانستن زبان همچنین به دانشجویان در تعاملات روزمره کمک می کند، زیرا لهستان تعداد زیادی انگلیسی زبان دارد.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

لهستان یکی از بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا است که طبیعتی زیبا دارد و یکی از مزایای آن هزینه پایین تر تحصیل در آن است. هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان حدود 2000€ الی 5000€ (یورو) در سال است. هزینه زندگی در لهستان کمتر از متوسط ​​اروپا است، به همین دلیل تعداد فزاینده ای از دانشجویان تحصیل در آنجا را انتخاب می کنند. برای کار در حین تحصیل، دانشجویان باید در دانشگاه ثبت نام کنند. آنها می توانند در طول سال تحصیلی حداکثر 20 ساعت در هفته و در تعطیلات به مدت 3 ماه تمام وقت کار کنند.

در صورت تمایل، دانشجویان می توانند فراتر از فارغ التحصیلی نیز بمانند و کار کنند. با رفتن به گزینه های اقامتی، بسته به اندازه اتاق و جایی که آپارتمان در شهر واقع شده است، یک خوابه در یک آپارتمان مشترک در ورشو می تواند بین 150€ تا €300 (یورو) باشد. خوابگاه های دانشجویی معمولاً ارزان ترند. به عنوان مثال، اجاره ماهانه در یکی از 6 خوابگاه متعلق به دانشگاه ورشو بین €75 تا €160 (یورو) است.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان

موسسات آموزش عالی لهستان دوره های انگلیسی زبان تمام وقت، فوق برنامه و خارجی را برگزار می کنند. دوره های تمام وقت به عنوان نوع اساسی تحصیلات تعریف می شوند. لهستان با دستورالعمل های فرآیند بولونیا در آموزش عالی اروپا مطابقت دارد. سیستم درجه مبتنی بر ساختار 3 دوره با موفقیت همراه با سیستم انتقال اعتبار و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) اجرا شده است. استاندارد اروپایی در آموزش عالی، دستیابی به مدارک تحصیلی خود را در سایر کشورها برای دانشجویان آسان تر می کند. مطالعات سطح اول (3 تا 4 سال) که منجر به کسب عنوان حرفه ای کارشناسی می شود. این معادل مدرک لیسانس لهستانی است. این امر بر آماده سازی دانشجویان برای اشتغال در آینده یا ادامه تحصیل در یک دوره کارشناسی ارشد متمرکز شده است. برای به دست آوردن این درجه، دانشجویان باید 180-240 واحد ECTS کسب کنند.

برنامه کارشناسی ارشد (1.5 تا 2.5 سال) پس از دوره های دوره اول و منجر به عنوان مستر می شود. کار بر دانش نظری و همچنین کاربرد و توسعه مهارتهای خلاق متمرکز است. در رشته های هنری، تمرکز بر رشد خلاقیت و استعدادها است. دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ممکن است وارد یک دوره دکترا شوند. برای به دست آوردن مدرک، دانشجویان باید 90-120 واحد ECTS کسب کنند. شایان ذکر است اخذ مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان نیاز نیست اما می تواند یک ویژگی و مزیت باشد.

الزامات تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

هر دانشجوی آینده ای که می خواهد در لهستان در رشته زبان انگلیسی تحصیل کند، باید بداند که به کشور دیگری می رود که در آن ارتباط به زبان دیگری انجام می شود، جایی که سخنرانی ها و کلاس ها به زبان دیگری نیز تدریس می شود. متقاضی باید زبان را بدون توجه به اینکه آیا دانشگاه نیاز دارد یا نه، حداقل در سطح ارتباطی برای راحتی و اطمینان خود مطالعه کند که با شروع تحصیل و سازگاری مقابله کند. برای کسانی که مایل به تحصیل در لهستان هستند اما ترجیح می دهند زبان انگلیسی یا دو زبان را به طور همزمان مطالعه کنند و یا متقاضیانی که به زبان لهستانی صحبت نمی کنند می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دانشگاه های بیشتر و بیشتری تحصیلات زبان انگلیسی را در سطوح مختلف آموزشی ارائه می دهند.

این برنامه های درسی نه تنها به زبان انگلیسی انجام می شود، بلکه بر ارزش های بین المللی و جنبه های محتوای آنها نیز تمرکز دارد. هنگام درخواست برای یک برنامه انگلیسی زبان به دانشگاه لهستان، اگر متقاضی یک زبان را بداند، همه چیز بسیار آسان است. در این شرایط لازم است آزمون اخذ گواهینامه بین المللی در سطح حداقل B1 را پشت سر بگذارید. شناخته شده ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های لهستان در ثبت نام تافل، آیلتس، TOEIC، کمبریج ESOL و غیره. اگر متقاضی زبان انگلیسی نداند یا حداقل دانش لازم را نداشته باشد، همه چیز بسیار پیچیده تر است، زیرا بدون مدرک زبان شانسی برای پذیرش ندارید. اگر همچنان می‌خواهید در لهستان در برنامه ‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند تحصیل کنید، خروجی آن مطالعه فشرده زبان در دوره 1 ساله زبان انگلیسی است.

دوره زبان لهستانی در لهستان

این دوره برای خارجیانی که مایل به تحصیل در در لهستان هستند و به زبان لهستانی طراحی شده است. این برنامه هم برای افرادی که به زبان لهستانی صحبت نمی کنند و هم برای کسانی که برای شروع تحصیلات خود باید مهارت در زبان لهستانی را بهبود ببخشند، طراحی شده است. هدف از این دوره آماده سازی داوطلبان در مهارت های شفاهی و کتبی خود برای پاسخگویی به شرایط تحصیلات عالی در لهستان است. این دوره شامل 2 نوع کلاس است:

  • یکی بر مهارت های عمومی زبان متمرکز است.
  • در حالی که دیگری بسته به انتخاب دانشجویان، واژگان تخصصی را بررسی می کند.

با شرکت در دوره زبان لهستانی در ترم 2 در صورت امکان به شرکت دانشجویان در سمینارها و سخنرانی ها در دانشکده منتخب به عنوان بخشی از آموزش زبان کمک کند. این دوره از اکتبر آغاز می شود و 2 ترم طول می کشد: از اکتبر تا پایان ژانویه و از اواسط فوریه تا پایان ژوئن. این دوره 780 ساعت را شامل می شود.

  • کلاس های نوع اول که روی مهارت های عمومی زبان تمرکز دارند، 600 ساعت را شامل می شوند .
  • کلاس های نوع دوم با هدف ایجاد واژگان تخصصی 180 ساعت را شامل می شود.

کلاس 5 روز در هفته و 6 ساعت (45 دقیقه) برگزار می شود. دانشجویان باید در پایان هر ترم آزمون های پایان ترم را بگذرانند. برای دریافت گواهینامه های پایان دوره، دانشجویان باید در آزمون نهایی قبول شوند. گواهی پایان دوره سندی برای ارزیابی دانش دانشجویان از زبان لهستانی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره لهستان و اعزام دانشجو به لهستان با متخصصین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

متداول ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

در این بخش توجه شما را به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان جلب می داریم:

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان چگونه می باشد؟ ابتدا در مصاحبه تصویری یا اسکایپ باید مهارت زبانی خود را به مسئولین دانشگاه ثابت کنید. یا اینکه متقاضی در گذشته در دوره تمام انگلیسی شرکت کرده باشد.
  • کدام یک از دانشگاه ها شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را ارائه می دهند؟ دانشگاه فنی ورشو و دانشگاه آدام میکیویچ
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان

  1. فرضی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مرسی که مطلب خوب و کاملی رو نگارش کردید. درباره تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان اگر بشه سوالاتی که تو مصاحبه میشه رو دونست میشه براش آماده شد. شما از سوالاتی که میپرسن مطلع هستید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص سوالات سفارت می توانیم سوالات احتمالی رو که قبلا پرسیده شده در اختیار شما قرار دهیم. در خصوص مشاوره تحصیل در لهستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *